- ToX
- OP
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
Salut
Am problema asta de cateva zile, mi s-a aprins masina cu cheita. Ba se aprindea, ba se stingea, acum a ramas aprins. Imi aduc aminte ca anul trecut am agatat firul de la al doilea senzor din DPF si s-a rupt, si a facut cam la fel. M-am uitat pe sub masina si acum atarna dar nu pare rupt (nu prea am avut cum sa verific), este posibil sa il fi agatat tot in iarna, avand in vedere ca drumul pe care stau nu e asfaltat si e pe camp cu multe deniveleri si fel si fel de ierburi/arbusti mici pe mijloc.
Ideea e ca de ieri imi clipeste martorul de curatare DPF intruna, am pus OPCOM-ul si imi da la DPF saturation 115% iar in urma cu cateva zile era doar 56% (fac drumuri destul de lungi - comuna Chiajna-Bd Basarabia, ce-i drept nu cu turatii foarte).
Desi clipeste martorul, masina nu se comporta ca atunci cand regenerarea are loc (consum de 1.8-2.0L/h la relanti). Din OPCOM am observat ca senzorul 2 din DPF a ramas la 5v si 196 de grade C, iar prmul senzor functioneaza corect. Este posibil ca diferenta de temperatura intre cei 2 senzori (al doilea fiind probabil deconectat/intrerupt din cauza firului) sa ii dea informatii eronate computerului astfel incat sa forteze o regenerare desi nu este nevoie ?
Multumesc
Am problema asta de cateva zile, mi s-a aprins masina cu cheita. Ba se aprindea, ba se stingea, acum a ramas aprins. Imi aduc aminte ca anul trecut am agatat firul de la al doilea senzor din DPF si s-a rupt, si a facut cam la fel. M-am uitat pe sub masina si acum atarna dar nu pare rupt (nu prea am avut cum sa verific), este posibil sa il fi agatat tot in iarna, avand in vedere ca drumul pe care stau nu e asfaltat si e pe camp cu multe deniveleri si fel si fel de ierburi/arbusti mici pe mijloc.
Ideea e ca de ieri imi clipeste martorul de curatare DPF intruna, am pus OPCOM-ul si imi da la DPF saturation 115% iar in urma cu cateva zile era doar 56% (fac drumuri destul de lungi - comuna Chiajna-Bd Basarabia, ce-i drept nu cu turatii foarte).
Desi clipeste martorul, masina nu se comporta ca atunci cand regenerarea are loc (consum de 1.8-2.0L/h la relanti). Din OPCOM am observat ca senzorul 2 din DPF a ramas la 5v si 196 de grade C, iar prmul senzor functioneaza corect. Este posibil ca diferenta de temperatura intre cei 2 senzori (al doilea fiind probabil deconectat/intrerupt din cauza firului) sa ii dea informatii eronate computerului astfel incat sa forteze o regenerare desi nu este nevoie ?
Multumesc
- cyberbob
- ****
- 1,287 mesaje
- din 06 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
cyberbob
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2010
- Mesaj Privat
Salut!
FIX aceeasi problema am avut-o si eu, tot 5V si 196g imi arata. Eu am agatat firul si avea burta sub masina, nu era smuls din senzor. In cablul ala care se duce spre ECU sunt 2 fire, la mine se dezlipise de pe senzor unul din fire. Am rezolvat-o foarte ieftin (130ron) mergand la maiandrei unde mi s-au refacut lipiturile. ATENTIE, eu am fost un caz norocos, primul de altfel din ce mi-au spus baietii...in senzor acolo este o placa de plastic cu doi conductori metalici, iar firele cand intra in senzor sunt lipite pe placa respectiva, la mine a fost dezlipit unul din ele. Daca placa respectiva e smulsa cu totul, senzorul nu mai poate fi salvat si trebuie inlocuit (~800ron). Sfatul meu este sa iei legatura cu Marius, si daca numai poate fi salvat senzorul, dezactiveaza dpf-ul
Adi G.
PS. Al 2 lea senzor, nu are legatura cu saturatia, saturatia e calculata dupa informatiile date de senzorul de presiune diferentiala. Daca iti zice ca ai 115%, chiar atat ai.
FIX aceeasi problema am avut-o si eu, tot 5V si 196g imi arata. Eu am agatat firul si avea burta sub masina, nu era smuls din senzor. In cablul ala care se duce spre ECU sunt 2 fire, la mine se dezlipise de pe senzor unul din fire. Am rezolvat-o foarte ieftin (130ron) mergand la maiandrei unde mi s-au refacut lipiturile. ATENTIE, eu am fost un caz norocos, primul de altfel din ce mi-au spus baietii...in senzor acolo este o placa de plastic cu doi conductori metalici, iar firele cand intra in senzor sunt lipite pe placa respectiva, la mine a fost dezlipit unul din ele. Daca placa respectiva e smulsa cu totul, senzorul nu mai poate fi salvat si trebuie inlocuit (~800ron). Sfatul meu este sa iei legatura cu Marius, si daca numai poate fi salvat senzorul, dezactiveaza dpf-ul
Adi G.
PS. Al 2 lea senzor, nu are legatura cu saturatia, saturatia e calculata dupa informatiile date de senzorul de presiune diferentiala. Daca iti zice ca ai 115%, chiar atat ai.
- ToX
- OP
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
am rezolvat... iar l-am agatat pe jos si s-a rupt din inadituri (a mai fost facut odata iarna trecuta). avand in vedere ca am suspensii sport, sunt mai predispus sa agat tot felu de chestii pe sub masina, am ridicat-o pe rampa, le-am inadit ca lumea cu mana mea de data asta, am pus pe ele mansoane termoconstrictoare si multa banda, am prins firul cu soareci de ce am putut pe acolo si mai ferit, cost 0. Am dat si un replace DPF din opcom acum vad ca e ok. am presiune diferentiala de la -1 la relanti la maxim 1 kpa cand o accelerez
se poate inchide, thx
se poate inchide, thx
- Nisip
- **
- 358 mesaje
- din 19 Oct 2010
- Astra 2006 Z19DT
- Bucuresti
Nisip
- Mesaje scrise: 358
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2010
- Mesaj Privat
Trebuia sa o lasi sa faca singura regenerare. Ce ai facut tu a fost sa resetezi procentul de saturatie la 0. Acum trebuie sa faci un numar considerabil de km pana cand saturatia o sa urce spre 100% si o sa porneasca o regenerare.
Sper ca pana atunci sa nu se infunde dpf, tu practic ai sarit peste o regenerare.
Grija mare cu op-com si nu va repeziti in programare mai ales daca nu stiti exact ce faceti.
Sper ca pana atunci sa nu se infunde dpf, tu practic ai sarit peste o regenerare.
Grija mare cu op-com si nu va repeziti in programare mai ales daca nu stiti exact ce faceti.
- ToX
- OP
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
- Nisip
- **
- 358 mesaje
- din 19 Oct 2010
- Astra 2006 Z19DT
- Bucuresti
Nisip
- Mesaje scrise: 358
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2010
- Mesaj Privat
- cyberbob
- ****
- 1,287 mesaje
- din 06 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
cyberbob
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2010
- Mesaj Privat
- ToX
- OP
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
AlexBucse
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Y13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2013
- Mesaj Privat
Va salut ! Am fix aceeasi problema si eu cu acest cod de eroare . Ma poate ajuta cineva cu ce ar trebui sa fac ? Sau eventual cu numarul lui Maiandrei ? As vrea sa evit schimbarea senzorului,dar sunt dispus sa fac si asta. Daca schimb senzorul rezolv problema garantat ? Trebuie sa mentionez la service ca vreau sa mi se schimbe cu tot cu cablurile respective care fac legatura ECU-senzor ? Multumesc frumos si o zi buna !
AlexBucse
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Y13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2013
- Mesaj Privat
Am uitat sa mentionez ca pana acum am fost la un electrician care tot ce a facut a fost sa-mi puna o rezistenta pe senzor..a mers circa 1500 km si apoi s-a aprins iar. I-am spus de ce am citit aici,ca ar trebui verificate toate cablurile/senzorul/intrarea cablurilor in senzor,insa parca nu ma auzea.(cred ca de lene)
- cyberbob
- ****
- 1,287 mesaje
- din 06 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
cyberbob
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2010
- Mesaj Privat
AlexBucse
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Y13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2013
- Mesaj Privat
Salut ! Multumesc pentru raspuns,in primul rand,si as vrea sa mentionez ca DPF-ul este anulat atat din soft cat si fizic. Tocmai atunci am intampinat problema,cand mi-au dat jos filtru fizic,au atinst/rupt/ s-a tras-fortat de niste lucruri prin zona aceea,iar acest senzor am inteles ca e chiar pe acolo . Faza cu rezistenta a fost asa o chestie de moment ca sa ajung cu masina la Braila . Mi s-a spus ca la motorizarea mea(atat pe Opel cat si pe Fiat) - Marelli MJD 1.3 e aceasta problema cu ''senzor/sonda de temperatura'' . Acum eu am banutii sa il schimb,numai ca as vrea sa stiu daca e nevoie neaparat de schimbarea senzorului,sau un electrician priceput ma poate ajuta sa evit asta ? Eventual sa nu am aceleasi probleme precum colegii de mai sus : fire atarnate/agatate/rupte/scurt circuit/etc/etc . Multumesc frumos si mai astept raspunsuri ! Sanatate si numai bine !
- cyberbob
- ****
- 1,287 mesaje
- din 06 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
cyberbob
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2010
- Mesaj Privat
AlexBucse
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Y13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2013
- Mesaj Privat
Probabil,eu ma refeream la sistemul de injectie care stiu sigur ca e Marelli la 1.3 CDTI . Nu stiu daca la toate..DPF mi l-am anulat la Bucuresti,la un baiat Alex( anularedpf.ro) - sper sa nu fie considerata reclama sau ceva . Si sunt cam sigur ca mecanicul care a lucrat " fizic " pe masina , a tras destul de neglijent de firele respective sau de senzorul de pe DPF . Ma gandesc care ar putea fi solutia..Daca as fi sigur ca inlocuirea senzorului cu tot cu cablaje ar rezolva problema,as face asta de indata . Azi-maine ar trebui sa ma intalnesc aici la mine cu un electrician " priceput " . Poate ii da de cap..restul mecanicilor/electricienilor nici macar nu s-au sinchisit sa bage capul sub masina - cablaje,mufari,intrari cabluri in senzor/i, masurat voltaj pe tot traseul,etc etc . Ma gandesc ca astea-s verificarile care trebuiesc facute..
- cyberbob
- ****
- 1,287 mesaje
- din 06 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
cyberbob
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2010
- Mesaj Privat
- dejidaniel
- *
- 10 mesaje
- din 17 Mar 2015
- Bihor
dejidaniel
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bihor
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2015
- Mesaj Privat
Oski27
- Mesaje scrise: 97
- Locatie: Baia Mare
- Masina: Meriva 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2007
- Mesaj Privat
buna, de cateva zile am si eu eroarea P1902, si masina cu cheita in bord respectiv turatie limitata. din pacate nu am pus pe masina tester dar am incercat sa verific senzorul de temperatura gaze arse, din pacate cu aparatul de masura nu obtin nici o valoare la senzor.. oare e defect de-a binelea sau nu are nici o rezistivitate? eventual o recomandare de unde as putea achizitiona unul la pret convenabil deoarece pe net am tot vazut preturi de la 400 in sus. va multumesc