Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • vladutsss

  • Mesaje scrise: 969
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2015

  • Mesaj Privat
A doua explicatie mi se pare logica, in schimb mi se pare total altceva fata de postul tau anterior. Deci trebuie gasita o varianta de mijloc, probabil la arc. Dar trebuie cumva masurata presiunea...nu stiu. Ma depaseste. Ideea e ca trebuie avut grija ca atunci cand se arde pompa sau nu mai functioneaza, sa reuseasca sa traga prin corpul pompei. La mine nu mergea.
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Cu scuzele de rigoare,dar cind nu stii atitea lucruri,crezi ca ar trebui sa te apuci de modificari,ale unor echipamente gindite de echipe de ingineri.Eu,din principiu,nu sunt deacord cu modificari,de dragul modificarilor...,dar cum fiecare e rege la el in masina...,face ceea ce doreste!
  • vladutsss

  • Mesaje scrise: 969
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Pai din cum povesteau colegii nu parea ca e chiar asa de greu. Si sunt pasionat de masina, imi place sa lucrez la ea. In zona in care locuiesc pot schimba doar piese la service, nu se baga nimeni sa faca asemenea lucrare. Daca le spun unora de zgomot ca trage pompa aer si cand il elimina face ca o fantoma ma iau in ras. Cele mai bune informatii aici le-am aflat, pe forum. Cum spuneam, la service schimb piese.

Una peste alta am reusit sa inteleg ca trebuie umblat la biluta aia doar ca trebuie reglat din arc. Mi se pare de super finețe treaba. Eu am taiat cate o spira. La ultima deja era scurtat prea mult.

Momentan nu cred ca o sa mai fac vreo modificare, m-am hotarat sa ma despart de astra la anul. Si sincer m-am cam obisnuit cu fantomele. Bine macar ca nu afecteaza motorul conform celor citite pe aici.

Si apropo @electro, inginerii n-au rezolvat problema asta. Si altele... tot oameni priceputi carora le-a pãsat. ( asta nu inseamna ca tot nepriceputul,ca mine, tre sa se bage la reparat sau conceput sisteme).
  • nickm

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arges
  • Masina: Zafira 2008 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Mi-a sosit ieri dupa-amiaza pompa, am alimentat-o cu curent si vad ca functioneaza, dar are carcasa de plastic fisurata. Nu sunt sigur, dar sper sa se potriveasca in carcasa de la litrometrul meu. Daca imi aduc aminte bine de cand am dat jos rezervorul sa vad daca are ceva mizerie, acesta este la fel cu actuala caracasa a pompei. Nu am avut timp sa scot corpul pompei din carcasa ca sa-i fac poze, dar oricum o sa incerc sa o montez fara nici-o modificare si sa vad daca o opreste ECU-ul cand simte presiune. Daca nu merge asa, o sa incerc si varianta cu scosul bilei sau inlocuirea arcului actual al bilei cu unul mai slab.
Daca reusesc sa prind sambata viitoare un elevator liber la vreunul dintre prieteni, o sa ma ocup de montarea acesteia si a noului sirocou care necesita alimentare cu motorina direct din rezervor si pentru care trebuie sa montez un sorb pe capacul pompei.
Va atasez si pozele cu pompa pe care am primit-o.

  • vladutsss

  • Mesaje scrise: 969
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2015

  • Mesaj Privat
SUCCES!
Apropo, fa un test si cu ea oprita daca nu moare motorul.
  • nickm

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arges
  • Masina: Zafira 2008 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
@vladutsss, special pentru tine am verificat daca pot sa trag motorina din pompa, si merge. Am bagat un furtun pe iesirea din pompa electrica si am tras cu gura pe el. Daca suflu, simt cum se blocheaza o bila si nu imi da voie sa bag aer inapoi in pompa, ceea ce mi se pare normal, dar am sa verific si cu pompa montata pe masina si nealimentata electric sa vad daca functioneaza, desii sunt sigur ca va functiona.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
nickm a scris:dar oricum o sa incerc sa o montez fara nici-o modificare si sa vad daca o opreste ECU-ul cand simte presiune. Daca nu merge asa, o sa incerc si varianta cu scosul bilei sau inlocuirea arcului actual al bilei cu unul mai slab.
Neexistind senzor presiune combustibil pe joasa presiune,cum gindesti ca ECM poate opri pompa din rezervor...? Inainte de a scoate sau inlocui anumite componente,incearca sa gindesti de ce au fost puse in acel loc si ce rol au avut in functionare... Cind vei intelege bine rolul functional,e posibil sa renunti la modificari sau poate continuui in cunostinta de cauza...
  • nickm

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arges
  • Masina: Zafira 2008 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Nu am avut timp sa aprofundez aceasta problema, dar cred ca trebuie sa existe ceva care sa-i spuna ECU-ului cand sa opreasca si cand sa porneasca pompa, pentru ca altfel nu inteleg de ce comanda releului este venita din acesta. Daca nu trebuia controlat de ECU, putea sa fie legat direct pe contact. Eu speram ca cineva mai priceput ca mine sa-mi poata dezlega aceasta dilema, dar cred ca tot eu trebuie sa-mi fac timp si sa studiez problema. Oricum, multumesc pentru incercarea de a ma ajuta.
  • vladutsss

  • Mesaje scrise: 969
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2015

  • Mesaj Privat
releul baga cateva secunde si apoi se opreste inainte de pornire. dupa pornire functioneaza incontinuu. asa am inteles eu de la cei cu care am mai discutat despre asta
  • vladutsss

  • Mesaje scrise: 969
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2015

  • Mesaj Privat
nickm a scris:Nu am avut timp sa aprofundez aceasta problema, dar cred ca trebuie sa existe ceva care sa-i spuna ECU-ului cand sa opreasca si cand sa porneasca pompa, pentru ca altfel nu inteleg de ce comanda releului este venita din acesta. Daca nu trebuia controlat de ECU, putea sa fie legat direct pe contact. Eu speram ca cineva mai priceput ca mine sa-mi poata dezlega aceasta dilema, dar cred ca tot eu trebuie sa-mi fac timp si sa studiez problema. Oricum, multumesc pentru incercarea de a ma ajuta.



noutati legat de pompa ? ai reusit?
  • nickm

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arges
  • Masina: Zafira 2008 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Abia ieri am revenit din concediu - unde nu am avut timp de asa ceva si acum caut o solutie pentru a instala pe capacul pompei un sorb pentru sirocou, inainte de a o baga in rezervor. Sper sa reusesc saptamana aceasta, dar am foarte putin timp liber si gasesc cu greu un elevator liber ca sa fac operatiunea. Va anunt cu siguranta cand rezolv problema.
  • julienpopa

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2011 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2017

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor,
Parerea mea este ca aceasta problema (zgomotul) apare datorita vacuumului creat in circuitul de alimentare al pompei de inalta presiune.
Filtrul de motorina posibil sa fie putin subdimensionat.
  • vladutsss

  • Mesaje scrise: 969
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Julien, se stie de la ce vine zgomotul. Cum sa fie vacuum daca zgomotul e de la faptul ca intra aer si pompa il scoate? Au pus colegii furtun transparent si se vedea cum intra aer la filtru. Au pus filtru capsulat si n-a mai facut o perioada.
  • julienpopa

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2011 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2017

  • Mesaj Privat
vladutsss,
eu fenomenul il vad in felul urmator pe circuitul hidraulic al pompei de inalte: cand pompa lucreaza, in mod normal, ca la orice pompa, pe circuitul de refulare ( catre motor) este normal sa avem suprapresiune iar pe circuitul de absorbtie (teava care vine de la filtrul de combustibil) va exista depresiune adica o presiune sub presiunea atmosferica. Daca filtrul de combustibil opune prea multa rezistenta, e subdimensionat sau de calitate inferioara atunci posibil sa apara fenomenul de cavitatie in pompa de inalta presiune. De asemenea, daca rezervorul de combustibil nu are o aerisire corespunzatoare poate aparea fenomenul de cavitatie la pompa de inalte. Eu rezolvarea fenomenului (zgomotul) o vad numai daca se inlatura motivele acestea doua probabile. Intradevar, pe la imbinari poate sa traga aer daca sunt neetanse, dar la fel de bine ar trebui sa curga si motorina daca sunt aceste imbinari sunt neetanse ceea ce nu a fost cazul. De asemenea pe la aceste imbinari poate patrunde aer daca la interiorul tevii este o depresiune prea mare, adica sunt fortate, dar acest lucru este un efect (nu o cauza) a lucrului ca apare o depresiune prea mare pe aspiratia pompei de inalte.
Deci daca etansezi mai bine acele imbinari nu elimini cauza (depresiune prea mare pe teava de aspiratie a pompei.
Montandu-se un filtru capsulat, posibil sa rezolvi problema numai in cazul in care filtrul capsulat din intamplare a opus mai putina rezistenta la trecerea motorinei decat filtrul initial daca cauza a fost rezistenta prea mare a filtrului initial. Daca cauza a fost insuficienta aerisire a rezervorului de motorina, nici inlocuirea filtrului nu rezolva problema.
Montandu-se o pompa suplimentara in rezervorul de combustibil este o rezolvare a problemei prin compensarea depresiunii prea mare creata de pompa de inalte si deci fortand putin circuitul de motorina prin filtrul de combustibil. Dar nici in acest caz pompa suplimentara montata in rezervor nu rezolva suficienta aerisire a rezervorului presupunand ca acesta este motivul. In acest caz problem s-ar transfera de la pompa de inalte la pompa suplimentara montata in rezervor Smile poate cea din rezervor nu scoate zgomot.

PS: Cavitatia se manifesta prin aparitia unor bule care nu sunt aer patruns in circuit, pur si simplu sunt bule de vid. Ceea ce s-a vazut de colegi prin furtunele transparente posibil sa fie aceste bule.

Toate cele bune,
  • vladutsss

  • Mesaje scrise: 969
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2015

  • Mesaj Privat
nu cunosc domeniul asta al fizicii dar sincer mi-e greu sa cred ca se poate face o "cavitate" de aia. ideea e ca cei ce au montat pompa in rezervor au scapat de problema asta. eu am sesizat ca se aude des in sezonul cald- foarte cald. acum foarte rar. pana in iunie la anu poate rezist asa. apoi poate trecem pe alt model
  • alinpicasso

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2009 Dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Sep 2017

  • Mesaj Privat
Salut bãieți...am si eu sunetul asta pus pe înregistrat de ionexu 😁😂mã DISPERA!și uneori mai îmi tremurã acul la ralanti....am schimbat o sonda de ralnti și tot așa face....mã dispera...😐 Am o Astra h combi 178000 km 1.7 dtj 81 kw 2009 din germania luata...in rest merge bomba...dar astea doua probleme mã DISPERA! Și aș mai avea o rugãminte dragilor.... mașina a stat mult și semi baia de ulei e super ruginita....o idee unde pot gãsi una sh!
  • alinpicasso

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2009 Dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Sep 2017

  • Mesaj Privat
ionexu a scris:Felicitari si sper sa tina Smile. La mine nu a mai facut 2 zile nici un zgomot, mergea motorul asa frumos.. si azi iar a facut in draci. Eroarea ti-a inregistrat-o din cauza lipsei amorsarii. Daca relantiul e constat si nu "galopeaza", lasa in pace regulatorul de carburant. O sa schimb si eu uleiul in curand si o sa pot confirma daca sigur e de acolo. Vad ca esti din Bucuresti. Daca vrei ne putem intalni si te pot ajuta cu citire/stergere erori cu Opcomul, fara costuri evident Razz .


Salut man....si eu am același zgomot ciudat care îl ai în înregistrare...și uneori face figuri la ralanti....daca mã poți ajuta într-un fel sau ai tester...sunt din București și eu!
  • vladutsss

  • Mesaje scrise: 969
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2015

  • Mesaj Privat
citeste tot ce a scris ionexu si vezi cum a rezolvat el problema.
legat de relanti instabil, schimba regulatorul de presiune de pe pompa de inalte
  • alinpicasso

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2009 Dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Sep 2017

  • Mesaj Privat
Salut...l am schimbat si tot așa face....
  • vladutsss

  • Mesaje scrise: 969
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2015

  • Mesaj Privat
ce face? oscileaza relantiul?
sau te referi la zgomot?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR