- ammorex112
- OP
- 88 mesaje
- din 02 Jul 2007
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
ammorex112
- Mesaje scrise: 88
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2007
- Mesaj Privat
Buna seara,
Detin de ceva ani o vectra b din 1996 cu motor X16XEL. de-al lungul timpului mi-am schimbat singur de la tachetii hidraulici pana la arbore cotit/cuzineti/pompa ulei/distributie, etc. masina este trasa pe dreapta de vreo doi ani intr-un garaj la tara. in vara am pornit-o ultima oara si am constatat ca atunci cand ajunge temperatura la 90 grade si se deschide termostatul imi arunca tot lichidul de racire prin vasul de expansiune cu putere, bolborosind. mai facuse asa si in urma cu un an, dar am crezut ca nu este aerisit poate circuitul ( am avut o crapatura in plasticul de la radiator si mai picura - am considerat ca putea sa intre si aer) si am ignorat. nu facea mereu. acum face constant si permanent. am scos si termostatul si am pus circuitul pe direct dar face la fel. nu este apa in ulei sau ulei in apa dar rezultatul final este acelasi, la 90-92 grade apa da pe afara din vas cu bule mari de aer si dupa ce opresc motorul inca suiera aerul cu presiune in vas. caloriferul nu este infundat si nici radiatorul. suspectez garnitura de chiulasa si peste putin timp voi merge la tara si vreau sa dau jos chiulasa. pana acum nu am fost nevoit sa schimb vreodata garnitura de chiulasa, asa ca am nevoie de putin ajutor. am cumparat garnitura, suruburi noi, curea distributie, ulei si antigel. am manual, am studiat modul de desfacere al chiulasei si cum se inlocuieste garnitura. am vazut ca sunt cinci stagii de strangere ale suruburilor : 25Nm/ 90 grade/90 grade/90 grade/ 45 grade. am comandat si o cheie dinamometrica 20-100Nm( cu reglaj in maner si click cand ajunge la valoarea setata). ce nu inteleg si nu am gasit nicaieri este cum fac pentru unghiuri : las cheia setata la 25Nm si rotesc inca 90 grade indiferent de cuplu? sau rotesc cu o cheie fixa cele 90 grade ( pe rand, la fiecare stagiu) ? nu as vrea sa fac vreo prostie si prefer un sfat de la cunoscatori. unghiurile am sa le masor "babeste", cu raportor sau semne cu markerul. multumesc celor care au avut rabdare sa citeasca si scuze daca intrebarea este de incepator.
----
Model: Vectra
An fabricatie: 1996
Cod motor: X16XEL
Detin de ceva ani o vectra b din 1996 cu motor X16XEL. de-al lungul timpului mi-am schimbat singur de la tachetii hidraulici pana la arbore cotit/cuzineti/pompa ulei/distributie, etc. masina este trasa pe dreapta de vreo doi ani intr-un garaj la tara. in vara am pornit-o ultima oara si am constatat ca atunci cand ajunge temperatura la 90 grade si se deschide termostatul imi arunca tot lichidul de racire prin vasul de expansiune cu putere, bolborosind. mai facuse asa si in urma cu un an, dar am crezut ca nu este aerisit poate circuitul ( am avut o crapatura in plasticul de la radiator si mai picura - am considerat ca putea sa intre si aer) si am ignorat. nu facea mereu. acum face constant si permanent. am scos si termostatul si am pus circuitul pe direct dar face la fel. nu este apa in ulei sau ulei in apa dar rezultatul final este acelasi, la 90-92 grade apa da pe afara din vas cu bule mari de aer si dupa ce opresc motorul inca suiera aerul cu presiune in vas. caloriferul nu este infundat si nici radiatorul. suspectez garnitura de chiulasa si peste putin timp voi merge la tara si vreau sa dau jos chiulasa. pana acum nu am fost nevoit sa schimb vreodata garnitura de chiulasa, asa ca am nevoie de putin ajutor. am cumparat garnitura, suruburi noi, curea distributie, ulei si antigel. am manual, am studiat modul de desfacere al chiulasei si cum se inlocuieste garnitura. am vazut ca sunt cinci stagii de strangere ale suruburilor : 25Nm/ 90 grade/90 grade/90 grade/ 45 grade. am comandat si o cheie dinamometrica 20-100Nm( cu reglaj in maner si click cand ajunge la valoarea setata). ce nu inteleg si nu am gasit nicaieri este cum fac pentru unghiuri : las cheia setata la 25Nm si rotesc inca 90 grade indiferent de cuplu? sau rotesc cu o cheie fixa cele 90 grade ( pe rand, la fiecare stagiu) ? nu as vrea sa fac vreo prostie si prefer un sfat de la cunoscatori. unghiurile am sa le masor "babeste", cu raportor sau semne cu markerul. multumesc celor care au avut rabdare sa citeasca si scuze daca intrebarea este de incepator.
----
Model: Vectra
An fabricatie: 1996
Cod motor: X16XEL
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Atentie mare ca acele cupluri sunt pentru suruburi noi, obligatoriu le inlocuiesti, filete curatate.
La desfacut suruburile o iei in ordine inversa si dupa ochi cu gradele, 90grd=ora 12 si 3 sau 3 cu 6...
La anii lui merita simeringuri supape noi si rectificat supape+scaun. Daca blocul este ok macar delocat segmenti, grija ca sunt nemarcati cu top.
Cu cheia aia faci numai 25Nm, restul cu una fixa daca nu ai una cu unghi, merge cu brio la ochi daca stii sa apreciezi corect.
La desfacut suruburile o iei in ordine inversa si dupa ochi cu gradele, 90grd=ora 12 si 3 sau 3 cu 6...
La anii lui merita simeringuri supape noi si rectificat supape+scaun. Daca blocul este ok macar delocat segmenti, grija ca sunt nemarcati cu top.
Cu cheia aia faci numai 25Nm, restul cu una fixa daca nu ai una cu unghi, merge cu brio la ochi daca stii sa apreciezi corect.
- ammorex112
- OP
- 88 mesaje
- din 02 Jul 2007
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
ammorex112
- Mesaje scrise: 88
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2007
- Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns. Am luat suruburi noi pentru chiulasa. Uitasem de simeringuri de supape, cu siguranta necesita inlocuire. Daca tot am sa scot axele cu came am sa inlocuiesc si simeringurile si am sa rectific scaunele. La segmenti nu stiu daca am sa am timp sa ma uit, per ansamblu motorul in timp nu mi-a facut probleme de consum ulei, benzina sau sa scoata fum. Ba chiar dupa ce am curatat acum vreo 4 ani injectoarele cu ultrasunete si am inlocuit sonda lambda, consumul mi-a scazut la 9-10% in oras ( de la 14%), in conditiile in care are si cutie automata cu 4 trepte. Mersi inca o data.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat