Martin
- Mesaje scrise: 19
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2006
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Merge in toti cilindri? Sau merge in 3. E posibil sa intrerupa un cilindru (eventual din scanteie - vezi fisele) si atunci motorul merge dezechilibrat si trepideaza. Observa bine ce se intampla cu motorul si da mai multe amanunte. Scoate pe evacuare gaze nearse? Fum negru (benzina nearsa sau arsa incomplet), ceva?
Martin
- Mesaje scrise: 19
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2006
- Mesaj Privat
ldivora a scris:Merge in toti cilindri? Sau merge in 3. E posibil sa intrerupa un cilindru (eventual din scanteie - vezi fisele) si atunci motorul merge dezechilibrat si trepideaza. Observa bine ce se intampla cu motorul si da mai multe amanunte. Scoate pe evacuare gaze nearse? Fum negru (benzina nearsa sau arsa incomplet), ceva?
Pe esapament nu scoate nici un pic de fum ...atat ca trepideaza si ieri am schimbat si bujiile chestia e ca am scos cheia de bujii plina de ulei de acolo ... e problema grava ?
Grig
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2006
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Un motor care merge dezechilibrat, o face din 2 motive: 1 carburatia (sau injectia) merge prost si 2 scanteia vine cand nu trebuie sau nu vine. A umblat cineva la avans? Cand avansul e mic, porneste greu si merge dezechilibrat.
Cand avansul e mare, uneori porneste bine (sau electromotorul se chinuie sa dea motorul peste cap), motorul merge aproximativ "rotund" si se aude o bataie (bate avansul), dar e mai mult un tacanit.
Cand avansul e mare, uneori porneste bine (sau electromotorul se chinuie sa dea motorul peste cap), motorul merge aproximativ "rotund" si se aude o bataie (bate avansul), dar e mai mult un tacanit.
- ovidiucro
- ***
- 705 mesaje
- din 26 Apr 2005
- Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
- Prahova
ovidiucro
- Mesaje scrise: 705
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2005
- Mesaj Privat
Am EXACT aceeasi manifestare.
Am ajuns pana-n Bucuresti cu problema mea, (dupa ce am terminat mecanicii de OPEL din zona PH) si singurul lucru pe care l-am rezolvat, a fost ca majoritatea mecanicilor mi-au spus ca zgomotul provine de la tacheti.
De aici, au inceput sa se separe in solutii, deoarece unul zicea sa schimb tachetii (24 buc x 150 ron), altul ca tachetii sunt buni, dar joaca in chiulasa.
Oricum, sa schimb tachetii costa mult, sa schimb chiulasa, la fel.
Mai mi-e teama sa nu schimb ceva si sa vad ca trebuia sa fac altceva.
A mai patit cineva acelasi lucru ? Aveti cumva vre-o solutie?
Multumesc.
Am ajuns pana-n Bucuresti cu problema mea, (dupa ce am terminat mecanicii de OPEL din zona PH) si singurul lucru pe care l-am rezolvat, a fost ca majoritatea mecanicilor mi-au spus ca zgomotul provine de la tacheti.
De aici, au inceput sa se separe in solutii, deoarece unul zicea sa schimb tachetii (24 buc x 150 ron), altul ca tachetii sunt buni, dar joaca in chiulasa.
Oricum, sa schimb tachetii costa mult, sa schimb chiulasa, la fel.
Mai mi-e teama sa nu schimb ceva si sa vad ca trebuia sa fac altceva.
A mai patit cineva acelasi lucru ? Aveti cumva vre-o solutie?
Multumesc.
- alex_t
- **
- 244 mesaje
- din 27 Aug 2006
- Calibra 1993 C20LET
- Brasov
alex_t
- Mesaje scrise: 244
- Locatie: Brasov
- Masina: Calibra 1993 C20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2006
- Mesaj Privat
daca e vorba despre masina din semnatura, ai 16 tacheti, nu 24. decat daca ai V6 si 4 supape pe cilindu (fiecare supapa are tachetul ei)
incearca sa asculti din ce zona bate, eventual cu un stetoscop. cumperi doar cativa si ii inlocuiesti in zona respectiva.
gasesti si mai ieftin de 150 RON, trebuie sa cauti. de aceeasi problema m-am izbit si eu si mi-am gasit pana la urma cu 40 ron bucata, ina schealfer.
la avans nu ai ce sa umblii, pt ca daca ai c20xev, nu ai distribuitor, deci probabil tachetii sunt de vina.
incearca sa asculti din ce zona bate, eventual cu un stetoscop. cumperi doar cativa si ii inlocuiesti in zona respectiva.
gasesti si mai ieftin de 150 RON, trebuie sa cauti. de aceeasi problema m-am izbit si eu si mi-am gasit pana la urma cu 40 ron bucata, ina schealfer.
la avans nu ai ce sa umblii, pt ca daca ai c20xev, nu ai distribuitor, deci probabil tachetii sunt de vina.
- ovidiucro
- ***
- 705 mesaje
- din 26 Apr 2005
- Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
- Prahova
ovidiucro
- Mesaje scrise: 705
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2005
- Mesaj Privat
Mersi pt raspuns.
De avans nu poate fi vorba si nici n-a fost (in topicul meu).
Problema este ca unul a zis ca sunt uzati tachetii si altul ca sunt uzate locasurile lor.
Daca dau banii pe tacheti si ei joaca in chiulasa ce fac?
Este posibil ca sa fie "ovalizate" locasurile,asa cum mi-a zis mecanicul?
Daca da, cum se manifesta si cum se poate remedia?
Multumesc !
De avans nu poate fi vorba si nici n-a fost (in topicul meu).
Problema este ca unul a zis ca sunt uzati tachetii si altul ca sunt uzate locasurile lor.
Daca dau banii pe tacheti si ei joaca in chiulasa ce fac?
Este posibil ca sa fie "ovalizate" locasurile,asa cum mi-a zis mecanicul?
Daca da, cum se manifesta si cum se poate remedia?
Multumesc !
- alex_t
- **
- 244 mesaje
- din 27 Aug 2006
- Calibra 1993 C20LET
- Brasov
alex_t
- Mesaje scrise: 244
- Locatie: Brasov
- Masina: Calibra 1993 C20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2006
- Mesaj Privat
ovidiucro a scris:Mersi pt raspuns.
De avans nu poate fi vorba si nici n-a fost (in topicul meu).
Problema este ca unul a zis ca sunt uzati tachetii si altul ca sunt uzate locasurile lor.
Daca dau banii pe tacheti si ei joaca in chiulasa ce fac?
Este posibil ca sa fie "ovalizate" locasurile,asa cum mi-a zis mecanicul?
Daca da, cum se manifesta si cum se poate remedia?
Multumesc !
De avans nu poate fi vorba si nici n-a fost (in topicul meu).
Problema este ca unul a zis ca sunt uzati tachetii si altul ca sunt uzate locasurile lor.
Daca dau banii pe tacheti si ei joaca in chiulasa ce fac?
Este posibil ca sa fie "ovalizate" locasurile,asa cum mi-a zis mecanicul?
Daca da, cum se manifesta si cum se poate remedia?
Multumesc !
daca e acelasi mecani care ti-a zis ca ai 24 de tacheti..lasa-l in pace
eu unul nu am auzit de asa ceva, sa se "ovalizeze locasurile"
tachetul functioneaza doar pe verticala, inchide si deschide supapa, fiind actionat de axa cu came. cum sa se "ovalizeze chiuloasa"?
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Foarte simplu prin functionare in lipsa de ungere la turatii turbate se pot deforma foarte bine ghidurile tachetilor mai ales ca e vorba de un material moale respectiv aluminiu.Ca ordine de inceput incearca o masurare cu manometrul a presiunii uleiului,inainte sa demontezi ceva,dupa care scosi tachetii si goliti cu rabdare pana nu mai au nici un pic de ulei in ei,apoi se verifica fiecare daca mai are forta arcul din interiorul tachetului foarte usor presand pe el cu degetulel treuie sa intre si sa revina innapoi cu putina forta.Cei care sunt blocati ori arcul respectiv e rupt in interior se vor schimba.Se verifica deasemenea jocul fiecarui tachet in lacasul lui,si in general nu am intalnit acolo probleme ci doar tacheti sparti sau blocati cu diferiti aditivi care se betoneaza in interior,sau mai des lipsa presiune ulei.Motorul de Opel cam are obiceiul ori sa lase preiunea prea jos,ori se blocheaza tachetii de la impuritati ori aditivi in ulei.
Incercati si o marire a presiunii de ulei din supapa de retur din pompa,de cele mai multe ori ajuta foarte mult,si mai ales sa faca cineva cu experienta operatiunea asta.
Incercati si o marire a presiunii de ulei din supapa de retur din pompa,de cele mai multe ori ajuta foarte mult,si mai ales sa faca cineva cu experienta operatiunea asta.
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
- bertone
- ****
- 2,294 mesaje
- din 13 Jun 2005
- buzau
bertone
- Mesaje scrise: 2,294
- Locatie: buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2005
- Mesaj Privat
ovidiucro a scris:Am EXACT aceeasi manifestare.
Am ajuns pana-n Bucuresti cu problema mea, (dupa ce am terminat mecanicii de OPEL din zona PH) si singurul lucru pe care l-am rezolvat, a fost ca majoritatea mecanicilor mi-au spus ca zgomotul provine de la tacheti.
De aici, au inceput sa se separe in solutii, deoarece unul zicea sa schimb tachetii (24 buc x 150 ron), altul ca tachetii sunt buni, dar joaca in chiulasa.
Oricum, sa schimb tachetii costa mult, sa schimb chiulasa, la fel.
Mai mi-e teama sa nu schimb ceva si sa vad ca trebuia sa fac altceva.
A mai patit cineva acelasi lucru ? Aveti cumva vre-o solutie?
Multumesc.
Am ajuns pana-n Bucuresti cu problema mea, (dupa ce am terminat mecanicii de OPEL din zona PH) si singurul lucru pe care l-am rezolvat, a fost ca majoritatea mecanicilor mi-au spus ca zgomotul provine de la tacheti.
De aici, au inceput sa se separe in solutii, deoarece unul zicea sa schimb tachetii (24 buc x 150 ron), altul ca tachetii sunt buni, dar joaca in chiulasa.
Oricum, sa schimb tachetii costa mult, sa schimb chiulasa, la fel.
Mai mi-e teama sa nu schimb ceva si sa vad ca trebuia sa fac altceva.
A mai patit cineva acelasi lucru ? Aveti cumva vre-o solutie?
Multumesc.
Asa este , daca ai joc in chiulasa format pe tachetii vechi , bataia n-o sa dispara complet daca pui tacheti noi . Eu am facut asa ceva si am ramas cu o bataie la folstul meu Opel . Micuta ce-i drept , dar se auzea . Nu e vorba ca sunt ovalizate locasurile , ci e vorba ca vechii tacheti care nu s-au uns cum trebuie au batut in locasuri si si-au format mai mult loc ( joc ) .
Pe de alta parte nu are voie sa trepideze masina de la bataia tachetilor . Asta e o prostie ! Eu am mers cativa mii de km cu un segment spart si in afara de bataia de diesel nu trepida absolut nimic .
Nu in ultimul rand , daca tachetii sunt cauza , dimineata la prima pornire la rece ar trebui sa bata cateva secunde . Pana ajunge uleiul la ei .
Daca schimbi numai cativa tacheti , trebuie sa gasesti un supermeserias , pt ca tachetii se decompreseaza ca sa se schimbe , ceea ce e cam complicat .
Si acum sa-ti descriu simptome de la tacheti la masina mea . Deci , tacheti noi , chiulasa veche :
1. Ulei 5 W 30
a) iarna - cu acest ulei la pornire nu bateau , pt ca e foarte fluid si ajunge imediat sa unga componentele . Insa dupa o exploatare de o ora cand se "fluidiza" foarte mult la relanti tachetii se auzeau usor . In putine ture ( de la 1200 in sus ) nu se mai auzea , pt ca pompa isi facea treaba si astupa "imperfectiunile" din chiulasa .
b) Vara - nu se putea circula cu acest ulei , pt ca era prea subtire pt. perioade calduroase ( vezi W30 ) si imediat cand se incalzea motorul si dupa exploatari in ture la relanti se auzeau ca bateau usor .
2. Ulei 10W60 ( Castrol RS )
a) Iarna - La pornire tachetii bat cu acest ulei , ceea ce creeaza o uzura foarte mare a lor . Este un ulei gros care rezista la teperaturi inalte ale mediului inconjurator .
b) Vara - Dupa ce mergeai pe 40 de grade cu masina in ture , o lasai la relanti si vreau sa-ti spun ca nu se auzeau deloc tachetii . Un ulei foarte bun care-si faceau treaba din plin . Insa nu era de mers iarna cu el , dupa cum am spus mai sus...
Parerea mea Ovidiu este sa gasesti o chiulasa echipata , in stare foarte buna , second , de la care sa ai certitudinea ca nu are probleme . Sau sa pui tacheti noi si chiulasa noua . Asta daca ai identificat clar de unde provine bataia .
Deasemenea gaseste un mecanic foarte competent . Ca sa nu schimbi degeaba ce ai de schimbat .
Cat despre ce fel de tacheti sa cumperi , vreau sa va dau un exemplu ( app de ce a zis alex_t ) :
Pe vremuri am facut segmentare la Dacie . Si am ajuns la magazin si am intrebat ce fel de segmenti au : de "uzina" sau de producator zice gagica aia . Astia de producator sunt frantuzesti ....mah si ce chestie costa mai putin decat aia de uzina .
OK zic . Si cumpar de producator .
Iau masina reparata , mergea foarte bine , pun Aral 10W40 ( original aveam o sursa , nu turcism !- costa o gramada de bani ) fac rodajul 1000 de km cu 80 maxim si dupa 4000 de km......cad iar segmentii . Am innebunit !
Morala : am cumparat de uzina si masina a mai mers fara probleme 2 ani la mine , dupa care am dat-o . Din pacate , cultura noastra a romanilor in domeniul calitatii lucrurilor pe care dam banii este foarte " prost formata " . Asa ajung unii sa cumpere de doua ori acelasi lucru , ca se uita la poate la 2 milioane in plus . Au englezii parca , o vorba : " Sunt prea sarac ca sa cumpar lucruri ieftine " .
Numai bine !
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
bertone are dreptate privind uleiul, este cea mai mare greseala sa folosesti acelasi tip si vara si iarna. Criminalii astia din service cit e masina in garantie o distrug cu uleiul lor slab GM. Cum sa pui tu un W30 vara cind la noi sunt calduri ca in Grecia ? Am vazut masini noi cu toba afumata si evident consum de ulei. In conditiile noastre de clima bun ar fi un 0W40 iarna si 5W50 vara de la Mobil1. Cel 5W50 este mai putin mincat de motor decit un Castrol RS 10W60, asta probat de cei de la VW care cam sunt pretentiosi la ulei.
Un alt factor important este cind il schimbi, chiar daca e GM-LL-xxx dupa 7000-10000km se separa aditivii din el, face depuneri, el ajunge apa la temperatura de lucru si il gasesti funingine in EGR, admisie, catalizator, throttle...
ovidiucro pune un Mobil1 5W50 si tare cred ca nu mai bat tachetii. La tine poate fi si de la curea distributie prost pusa, am intilnit si asa ceva.
Un alt factor important este cind il schimbi, chiar daca e GM-LL-xxx dupa 7000-10000km se separa aditivii din el, face depuneri, el ajunge apa la temperatura de lucru si il gasesti funingine in EGR, admisie, catalizator, throttle...
ovidiucro pune un Mobil1 5W50 si tare cred ca nu mai bat tachetii. La tine poate fi si de la curea distributie prost pusa, am intilnit si asa ceva.
- ovidiucro
- ***
- 705 mesaje
- din 26 Apr 2005
- Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
- Prahova
ovidiucro
- Mesaje scrise: 705
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2005
- Mesaj Privat
OFF-TOPIC - Apropo de ulei, am auzit de la un mecanic ce s-a intors din Germania, una SHOCK !
Cica a lucrat la un atelier de garantii OPEL si majoritatea masinilor venite la revizie cu probleme la motor aveau ulei ARAL. Cand le demontau baile, gasea tot felul de depuneri, inclusiv pompe infundate, canale de ungere, etc.
Patronul lor a spus ca nu mai da garantie la cele cu ulei ARAL, dar dupa ceva scandal, au venit cei de la ARAL si au incheiat un contract in care spuneau ca isi asuma in totalitate cheltuielile de reparatii, daca vor accepta in continuare sa puna uleiul lor.
Si gata...
Cica a lucrat la un atelier de garantii OPEL si majoritatea masinilor venite la revizie cu probleme la motor aveau ulei ARAL. Cand le demontau baile, gasea tot felul de depuneri, inclusiv pompe infundate, canale de ungere, etc.
Patronul lor a spus ca nu mai da garantie la cele cu ulei ARAL, dar dupa ceva scandal, au venit cei de la ARAL si au incheiat un contract in care spuneau ca isi asuma in totalitate cheltuielile de reparatii, daca vor accepta in continuare sa puna uleiul lor.
Si gata...
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
ovidiucro ai dreptare, Aral face depuneri la greu, in cazul motorului Z13DT este o teava care stropeste cu ulei lantul, acolo face depuneri si ramine fara ulei, se lungeste si sare un dinte - gata supape. Aral nu curata motorul, de fapt il curata de tot. La timp de vara bat tachetii in draci cu el, ala bluetronic sau cum se mai numeste.
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
- ovidiucro
- ***
- 705 mesaje
- din 26 Apr 2005
- Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
- Prahova
ovidiucro
- Mesaje scrise: 705
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2005
- Mesaj Privat
- ovidiucro
- ***
- 705 mesaje
- din 26 Apr 2005
- Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
- Prahova
ovidiucro
- Mesaje scrise: 705
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2005
- Mesaj Privat
alex t, mecaNIk, danciucureanu, bertone, va multumesc pt raspunsuri.
Acum, ca sa sintetizez, s-au lansat mai multe variante:
- sa schimb tachetii,
- sa schimb uleiul;
- sa schimb chiulasa.
Sincer, ma pune pe ganduri ce-a spus bertone, referitor la simptome (ca tachetii bat ori la pornire, ori la incalzirea uleiului).
La mine, zgomotul este constant, chiar daca este rece afara, ca acum, chiar daca este cald, ba chiar am schimbat si uleiul, am pus mai subtire-5W si mai gros-15W.
Se aude motorul ca la fostul meu mertan 200 D, zgomote de diesel uzat.
Este drept ca nu am folosit de loc mobile1 ci numai castrol magnatech.
Sa fie fusta de piston, sa fie segmenti sau bolturi ? nici nu mai stiu la ce sa ma gandesc.
Acum, ca sa sintetizez, s-au lansat mai multe variante:
- sa schimb tachetii,
- sa schimb uleiul;
- sa schimb chiulasa.
Sincer, ma pune pe ganduri ce-a spus bertone, referitor la simptome (ca tachetii bat ori la pornire, ori la incalzirea uleiului).
La mine, zgomotul este constant, chiar daca este rece afara, ca acum, chiar daca este cald, ba chiar am schimbat si uleiul, am pus mai subtire-5W si mai gros-15W.
Se aude motorul ca la fostul meu mertan 200 D, zgomote de diesel uzat.
Este drept ca nu am folosit de loc mobile1 ci numai castrol magnatech.
Sa fie fusta de piston, sa fie segmenti sau bolturi ? nici nu mai stiu la ce sa ma gandesc.
- ovidiucro
- ***
- 705 mesaje
- din 26 Apr 2005
- Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
- Prahova
ovidiucro
- Mesaje scrise: 705
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2005
- Mesaj Privat
Pentru mecaNIK:
cel care a dat diagnosticul de joc in locasuri la tacheti, a demontat capacul de chiulasa si cu o surubelnita groasa, solida, a incercat sa-i apese in jos, in sensul normal de functionare. Cum nici unul nu a cedat, adica nu a putut sa-iapese,a spus ca sunt "incarcati",ca lucreaza bine, altfel ar fi "cloncanit". In schimb, cand i-a impins in fata, (in sensul de rotatie al axei cu came), zicea ca au joc si ca respectivul joc ar fi din cauza ca axa apasa pe ei dar exercita si o presiune laterala prin miscarea ei de rotatie.
Cam asta este.
Maine am sa ma duc sa verific presiunea la ulei.
Apropo, poate-mi spui cum se face, ca sa stiu la ce sa ma uit cand o s-o verifice.
Multumesc.
cel care a dat diagnosticul de joc in locasuri la tacheti, a demontat capacul de chiulasa si cu o surubelnita groasa, solida, a incercat sa-i apese in jos, in sensul normal de functionare. Cum nici unul nu a cedat, adica nu a putut sa-iapese,a spus ca sunt "incarcati",ca lucreaza bine, altfel ar fi "cloncanit". In schimb, cand i-a impins in fata, (in sensul de rotatie al axei cu came), zicea ca au joc si ca respectivul joc ar fi din cauza ca axa apasa pe ei dar exercita si o presiune laterala prin miscarea ei de rotatie.
Cam asta este.
Maine am sa ma duc sa verific presiunea la ulei.
Apropo, poate-mi spui cum se face, ca sa stiu la ce sa ma uit cand o s-o verifice.
Multumesc.
- ovidiucro
- ***
- 705 mesaje
- din 26 Apr 2005
- Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
- Prahova
ovidiucro
- Mesaje scrise: 705
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2005
- Mesaj Privat
pt danciucureanu:
Am verificat distributia in doua ateliere diferite si este bine pusa la punct.
Si eu m-am dus cu gandul la distributie, cu atat mai mult cu cat nu prea are vlaga, iar la pornire se aude ca si cum ar vrea sa dea motorul inapoi !?!
Se comporta ca si cand ar avea avansul prea mare, dar la vectra b, nu se poate umbla la el.
Am verificat distributia in doua ateliere diferite si este bine pusa la punct.
Si eu m-am dus cu gandul la distributie, cu atat mai mult cu cat nu prea are vlaga, iar la pornire se aude ca si cum ar vrea sa dea motorul inapoi !?!
Se comporta ca si cand ar avea avansul prea mare, dar la vectra b, nu se poate umbla la el.