coldream- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Arad
- Masina: Vectra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2005
- Mesaj Privat
Stiu ca este un lucru simplu, dar pentru un incepator poate deveni complicat. 😳 Va rog sa-mi spuneti pentru Astra F, cam ce trebuie facut. Trebuie schimbata si garnitura? Sunt necesari mai mult de 4 litri? Filtrul are un cod anume?
Multumesc ...
snOOpy
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Oradea
- Masina: Astra 2003 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2005
- Mesaj Privat
- Kappy
- **
- 300 mesaje
- din 23 Feb 2005
- Vectra 1993 C20NE
- Bucuresti
Kappy
- Mesaje scrise: 300
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2005
- Mesaj Privat
Iei filtrul nou ii ungi garnitura cu putin ulei si il infiletezi si il strangi cat poti de bine cu mana. Te bagi sub masina pui busonul de golire la loc il strangi cu cheia (de 17 sau 19 parca) dupa care bagi 3 litri de ulei prin partea de sus a motorului desfacand busonul ala pe care scrie quality oil only. Dupa aia stai 2-3 min sa se duca uleiul in baie , tragi joja si vezi nivelul; de aici incolo sar putea sa mai intre vreo 0,5l. Oricum daca schimbi si filtrul completeaza pana la nivelul MAX de pe joja.
P.S. Toate astea sunt valabile cu motorul rece!!!
Eu sincer prefer sa fac asa pt ca nu prea am increderew in pompele alora de la service cu care trag uleiul din baie cu motorul cald
- Sezran
- ****
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
- Kappy
- **
- 300 mesaje
- din 23 Feb 2005
- Vectra 1993 C20NE
- Bucuresti
Kappy
- Mesaje scrise: 300
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2005
- Mesaj Privat
- Sezran
- ****
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
- Mr.hat
- **
- 449 mesaje
- din 17 Oct 2004
- Cluj
Mr.hat
- Mesaje scrise: 449
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2004
- Mesaj Privat
coldream- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Arad
- Masina: Vectra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2005
- Mesaj Privat
coldream- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Arad
- Masina: Vectra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2005
- Mesaj Privat
- pratmin
- **
- 401 mesaje
- din 21 Sep 2004
- Agila 2002 Z12XE
- Comanesti
pratmin
- Mesaje scrise: 401
- Locatie: Comanesti
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2004
- Mesaj Privat
E pe bune sau glumea omul cu mine?
E pe bune, dar la Dacie am facut eu d'astea... si chiar imi placea idea
![Exclamation](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Acum insa nu as mai face-o, iar timpul de 5 min. cu motorul pornit, mi se pare cam exagerat... 😎
- Kappy
- **
- 300 mesaje
- din 23 Feb 2005
- Vectra 1993 C20NE
- Bucuresti
Kappy
- Mesaje scrise: 300
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2005
- Mesaj Privat
Personal mie mi se pare o tampenie sa speli circuitul de ungere cu motorina avand in vedere ca dupa scurgerea uleiului mai ramane motorina pe acolo si dilueaza uleiul vechi.
Una peste alta uleiurile bune au si substante de curatare in ele....
- maddan
- **
- 320 mesaje
- din 16 Jan 2005
- Bucuresti
maddan
- Mesaje scrise: 320
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2005
- Mesaj Privat
Lasa uleiul nou sa-si faca treaba si cu asta basta.
Daca te preocupa foarte tare mizeriile (in mare parte metalice) din ulei, atunci cumpara un magnet mai mare de la magazin si pune-l pe baia de ulei (sau in ea, sper ca e metalica si se prinde acolo).
Toata pilitura din ulei ti se va lipi de magnet. Iar cand vei mai schimba uleiul, tot ce ai de facut este sa cureti magnetul si sa-l pui la loc. E mai bun decat orice curatare a motorului.
coldream- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Arad
- Masina: Vectra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2005
- Mesaj Privat
Sincer, nu cred ca as fi incercat, a fost mai mult o curiozitate. Multumesc pentru raspuns.
Asta e chiar interesant.
Nu cred ca ar fi prea multe mizerii (la cat ma pricep eu); acum are Aral semi care a depasit 8000. Se pot depune asa usor?
coldream- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Arad
- Masina: Vectra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2005
- Mesaj Privat
In continuare nu cred in "spalarea" motorului, dar poate la cei 120K ar fi necesar un aditiv....
@Mr.hat - intr-adevar 3.5 L
- Kappy
- **
- 300 mesaje
- din 23 Feb 2005
- Vectra 1993 C20NE
- Bucuresti
Kappy
- Mesaje scrise: 300
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2005
- Mesaj Privat
Chestia asta am vazuto la mai multe motooare de firme diferite.
Solutia cred ca ar fi schimbarea acelui filtru
- pif
- ****
- 1,312 mesaje
- din 04 Nov 2004
- Vectra 2001 z18xe
- Gaesti/Dambovita
pif
- Mesaje scrise: 1,312
- Locatie: Gaesti/Dambovita
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2004
- Mesaj Privat
- kapix
- ***
- 681 mesaje
- din 15 Jan 2005
- Astra 2002 Z16XE
- Arad
kapix
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2005
- Mesaj Privat
- john_taff
- **
- 248 mesaje
- din 10 Apr 2005
- Timisoara
john_taff
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Timisoara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2005
- Mesaj Privat
DA, AI DREPTATE! Mi-am dat acum seama cand am citit postul, desi de cate ori schimbam uleiul+filtru nu imi dadeam seama de ce am pilitura pe busonul de golire. E drept ca nici nu m-am gandit prea tare.
Nu sunt de acord cu ideea spalarii motorului cu motorina, nici cu alte solutii (flash engine); cred ca noul ulei face asta destul de eficient.
- kapix
- ***
- 681 mesaje
- din 15 Jan 2005
- Astra 2002 Z16XE
- Arad
kapix
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2005
- Mesaj Privat
In ce priveste motorina, trebuie sa fii nebun sa bagi asa ceva acolo unde ar trebui sa fie numai ulei. Motorina va dizolva orice urma de ulei ramasa, a.i. veti obtine o minunata frecare "fier pe fier". Aceasta frecare este mult mai daunatoare pentru motor decat orice reziduu pe care sperati sa il eliminati pe aceasta cale. Ca sa nu mai vorbim de riscul ridicat de a gripa motorul.
Daca chiar doriti sa "spalati" motorul, bagati un schimb de ulei mai ieftin (de ex Prista) si il puteti lasa in motor cat vreti, fara nici un risc. Nu uitati insa sa il lasati sa se scurga bine de tot dupa. Pentru o si mai mare siguranta schimbati filtrul inainte, a.i. mizeriile din cel vechi sa nu poata ajunge din nou in motor. Dupa acesta trebuie golit sau chiar schimbat (in fond e sub 10 lei grei). Insist pe golirea completa deoarece nefiind (probabil) de acelasi tip, prin combinarea lor s-ar putea schimba unele proprietati ale noului ulei.
- zero
- **
- 307 mesaje
- din 03 Jul 2005
zero
- Mesaje scrise: 307
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2005
- Mesaj Privat
Nu inteleg oamenii care schimba uleiul, si filtrul nu.
Subscriu lui kapix, nu bagati prostii in motor.
Uleiurile "moderne" au diverse substante in ele si au fost "calculate" sa functioneze de sine statator ... in amestec cu orice altceva, rezultatele sunt destul de impredictibile.
----
Ca sa va dau un exemplu haios, luati o cana de lapte si stoarceti in el o juma' de lamaie 😊
Cam asa puteti pati si la ulei 😊