- johnny25med
- OP
- 177 mesaje
- din 07 Mar 2007
- Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
- Constanta
johnny25med
- Mesaje scrise: 177
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2007
- Mesaj Privat
SALUTARE
Intrucat masina dimineata imi merge cam in 3, am trecut la verificat:
bujiile arata bine, nu-s negre nici albe, au o culoare maro caramiziu. Cu motorul pornit am scos fiecare fisa in parte => la 4 nu s-a simtit nici o diferenta. Am pus o bujie mai veche, la fel. Am inversat fisele => nimic.
Cand s-a intunecat am pornit-o si m-am uitat, surprindere:
un adevarat foc de artificii - la delcou scantei la greu, pe fise scantei ( se vedeau cum se duceau in capacul de la culbutori, si intre ele)
Maine ma duc sa iau un set de fise.
Nu m-am apucat sa dau capacul de delco jos, vreau sa cer o parere: sa incerc intai cu alte fise sau e de la delco, lulea?
Tnks
Intrucat masina dimineata imi merge cam in 3, am trecut la verificat:
bujiile arata bine, nu-s negre nici albe, au o culoare maro caramiziu. Cu motorul pornit am scos fiecare fisa in parte => la 4 nu s-a simtit nici o diferenta. Am pus o bujie mai veche, la fel. Am inversat fisele => nimic.
Cand s-a intunecat am pornit-o si m-am uitat, surprindere:
un adevarat foc de artificii - la delcou scantei la greu, pe fise scantei ( se vedeau cum se duceau in capacul de la culbutori, si intre ele)
Maine ma duc sa iau un set de fise.
Nu m-am apucat sa dau capacul de delco jos, vreau sa cer o parere: sa incerc intai cu alte fise sau e de la delco, lulea?
Tnks
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Dr.Opel
- **
- 228 mesaje
- din 14 Jul 2006
- Kadett 1984 13N
- Bucuresti
Dr.Opel
- Mesaje scrise: 228
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1984 13N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2006
- Mesaj Privat
Poate fi capacul de la delco fisurat si sa se scurga curentul pe acolo. Uneori fisurile sunt aproape invizibile insa este de ajuns ca curentul sa se "prelinga" pe unde nu trebuie, inclusiv pe suprafata fiselor. Eu in locul tau as lua set fise nou (citeva poti tine in portbagaj ca nu se stie niciodata si daca nu e de la fise, atunci singurul defect poate fi de la capac, pe care chiar daca il iei degeaba tot ai macar unul de rezerva in portbagaj ca nu se stie cind te prinde o ploaie si se poate fisura...
- johnny25med
- OP
- 177 mesaje
- din 07 Mar 2007
- Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
- Constanta
johnny25med
- Mesaje scrise: 177
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2007
- Mesaj Privat
- Dorin Buium
- *
- 7 mesaje
- din 01 Jun 2007
- Rekord 1986 22E
- Brasov
Dorin Buium
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Brasov
- Masina: Rekord 1986 22E
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2007
- Mesaj Privat
Salutare Jonny!
La motoarele cu injectie eu as separa aceasta problema (mers in 3) in doua categorii: probleme de injectie sau probleme de aprindere. Dupa citeva minute de functionare in 3 scoate bujia de la cilindrul care nu functioneaza. Daca bujia este umeda e clar ca sint probleme de aprindere si se verifica circuitul: bujie-fisa-delco. Daca bujia este uscata, este posibil sa ai probleme cu injectorul de la cilindrul respectiv.Daca nu ai un injector rezerva, il poti inversa cu un injector de la alt cilindru. Daca problema se muta la celalalt cilindru e clar ca injectorul respectiv este defect. Cu descarcarile intre fise vazute doar pe timp de noapte eu m-am pacalit acum vreo 10 ani. Daca scinteile sint insotite si de zgomot (pocnituri) este clar ca fisele nu mai au izolatie buna si trebuiesc schimbate, dar daca scinteile sint mici si fara zgomot chiar si la fisele noi daca le atingi cu mina (la intuneric) se pot observa mici descarcari electrice dar fara sa le simti la mina.
La motoarele cu injectie eu as separa aceasta problema (mers in 3) in doua categorii: probleme de injectie sau probleme de aprindere. Dupa citeva minute de functionare in 3 scoate bujia de la cilindrul care nu functioneaza. Daca bujia este umeda e clar ca sint probleme de aprindere si se verifica circuitul: bujie-fisa-delco. Daca bujia este uscata, este posibil sa ai probleme cu injectorul de la cilindrul respectiv.Daca nu ai un injector rezerva, il poti inversa cu un injector de la alt cilindru. Daca problema se muta la celalalt cilindru e clar ca injectorul respectiv este defect. Cu descarcarile intre fise vazute doar pe timp de noapte eu m-am pacalit acum vreo 10 ani. Daca scinteile sint insotite si de zgomot (pocnituri) este clar ca fisele nu mai au izolatie buna si trebuiesc schimbate, dar daca scinteile sint mici si fara zgomot chiar si la fisele noi daca le atingi cu mina (la intuneric) se pot observa mici descarcari electrice dar fara sa le simti la mina.
- johnny25med
- OP
- 177 mesaje
- din 07 Mar 2007
- Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
- Constanta
johnny25med
- Mesaje scrise: 177
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2007
- Mesaj Privat
- johnny25med
- OP
- 177 mesaje
- din 07 Mar 2007
- Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
- Constanta
johnny25med
- Mesaje scrise: 177
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2007
- Mesaj Privat
- Dr.Opel
- **
- 228 mesaje
- din 14 Jul 2006
- Kadett 1984 13N
- Bucuresti
Dr.Opel
- Mesaje scrise: 228
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1984 13N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2006
- Mesaj Privat
Poti vedea daca merge sau nu cu ea scoasa, dai drumul la motor si cu o manusa de cauciuc, cu bujia cuplata la fisa o lipesti de blocul motor (sau ii dai masa de undeva, pe filetul bujiei). Ideal ar fi ca "montajul" bujiei in exterior sa-l faci inainte de a da drumul la motor ca sa nu te curentezi; eventual un fir gros de la masa bateriei il infasori pe filetul acesteia. Daca merge se vor vedea scinteile pe care le da ritmic. Daca nu da nimic, cu nici o bujie, inseamna ca nu-i vine curentul din delco de undeva, eventual schimbi capacul si mai vezi ce si cum. Daca celelalte merg, problema este undeva la capac pt ca daca era pipa n-ar mai fidat la nicio fisa scinteie.
- johnny25med
- OP
- 177 mesaje
- din 07 Mar 2007
- Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
- Constanta
johnny25med
- Mesaje scrise: 177
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2007
- Mesaj Privat
- johnny25med
- OP
- 177 mesaje
- din 07 Mar 2007
- Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
- Constanta
johnny25med
- Mesaje scrise: 177
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2007
- Mesaj Privat
AM REZOLVAT PROBLEMA
Am strangulat putin furtunul care se duce de la servofrana la supapa aia de recirculare a gazelor cu un arici din'ala si acum merge brici.
Nu se mai aude nimic in spate, merge si mai curat, sau e autosugestie, oricum pt cei cu problema similara nu e rau sa incercati si furtunul ala.
Am strangulat putin furtunul care se duce de la servofrana la supapa aia de recirculare a gazelor cu un arici din'ala si acum merge brici.
Nu se mai aude nimic in spate, merge si mai curat, sau e autosugestie, oricum pt cei cu problema similara nu e rau sa incercati si furtunul ala.
- johnny25med
- OP
- 177 mesaje
- din 07 Mar 2007
- Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
- Constanta
johnny25med
- Mesaje scrise: 177
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2007
- Mesaj Privat
- Dr.Opel
- **
- 228 mesaje
- din 14 Jul 2006
- Kadett 1984 13N
- Bucuresti
Dr.Opel
- Mesaje scrise: 228
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1984 13N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2006
- Mesaj Privat
Pai daca era fisurat, scapa compresie pe acolo. De fapt aspiratie, pt ca furtunul nu este de recirculare a gazelor, ci de depresiune. Depresiunea creata prin aspiratie, trage membrana servopompei si in acest fel presiunea pe care tu o depui la apasarea pedalei de frina scade simtitor. Importanta este insa ca si supapa de pe mijlocul furtunului sa fie ok. Si cind se fisureaza membrana de servo, in afara de un pufait in cabina cind e apasata pedala si intarirea pedalei, la apasare se modifica mersul si turatia motorului, la inceput mai ales la rece, apoi pe masura ce se agraveaza fisura, si la cald.
- Claudiu
- **
- 128 mesaje
- din 10 Mai 2006
- Astra 2002 Z16NZ
- Hunedoara
Claudiu
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2002 Z16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2006
- Mesaj Privat
- Claudiu
- **
- 128 mesaje
- din 10 Mai 2006
- Astra 2002 Z16NZ
- Hunedoara
Claudiu
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2002 Z16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2006
- Mesaj Privat
Dr.Opel a scris:Pai daca era fisurat, scapa compresie pe acolo. De fapt aspiratie, pt ca furtunul nu este de recirculare a gazelor, ci de depresiune. Depresiunea creata prin aspiratie, trage membrana servopompei si in acest fel presiunea pe care tu o depui la apasarea pedalei de frina scade simtitor. Importanta este insa ca si supapa de pe mijlocul furtunului sa fie ok. Si cind se fisureaza membrana de servo, in afara de un pufait in cabina cind e apasata pedala si intarirea pedalei, la apasare se modifica mersul si turatia motorului, la inceput mai ales la rece, apoi pe masura ce se agraveaza fisura, si la cald.
Sa vezi si sa nu crezi...care-i furtunul ala?.....si cum arata supapa aia
- acasa sorin
- *
- 34 mesaje
- din 22 Jun 2013
- Vectra 1997
- Suceava
acasa sorin
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2013
- Mesaj Privat
Aceeasi problema am avut si eu si inca o mai am.prima data am observat scanteile si bujia 3 afumata de fiecare data.Am cumparat o fisa...50 de lei .degeaba.Curatat clapeta egr...borcanasul ala cu carbuni de sub aripa...aviz amatorilor sigur sant sparte filtrele alea si carbunii au fost impinsi pe furtunase.Apoi bujii am cumprat vreo 16 bujii...180 de lei ,iara degeaba.Am fost la tester...si nu a indicat nimic.Am fost si retras de pe forum o saptamana.Oare ce sa ma fac? merg cu bicicleta de i am rosfranele si m a mai prins si vreo 2 ploi de seara .Sa incerc oare sa schimb delcoul?ha era sa uit am mai desfundat si un furtun care era plin cu un fel de vaselina parca...aurie.
[align=right][align=center]
[align=left][quote]IN imaginea 3 furtunul care se vede era plin cu un fel de vaselina...Am curatat interiorul ,am suflat in el si am simtit ca un dop care a sarit
- claudiu220405
- *
- 13 mesaje
- din 13 Aug 2010
- Vectra 1998 X16XEL
- Gorj
claudiu220405
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Gorj
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Aug 2010
- Mesaj Privat
Salutari,
Am aceeasi problema cu fisele, scantei, pe lungime de 60-70mm 2fise apropiate,iar daca le departez bat pe capacul de culbutori.
De cateva saptamani bune, vectra b x16xel, nu trage, deabea trec de 80km/h.
Am schimbat bujiile beru 100 ron toate, filtre, am luat o alta bobina de pe un vectra functional(aici la schimbare apare o mica imbunatatire), am mai schimbat o piess care cica e de vacuum, in spate de tot mijloc cu o mufa verde, bujia pe pistonul 4 este afumata tot timpul, am avut inainte un set ngk nou2000km, aceeasi poveste.
Rog sa imi spuna cineva ce sa mai fac...unde se afla delcoul si care este furtunasul acela"minune".
Mai mentionez ca are momente cand din viteza daca apas ambreiajul sau o scot din viteza se opreste motorul la rece sau scade turatia sub 500rpm, asta doar pana se incalzeste motorul.
Pe tester nu am erori.
Astept pareri.
Multumesc
Am aceeasi problema cu fisele, scantei, pe lungime de 60-70mm 2fise apropiate,iar daca le departez bat pe capacul de culbutori.
De cateva saptamani bune, vectra b x16xel, nu trage, deabea trec de 80km/h.
Am schimbat bujiile beru 100 ron toate, filtre, am luat o alta bobina de pe un vectra functional(aici la schimbare apare o mica imbunatatire), am mai schimbat o piess care cica e de vacuum, in spate de tot mijloc cu o mufa verde, bujia pe pistonul 4 este afumata tot timpul, am avut inainte un set ngk nou2000km, aceeasi poveste.
Rog sa imi spuna cineva ce sa mai fac...unde se afla delcoul si care este furtunasul acela"minune".
Mai mentionez ca are momente cand din viteza daca apas ambreiajul sau o scot din viteza se opreste motorul la rece sau scade turatia sub 500rpm, asta doar pana se incalzeste motorul.
Pe tester nu am erori.
Astept pareri.
Multumesc