Tify92
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Aug 2015
- Mesaj Privat
Salutare !
Detin un Opel Astra J 2011 - 1.4 de 100 cai si de la o vreme am inceput sa simt trepidatii in momentul in care pornesc motorul, acesta fiind rece. In primele 15 secunde dupa pornirea acestuia turometrul imi indica 1100 rotatii dupa care scade si ramane la 800. Sunt genul acela de vibratii (destul de puternice parerea mea..) de parca ar vrea sa moara motorul. Dupa ce rulez cativa km astfel incat sa se incalzeasca motorul, opresc masina, o pornesc din nou si nu se mai simte nimic.
In dimineata asta pt prima data mi.a murit motorul inainte sa apuce acele ceasurilor din bord sa se dea peste cap.
Vibratiile le mai simt rareori si cand stau la semafor dar mult mai slabe dar fara sa se modofice turatiile motorului.
Daca s.a mai confruntat cineva cu aceasta problema va rog sa imi spuneti care ar fi cauza.
Multumesc mult si o zi buna
Detin un Opel Astra J 2011 - 1.4 de 100 cai si de la o vreme am inceput sa simt trepidatii in momentul in care pornesc motorul, acesta fiind rece. In primele 15 secunde dupa pornirea acestuia turometrul imi indica 1100 rotatii dupa care scade si ramane la 800. Sunt genul acela de vibratii (destul de puternice parerea mea..) de parca ar vrea sa moara motorul. Dupa ce rulez cativa km astfel incat sa se incalzeasca motorul, opresc masina, o pornesc din nou si nu se mai simte nimic.
In dimineata asta pt prima data mi.a murit motorul inainte sa apuce acele ceasurilor din bord sa se dea peste cap.
Vibratiile le mai simt rareori si cand stau la semafor dar mult mai slabe dar fara sa se modofice turatiile motorului.
Daca s.a mai confruntat cineva cu aceasta problema va rog sa imi spuneti care ar fi cauza.
Multumesc mult si o zi buna
- GeKados
- **
- 110 mesaje
- din 12 Apr 2007
- Astra 2008 Z16XER
- Bucuresti
GeKados
- Mesaje scrise: 110
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2007
- Mesaj Privat
Tify92
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Aug 2015
- Mesaj Privat
- GeKados
- **
- 110 mesaje
- din 12 Apr 2007
- Astra 2008 Z16XER
- Bucuresti
GeKados
- Mesaje scrise: 110
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2007
- Mesaj Privat
Eu iti spun din experienta mea personala (z16xer): am spus ca ar putea sa fie o varianta. Poti sa verifici, stand pe loc in parcare cu motorul pornit si geamul deschis ca sa il auzi cand porneste.
Eu cand am spus ca ventilatorul pleaca pe treapta 1, m-am referit la ventilatorul de racire al motorului pe care nu ai cum sa il controlezi tu manual, porneste automat la 108 grade (la mine).
Diagnoza iti poate spune (exista si situatii in care nu este detectabil defectul) daca ai sau nu probleme cu bobina.
Eu cand am spus ca ventilatorul pleaca pe treapta 1, m-am referit la ventilatorul de racire al motorului pe care nu ai cum sa il controlezi tu manual, porneste automat la 108 grade (la mine).
Diagnoza iti poate spune (exista si situatii in care nu este detectabil defectul) daca ai sau nu probleme cu bobina.
- Okta43
- ***
- 817 mesaje
- din 15 Aug 2010
- Astra 2010 A14XER
- Dambovita
Okta43
- Mesaje scrise: 817
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2010
- Mesaj Privat
Am acelasi motor si aceeasi problema. Doar dimineata cand o pornesc tremura putin atunci cand dau cu spatele sa o scot din garaj. Imi da impresia ca nu ia benzina cand apas acceleratia (sau ia cu un delay mare si se accelereaza dupa ce iau piciorul si calc ambreiajul) si da sa moara. Am tot urmarit fenomenul si tind sa cred ca e de la partea electrica. Dupa ce ceasurile si-au facut tura si becurile din bord s-au stins am tras frana de mana (electrica) si motorul a murit. Dupa 1-2 minute de motor pornit (cat incui garajul) problema dispare.
Suspectam de mult bateria, acum am de gand sa o schimb.
Suspectam de mult bateria, acum am de gand sa o schimb.
- crt7
- **
- 118 mesaje
- din 13 Jul 2015
- Astra 2015 B16DT
- Galati
crt7
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2015 B16DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2015
- Mesaj Privat
Tify92
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Aug 2015
- Mesaj Privat
- crt7
- **
- 118 mesaje
- din 13 Jul 2015
- Astra 2015 B16DT
- Galati
crt7
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2015 B16DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2015
- Mesaj Privat
- Aantonio
- ***
- 521 mesaje
- din 07 Mai 2012
- Astra A14NET
- Bucuresti
Aantonio
- Mesaje scrise: 521
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mai 2012
- Mesaj Privat
Am avut vibratii similare, descrise in alt topic specific motorului 14NET, insa nu era atat de puternice incat sa dea impresia ca moare motorul. Dupa revizia de acum o luna, unde printre altele am schimbat si bujiile, nu le-am mai depistat. In orice caz, inca sunt in perioada de monitorizare. E posibil insa sa fie si de la baterie sau clapeta de admisie care trebuie curatata periodic ca se aduna mizerie.
- cosjudah
- **
- 296 mesaje
- din 16 Aug 2010
- Astra 2010 1.4 100cp
- Timis
cosjudah
- Mesaje scrise: 296
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 1.4 100cp
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2010
- Mesaj Privat
aceeasi problema si aici, motorul 1.4 xer 100 cp. am fost la service in timisoara, au pus diagnoza, nimic. totul ok. ma mai si intreaba pe mine ce are masina de face asa? ca acum nu face? cum sa faca daca e clada, venisem de la 100 km de timisoara. in fine, dupa insistentele mele macar sa-si dea cu parerea despre ce ar putea avea motorul, la cererea mea(cica) au desfacut tot ansamblul clapetei de acceleratie si mi-au curatat-o de calamina, cica a fost cam murdara. precizez ca am 65k km, am schimbat la 60k bujiile. in rest nu stiu ce sa zic, inca n-am mai circulat cu ea asa mult ca sa imi dau seama daca asta a fost problema sau nu. toata distractia m-a costat 450 lei. dar ei nu stiu sigur daca asta e problema, din moment ce ei nu gasesc nimic la diagnoza, nu stiu ce are masina? ce mecanici sunt astia?) o zi buna
trainz
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2015
- Mesaj Privat
cristi3
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2016
- Mesaj Privat
Aceeasi problema si la mine pe A16XER
Acum de cand diminetile au inceput sa fie friguroase, pornirea la rece (numai la rece) este dificila.
Motorul da sa porneasca "la sfert" (electromotorul invarte putin), se aude ca porneste dar in 2-3 secunde (cam cand se intorc acele ceasurilor) se opreste. La a 2-a cheie face la fel. Deja de la a 3-a nu se ma opreste direct ci trepideaza (merge in 2 pistoane) vreo 5-6 secunde dupa care se opreste. La a 4-a sau a 5-a cheie mai trepideaza foarte putin dupa care se stabilizeaza turatia la 800 rpm si motorul nu mai are niciun fel de problema. Daca-l opresc si repornesc totul e ok.
Am fost la tester si n-a gasit nicio eroare. Ma gandesc ca e vreun senzor care nu "simte" ca motorul e rece si trebuie sa-i dea amestec mai bogat pana se incalzeste, nu am vazut niciodata turatia de ralanti peste 800 rpm.
Deasemenea am bujiile si distributia proaspat schimbate.
Acum de cand diminetile au inceput sa fie friguroase, pornirea la rece (numai la rece) este dificila.
Motorul da sa porneasca "la sfert" (electromotorul invarte putin), se aude ca porneste dar in 2-3 secunde (cam cand se intorc acele ceasurilor) se opreste. La a 2-a cheie face la fel. Deja de la a 3-a nu se ma opreste direct ci trepideaza (merge in 2 pistoane) vreo 5-6 secunde dupa care se opreste. La a 4-a sau a 5-a cheie mai trepideaza foarte putin dupa care se stabilizeaza turatia la 800 rpm si motorul nu mai are niciun fel de problema. Daca-l opresc si repornesc totul e ok.
Am fost la tester si n-a gasit nicio eroare. Ma gandesc ca e vreun senzor care nu "simte" ca motorul e rece si trebuie sa-i dea amestec mai bogat pana se incalzeste, nu am vazut niciodata turatia de ralanti peste 800 rpm.
Deasemenea am bujiile si distributia proaspat schimbate.
trainz
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2015
- Mesaj Privat
Tify92
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Aug 2015
- Mesaj Privat
Saptamana trecuta am facut plinul la OMV cu benzina MaxxMotion 100 si am incercat sa merg cat mai putin subturat.
Trebuie sa recunosc ca incepe sa se vada diferenta, trepidatiile nu au disparut total sa fie clar, dar nu mai e ca inainte, evident este o imbunatatire.
Urmeaza sa curat si clapeta de acceleratie, sa vedem cum se va comporta atunci.
Zi faina
Trebuie sa recunosc ca incepe sa se vada diferenta, trepidatiile nu au disparut total sa fie clar, dar nu mai e ca inainte, evident este o imbunatatire.
Urmeaza sa curat si clapeta de acceleratie, sa vedem cum se va comporta atunci.
Zi faina
CMarza
- Mesaje scrise: 7
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2017
- Mesaj Privat
Salut, am Astra J din 2012 1.6 A16XER.
Aceeasi problema o am si eu si colegul meu cu aceeasi masina.
Problema cu pornirea o am cand e cald afara. Porneste apoi moare, merge in 2-3 pistoane, are trepidatii puternice si rateuri.
Intr-o dimineata a ramas la relantiu dupa 11 chei. Noroc ca am gaz si cand se incalzeste putin pot sa plec linistit.
Ca sa va scap de inginerii astia care vorbesc de calitatea carburantului si/sau bateria si aditivi in bezina...
Am incercat:
- aditiv scump pentru injectoare
- benzina cu cifra octanica mare ( din mai multe benzinarii )
- am schimbat bateria ( cu amp mai mare )
- am schimbat bujiile
- am schimbat bobina de inductie ( originala)
- revizia completa periodica
- distributia
Va garantez ca nimic din cele descrise nu functioneaza.
Masina are 86.000 km.
Aceeasi problema o am si eu si colegul meu cu aceeasi masina.
Problema cu pornirea o am cand e cald afara. Porneste apoi moare, merge in 2-3 pistoane, are trepidatii puternice si rateuri.
Intr-o dimineata a ramas la relantiu dupa 11 chei. Noroc ca am gaz si cand se incalzeste putin pot sa plec linistit.
Ca sa va scap de inginerii astia care vorbesc de calitatea carburantului si/sau bateria si aditivi in bezina...
Am incercat:
- aditiv scump pentru injectoare
- benzina cu cifra octanica mare ( din mai multe benzinarii )
- am schimbat bateria ( cu amp mai mare )
- am schimbat bujiile
- am schimbat bobina de inductie ( originala)
- revizia completa periodica
- distributia
Va garantez ca nimic din cele descrise nu functioneaza.
Masina are 86.000 km.
- Andrei F
- **
- 263 mesaje
- din 03 Oct 2016
- Astra 2016 B16XER
- Arges
Andrei F
- Mesaje scrise: 263
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2016 B16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2016
- Mesaj Privat
CMarza
- Mesaje scrise: 7
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2017
- Mesaj Privat
cristi3
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2016
- Mesaj Privat
Salut, hai sa-ti zic cum am rezolvat eu anul trecut.
Dupa multe drumuri pe la mecanici care si-au dat cu parerea si au pus tester-ul de cateva ori (nicio eroare), am gasit unul mai istet care s-a prins. Problema era de la banalul senzor de temperatura apa motor... La 8 dimineata (dupa o noapte de stationare) senzorul arata 53 de grade, cu motorul oprit. La temperatura asta, ecu nu da niciun avans la pornire si de aceea trepideaza, "merge in 3" si apoi moare.
Am luat alt senzor, mai de marca si era incompatibil (aprindea Check Engine). Dupa care l-am schimbat cu unul de 25 de lei (care arata corect aprox. 25 de grade la acea ora) si a mers "brici", n-am mai avut nicio problema cu masina de atunci.
Incearca si varianta asta.
Numai bine
Dupa multe drumuri pe la mecanici care si-au dat cu parerea si au pus tester-ul de cateva ori (nicio eroare), am gasit unul mai istet care s-a prins. Problema era de la banalul senzor de temperatura apa motor... La 8 dimineata (dupa o noapte de stationare) senzorul arata 53 de grade, cu motorul oprit. La temperatura asta, ecu nu da niciun avans la pornire si de aceea trepideaza, "merge in 3" si apoi moare.
Am luat alt senzor, mai de marca si era incompatibil (aprindea Check Engine). Dupa care l-am schimbat cu unul de 25 de lei (care arata corect aprox. 25 de grade la acea ora) si a mers "brici", n-am mai avut nicio problema cu masina de atunci.
Incearca si varianta asta.
Numai bine
AdonisTGV
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2011 A 14 XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2016
- Mesaj Privat
cristi3
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2016
- Mesaj Privat
Senzorul schimbat de mine se afla in partea dreapta a blocului motor (vezi poza 1) si este in forma de L. Latura din stanga a senzorului (vezi poza 2, cand e nou este aurie) intra in contact cu lichidul de racire. Codul senzorului original se poate vedea in poza 3.
https://ibb.co/mzAEu5
https://ibb.co/dfAQ1k
https://ibb.co/i3YCgk
Numai bine si succes
https://ibb.co/mzAEu5
https://ibb.co/dfAQ1k
https://ibb.co/i3YCgk
Numai bine si succes