Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • DumitriuMinel

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Salutare,

Am un Astra G motor Z16XE. Motorul porneste la rece, dar dupa ce se incalzete i se taie alimentarea cu benzina, dupa care nu mai porneste pana nu se mai raceste putin . A venit cineva si a bagat testerul pentru diagnoza. A aparut eroarea " P0230 Fuel Pump Primary Circuit " .
Dupa ce a studiat omul putin si-a dat seama ca dupa ce se incalzeste se taie comanda de la releul care da comanda la pompa de benzina.
Intr-un final mi-a spus ca foarte probabil este de la ECU, care nu mai transmite semnal la releu.
In cutia de langa motor pe lange releul de comanda pentru pompa de benzina se mai afla un releu ( nu stiu de la ce ), care era actionat in momentul in care puneam contacul.
Pentru a face masina sa functioneze respectivul a montat si pompa de benzina pe celalalt releu ( printr-un sunt sau ceva de genu ) si se pare ca functioneaza.
Intrebarile mele sunt :
1.Se poate intampla ceva daca pompa de benzina este legata pe releul respectiv ? Pot sa circul cu ea asa ? Risc sa se intample ceva?
2.Ce poate sa aiba ECU din moment ce la trimite semnal catre releu cand este rece dar la cald nu ?
Skip ads

  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
ECU are probleme cu lipiturile sau anumite parti componente ale lui. De asemenea, am observat ca sunt probleme la majoritatea calculatoarelor situate pe motor, indiferent de marca (caldura, trepidati...). La opel se pare ca au fost gandite pentru o durata de viata de ~10 ani. Probleme ce pot aparea datorita acelui sunt este scurtarea perioadei de viata a pompei de benzina.
  • DumitriuMinel

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Decat sa schimb ECU parca prefer sa schimb pompa de benzina. M-am gandit ca nu are rost sa iau alt ECU doar pentru asta. In cazul in care mai apare ceva atunci va merita schimbat. Aveti idee de la ce este celalalt releu pe care este legata acum si pompa de benzina?
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 814
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Nu trebuie sa schimbi ECU si nici pompa , ECU se poate repara.Daca sunt lipituri reci se pot reface.
  • DumitriuMinel

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Salut din nou,

Din pacate a aparut o problema. Saptamana trecuta cum am scris mai sus mi-a fost legata pompa de benzina pe celalalt releu. De atunci nu am mai folosit masina, iar astazi cand am vrut sa o pornesc surpriza.... mi-a descarcat bateria complet. Nu am avut becuri aprinse sau altceva. Normal pompa de benzina nu putea sa porneasca decat dupa ce puneam contactul. Am masurat bateria si imi indica 2,36V .
Ce s-a intamplat ?
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
7. Nu este permisa postarea aceluiasi mesaj sau topic in mai multe sectiuni.

Asta e regulamentul forumului, pe care tu il ignori.

https://www.clubopel.com/vie...ighlight=#1535545
  • marius 70

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2009

  • Mesaj Privat
salut, cam tarziu dar sper sa ajut. Am un astra z16xe aceesi problema, nu porneste la cald. ECU, sigur cand se incalzeste nu mai da masa la releu pe firul MAROVERDE ,daca legi un fir de cel cu maroverde si la masa (chiar langa amortizor ai un punct de masa) ai rezolvat problema. Pe releu nu ai curent decat in momentul in care pui contactul deci exclus sa se descarce bateria. Eu merg de ceva vreme asa si totul e OK sper sa nu se strice altceva pentru ca releul de la pompa de benzina cupleaza in momentul in care dai cheia pe demaror (cand invartesti motorul) iar daca pui firul la masa,releul va cupla cand se pune contactul si se face acea pauza pana se amorseaza pompa. Releul de lnga este releul principal de management al motorului. In ECU lipitura e facuta de robot mai mult e o sudura a firelor de otel pe alumuniu si nu stiu cu ce se se poate lipi.
Tu cum ai rezolvat?
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 814
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
De lipit se lipeste cu fludor si pistol de lipit si o lupa cu lumina si multa rabdare .
Daca nu ai schema si niste cunostinte de electronica si felul cum functioneaza ECU si cele da mai sus nu ar trebui sa te bagi pentru ca strici mai mult decat repari.
  • deleted-40231

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Am aceeasi problema err p0230 se pare ca la service daca mergi o sa iti ia banii fegeaba . Iti pune un releu nou intre timp se raceste motorul si pleci si daca stai aproape de service ajungi cu ea acasa , a doua zi la fel pana se incalzeste merge , dupa se opreste. Am ales sa trimit ecu la userul atex din mures am mai colaborat si omu se pricepe. Momentan merg pe direct doar ca acum mai moare motorul din turatii so scoate fum negru , probabil tot din cauza la ecu o mai fi ceva pe acolo dupa ce il montez revin cu pareri sau dak stie cineva dc scoate fum negru cand da sa moara motorul.
  • sorine12005

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2012

  • Mesaj Privat
am un vectra b z16xe iam pus tester pe ea si mia dat 0230 ,am schimbat releul dar nimic pe un releu am tensiune pe unul nu am deloc iar mai nou nu se aprinde check in bord si nu pot sai fac nici tester acuma sa fie ceva pe instalatie sau ecu ars ca nu stiu ce sai mai fac
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,418
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Sorine, tu intelegi ce ai vrut sa zici?
Ca eu nu
  • sorine12005

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2012

  • Mesaj Privat
prima data când am fãcut diagnoza mia dat 0230 acum nu mai da nimic ca nu îmi apare martorul motor în bord și nici nu mai merge sai fac diagnoza nu recunoaște calculatorul
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Verifica siguranta F22(20A),posibil sa nu ai 12v pe pinul16 din cupla de diagnoza...
  • sorine12005

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2012

  • Mesaj Privat
am verificat siguranțele și sunt bune toate este și 12 volți pe mufa de diagnoza
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Incearca cu alt tester...
  • cristi_bv

  • Mesaje scrise: 344
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2015 A20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Daca nu apare martorul motor si nici nu se conecteaza diagnoza la ecu trebuie verificate alimentarile pe mufa K pinii 2 si 19(fir rosu) au +12v permanent iar pe pinul 52 +12 prin contact(fir negru).
  • lbanias

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2009 A20NHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2008

  • Mesaj Privat
ECU schimbat din cauza de bobina arsa, dar arata pe opcom 1.4 in loc de 1.6 cum e masina si P0230. Cica releul de pompa de benzina nou schimbat. E normal sa se auda pompa mergand la contact dar nepornit motorul? Ori au pus pompa pe direct, ori ecu schimbat e prost? Nu trebuia clonat ECU schimbat cu datele aluia defect, ala fiind inca accesibil? Explicatia e ca is la fel 1.4 cu 1.6 ?!?! Masina merge brici. Dar macar de nu ar mai apare P0230.
  • ghimpe--

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2009 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Cand pui contactul trebuie sa se auda pompa de benzina.
  • lbanias

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2009 A20NHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Ma gandeam ca trebuie sa se auda cateva secunde, ca si cum o amorseaza sau presurizeaza, apoi se opreste daca nu pornesti motorul. Adica asa se intampla la Insignia, Aveo, Logan. Ce rost are sa impinga benzina cand motorul nu merge? Cineva pe forum zicea ca la un accident frontal grav poate fi periculos sa se scurga benzina la motorul fierbinte.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,844
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
La Opel, sunt 2 sisteme, oarecum diferite:
1. pui contact, merge pompa câteva secunde și se oprește, până în momentul când este învârtit vilbrochenul în vederea pornirii;
2. pompa este acționată doar la învârtirea vilbrochenului, în vederea pornirii.
E relativ greu, ca după un impact, mai ales frontal, motorul să mai fie în funcțiune, permițând pomparea în continuare de benzină.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR