- benny4u2003
- OP
- 67 mesaje
- din 28 Dec 2008
- Astra 2001 Y20DTH
- Calarasi
benny4u2003
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2008
- Mesaj Privat
Salut!Am un opel Astra motor Y20dth care dispune de MID....acum o saptamana mi.a aparut mesajul Brake Pad...imediam mi.am dar seama ca sunt placutele de frana de pe fata ca cele de pe spate le schimbasem acum vreo 2 luni....toate bune si frumoase,mi.am luat placute,le.am schimbat si mesajul e tot acolo....m.am gandit ca are vreun senzor pe placuta si cand e placuta noua ar trebui sa dispara eroare.....aveti idee ce trebuie sa fac sa dispara mesajul de pe MID?
- Bunicu
- ****
- 2,192 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,192
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
senzorul este acolo dar este compromis, este ca sa zic asa...inutilizabil, va trebui sa-l schimbi. Este bine ca pe viitor sa schimbi placutele inainte ca mesajul "brake pad" sa apara pe ecran.
Hai sa iti explic cum functioneaza:
senzorul martor al uzurii placutelor de frana nu este o piesa foarte sofisticata, este o bucatica de plastic in interiorul caruia se afla un circuit de cupru, ca o potcovita, ca o agrafa de birou care se termina cu doua fire la capete, fire care merg la sistemul electric al masinii. Cata vreme "agrafa" din interior este intacta, ea face continuitate intre cele doua fire cu care este prevazuta si prin urmare, pe ecran nu ai niciun mesaj. Pe masura ce placutele se uzeaza, senzorul se apropie tot mai mult de marginea discului de frana pana cand , in timp, il atinge. Senzorul sta pe loc iar discul se invarte si logic, marginea discului de frana "freaca" pe senzor pana cand strapunge plasticul si ajunge la "agrafa" de cupru deteriorand-o si pe aceasta, practic rupe contactul dintre cele doua fire. astfel, mesajul "brake pad" apare pe ecran. Daca tu ai schimbat placutele, nu ai refacut contactul intre cele doua fire si logic, mesajul persista. Schimba senzorul (sau senzorii daca sunt rupti amandoi) si mesajul va disparea cu siguranta.
Iar pe viitor, verifica din timp uzura placutelor ca sa nu mai strici si senzorii care sunt destul de scumpi cu toate ca sunt atat de simpli.
cu respect.
Edit:
vezi ca senzorul se prinde de placuta, este o gaura acolo in care intra senzorul, tu l-ai scos din placuta veche, acum unde l-ai bagat?
Hai sa iti explic cum functioneaza:
senzorul martor al uzurii placutelor de frana nu este o piesa foarte sofisticata, este o bucatica de plastic in interiorul caruia se afla un circuit de cupru, ca o potcovita, ca o agrafa de birou care se termina cu doua fire la capete, fire care merg la sistemul electric al masinii. Cata vreme "agrafa" din interior este intacta, ea face continuitate intre cele doua fire cu care este prevazuta si prin urmare, pe ecran nu ai niciun mesaj. Pe masura ce placutele se uzeaza, senzorul se apropie tot mai mult de marginea discului de frana pana cand , in timp, il atinge. Senzorul sta pe loc iar discul se invarte si logic, marginea discului de frana "freaca" pe senzor pana cand strapunge plasticul si ajunge la "agrafa" de cupru deteriorand-o si pe aceasta, practic rupe contactul dintre cele doua fire. astfel, mesajul "brake pad" apare pe ecran. Daca tu ai schimbat placutele, nu ai refacut contactul intre cele doua fire si logic, mesajul persista. Schimba senzorul (sau senzorii daca sunt rupti amandoi) si mesajul va disparea cu siguranta.
Iar pe viitor, verifica din timp uzura placutelor ca sa nu mai strici si senzorii care sunt destul de scumpi cu toate ca sunt atat de simpli.
cu respect.
Edit:
vezi ca senzorul se prinde de placuta, este o gaura acolo in care intra senzorul, tu l-ai scos din placuta veche, acum unde l-ai bagat?
- benny4u2003
- OP
- 67 mesaje
- din 28 Dec 2008
- Astra 2001 Y20DTH
- Calarasi
benny4u2003
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2008
- Mesaj Privat
- Bunicu
- ****
- 2,192 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,192
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
nu facem chat, da-mi add pe mess la invest20042001
totusi hai sa iti spun si aici, poate mai sunt colegi care vor sa afle.
1 : senzorul de ABS nu are nicio treaba cu senzorul de uzura a placutelor de frana, prin urmare NU trebuie sa se aprinda martorul ABS.
La masina ta care are computer de bord, singurul mesaj apare pe ecran. La masinile fara BC, se aprinde un bec in bord dar....nu ala de ABS.
2: verificarea:
urmaresti traseul firului care pleaca de la roata. Firul are la capat o mufa care intra in alta mufa undeva in apropierea telescopului. Scoti mufa de acolo si verifici daca intre cele doua fire care vin de la senzor, mai exista continuitate sau nu. Asta o poti face cu un aparat de masura sau cu un simplu bec cu baterie. Daca exista continuitate, senzorul e bun, daca nu exista continuitate, se3nzorul e compromis.
3: pret:
Eu am platit acum 2 ani 80 lei /bucata si i-am schimbat pe amandoi pentru ca asa s-a intamplat, s-au stricat amandoi .
Daca gasesti second hand, recomand cu caldura pentru ca la acest senzor nu esista decat 2 optiuni, sa fie bun sau nu. Daca e bun e ca si nou, daca nu e bun.....nu-l cumperi.
ia legatura cu colegii de la publicitate , cei care dezmembreaza.
totusi hai sa iti spun si aici, poate mai sunt colegi care vor sa afle.
1 : senzorul de ABS nu are nicio treaba cu senzorul de uzura a placutelor de frana, prin urmare NU trebuie sa se aprinda martorul ABS.
La masina ta care are computer de bord, singurul mesaj apare pe ecran. La masinile fara BC, se aprinde un bec in bord dar....nu ala de ABS.
2: verificarea:
urmaresti traseul firului care pleaca de la roata. Firul are la capat o mufa care intra in alta mufa undeva in apropierea telescopului. Scoti mufa de acolo si verifici daca intre cele doua fire care vin de la senzor, mai exista continuitate sau nu. Asta o poti face cu un aparat de masura sau cu un simplu bec cu baterie. Daca exista continuitate, senzorul e bun, daca nu exista continuitate, se3nzorul e compromis.
3: pret:
Eu am platit acum 2 ani 80 lei /bucata si i-am schimbat pe amandoi pentru ca asa s-a intamplat, s-au stricat amandoi .
Daca gasesti second hand, recomand cu caldura pentru ca la acest senzor nu esista decat 2 optiuni, sa fie bun sau nu. Daca e bun e ca si nou, daca nu e bun.....nu-l cumperi.
ia legatura cu colegii de la publicitate , cei care dezmembreaza.
AHarabor
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2017
- Mesaj Privat