Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Azi am comandat oring-urile pe original GM, costa 74lei/buc. Se puteau comanda si pe Elring, dar pretul era aproape ca pe original... deci am zis pas.
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
A venit si injectorul SH comandat pe eBay din Anglia. Cica e folosit, dar in stare buna. 210lei cu transport pe RO pâna acasa.

As vrea sa-l montez dar mai am ceva intrebari :
(1) Trebuie dat jos capacul motorului ca sa pot sa pot scot injectorul defect ?
(2) Trebuie cumparate saiba de foc si oring etansare noi ? Banuiesc ca da, insa un raspuns concret m-ar putea elibera de indoieli
(3) Trebuie o cheie speciala extractoare ca sa pot scoate injectorul din chiulasa, sau merge improvizat ceva la fata locului ?

Daca trebuie demontat capacul motor... atunci ma apuc direct de extragerea injectorului, iar la restul de injectoare va trebui sa le schimb pe urma garniturile de etansare.
  • nicusan75

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2004 G Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Trebuie dat capacul culbutorilor jos, înlocuite toate șaibele de foc și oringurile. Existã o sculã extractoare specialã. Personal le-am scos prin rãsucire și tragere în sus (ale mele erau foarte, foarte blocate). Pentru etanșare foarte bunã, am decãlit șaibele de foc (înroșite și rãcite imediat în apã rece) de 3-4 ori, și am folosit un silicon rezistent la înaltã temperaturã ce conține andezit. Siliconul l-am aplicat pe șaibã, pe ambele pãrți. Dacã vei folosi acest silicon, sã nu pornești mașina 24h. Am mai mult de 20k de km și merge super motorul de când am pus silicon.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc de raspuns.

Stii cumva si care este cuplul de strangere (conform manualului de reparatii) al injectorului pe chiulasa ?
  • nicusan75

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2004 G Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Din ce am citit tot pe net, se strâng cu 40 nm, se lasã 5 minute, apoi se desfac și se trang cu 32 nm. Eu le-am strâns dupã cum am crezut, neavând cheie dinamometricã. Atenție la piesele mici de pe chiuloasã pe care se sprijinã brida de fixare a injectorului. Pot pica și nu observi. Nu ezita sã mã suni dacã ai nelãmuriri.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru informatii. Daca o sa am timp, maine o bag la garaj si ma apuc de demontat. Azi am dat comanda pentru saiba de foc (15lei) si oring-ul de etansare (27lei!). E dat naibii oring-ul asta, e din cauciuc si costa mai mult decat o saiba de foc care e din cupru.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am schimbat ieri injectorul nr.1 si oring-urile de sus 4buc, nu mai curge nimic pe nicaieri dar bataia de injector a ramas... Bate mai accentuat la rece acum, cel putin asa am vazut la prima pornire cu noul injector.

Nu e greu deloc sa schimbi un injector, e chiar mai usor decat am crezut. Al meu a iesit extraordinar de usor. Il misti stanga-dreapta si in acelasi timp tragi de el in sus si iese. L-am strans intr-o singura etapa la 35N/m cu cheia dinamometrica, parea ca mai e loc de strans, dar m-am oprit. Saiba de foc si garnitura ambele noi, pe original. Garnitura de la capac se poate refolosi, eu asa am procedat. Am facut ceva poze, le urc aici cand o sa am ocazia.

Ce am observat cand am dat jos returul de pe injectoare, la injectorul nr.1 (pe care ulterior l-am schimbat) era putina motorina in cap sus la iesirea din injector si avea presiune mica pe furtun. Celelalte 3 injectoare erau cu motorina pâna sus si a sarit motorina (era presiune pe furtun) cand am scos dopurile de retur.

Inca un detaliu..., injectorul nr.2 si nr.4 au inscrisa litera C (incercuita) pe ele, nr.1 si nr.3 aveau litera A. Daca stie cineva ce inseamna asta il rog sa imi scrie aici. Ar putea fi vre-o revizie-ceva, sau ? Deasemenea, cand privesti injectoarele din fata, hexagonul injectorului are niste taieturi/santuri fine pe el, la mine injectorul schimbat are doua santuri, celelalte au cate unul, doua il au in partea de sus si unul in partea de jos (sper sa nu gresesc cu ultimul).

Maine pun Op-Com sa verific ce deviatie au injectoarele (macar asa... informational, pentru injectorul schimbat) apoi urmeaza sa-i fac testul cu eprubetele. Culmea e ca atunci cand am fost eu la EDS pentru remap au pus TECH2 pe masina, au oprit pentru cateva secunde injectorul nr.1, si minune-mare... ca prin farmec bataia a disparut. Nici nu stiu ce sa mai cred acum. M-am ramolit eu si am uitat care injector era cel cu probleme atunci cand am fost la EDS? sau intre timp a mai cedat un injector (am mai facut 25.000km de atunci) ori e posibil ca injectorul cumparat de pe eBay sa aiba fix aceiasi problema cu cel pe care l-am inlocuit eu ? Bataia e aceiasi, dar parca e mai accentuata la rece si mai putin accentuata acum cand motorul e cald.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am mai urmarit cum sta treaba cu garniturile schimbate si am ceva urme de lichid la baza injectoarelor 3 si 4, ca si cum ar lacrima motorina. Am sters, dar incet-incet reapare la baza capacelor din plastic, in partea dinspre fata masinii. Nu e de bine... ca daca e motorina, intr-un final va ajunge pe garniturile schimbate si le va reduce din viata. O sa ma duc sa spal motorul la spalatorie poate sunt norocos si totusi sunt urme de ulei pe care nu le-am putut sterge cand am desfacut capacul motor. Daca apare din nou vre-o scurgere la baza injectorului atunci numai motorina poate sa fie. Daca e asa, ma sui in masina si ma duc pâna la Buzau sa-mi reconditioneze injectoarele care nu mai etanseaza intern (saptamana viitoare am un drum pana la Ploiesti, de acolo si pâna la Buzau mai e o aruncatura de bat pentru masina).

Mai este cineva la care i-a lacrimat un injector ? Voi cum ati procedat cu el ?
  • nicusan75

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2004 G Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Dacã sunt urme de motorinã la injectoare, nu poate fi decât de la furtunul de retur. Și acele piese mici din plastic au un oring (ori douã, nu mai știu) plus o siguranțã. Mie nu mi-a curs niciodatã pe acolo motorinã, și acea motorinã se duce pe retur, unde nu ar trebui sã întâmpine presiune. Fã un test de retur la injectoare.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Mi se pare ciudat, pentru ca in urma cu 26.000km cand am luat masina din DE avea ulei in oringurile de sus de pe capacul motor. Dar ar fi putut fi foarte bine chiar ulei cu motorina, nu am de unde sa stiu. Acum ca am schimbat toate oring-urile de sus (cele mari) mi-e teama ca se prelinge motorina defapt, injectoarele astea lucreaza la presiune mare (160MPa) si daca cineva si-a bagat mâna sa schimbe diuzele sau alte interne din injector fara a avea sculele necesare + cuplurile de strangere, cam asta ar fi rezultatul.
  • nicusan75

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2004 G Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Se vede cã curge motorinã pe la returul injectoarelor când merge motorul? Dacã scoți bușonul de la ulei când merge motorul iese presiune pe acolo?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Nu curge motorina pe la niciunul din furtunasele de retur, partea din plastic a fiecarui injector e curata.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
-am promis ca pun ceva poze de la demontare-

Codul garniturilor originale GM din partea superioara a capacului:

Cam asa aratau garniturile de pe motor inainte de demontare, dupa ce am sters cu carpa tot uleiul care l-a aruncat afara motorul pe la garnitura injectorului nr.4, se vede ca inca luceste ceva (ulei/motorina) la baza injectoarelor sub hexagonul de strangere:

Se demonteaza tubulatura admisiei dinspre turbina pana la debitmetru, suruburile de la piesa metalica care tine joja, apoi toate suruburile de la capacul motor de jur-imprejur ce se pot scoate fara a demonta alte piese care le acopera partial sau fac dificil accesul direct la suruburile respective:

Se scot clemele de pe returul injectoarelor, se scot furtunasele de retur, se scot mufele de alimentare ale injectoarelor:

Apoi se demonteaza braket-ul negru metalic pe care este asezat capacul motorului (ECOTEC), apoi holender-ele de strangere a conductelor de alimentare de pe fiecare injector, piulitele respective se trag inspre parbriz pe conducte, se demonteaza oring-urile care etanseaza turul de motorina al fiecarui injector, se trag inspre parbriz cat se poate, se demonteaza garniturile superioare de etansare a injectoarelor si se scot afara de pe fiecare injector.
Se demonteaza si urechea de ridicare a motorului, cea dinspre partea cu distributia:

Apoi se scoate capacul motor si asa arata axele cu came, injectoarele si scaunele+pastilele motorului:

Pe mine ma interesa sa schimb injectorul nr.1 cu cel cumparat de pe eBay, deci pozele urmatoare sunt despre el (cel de langa distributie). Aici e injectorul inainte de demontare, cu bracket-ul de fixare pe el:

Aici e injectorul, fara bracket-ul care era pe el:

Asta e piesa mica pe care se sprijina bracket-ul injectorului atunci cand se face strangerea folosind surubul central de strangere, cu rolul de a transmite forta de strangere pe umerii de fixare ai injectorului. Celebra saiba care nu trebuie pierduta prin motor la demontare...

Ceva poze cu injectorul pe care l-am extras din chiulasa:

Si ceva poze cu capacul motor, dupa ce l-am curatat de depunerile de ulei:

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Azi m-am dus cu masina la spalatorie sa-mi spele motorul. Inainte de spalare, am facut cateva poze, cam asa aratau injectoarele dupa operatiunea de schimbare a injectorului nr.1 si a celor 4 garnituri de etansare superioare :

Pe rand, cate o poza mai de aproape, de la injectorul nr.4 spre injectorul nr.1:

Asa cum se vede in poza, la injectorul nr4. sunt urme de ulei/motorina evidente, ceva urme se mai vad la injectorul nr.3 dar si la nr.1 (asta ultimul e cel schimbat, luat de pe eBay). De unde naiba o fi aparut urme de ulei/motorina la injectorul nr.1 eu unul nu pot sa-mi imaginez pentru ca era perfect curat cand l-am montat. Injectorul nr.2 e curat, n-are nicio urma de lichid adunat la baza lui.

Am spalat motorul, ramane sa-l urmaresc saptamana ce urmeaza sa vad daca injectoarele raman curate, fara pierderi de motorina sau ce mai poate aparea acolo la baza hexagonului de strangere al injectorului, inspre fata masinii.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am facut un drum dus-intors pana la tara, drumul nu prea bun, asa ca am mers preponderent cu 85km/h intr-a 5-a.
Mai jos pun ceva poze cu injectoarele dupa acesti 50km parcursi, de la injectorul nr.4 spre injectorul nr.1 :

Si inca odata doar injectoarele nr4 si nr3, pozate din alt unghi:

Acum mi-e clar ca ambele injectoare curg si acolo sunt urme de motorina. Nu se pot strange pe motor, trebuiesc demontate si duse la bancul de test. Mai este cineva cu Z17DTL/H la care i-a curs unul din injectoare si care ne poate povesti ce a fost defect, cum a rezolvat, cat l-a costat ?
  • CTrica

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2017

  • Mesaj Privat
Am și eu aceași problema dar cineva a zis cã trebui schimbat capacul de la culbutori pentru cã este înfundat filtru epurator și da-ia își face presiune și da ulei pe acolo filtru epurator este incorporat in capac garniturile le-am schimbat de 2 ori pe toate dar tot degeaba dupã un timp da iar ulei credeți cã este din filtru epurator este înfundat și creazã acea presiune ?
  • nicusan75

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2004 G Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Verificã dacã este înfundat. Scoate furtunul din țeava de admisie a aerului, deșurubeazã bușonul de ulei și suflã pe furtun. Dacã este înfundat presupun cã se poate curãța (desfunda) dând capacul culbutorilor jos. Desfã și șuruburile de la epurator și verificã dacã este blocat cumva.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Ar mai putea fi suprapresiune in zona culbutorilor de la o eventuala problema la garnitura de chiuloasa, compresia sa ajunga in baie si pâna sus in capac. Dar sper sa nu fie chiar asta, caci am avut problema asta la X17DT si cu orice garnitura de capac am cumparat (pe original, aftermarket sau chiar garnitura veche dar originala a motorului pe care am luat-o de pe un motor dezmembrat cu putini km) uleiul de motor isi gasea cumva drum sa iasa afara pe sub garnitura.
  • marianvoicu79

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Va salut. Trebuie sa schomb si eu garniturile de la injectoare de la Opelul meu. dupa ce ati schimbat ati mai avut probleme ca mie mi-a zis (de la service) ca e posibil sa mai supureze putin uneori, eventual dupa ce le schimba sa mai puna si nu stiu de silicon sau mastic pentru preventie , vi se pare normal?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Spre surprinderea mea, alimentez de ceva vreme cu motorina de la Lukoil si vad ca lacrimarea injectoarelor pe la filet a incetat. Sa vedem cat va tine chestia asta si daca atunci cand voi reveni la motorina Petrom va fi la fel. Nu-mi place deloc cum trage motorul cu niciun sortiment de motorina de la Lukoil, dar am bagat in weekend ca sa beneficiez de promotia lor cea cu motorina ,,premium,, la pret de motorina normala.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR