Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric
  • Shaft

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Buna seara si la multi ani.

Am si eu o problema. Masina este un Opel Astra H 1.4, 90 cp (XEP), 2006.

Brusc, fara nici un "avertisment", m-a lasat bateria. Am schimbat-o cu alta, am mers putin cu masina, am oprit-o si peste putin timp (cateva ore) ma trezesc ca se duce si asta. Intr-adevar prima baterie este moarta de tot, am dus-o la verificat si a zis ca are element mort. Am verificat si alternatorul, mi-au zis baietii de acolo ca este chiar foarte bun. Bateria de acum, sunt convins 99.9% (zic asta sperand ca nu s-o fi stricat in timp ce am mutat-o) ca este buna, am dat-o jos dupa alta masina si nu a facut probleme pana acum (este Varta daca are vreo importanta). Pe asta nu am avut cum s-o verific pentru ca trebuia sa o las acolo pana luni, azi este si sambata...si efectiv nu am avut cum.

Ce ar putea sa fie? Sunt destul de sigur ca a aparut un consumator peste noapte undeva. Ce ar trebui sa verific, de unde sa incep? Mentionez ca nu am facut absolut nimic la masina, nici un fel de reparatie sau altceva, nici un bec nu am schimbat. Singura problema este ca merg cu ea foarte mult in oras pe distante scurte, maxim 8-10 km.

Multumesc
Skip ads

  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,918
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Poti verifica usor daca ai vreun consumator vagabond.
Desfaci borna minus si cu un multimetru inseriat intre caroserie si minusul bateriei ( muttimetrul trebuie comutat pe A=amperi), vezi ce indica, ce valoare. Lasi multimetrul conectat si incepi sa scoti cate o siguranta dupa care te uiti la aparat. Daca scade curentul aproape de 0 la scoaterea unei anume sigurante verifici pentru ce e siguranta si asa ai identificat circuitul responsabil. Pui siguranta la loc. Apoi cauti releele corespunzatoare circuitului vinovat si tot asa cu aparatul cuplat scoti cate un releu pana gasesti vinovatul. Poate fi blocat sau daca releul e bun ai ceva pe circuit ( cablaj ros etc...)
  • Shaft

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Din pacate nu am un astfel de aparat si nici nu ma pricep asa bine la chestiile de genul. Oricum luni o sa ma duc la ea la un electrician sa o verifice.

Pana atunci, nu prea am avut stare si m-am dus jos sa vad daca nu a ramas vreun bec aprins prin torpedou sau portbagaj sau altceva si cred ca am gasit problema. Am observat ca opresc masina, scot cheia si se aude un zgomot in bord ca si cand ar fi pornita dezaburirea parbrizului. Cand am pus mana la gurile de aer, masina inca baga aer (repet: fara contact pus, fara cheie in contact. Am si inchis-o). Am pornit motorul si clima nu raspunde la comenzi, modul auto nu face nimic desi trebuia sa bage maxim, daca dau mai tare sau mai incet, la fel, ventilatorul nu reactioneaza nici cum. Ca sa opresc zgomotul din bord am scos borna de la baterie. Daca o cuplez la loc nu porneste motorasul (sau ce o fi) pana nu pornesc masina sau pun contactul.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,918
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Posibil releul...
  • Shaft

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Ah, doar releul? Smile (sper sa nu coste cateva milioane)
Ma asteptam mai mult la unitatea de control. Sper sa fie ceva simplu si sa nu umblu cu ea din service in service.

Multumesc
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Shaft a scris:Buna seara si la multi ani.

Am si eu o problema. Masina este un Opel Astra H 1.4, 90 cp (XEP), 2006.

Brusc, fara nici un "avertisment", m-a lasat bateria. Am schimbat-o cu alta, am mers putin cu masina, am oprit-o si peste putin timp (cateva ore) ma trezesc ca se duce si asta. Intr-adevar prima baterie este moarta de tot, am dus-o la verificat si a zis ca are element mort. Am verificat si alternatorul, mi-au zis baietii de acolo ca este chiar foarte bun
Parerea mea este ca nu trebuie sa te mai duci niciodata la acei meseriasi.Bateriea a fost descarcata profund(spre 100%),o incarcare corespunzatoare rezolva problema,cu conditia eliminarii consumatorului anormal...!
  • Shaft

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2008

  • Mesaj Privat
big_electro61 a scris:Parerea mea este ca nu trebuie sa te mai duci niciodata la acei meseriasi.Bateriea a fost descarcata profund(spre 100%),o incarcare corespunzatoare rezolva problema,cu conditia eliminarii consumatorului anormal...!

Desi ii stiu pe oameni si stiu ca se pricep, sincer si eu am dubii cu bateria. Dupa ce repar masina o sa o pun pe redresor sa vedem cum se comporta. Nu eram prea hotarat sa fac asta, dar se pare mi-ai dat impulsul necesar Smile
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Incarca bateria cit mai repede cu putinta...!
  • bezart

  • Mesaje scrise: 187
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2012 12 XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2012

  • Mesaj Privat
cu cat o baterie sta mai mult in stare descarcata cu atat cresc sansele unei sulfatari ireversibile.
  • Shaft

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Am dus bateria la altcineva si intr-adevar e moarta, are element mort. Nu i-am zis situatia masinii sau altceva sa nu-l "influentez".

Maine (luni) o sa ma duc si cu masina. O sa revin aici cu detalii in cazul in care mai intampina si altii problema asta.
  • Shaft

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Am fost cu masina la cineva care lucreaza la Opel (dupa program sa fie mai ieftin), a pus-o pe tester si mi-a zis ca este releul de la clima (este bagat undeva in spatele torpedoului, deasupra filtrului de polen). Inca nu l-am schimbat, astept sa vina.

Cateva preturi:
- 1000+ lei nou original
- 400 - 600 lei second original (cu pretexul ca original este foarte scump)
- 350 - 600 lei nou aftermarket

Cu ceva "pile si relatii", l-am luat cu 150 de lei second original. Sper sa tina macar 2-3 ani.

VA multumesc inca odata pentru sfaturi.
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,596
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
un releu nu are cum sa coste atat
poate regulatoru de turatie de la motoru de la aeroterma
  • Shaft

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Scuze daca am zis ceva care sa induca in eroare, dar exact asa mi-a zis baiatul de acolo "releu clima". Probabil a zis-o mai pe intelesul meu. Ce ai zis tu suna mai bine si cred ca ai dreptate.

Uite o imagine cu piesa. Poate asta lamureste tot.



Am schimbat-o azi, ea a fost de vina. Multumesc inca odata.
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
poi ala-i regulatorul de turatie al ventilatorului aerotermemei..
alea se pot si repara...
  • Shaft

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Am incercat sa-l repar, dar nu s-a putut. L-am dus la 2 electricieni si amandoi mi-au zis ca este mort de tot.
  • PAlexandru245

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2008 Z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2017

  • Mesaj Privat
Buna ziua,
Am urmatoarea problema: dupa o saptamana de stat masina de dreapta,vs-a descarcat bateria complet, a trebuit sa descui masina din cheie. Bun, am luat bateria, am incarcat-o pe redresor. Pus bateria pe masina si facut urmatoarele masuratori. Cu motorul pornit - 14.2v
Cu motor pornit, si consumatori - 14 v
Si cu motor oprit 12.5 v
Dupa o noapte tinuta bateria pe masina, tot 12.5 v imi indica.
Scot borna de minus si pun aparatul de masura pe borna masinii si a bateriei. Imi indica 0.63 A, pierdere de curent, daca nu gresesc.
Ma puteti ajuta cu cate sfaturi?de la ce ar putea fi?
Opel astra h, 2008, 1.7 cdti z17dth
  • Dragos Ene

  • Mesaje scrise: 381
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2007 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Am citit aici https://despretot.info/verificare-baterie-auto/ ca ar trebui sa fie pana in 35mA. Poate nu a intrat masina in stand by...
  • PAlexandru245

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2008 Z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2017

  • Mesaj Privat
35 mA reprezinta 0.035 A, eu am consumul de 0.65 A, foarte mare in comparatie cu cat ar trebui sa fie. Am inchis toate, inclusiv incuiat masina. Mai trebuie sa inchid ceva si pe la capota?
Ce e drepta, dupa ce am inchis masina am asteptat doar vreo 5 minute.
  • PAlexandru245

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2008 Z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2017

  • Mesaj Privat
Revin,dupa vreo ora m-am dus din nou la masina care a stat incuiata,cu borna desfacuta. Pu n ampermetrul imi arata tot 0.63 A, si il tin vreo 2 minute nemiscat, a coborat la 0.09 A. Am rwpetat de mai multe ori sa fiu sigur.e ok?
  • Deathman

  • Mesaje scrise: 493
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2008

  • Mesaj Privat
@PAlexandru245: Sunt foarte curios daca afli ceva. La mine iarna trecuta bateria s-a descarcat cam in 7 zile, iar vara daca nu pornesc masina 2-3 zile scade tensiunea la bornele ei pe la 11.5V.
Am verificat si eu curentul consumat cu motorul oprit si e ca la tine, 0.08A. Tot la fel a facut si la mine cand am conectat multimetrul, a avut o valoare mai ridicata, dupa care in vreo 30 de secunde s-a stabilizat la valoarea amintita.
Cand am plecat in concediu, pt a nu avea surprize, am deconectat bornele de la baterie si dupa 10 zile de stationat a luat-o fara probleme. Cred ca se descarca bateria daca nu faceaam figura asta.
La mine e vorba de un H GTC cu motor Z18XER.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR