Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • robert1122

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2016

  • Mesaj Privat
Model: Astra
An fabricatie: 2001
Cod motor: Z16XE
Simptome:
Motorul se opreste in mers la intrarea in localitati, la trecerea pe liber. Masina se zguduie in mers. In localitati nu prezinta acest simptom, numai dupa ce parcurgi o distanta lunga cu 100-110 km/h si treci pe liber, la relanti.
Am schimbat bujiile, filtrul de aer, de benzina,curatat clapeta de acceleratie, supapa EGR, verificat controller motor si pomapa de benzina.
Pe tester, in reprezentanta nu apare nicio eroare.
Nu pot sa imi dau seama ce poate fi in neregula. Va multumes anticipat pentru ajutor!
Skip ads

  • Daniel64

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2016

  • Mesaj Privat
Incearca un regim de mers mai dur pe 20-30km. Adica undeva la 3500-4000 ture.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
robert1122 a scris:
Pe tester, in reprezentanta nu apare nicio eroare.
Nu pot sa imi dau seama ce poate fi in neregula.
Tragica treaba...,sa mergi intr-o reprezentanta unde ti se citesc doar codurile de eroare...,de fapt e tragi-comedie! Sa nu fi auzit reprezentanta de -"dinamic test"...? De fapt standardul unei institutii,este dat de nivelul(tehnic in cazul nostru) specialistilor ei...
  • robert1122

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2016

  • Mesaj Privat
Asta este situatia. Pana atunci masina continua sa faca la fel si aparent niciun mecanic nu poate spune ce este in neregula.
  • Daniel64

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2016

  • Mesaj Privat
Deci si dupa un regim mai in forta la fel face?
  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Aceiasi problema si la mine. Mai curat egr(oricum e cumparat anul trecut) si clapeta de acceleratie si merge binisor o perioada Totusi mai rar, se mai opreste dar macar fata de atunci cand are egr blocat pe deschis, reporneste usor la cheie. La mine nici mecanicul nu mai este de ajutor pt ca daca merg la el si ii spun ca se opreste la scoaterea pe liber, imi curata egr si clapeta si apoi merge bine in fata lui. Asta pot sa fac si eu. Chiar ieri am desfacut egr care ramasese blocat deschis din cauza unor farimituri de calamina. Acum porneste si merge bine, uneori pt o fractiune de sec se mai balbaie dar nu moare la scoaterea pe liber(sau moare cam o data la cateva zile). Eu am avut si eroare 0335 de crankshaft dar nu stiu daca a aparut fiind o problema la senzor sau a aparut in urma unei opriri a motorului. Pt ca dupa fiecare ,,moarte” a motorului mai colectionam si cate o eroare: senzor presiune galerie admisie, lambda, egr, crankshaft. Noroc ca mi-am luat Opcom si imi vad si sterg singur erorile. Voi incerca si cu senzorul crankshaft sa-l curat sau sa-l schimb si daca nici asa nu rezolv, mai incerc bujiile desi nu am eroare de misfire dar cred ca nu sunt schimbate niciodata). In cele din urma ma voi multumi sa o toaletez de 2 ori pe an pe la admisie si asta e! Acestea cred ca sunt doar efecte- cam stiu eu care este cauza: consumul de ulei si afumarea egr, clapeta si altele.
Uite si un link al meu de anul trecut; pana acum nicio rezolvare decat pt o perioada, prin curatarile descrise mai sus.
https://www.clubopel.com/vie...33&highlight=
  • robert1122

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2016

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru informatii Remus-Gabriel. Daniel64, da, dupa un "regim de forta" nu se schimba nimic.
  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Acum trei zile am incercat eu un ,,regim de forta" si dupa prima balbaiala a facut si mai rau. Parca in ambitie ini facea sa se opreasca si mai violent si sa porneasca greu. Intr-adevar, uneori mai la inceputul murdaririi, se curata putin dupa o mica forja dar daca nu o cureti la egr si clapeta in cateva sapt nu se nai curata ba nai rau presiunea creata strange tot jegul din motor in valva egr care ramane blocata pe deschis.
  • Boggyx

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Ai exact acceasi problema ca si mine doar ca eu am rezolvat-o foarte simplu, cred ca si la tine este vorba de EGR eu aceleasi simptome se smucea masina urat, nu tragea si cand calcam ambreiaju murea motoru si pornea dupa ceva incercari(parca ramaneam fara benzina). Deci, am dat jos EGR-ul, era foarte jegos l-am curatat bine cu WD40 si l-am si deschis ca sa curat si pe langa pistons, ai tutorial(http://www.youtube.com/watch?v=qGCZN2oj1DQ) dar dupa 1 saptamana de mers asa cu el nu prea imi placea cum se comporta(nu mai murea motorul doar ca parca prea tare isi facea frana de motor) si l-am dat din nou jos si am ramas socat cata funingine era pe el(rolul lui defapt este sa bage gazele nearse inapoi in motor el functionand doar la relanti...) si l-am blindat... Cum l-am blindat? M-am dus frumos cu un prieten am luat doua beri Ciuc Radler(cred ca mere si cu altceva Smile) ) dupa ce le-am golit bine am decupat tabla dupa forma saibei care era la egr si am taiat dupa ea doar ca am impaturito sa fie mai groasa ca prima oare mi-a perfarato pistonasu de la egr iar cand strangi sa nu strangi nici foarte tare sa nu ti se perforeze si tie tabla ca nu faci nimic. Ei dupa asta ar trebui sa iti apara in bord martorul de Check Engine si sa iti dea eroare P1405 de la EGR iar de aceasta eroare scapi numai daca resoftezi sau ceva de genu... Eu am martorul aprind dar merge masina bine, porneste si la rece bine si nu mi-a mai murit motoru de 2 luni. Poate ai norocu' sa fie si la tine la fel asa ca bafta Razz
  • robert1122

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2016

  • Mesaj Privat
Boggyx, adica supapa EGR e degeaba acum? Nu-ti mai foloseste la nimic? Nu mi se pare o solutie viabila.
  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Este o solutie destul de buna. Numai ca nu este perfecta. Intrucat nu e anulata si din soft, ECU va interpreta o avarie si va face amestecul in consecinta. Dar cel mai important, mizeria va trece acum si se va opri in catalizator. Si inainte mai ajungea acolo dar macar o particica se mai curata cand stergeai egr. Acum, nu stiu cat va dura pana se va infunda si catalizatorul. Unii au schimbat si masinile si nu au ajuns la momentul acesta. Vezi ca sunt o multime de topicuri pe subiectul blind egr.
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 704
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
@Boggyx Vezi ca tabla aia e prea subtire , o sa se gaureasca . E testata treaba .
Garnitura aia trebuie sa astupe cealalta gaura nu aia cu pistonasul , daca ai astupat pistonasul ai facut o prostie mare .
Uite cum arata tablita (primul post , imaginea a 2-a):
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=136142
@remus-gabriel Am 2 prieteni , unul cu Z16SE si unul cu Z14XE , cu EGR doar curatat si blindat .Daca EGR este curat si blindat el va lucra , va da feedback in ECU corect . Sper sa nu gresesc , dar atunci cand anuleaza EGR soft doar se duc la acele adrese si se modifica valorile de la acele adrese a.i. sa stea doar inchis , injectia de benzina s-ar putea sa ramana acceasi . Nu sunt 100 % sigur dar pot sa ma documentez.
  • ForLinGMD

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2013

  • Mesaj Privat
Z16XE, se opreste motorul in mers, atunci cand trec pe liber. Momentan exclud EGR-ul, schimbat in aprilie a.c., cu unul identic - pierburg.
Nu are erori stocate. Nu ma facut o legatura clara, dar se manifesta mai ales la intrarea in localitati.(O sigura data in oras, tot la trecerea pe liber.) Nu stiu de unde sa incep ...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Eu pariez pe EGR
  • ForLinGMD

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2013

  • Mesaj Privat
Hmmm! Sa-l ia ...... . Abia l-am schimbat atunci cand trebuia sa fac resoftarea. Trebuia sa folosesc masina si am cumparat un EGR nou. De atunci nu am avut probleme. Am gandit ca e bine sa iau unul identic ca producator ca cel de pe masina. Initial am exclus EGR-ul pentru ca nu merge in suturi, nu smunceste, poneste f. bine, nu are consum peste obisnuit, uleiul 300-400 la mia de km. Pe scurt, am imbulinat-o. Azi am mers prin oras, la serviciu,de dimineata +5ºC, 20 km nici o reactie negativa. Poate am timp sa-l desfac maine!
  • ecy
  • *
  • 13 mesaje
  • din 16 Jan 2016
  • Zafira 2001 Z16XE
  • Hunedoara
  • ecy

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Buna seara oameni buni,un sfat va rog ca ma lasa nervii,dețin un zafira a 16 16V benzina Z16XE din 2001 si am schimbat urmãtoarele : bobina de inducție,EGR,bujii,senzor arbore cotit,filtru benzina ,ulei si filtru de ulei,calculatorul trimis la reparat la domnul Mihai ,cred ca unii il.cunoașteți,si cu toate aste mi se oprește motorul uneori cind il scot pe liber,nu îmi apare nici o eroare,in timpul mersului simt un fel de zmucitura si simt ca merge sacadat, il scot pe liber pur si simplu se oprește,aștept citeva secunde dau cheie pornește dar ca si când ar fi benzina pe terminate,accelerez cit pot de tare si își revine,daca ați putea sa îmi dați un sfat ce pusca mea sã-i mai schimb ca jur ca ma lãsa nervii,mulțumesc mult si aștept sa îmi dați un sfat orice ...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
EGR de curatat sau schimbat.
  • ecy
  • *
  • 13 mesaje
  • din 16 Jan 2016
  • Zafira 2001 Z16XE
  • Hunedoara
  • ecy

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Salut dancuciureanu,egr nou schimbat de o luna de zile
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Daca motorul papa ulei si EGR este ieftineala asa se intampla. Scoate mufa de la el si mergi asa sa vezi daca mai face.
  • ecy
  • *
  • 13 mesaje
  • din 16 Jan 2016
  • Zafira 2001 Z16XE
  • Hunedoara
  • ecy

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Ok dancuciureanu,intradevar motorul papã ulei dar puțin ,de la shimb la schimb undeva la un litru , ,scoțând mufa de egr ce repercusiuni ar avea pe viitor asupra motorului sau catalizatorului...mulțumesc mult
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR