GGyany
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2017
- Mesaj Privat
Simptome:
salut am un opel vectra b 1.7 td isuzu si am probleme cu apa fierbe imi arunca apa din vas si scoate bule imi baga compresia in apa ce trebuie facut (am schimbat garnitura,dar nu a fost aceias grosime cu originala de pe ia poate cauza asta)astept pareri multumesc
Cod(uri) eroare:
----
Model:
An fabricatie:
Cod motor:
salut am un opel vectra b 1.7 td isuzu si am probleme cu apa fierbe imi arunca apa din vas si scoate bule imi baga compresia in apa ce trebuie facut (am schimbat garnitura,dar nu a fost aceias grosime cu originala de pe ia poate cauza asta)astept pareri multumesc
Cod(uri) eroare:
----
Model:
An fabricatie:
Cod motor:
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
GGyany
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2017
- Mesaj Privat
imi ridica apa la rosu si imi facea presiune in vas dar cand urc o panta mai mare asa apa sta la 90 . 95,inainte de asta nu miau mers termocuplele si am fierto au fost arse sigurantele ,leam schimbat dar degeaba
Ultima modificare făcută de GGyany la Sam 05 Aug, 2017 9:06 pm, modificat de 2 ori în total
Ultima modificare făcută de GGyany la Sam 05 Aug, 2017 9:06 pm, modificat de 2 ori în total
GGyany
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2017
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Sunt în aceiasi situatie, nu am avut apa la rosu... dar stând 10min cu masina la relanti si apa motor pe la 100grade C mi-a cedat garnitura de chiulasa. De vina a fost pompa de apa SKF, s-au termint paletii si nu mai avea ce sa mai împinga apa la turatii mici. O veste proasta e ca, din ce am citit pe Internet... se pare ca înainte sa cedeze garnitura de chiuloasa (ea fiind din metal multistrat) la motoarele astea adesea cedeaza efectiv chiulasa (face micro-fisuri ce se manifesta preponderent cu motorul la cald).
Simptomele ce le-am avut înainte sa demontez motorul au fost urmatoarele:
- nu mai puteam învarti la mâna motorul spre înainte (cu roata stanga-fata ridicata si maneta în viteza a 5-a). Demarorul avea momente când nu putea da peste cap motorul sa-l porneasca (în rest pornea bine). Daca învârteam la mâna motorul spre înapoi puteam sa-l învârt oricât (apa din cilindru iesea afara pe supapa de evacuare).
- dupa ce se încalzea motorul începea sa scoata fum alb pe esapament la relanti si pâna la 2.000rpm, peste turatia asta fumul se curata complet
- la relanti aveam presiune în zona arborelui cu came, busonul de ulei sarea ,,vesel,, în sus apoi cadea pe jos daca-l puneam la loc fara sa-l înfiletez. Daca scoteam joja, inclusiv pe acolo iesea fum alb.
- pe joja aveam nivelul de ulei peste maxim, cam cu 750ml în plus. Si am gasit ceva maioneza gri în busonul de ulei inclusiv pe sub capacul motor.
- antigelul îmi disparea din vas, chiar si cu motorul oprit (desi nu aveam pierderi vizibile).
La demontarea chiulasei am gasit urmatoarele :
- apa cu antigel în motor la cilindrul 4
- garnitura de chiulasa era deformata o portiune de 1,5-2cm pe curbura cilindrului 4 si ambele oring-uri pentru orificiile de apa de lânga cilindrul 4 erau strapunse
- suruburile nr.9 si nr.10 (cele de lânga cilindrul 4) cel mai probabil se alungisera pentru ca la demontarea lor cu cheia dinamometrica am constatat ca strângerea lor (68Nm) a fost notabil mai mica decât la celelalte suruburi ce le-am desfacut (în general media a fost 98Nm)
Având cumparat pe la tara un motor complet SH fara anexe, am preferat sa prepar chiulasa de pe respectivul motor :
- i-am schimbat 4 supape admisie si 4 supape de evacuare
- i-am schimbat garniturile de ghid supapa (toate)
- i-am rectificat supapele si scaunele de supapa (toate)
- am rectificat plan chiulasa (chiar daca fusese montata o singura data si era aproape dreapta, masurata cu o rigla metalica lunga perfect plana a celor ce se ocupau de rectificari, tot mi-au luat 18sutimi din materialul chiulasei ca sa elimine amprenta vechii garniturii de chiulasa împreuna cu negreala ce s-a depus pe zona unde are loc arderea în cilindru). Asadar, am facut tot ce tine de mine sa pregatesc o alta chiulasa pentru motor. Totusi... un motiv de îngrijorare e ca si chiulasa asta ce am preparat-o avea garnitura de chiulasa deformata sub ea si în cilindrul 4 era rugina (probabil între cilindrul 4 si orificiile de apa de pe exterior-înspre marginea motorului e locul unde încep problemele la acest motor daca din neatentie îl incalzesti peste cât mai suporta garnitura lui de chiulasa veche de atâtia ani). Acum, vom vedea ce si cum va fi... sper sa am noroc si sa-mi iasa asa cum vreau. Saptamâna asta o sa ma apuc de montaj. Insa as vrea sa mai caut câteva zile... poate-poate gasesc la cineva sa-mi împrumute o cheie dinamometrica pentru strângeri unghiulare, caci la garnitura asta de chiulasa noua AJUSA (+suruburi noi AJUSA) strâgerea corecta se face astfel :
-etapa I : 40Nm
-etapa II : 50grade
-etapa III : 50grade
-etapa IV : 50grade
Deja mi-am pregatit la imprimanta un carton cu un cerc divizat în valori unghiulare pe care-l voi folosi daca nu ma ajuta nimeni cu cheia dyno necesara.
L.E:
Tu cum ai pregatit chiulasa la a ta, ce firma si care marime (cu câte gauri) e garnitura de chiulasa+suruburile aferente ei, cum si cât de corect le-ai strâns ?
Simptomele ce le-am avut înainte sa demontez motorul au fost urmatoarele:
- nu mai puteam învarti la mâna motorul spre înainte (cu roata stanga-fata ridicata si maneta în viteza a 5-a). Demarorul avea momente când nu putea da peste cap motorul sa-l porneasca (în rest pornea bine). Daca învârteam la mâna motorul spre înapoi puteam sa-l învârt oricât (apa din cilindru iesea afara pe supapa de evacuare).
- dupa ce se încalzea motorul începea sa scoata fum alb pe esapament la relanti si pâna la 2.000rpm, peste turatia asta fumul se curata complet
- la relanti aveam presiune în zona arborelui cu came, busonul de ulei sarea ,,vesel,, în sus apoi cadea pe jos daca-l puneam la loc fara sa-l înfiletez. Daca scoteam joja, inclusiv pe acolo iesea fum alb.
- pe joja aveam nivelul de ulei peste maxim, cam cu 750ml în plus. Si am gasit ceva maioneza gri în busonul de ulei inclusiv pe sub capacul motor.
- antigelul îmi disparea din vas, chiar si cu motorul oprit (desi nu aveam pierderi vizibile).
La demontarea chiulasei am gasit urmatoarele :
- apa cu antigel în motor la cilindrul 4
- garnitura de chiulasa era deformata o portiune de 1,5-2cm pe curbura cilindrului 4 si ambele oring-uri pentru orificiile de apa de lânga cilindrul 4 erau strapunse
- suruburile nr.9 si nr.10 (cele de lânga cilindrul 4) cel mai probabil se alungisera pentru ca la demontarea lor cu cheia dinamometrica am constatat ca strângerea lor (68Nm) a fost notabil mai mica decât la celelalte suruburi ce le-am desfacut (în general media a fost 98Nm)
Având cumparat pe la tara un motor complet SH fara anexe, am preferat sa prepar chiulasa de pe respectivul motor :
- i-am schimbat 4 supape admisie si 4 supape de evacuare
- i-am schimbat garniturile de ghid supapa (toate)
- i-am rectificat supapele si scaunele de supapa (toate)
- am rectificat plan chiulasa (chiar daca fusese montata o singura data si era aproape dreapta, masurata cu o rigla metalica lunga perfect plana a celor ce se ocupau de rectificari, tot mi-au luat 18sutimi din materialul chiulasei ca sa elimine amprenta vechii garniturii de chiulasa împreuna cu negreala ce s-a depus pe zona unde are loc arderea în cilindru). Asadar, am facut tot ce tine de mine sa pregatesc o alta chiulasa pentru motor. Totusi... un motiv de îngrijorare e ca si chiulasa asta ce am preparat-o avea garnitura de chiulasa deformata sub ea si în cilindrul 4 era rugina (probabil între cilindrul 4 si orificiile de apa de pe exterior-înspre marginea motorului e locul unde încep problemele la acest motor daca din neatentie îl incalzesti peste cât mai suporta garnitura lui de chiulasa veche de atâtia ani). Acum, vom vedea ce si cum va fi... sper sa am noroc si sa-mi iasa asa cum vreau. Saptamâna asta o sa ma apuc de montaj. Insa as vrea sa mai caut câteva zile... poate-poate gasesc la cineva sa-mi împrumute o cheie dinamometrica pentru strângeri unghiulare, caci la garnitura asta de chiulasa noua AJUSA (+suruburi noi AJUSA) strâgerea corecta se face astfel :
-etapa I : 40Nm
-etapa II : 50grade
-etapa III : 50grade
-etapa IV : 50grade
Deja mi-am pregatit la imprimanta un carton cu un cerc divizat în valori unghiulare pe care-l voi folosi daca nu ma ajuta nimeni cu cheia dyno necesara.
L.E:
Tu cum ai pregatit chiulasa la a ta, ce firma si care marime (cu câte gauri) e garnitura de chiulasa+suruburile aferente ei, cum si cât de corect le-ai strâns ?
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Ieri am strâns chiulasa la a mea, am reusit sa fac rost de piesa unghiulara ce se monteaza pe cheia dinamometrica (se gasesc si de cumparat, costa de la 24lei cea mai ieftina si pâna la 80lei cea mai scumpa cu magnet de fixare pentru ceasul gradat unghiular).
Etapele de strângere corecte pentru garnitura AJUSA si suruburile AJUSA aferente este :
-etapa I : 40Nm
-etapa II : se desfac toate suruburile cu 90 grade, apoi se restrâng la 40Nm (asta e etapa in care se reaseaza garnitura)
-etapa III : 50grade
-etapa IV : 50grade
-etapa V : 50grade
Suruburile se strâng în spirala, începând cu surubul 1 care este cel din mijloc-înspre parbriz.
L.E:
De mentionat ca suruburile originale de pe motor atunci când le-am demontat cu cheia dinamometrica media strângerii suruburilor pe garnitura originala era de 100Nm. Garnitura Ajusa este cu totul alta constructie, în opinia mea mai solida decât cea originala... dar si media strângerii suruburilor a fost mai mare la final, 124Nm.
Etapele de strângere corecte pentru garnitura AJUSA si suruburile AJUSA aferente este :
-etapa I : 40Nm
-etapa II : se desfac toate suruburile cu 90 grade, apoi se restrâng la 40Nm (asta e etapa in care se reaseaza garnitura)
-etapa III : 50grade
-etapa IV : 50grade
-etapa V : 50grade
Suruburile se strâng în spirala, începând cu surubul 1 care este cel din mijloc-înspre parbriz.
L.E:
De mentionat ca suruburile originale de pe motor atunci când le-am demontat cu cheia dinamometrica media strângerii suruburilor pe garnitura originala era de 100Nm. Garnitura Ajusa este cu totul alta constructie, în opinia mea mai solida decât cea originala... dar si media strângerii suruburilor a fost mai mare la final, 124Nm.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Am montat tot pe masina, am dat la cheie si a pornit f.f.f greu... dupa 2 chei lungi de aproximativ 1min de tinut continuu la automat. Si acum surpriza, dadea cu fum negru inainte sa porneasca, doar ca dupa ce a pornit fumul e alb si nu prea sta singura la relanti, turatia fluctueaza intre 550-600rpm. Mult fum alb la relanti, ceva detonatii (pocnete) pe la 1.500rpm iar de acolo in sus se aude ca un benzinar si da cu muuullt fum alb. Am tinut din pedala motorul la 1.000rpm pâna a deschis termostatul si spre surprinderea mea motorul a ajuns la 85grade C cam prea repede. In opinia mea, ceva nu e in regula cu amestecul carburant, e amestec carburant prea sarac ori amestecul carburant genereaza mai multa caldura decat in mod normal.
Chiulasa asta am cumparat-o impreuna cu un motor care a stat 2 ani intr-o sura pe la tara, fara pompa de injectie sau alte anexe (doar blocul si ciulasa, dar fara 3 bujii, si a fost tinut in conditii improprii ca am gasit cilindrul 4 ruginit). Apoi a mai stat inca 1,5 ani la mine in pivnita. Am sperat ca injectoarele sa mai fie in regula (au avut conductele pe ele si ceva motorina in cap, dar se pare ca cel putin doua dintre ele nu mai lucreaza corect). Am desfacut, pe rând, conducta de alimentare de la injectorul nr.1 si nr.2 si motorul merge la fel, ca si cum nu conteaza daca sunt alimentate sau nu. La injectorul nr.3 si nr.4, daca le-am desfacut fiecare, pe rând, motorul nu a mai pornit la cald sub nicio forma). Estimez ca injectoarele nr.3 si nr.4 sunt singurele care lucreaza corect si ele sunt cele care duc motorul defapt.
Cu mare greutate am ajuns cu masina acasa, a fost un cosmar, dar trebuia sa o iau de la garaj ca a stat 10zile acolo. O sa pun injectoarele mele de pe chiualasa ce am dat-o jos - deci obligatoriu va trebui sa cumpar 4 saibe de foc noi pe original.
Acum, pentru cine cunoaste bine acest motor, am o intrebare care pentru mine e grea cât o zi de post :
- injectoarele astea au fiecare un semn pe ele, si peste ele exista o conducta de retur din metal cu niste saibe cu orificii, ce anume se poate refolosi (conducta de retur cu orificii, saibele si piulitele lor de strangere, sau niciuna dintre ele) si ce anume trebuie cumparat de nou ? Si cum se monteaza corect injectoarele astea tip Pintaux cu doua jet-uri (la pornire au jet lateral, apoi dupa ce creste turatia au jet frontal conic) ? Si cum fac sa le montez corect la semn pe toate ?
Vad ca motorul nu face presiune in vas, apa motor e curata si la semn iar nivelul la ulei a ramas cel care era dinainte de pornirea motorului. As zice ca chiulasa a fost stransa corect si garnitura de chiulasa etanseza corect circuitul de apa, circuitul de ulei si compresia motorului.
Chiulasa asta am cumparat-o impreuna cu un motor care a stat 2 ani intr-o sura pe la tara, fara pompa de injectie sau alte anexe (doar blocul si ciulasa, dar fara 3 bujii, si a fost tinut in conditii improprii ca am gasit cilindrul 4 ruginit). Apoi a mai stat inca 1,5 ani la mine in pivnita. Am sperat ca injectoarele sa mai fie in regula (au avut conductele pe ele si ceva motorina in cap, dar se pare ca cel putin doua dintre ele nu mai lucreaza corect). Am desfacut, pe rând, conducta de alimentare de la injectorul nr.1 si nr.2 si motorul merge la fel, ca si cum nu conteaza daca sunt alimentate sau nu. La injectorul nr.3 si nr.4, daca le-am desfacut fiecare, pe rând, motorul nu a mai pornit la cald sub nicio forma). Estimez ca injectoarele nr.3 si nr.4 sunt singurele care lucreaza corect si ele sunt cele care duc motorul defapt.
Cu mare greutate am ajuns cu masina acasa, a fost un cosmar, dar trebuia sa o iau de la garaj ca a stat 10zile acolo. O sa pun injectoarele mele de pe chiualasa ce am dat-o jos - deci obligatoriu va trebui sa cumpar 4 saibe de foc noi pe original.
Acum, pentru cine cunoaste bine acest motor, am o intrebare care pentru mine e grea cât o zi de post :
- injectoarele astea au fiecare un semn pe ele, si peste ele exista o conducta de retur din metal cu niste saibe cu orificii, ce anume se poate refolosi (conducta de retur cu orificii, saibele si piulitele lor de strangere, sau niciuna dintre ele) si ce anume trebuie cumparat de nou ? Si cum se monteaza corect injectoarele astea tip Pintaux cu doua jet-uri (la pornire au jet lateral, apoi dupa ce creste turatia au jet frontal conic) ? Si cum fac sa le montez corect la semn pe toate ?
Vad ca motorul nu face presiune in vas, apa motor e curata si la semn iar nivelul la ulei a ramas cel care era dinainte de pornirea motorului. As zice ca chiulasa a fost stransa corect si garnitura de chiulasa etanseza corect circuitul de apa, circuitul de ulei si compresia motorului.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Atentie ca la motorul asta exista 3 garnituri chiulasa, difera grosimea si daca are sau nu o gaura pe colt.
De asemenea exista 50 si ceva de dimensiuni la pastile, odata rectificate supape si scaun trebuie intervenit la pastile ca sa aiba jocul corect altfel nu inchide sau deschide aiurea.
Obligatoriu prezoane chiulasa noi.
La semicuzineti ax came nu faci alba-neagra cu ei ca iar desfaci si ii pui corect dupa rizurile lasate.
De asemenea exista 50 si ceva de dimensiuni la pastile, odata rectificate supape si scaun trebuie intervenit la pastile ca sa aiba jocul corect altfel nu inchide sau deschide aiurea.
Obligatoriu prezoane chiulasa noi.
La semicuzineti ax came nu faci alba-neagra cu ei ca iar desfaci si ii pui corect dupa rizurile lasate.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Ieri dimineata deja nu mai aveam somn de emotii si griji cu motorul (am lucrat o saptamana la el si am bagat deja 250EUR in reparatie) asa ca am stat si am analizat in detaliu ce se intampla defapt, am sesizat ca se aude permanent un fel se fâsâit in fata în fuctionarea motorului si mi-am dat seama ca vine de la pastile problema. Sambata tracuta cand am inchis chiulasa, neavand curea de distributie nu am putut invarti motorul asa ca de nevoie am pus pastilele asa cum erau inainte sa fie schimbate toate supapele din chiulasa. Luni a venit cureaua noua, am montat destributia si de pastile pur si simplu am uitat . Acum imi dau seama ca la pistoanele nr.1 si nr.2 unde am demontat ieri conductele de pe injectoare si motorul mergea la fel (initial am presupus ca injectoarele sunt defecte deci amestecul carburant ar fi incorect) motorul nu avea defapt suficienta compresie, cel putin una dintre supapele de admisie sau evacuare nu se inchide complet motorul pierde compresie si motorina arde incomplet - de aici fumul alb + sunetul de benzinar la turatii de peste 1.500rpm.
Garnitura de chiulasa am pus-o pe cea cu o gaura, la fel cum era si cea dinainte. Mai mult, cea de dinainte era de prim montaj (cu o gaura) iar in manual scrie 1,45mm, cea aftermarket e tot cu o gaura si pe ea scria 1.50mm. Cu garnitura cel putin deocamdata pare a fi in ordine ca si grosime, din chiulasa au luat doar 18sutimi (negreala de pe zona unde au lucrat pistoanele si urma inelelor garniturii de chiulasa anterioare).
Multumesc mult pentru raspuns, apreciez ca mi-ati scris si o sa tin cont de sfaturile primite.
Azi îi voi schimba pastilele conform manualului de reparatii (0,15mm pentru admisie, 0,25mm pentru evacuare), am o piesa home-made cu care pot scoate pastilele fara sa demontez arborele sau distributia. Mai am celelalte 8 pastile de pe vechea chiulasa si inca 10 pastile de pe un Renault 9 1.6TD din 1987 care din fericire se potrivesc la motorul de Isuzu (au acelasi diametru, doar ca sunt mai groase). Daca va mai trebui luat din pastile o sa ma duc inca odata la atelierul care mi-a rectificat plan chiulasa, e 5lei/buc operatiunea de rectificat pastile si ti le face pe loc.
Garnitura de chiulasa am pus-o pe cea cu o gaura, la fel cum era si cea dinainte. Mai mult, cea de dinainte era de prim montaj (cu o gaura) iar in manual scrie 1,45mm, cea aftermarket e tot cu o gaura si pe ea scria 1.50mm. Cu garnitura cel putin deocamdata pare a fi in ordine ca si grosime, din chiulasa au luat doar 18sutimi (negreala de pe zona unde au lucrat pistoanele si urma inelelor garniturii de chiulasa anterioare).
Multumesc mult pentru raspuns, apreciez ca mi-ati scris si o sa tin cont de sfaturile primite.
Azi îi voi schimba pastilele conform manualului de reparatii (0,15mm pentru admisie, 0,25mm pentru evacuare), am o piesa home-made cu care pot scoate pastilele fara sa demontez arborele sau distributia. Mai am celelalte 8 pastile de pe vechea chiulasa si inca 10 pastile de pe un Renault 9 1.6TD din 1987 care din fericire se potrivesc la motorul de Isuzu (au acelasi diametru, doar ca sunt mai groase). Daca va mai trebui luat din pastile o sa ma duc inca odata la atelierul care mi-a rectificat plan chiulasa, e 5lei/buc operatiunea de rectificat pastile si ti le face pe loc.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Ieri am trecut la verificarea pastilelor. Exact cum ma asteptam, la cilindrul nr.1 si nr.2 admisia e permanent deschisa (nu intra intre pastila si arborele cu came nici macar lera de 0,05mm). Deci aveam compresie slaba pe acesti doi cilindri.
O sa schitez un tabel cu valorile ce le-am gasit :
________________________________
|Supapa| Tip |Necesar|Existent|
---------------------------------------------------
1 | Admisie | 0,15mm| 0mm (!)|
2 |Evacuare| 0,25mm|0,30mm|
3 | Admisie | 0,15mm| 0mm (!)|
4 |Evacuare| 0,25mm|0,35mm|
5 | Admisie | 0,15mm|0,05mm|
6 |Evacuare| 0,25mm|0,35mm|
7 | Admisie | 0,15mm|0,05mm|
8 |Evacuare| 0,25mm|0,35mm|
Supapele de evacuare erau relativ pe aproape ca si grosime la pastile, însa cele de admisie nu.
Am tot combinat pastilele intre ele pana am reusit sa ajung cu 1buc supa de admisie si 2buc supape de evacuare la distanta necesara fata de arborele cotit, asa cum este scris in manualului de reparatii. Restul... vor merge azi la masina de rectificat plan.
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Joi 17 Aug, 2017 7:45 am
O sa schitez un tabel cu valorile ce le-am gasit :
________________________________
|Supapa| Tip |Necesar|Existent|
---------------------------------------------------
1 | Admisie | 0,15mm| 0mm (!)|
2 |Evacuare| 0,25mm|0,30mm|
3 | Admisie | 0,15mm| 0mm (!)|
4 |Evacuare| 0,25mm|0,35mm|
5 | Admisie | 0,15mm|0,05mm|
6 |Evacuare| 0,25mm|0,35mm|
7 | Admisie | 0,15mm|0,05mm|
8 |Evacuare| 0,25mm|0,35mm|
Supapele de evacuare erau relativ pe aproape ca si grosime la pastile, însa cele de admisie nu.
Am tot combinat pastilele intre ele pana am reusit sa ajung cu 1buc supa de admisie si 2buc supape de evacuare la distanta necesara fata de arborele cotit, asa cum este scris in manualului de reparatii. Restul... vor merge azi la masina de rectificat plan.
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Joi 17 Aug, 2017 7:45 am
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Sa vedem cat de bine o sa rezolv cu pastilele caci lerele astea vechi de 40ani cu care verific distanta sunt din 0,05mm in 0,05mm, insa pastilele sunt cu valori chiar mai precise... din 0,02mm in 0,02mm. Am gasit pastila cu 2,92mm si pastila cu 2,96mm (de exemplu). Le-am masurat cu un subler digital de precizie si exact atat aveau ca si grosime (deci chiulasa nu pare a avea foarte multi km, vânzatorul zicea ca motorul avea ~150.000km parcursi, masina fusese lovita apoi cumparata de pe eBay si adusa pe platforma din Germania).
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Doresc sa rectific ce am scris într-unul din posturile anterioare: pretul rectificarii unei pastile la Sibiu nu mai e 5 lei, este 15lei. Am aflat acest lucru pe pielea mea astazi, am rectificat 6buc si am platit 90lei. Cica e mai dificil ca la rectficarea unei chiulase, alt material, alta precizie, mai multe masuratori, reasezari, mai greu de fixat (masa magnetica nu face priza foarte buna cu pastilele ce sunt de dimensiune mica, etc...etc...etc). O poveste întreaga... In fine, am rectificat pastilele, sunt multumit de rezultat, în 2 cazuri (pentru admisie) din cele 6 pastile as fi fost chiar mai avantajat daca pastilele erau mai groase cu 0,01mm, dar cred ca iîn perioada urmatoare supapele vor mai urca un pic în sus (se vor aseza). Asadar... daca e sa dau un verdict, acela e ca sunt multumit, overall.
Acum, cu pornirea motorului dupa rectificarea pastilelor: motorul a pornit imediat, si în 1-2sec relantiul s-a stabilizat (masina nepornita de 7 zile). Fara fum alb sau negru la esapament. Asa ca am asteptat cu rabdare sa se încalzeasca putin motorul (75 grade C) apoi am dat o tura cu masina. Imi pare ca motorul merge normal, sunetul scos de motor e cel pe care de 7ani de când suntem împreuna eu îl recunosc, doar ca e o ideie ,,mai putin zgomotos,,... Insa dupa 3.000rpm cu acceleratia în podea acum vad ca îmi da cu fum alb? Inainte cu acceleratia la podea dadea cu fum maro-închis spre negru (cu chiulasa originala si injectoarele ei). Injectoarele de pe chiulasa asta au stat 4 ani fara motorina (poate cu motorina doar în corpul injector, cel mult), oare aceasta sa fie cauza fumului alb în sarcina ?
Azi am constat ca nu mai aveam asigurare RCA. Nu mai conteaza, caci o sa plec peste câteva zile în concediu cu cealalta masina a familiei asa ca 10 zile masina mea va sta trasa pe dreapta în fata blocului. Când voi reveni, o sa o pun la treaba zilnic si în timp sper sa dispara si fumul alb. In opinia mea, în sarcina injectoarele injecteaza motorina din belsug si atunci când un injector nu-ti mai lucreaza corect acesta nu mai are conicitatea corecta a jetului, ori poate nici macar gramajul corect al pulverizarii motorinei. Daca are cineva o alta explicatie a acestei probleme, îl rog sa o expuna aici.
L.E:
Ca întotdeauna, orice raspuns pertinent pe problema mea va fi apreciat la adevarata lui valoare. Cu deosebita Stima.
Acum, cu pornirea motorului dupa rectificarea pastilelor: motorul a pornit imediat, si în 1-2sec relantiul s-a stabilizat (masina nepornita de 7 zile). Fara fum alb sau negru la esapament. Asa ca am asteptat cu rabdare sa se încalzeasca putin motorul (75 grade C) apoi am dat o tura cu masina. Imi pare ca motorul merge normal, sunetul scos de motor e cel pe care de 7ani de când suntem împreuna eu îl recunosc, doar ca e o ideie ,,mai putin zgomotos,,... Insa dupa 3.000rpm cu acceleratia în podea acum vad ca îmi da cu fum alb? Inainte cu acceleratia la podea dadea cu fum maro-închis spre negru (cu chiulasa originala si injectoarele ei). Injectoarele de pe chiulasa asta au stat 4 ani fara motorina (poate cu motorina doar în corpul injector, cel mult), oare aceasta sa fie cauza fumului alb în sarcina ?
Azi am constat ca nu mai aveam asigurare RCA. Nu mai conteaza, caci o sa plec peste câteva zile în concediu cu cealalta masina a familiei asa ca 10 zile masina mea va sta trasa pe dreapta în fata blocului. Când voi reveni, o sa o pun la treaba zilnic si în timp sper sa dispara si fumul alb. In opinia mea, în sarcina injectoarele injecteaza motorina din belsug si atunci când un injector nu-ti mai lucreaza corect acesta nu mai are conicitatea corecta a jetului, ori poate nici macar gramajul corect al pulverizarii motorinei. Daca are cineva o alta explicatie a acestei probleme, îl rog sa o expuna aici.
L.E:
Ca întotdeauna, orice raspuns pertinent pe problema mea va fi apreciat la adevarata lui valoare. Cu deosebita Stima.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Azi de dimineata am pornit-o, afara erau 12 grade C si a pornit perfect, asa cum stiu ca pornea motorul asta. Imediat a intrat in relantiul accelerat, fara fluctuatii. Cand a ajuns pe la 70grade apa din motor, cu masina în stationare am dat cateva pedale scurte la liber pâna in 2.500rpm si vad ca asa da cu putin fum negru (exact ca înainte de reparatia motorului). Poate ca încep sa-si revina injectoarele astea? Ce bine ar fi !
Motorul ramâne sub observatie, înca nu i-am pus scutul motor, vreau sa vad daca pierde lichide sau nu.
Chiulasa veche intra la curatat si conservat, vreau sa scot tot uleiul din ea, sa bag vaselina alba la intrarea în injectoare + anticamerele injectoarelor, apoi la final pun folie transparenta. La arborele cu came vreau sa procedez la fel, vaselina alba pe zonele de contact si apoi folie transparenta, macar asa nu va intra rugina în zonele unde lucreaza lagarele chiulasei.
Motorul ramâne sub observatie, înca nu i-am pus scutul motor, vreau sa vad daca pierde lichide sau nu.
Chiulasa veche intra la curatat si conservat, vreau sa scot tot uleiul din ea, sa bag vaselina alba la intrarea în injectoare + anticamerele injectoarelor, apoi la final pun folie transparenta. La arborele cu came vreau sa procedez la fel, vaselina alba pe zonele de contact si apoi folie transparenta, macar asa nu va intra rugina în zonele unde lucreaza lagarele chiulasei.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
M-am gândit sa pun aici si costurile directe cu înlocuirea garniturii de chiulasa :
Garnitura de chiulasa AJUSA cu un orificiu (cumparata de pe eBay.de) 21,59EUR+5EUR transport pe RO : 125lei
Suruburi chiulasa AJUSA, garnitura baie AJUSA, semeringuri supapa AJUSA 8buc : 105lei
Supape evacuare 4buc MAHLE, garnitura admisie AJUSA : 139lei
Supape admisie 4buc originale GM (cumparate de pe eBay.de) 42EUR + 5EUR transport pe RO : 225lei
O-ring sorb de ulei original GM : 22lei
Demontat/montat supape + oring-uri, rectificat scaune chiulasa : 180lei
Rectificat plan chiulasa : 80lei
Rectificat pastile chiulasa 6buc : 90lei
Ulei Motul X-Cess 5w40 5l : 124lei
Filtru de ulei MANN : 20lei
Antigel cu silicati HEPU albastru 3l : 60lei
Apa demineralizata 5l : 4lei
Curea distributie DAYCO : 71lei
Silicon Victor Reintz : 0lei, l-am avut cumparat
Manopera demontare/montare chiulasa : 0lei, însa am muncit o saptamana ca sa rezolv problema asta
Total : 1.245lei (275EUR)
Garnitura de chiulasa AJUSA cu un orificiu (cumparata de pe eBay.de) 21,59EUR+5EUR transport pe RO : 125lei
Suruburi chiulasa AJUSA, garnitura baie AJUSA, semeringuri supapa AJUSA 8buc : 105lei
Supape evacuare 4buc MAHLE, garnitura admisie AJUSA : 139lei
Supape admisie 4buc originale GM (cumparate de pe eBay.de) 42EUR + 5EUR transport pe RO : 225lei
O-ring sorb de ulei original GM : 22lei
Demontat/montat supape + oring-uri, rectificat scaune chiulasa : 180lei
Rectificat plan chiulasa : 80lei
Rectificat pastile chiulasa 6buc : 90lei
Ulei Motul X-Cess 5w40 5l : 124lei
Filtru de ulei MANN : 20lei
Antigel cu silicati HEPU albastru 3l : 60lei
Apa demineralizata 5l : 4lei
Curea distributie DAYCO : 71lei
Silicon Victor Reintz : 0lei, l-am avut cumparat
Manopera demontare/montare chiulasa : 0lei, însa am muncit o saptamana ca sa rezolv problema asta
Total : 1.245lei (275EUR)
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Ce sa vezi... masina sotiei Astra G 1.7cdti s-a gandit sa se strice exact Duminica trecuta, cu 12ore inainte de a pleca cu ea in Bulgaria. Cauza : oring-urile de la injectoare... cand am luat-o din Germania mustea ulei pe langa ele, acum pe 50km drum dus-intors pana la tara am pierdut 1litru de ulei. La pistonul nr.4 bolboroseste efectiv cu ulei, probabil s-a strapuns oring-ul respectiv. Chiar n-as fi crezut ca poate pierde atat de mult ulei pe acolo, dar acum ca am vazut mi-am luat lectia si stiu ce am de facut la intoarcerea in tara.
Asa ca... singura sansa ca sa mai ajung la bulgari era cu Vectra mea, la care numai ce i-am schimbat segmentii, chiulasa, supapele, etc... o gramada si care era d.p.d.v tehnic in rodaj. Asadar, am dat jos apa din motor, am bagat o solutie de curatare circuit apa Wynn's, apoi am bagat 3l antigel Hepu si apa demineralizata, am verificat nivelul de ulei, am bagat aer in roti, am facut asigurarea obligatorie si da-i la drum noaptea cu masina full. Pana la autostrada Pitesti-Bucuresti am mers preponderent pe 2.000rpm indiferent de treapta de viteza, autostrada toata intr-a 5-a cu 2.200rpm / 90km/h apoi pana la granita tot preponderent pe 2.000rpm. Sincer sa fiu la 2.000rpm mi s-a parut cam lesinat motorul asta in toate treptele de viteza, dar mi-am propus sa o menajez cat se poate, mai ales ca erau sanse sa nici nu ajung cu ea pana la destinatie. De la Giurgiu am continuat la bulgari pe 2.000rpm, apoi pe autostrada A2 i-am pus pilotul la 2.300rpm / 99km/h si am mers asa pana la Varna. De acolo, inapoi pe 2.000rpm pana aproape de Sunny Beach unde am prins o coloana pe urcare care ne-a facut pe toti cu nervii, un camion in fata care urca greu si toti in spate cu a 2-a, uneori cu a 3-a, nicio sansa sa-l depasesti... Afara 30grade C, cand am vazut ca trece apa de 90 grade C am pornit A/C-ul si asa am urcat pana sus. Apa nu a mai trecut de 88grade C pe urcare, ajuns la destinatie am verificat nivelul apei din borcan si culoarea lui, apa era inca albastra si la nivel. Am rasuflat usurat, dimineata urmatoare am verificat nivelul de ulei si era ca inainte de plecare, nu se vad pierderi de ulei la capacul motor si nimic sub masina, deci pot sa spun ca e ,,foarte bine,, pana aici.
La intoarcere voi veni tot pe 2.000rpm pe extraurban si 2.300rpm pe autostrada, pana ajung cu ea acasa. Nu stiu in cat timp se lasa segmentii la diesel dupa segmentare, un prieten de familie inginer de motoare mi-a spus ca s-ar lasa dupa 1.000km -1.500km. Dus-intors pe drumul asta ar fi 1.300km... deci cam pe acolo.
O sa revin aici cu detalii dupa ce revin in tara.
Asa ca... singura sansa ca sa mai ajung la bulgari era cu Vectra mea, la care numai ce i-am schimbat segmentii, chiulasa, supapele, etc... o gramada si care era d.p.d.v tehnic in rodaj. Asadar, am dat jos apa din motor, am bagat o solutie de curatare circuit apa Wynn's, apoi am bagat 3l antigel Hepu si apa demineralizata, am verificat nivelul de ulei, am bagat aer in roti, am facut asigurarea obligatorie si da-i la drum noaptea cu masina full. Pana la autostrada Pitesti-Bucuresti am mers preponderent pe 2.000rpm indiferent de treapta de viteza, autostrada toata intr-a 5-a cu 2.200rpm / 90km/h apoi pana la granita tot preponderent pe 2.000rpm. Sincer sa fiu la 2.000rpm mi s-a parut cam lesinat motorul asta in toate treptele de viteza, dar mi-am propus sa o menajez cat se poate, mai ales ca erau sanse sa nici nu ajung cu ea pana la destinatie. De la Giurgiu am continuat la bulgari pe 2.000rpm, apoi pe autostrada A2 i-am pus pilotul la 2.300rpm / 99km/h si am mers asa pana la Varna. De acolo, inapoi pe 2.000rpm pana aproape de Sunny Beach unde am prins o coloana pe urcare care ne-a facut pe toti cu nervii, un camion in fata care urca greu si toti in spate cu a 2-a, uneori cu a 3-a, nicio sansa sa-l depasesti... Afara 30grade C, cand am vazut ca trece apa de 90 grade C am pornit A/C-ul si asa am urcat pana sus. Apa nu a mai trecut de 88grade C pe urcare, ajuns la destinatie am verificat nivelul apei din borcan si culoarea lui, apa era inca albastra si la nivel. Am rasuflat usurat, dimineata urmatoare am verificat nivelul de ulei si era ca inainte de plecare, nu se vad pierderi de ulei la capacul motor si nimic sub masina, deci pot sa spun ca e ,,foarte bine,, pana aici.
La intoarcere voi veni tot pe 2.000rpm pe extraurban si 2.300rpm pe autostrada, pana ajung cu ea acasa. Nu stiu in cat timp se lasa segmentii la diesel dupa segmentare, un prieten de familie inginer de motoare mi-a spus ca s-ar lasa dupa 1.000km -1.500km. Dus-intors pe drumul asta ar fi 1.300km... deci cam pe acolo.
O sa revin aici cu detalii dupa ce revin in tara.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
La intoarcere am venit cu 2.000rpm pe Bulgaria (Slancev Bryag-Veselinovo-Shumen-Ruse) si in momentul cand kilometrajul a trecut cu putin peste 1.000km am simtit cum motorul a inceput sa traga ceva mai usor sa se tureze mai liniar si totodata a scazut cu putin inclusiv zgomotul de motor din habitaclu. Dupa Giurgiu si pâna la Autostrada A1 am mers tot cu 2.000rpm, pe autostrada A1 am venit constant cu 2.500rpm / 105km/h, apoi spre final de autostrada am mers o portiune de 10km cu 2.750rpm / 130km/h, o alta portiune de 10km cu 3.000rpm / 140km/h si ultimii 5km cu 3.300rpm / 150km/h. Nu am vazut ca motorul sa scoata fum in spate iar apa nu a trecut de 88grade C. As zice ca e OK! asa cum s-a comportat motorul asta de 20ani la acest drum dus-intors de 1.500km (Sibiu- Slancev Bryag-Tsarevo-Slancev Bryag-Sibiu).
Am constatat cu placere ca pe noapte in accelerare in viteza a 4-a pe Valea Oltului nu am vazut fum in oglinda retrovizoare pe reflexia farurilor celor ce veneau in spatele meu. Asta e un lucru bun, maine mai verific înca odata cât e relantiul accelerat, cât e relantiul cu motorul rece fara soc automat si cât e relantiul cu motorul cald, apoi voi face reglajele finale pe pompa de injectie. Daca nu da cu fum atunci cand o sa accelerez motorul pe loc mai pot da ceva debit din surubul de debit de pe pompa de injectie (culmea!, am constatat ca nici macar acum nu trage motorul la turatii sub 2.500rpm acolo unde turbina nu-l ajuta la fel cum tragea motorul asta cu vechile lui injectoare). Poate ca injectoarele vechi erau ceva mai uzate, adica cu orificiul diuzei de injectie mai mare si probabil bagau mai multa motorina per fiecare ciclu de injectie. Ramane de vazut in zilele urmatoare ce mai pot inbunatati la motor, am vazut pe ceasul de turbo-boost ca la acceleratii in blana presiunea turbinei ajunge la 1.3bar... ceea ce e unpic prea mult pentru motorul asta cu injectie indirecta (la o exploatare normala pe termen lung mai ,,safe,, e o presiune de aer in amestecul carburant de maxim 1.2bar).
Ca si consum... am facut 1.160km cu 55litri motorina, un consum mixt deloc de neglijat (pentru un motor la rodaj) pe ruta Giurgiu-Slancev Bryag-Tsarevo-Slancev Bryag-Ruse-Sibiu.
Am constatat cu placere ca pe noapte in accelerare in viteza a 4-a pe Valea Oltului nu am vazut fum in oglinda retrovizoare pe reflexia farurilor celor ce veneau in spatele meu. Asta e un lucru bun, maine mai verific înca odata cât e relantiul accelerat, cât e relantiul cu motorul rece fara soc automat si cât e relantiul cu motorul cald, apoi voi face reglajele finale pe pompa de injectie. Daca nu da cu fum atunci cand o sa accelerez motorul pe loc mai pot da ceva debit din surubul de debit de pe pompa de injectie (culmea!, am constatat ca nici macar acum nu trage motorul la turatii sub 2.500rpm acolo unde turbina nu-l ajuta la fel cum tragea motorul asta cu vechile lui injectoare). Poate ca injectoarele vechi erau ceva mai uzate, adica cu orificiul diuzei de injectie mai mare si probabil bagau mai multa motorina per fiecare ciclu de injectie. Ramane de vazut in zilele urmatoare ce mai pot inbunatati la motor, am vazut pe ceasul de turbo-boost ca la acceleratii in blana presiunea turbinei ajunge la 1.3bar... ceea ce e unpic prea mult pentru motorul asta cu injectie indirecta (la o exploatare normala pe termen lung mai ,,safe,, e o presiune de aer in amestecul carburant de maxim 1.2bar).
Ca si consum... am facut 1.160km cu 55litri motorina, un consum mixt deloc de neglijat (pentru un motor la rodaj) pe ruta Giurgiu-Slancev Bryag-Tsarevo-Slancev Bryag-Ruse-Sibiu.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Azi am mai luat putin din debitul general de motorina, învârtind spre stânga surubul de debit de pe pompa de injectie (cam 3 grade). Inainte de aceasta modificare, cu masina în stationare, daca apasam pedala de acceleratie de la relanti si pâna la podea în 2 secunde (asa cum procedeaza cei de la ITP atunci când îti verifica noxele) iar apoi ramânând cu acceleratia la podea motorul continua sa scoata un fum maroniu-închis, acum însa scoate doar o usoara urma de fum maroniu-închis la acceleratie maxima iar apoi fumul se curata imediat, chiar daca mai ramân cu acceleratia la podea. Am pus interfata Op-Com pe mufa OBD si am reglat relantiul cu motorul la cald pe 840rpm, acum motorul se aude chiar frumos la relanti. Am dat si o tura pe Centura Sibiului, daca o accelerez la maxim am vazut ca turbina baga 1,2-1,3bar când motorul se tureaza în trepele 3, 4 (pâna în 5.000rpm inclusiv). As putea zice ca astea sunt fost valorile pe care mi le doream pentru acest motor (desi la turatii sub 2.000rpm motorul s-a mai lenevit putin acum ca i-am luat din debit, poate ca e de la injectoarele chiulasei asteia e posibil sa fie ceva mai uzate decât cele de pe chiulasa originala a masinii) dar va ramâne reglat asa cum e acum pâna la primavara. Pâna atunci se mai lasa si segmentii, scaunele de supapa, restul componentelor motor la care s-a umblat la ultima reparatie.
L.E:
Mai ramâne doar sa-i reglez relantiul accelerat la intrarea în iarna, atunci când va veni frigul.
L.E:
Mai ramâne doar sa-i reglez relantiul accelerat la intrarea în iarna, atunci când va veni frigul.
LCostici
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2019
- Mesaj Privat