- adramarvis
- OP
- 87 mesaje
- din 30 Sep 2009
- Astra 2018
- Constanta
adramarvis
- Mesaje scrise: 87
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2018
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2009
- Mesaj Privat
- daveraux
- **
- 232 mesaje
- din 23 Mar 2011
- Astra
- Galati
daveraux
- Mesaje scrise: 232
- Locatie: Galati
- Masina: Astra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2011
- Mesaj Privat
- adramarvis
- OP
- 87 mesaje
- din 30 Sep 2009
- Astra 2018
- Constanta
adramarvis
- Mesaje scrise: 87
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2018
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2009
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
daveraux a scris:...motorul nu are scut, pentru ca spun ei, pe acolo se face o parte din racirea motorului.
Asta imi cam suna a abureala ... ca sa nu-i zic prosteala...
Un scut, mai ales metalic, bine proiectat, are un impact neglijabil asupra fluxului de aer folosit la racirea motorului, poate ptr ca, sau tocmai de aceea, sistemul de racire al unui motor modern este proiectat cu un coeficient de siguranta (ptr cazuri de urgenta/neprevazute) de vreo 20-25%.
Dar daca reprezentanta spune pe dos, e de bine, ca ei e specialisti ...
- daveraux
- **
- 232 mesaje
- din 23 Mar 2011
- Astra
- Galati
daveraux
- Mesaje scrise: 232
- Locatie: Galati
- Masina: Astra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2011
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
E o posibilitate, dar nu cred ca a facut nimeni un studiu serios pe tema asta ... Mentionand ca se poate concepe un scut care sa "cada" simultan cu motorul, la nevoie, si ca ma indoiesc ca prinderea clasica a unui scut(deobicei 4-5-6 suruburi amarate) ar putea impiedica energia cinetica(enorma), acumulata de motor in urma impactului, sa imprime motorului traiectoria calculata prin proiectare ... Si am convingerea ca nu ai vrea sa ajungi in acea situatie, in care sa verifici daca motorul a intrat sub masina sau te gadila la schelet...
Cat despre "aftermarket", nu am pomenit acest cuvant, desi nu am nimic impotriva lui: am fost in situatia de a fi ferit de necazuri mult mai mari de un scut motor aftermarket, care, in urma unui impact fortuit cu o bordura (ptr a evita un impact frontal cu urmari dramatice indubitabile) , s-a comportat, efectiv, ca o frana de mare forta ptr masina scapata de sub control (si ramasa fara frane), evitand astfel impactul final cu o casa. Pagubele rezultate ar fi fost mai mari, daca scutul (aftermarket, din otel ucrainean ) nu s-ar fi laminat ca o coala indoita, convertind o buna parte din energia cinetica in energie de deformare.
Cat despre "aftermarket", nu am pomenit acest cuvant, desi nu am nimic impotriva lui: am fost in situatia de a fi ferit de necazuri mult mai mari de un scut motor aftermarket, care, in urma unui impact fortuit cu o bordura (ptr a evita un impact frontal cu urmari dramatice indubitabile) , s-a comportat, efectiv, ca o frana de mare forta ptr masina scapata de sub control (si ramasa fara frane), evitand astfel impactul final cu o casa. Pagubele rezultate ar fi fost mai mari, daca scutul (aftermarket, din otel ucrainean ) nu s-ar fi laminat ca o coala indoita, convertind o buna parte din energia cinetica in energie de deformare.
- adramarvis
- OP
- 87 mesaje
- din 30 Sep 2009
- Astra 2018
- Constanta
adramarvis
- Mesaje scrise: 87
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2018
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2009
- Mesaj Privat
Am achizitionat un scut motor tabla de la producatorul din Odorheiul Secuiesc si care , am verificat vinde si pe piata germana. Scutul s-a potrivit perfetc , masina functioneaza fara vreun semn vis a vis de scut. Eu stiu , vibratii supraincalzire etc. Montarea am facut-o la reprezentanta , acestia folosind surubararia primita cu scutul dar si pe cea de la scuturile orignale demontate . Am un Astra K diesel 136 CP.
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- adramarvis
- OP
- 87 mesaje
- din 30 Sep 2009
- Astra 2018
- Constanta
adramarvis
- Mesaje scrise: 87
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2018
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2009
- Mesaj Privat
- adramarvis
- OP
- 87 mesaje
- din 30 Sep 2009
- Astra 2018
- Constanta
adramarvis
- Mesaje scrise: 87
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2018
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2009
- Mesaj Privat
- adramarvis
- OP
- 87 mesaje
- din 30 Sep 2009
- Astra 2018
- Constanta
adramarvis
- Mesaje scrise: 87
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2018
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2009
- Mesaj Privat
As vrea sa fac un mic comentariu . Motoarele care se racesc cu aer si sunt , la motociclete mai ales , au aripi radiante pe blocul motor . Motoarele care se racesc cu apa , au radiator si termostat asezat in botul masinii , in curentul de aer creat de miscare sau ventola , fara vreo legatura cu scutul motor. Chiar si radiatoarele de ulei sunt situate tot acolo.
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat