Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J
  • all4u

  • Mesaje scrise: 409
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2017

  • Mesaj Privat
Pasager in Astra J

Am lasat prietenilor posibilitatea de a testa noua masina, motiv pentru care pentru cativa zeci de km (pe timpul testelor Wink ) am fost pasager in scaunul din fata sau chiar pe bancheta din spate.
Daca despre pozitia "la volan" am mai facut ceva comentarii, o sa incerc sa descriu experienta mea ca si pasager.

In primul rand in scaunul din fata am avut senzatia de acrosare cu partea dreapta a masinii a tot ce aparea in acea zona, masini , pietoni, biciclete... Tendinta de a apasa podeaua era dublata de o senzatie iminenta de incertitudine, dar nu din cauza soferului ci din cauza accelerarilor bruste si poate a vizibilitatii...
Apoi parca priveam intr-o lupa prin parbriz. Totul parea marit. Totul se desfasura in fata ochilor la viteza 2x. Aproape ca ametisem. Sa nu va spun ca incercam sa ma uit la telefon in timpul asta si chiar aveam o senzatie de ameteala...
Problema s-a schimbat cand am ajuns in spate, pe o pozitie relativ centrala dupa ce am rabatat cotiera spate. Vizibilitatea fata si laterala era perfecta, si chiar daca masina incerca sa plece in tromba sau lua curbe cu viteza, ma simteam lejer, calm si protejat...
La plimbarile pe timpul noptii, la viteze un pic mai mici, ca si pasager fata sau spate te bucuri in primul rand de multitudinea luminitelor rosiatice de pe consola, volan, usi si pe unde or mai fi... Parca e un pom de craciun monocolor. Iar daca intensitatea luminilor nu este setata la maxim ai o senzatie de placuta relaxare...
Durata destul de mica ca pasager in Astra nu mi-a creat stari de disconfort, crampe, dureri de spate, carcei sau mai stiu eu ce probleme.
Deci, parerea mea, este fain ca pasager in Astra Sedan.
Skip ads

  • PEmil

  • Mesaje scrise: 2,662
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2017 LUJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2017

  • Mesaj Privat
Ca pasager pe bancheta din spate, nu? Mai putin pe cea din fata...
  • deleted-69856

  • Mesaje scrise: 170
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Oricum, este nasol sã fii ºofer si sã ocupi locul dreapta faþã. Spargi planºeul pedalier ºi tresari la orice.
Locurile din spate le-am testat ºi eu înainte de a comanda maºina. Sã stiþi cã a fost un atuu ptr. alegerea acestui model, ( ºi) confortul familiei.
  • all4u

  • Mesaje scrise: 409
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2017

  • Mesaj Privat
Extraurban:
Am fost un pic mai liber ieri si am reusit sa fac o scurta plimbare, de cca. 130 km.
Cum v-am obisnuit deja va prezint si voua concluziile :

Consum: Pe bord - 6,2 l/100 km, cu o viteza medie de 64,5 km/h, cu AC-ul pornit non-stop. La pompa mi-a iesit cca. 6,3 l/100km, deci destul de aproape de adevar. Inainte de plecare am redus presiunea in pneuri la 2.4
Stilul de condus a fost unul destul de agresiv, cu depasiri dese pentru ca am prins traficul destul de aglomerat. Am foslosit destul de mult frana, am avut cateva accelerari bruste de la 0 spre 70-80km/h. Am urcat in viteze pana la 145 km/h, in treapta a 6-a. De fapt a fost singurul moment cand am mers cu a 6-a.
Schimbarea vitezelor am facut-o in jur de 3500-4000 rot/min, pentru ca am simtit ca aici se simte cel mai confortabil masina, avand dupa schimbare cca. 3000-3500 rot/min. cu destula rezerva de putere la dispozitie.
Viteza medie a fost una moderata, datorita faptului ca am mers destul de mult in coloana si pentru ca imediat cum acceleram un pic mai mult, ajungeam masina din fata si trebuia sa franez.
Depasirile le-am facut de obicei ratrogradand in viteza. Masina are forta, te ajuta in depasiri, fara nici o problema. Trebuie doar sa-ti adaptezi stilul de condus cu puterea masinii si cu posibilitatile ei de accelerare. Nu am avut nici o clipa senzatia ca masina nu poate face o depasire sau ca nu are suficienta forta.
Pozitia la volan este odihnitoare, nu am simtit nevoia sa-mi corectez pozitia scaunului sau sa ma misc cumva. Desi am stat cu clima pornita non-stop la 22 grade, am reusit dupa 2 ore sa fiu ud fleasca in spate.
Vizibilitatea laterala si spate la drum intins este buna, cred ca tine mai mult de obisnuinta decat de pozitionarea oglinzilor.
In zonele cu denivelari masina este un pic zgomotoasa, dar doar atat cat sa-ti aminteasca ca mergi prin gropi si trebuie sa reduci viteza. Petricele de pe carosabil se simt, dar nu la modul deranjant.
Cu muzica oprita masina este silentioasa si linistita pana pe la 3000-3500 rot/min cand incepe minunatul suierat al turbinei, discret si armonios. De altfel, dupa cativa zeci de km, am schimbat "dupa ureche", la auzul turatiei turbinei...

Drumuri bune celor ce le-au ajuns masina!
Asteptare usoara pentru colegii care au dat comanda mai tarziu!
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,957
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Eu ieri am dat comanda...
Termen de livrare: sfarsitul lui septembrie...
Am muuuuuult de asteptat...
  • IBogdan999

  • Mesaje scrise: 596
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2017

  • Mesaj Privat
All4u...ai observat ca pe serpentine te incurca montantul stang? Nu prea ai vizibilitate stanga. Daca vrei sa scoti ce e bun....nu prea poti. In rest...merge struna. Imi place zgomotul motorului la turatii. Pana te obisnuiesti e cam mica luneta. Paetea nasoala e ca am dat de prea multe zburatoare sinucigase...trebuie vizita la spalatorie.
  • all4u

  • Mesaje scrise: 409
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2017

  • Mesaj Privat
Bogdan, incep sa ma obisnuiesc cu vizibilitatea stanga chiar daca trebuie sa mai fac cate o miscare in plus... Recunosc ca in oras, casc ochii de doua ori la asigurarea din stanga, dar si din dreapta...
Saraciile astea de muste parca se lipesc de doua ori mai multe de masina. Partea buna este ca nu se vad decat de aproape in partea din fata, in schimb parbrizul ma dispera. Inca am lichidul de parbriz original care parca nu curata deloc, deloc...
Eu am facut deja a doua vizita la spalatorie. La prima am fost la una la care am dat eu cu jetul, ieri m-am lasat pagubas si am lasat baietii sa-si faca treaba, pentru ca trebuia aspirata la interior. Avem numai firmituri si pamant in masina...
  • IBogdan999

  • Mesaje scrise: 596
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2017

  • Mesaj Privat
In oras e ok. Dar o sa vezi pe serpentine la viraje la stanga...nu prea ai vizibilitate cand apesi bine pedala de acceleratie. Insa eu zic ca e o alegere buna.
  • all4u

  • Mesaje scrise: 409
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2017

  • Mesaj Privat
Inmatriculare:

Nu stiu altii cum sunt, dar eu destul de comod din fire, am tot amanat sa ma ocup de masina, dar ieri, pe timpul unul drum Bucuresti-Bacau, pasager fiind, m-am documentat si... astazi am reusit sa-mi fac timp sa ma ocup de inmatricularea masinii.
Documente necesare:
a. documente intiale: CIV, factura, asigurare, carte identitate
b. documente ulterioare: fisa de inmatriculare, cerere inmatriculare, chitante talon si numere.

Pasi urmati:
1. La ora 8 fara ceva m-am prezentat la SPCRPCIV si dupa vre-o ora am intrat in posesia unui numar de ordine (cu o cifra destul de mare, ca erau unii care cred ca au dormit pe'acolo) pentru depunerea actelor.
2. Am fugit la RAR cu cartea sa-i pun folie. A durat cam 30 de minute in total. La un ghiseu mi-a verificat concordanta dintre CIV si certificatul de conformitate si la alt ghiseu s-a aplicat folia pe carte. [Am intrebat ce ar trebui sa fac sa trec si alte tipuri de anvelope, iar raspunsul sec a fost ca se poate, dar este contisitor si dureaza destul de mult, pentru ca presupune reomologarea masinii si nu tiu ce saracii de teste.] Pret 0 lei.
3. Am mers la taxe si impzite locale, unde, la o ghereta din fata intitutiei, mi-am procurat tipizatele (fisa de inmatriculare, cererea de inmatriculare si inca o cerere pentru taxe si impozite) si i-am dat femeii de acolo documentele initiale si s-a apucat sa bata la masina datele in formulare. Impresia generala in cele 10-15 min. petrecute acolo a fost de un desen animat cu ciocanitoarea Woody. Pret 20 lei.
4. Tot la taxe si impozite, de data asta la ghiseu, am predat un dosar (primit bonus pentru cei 20 lei) cu fisa de inmatriculare (2 exemplare), copie CIV, copie factura, copie CI, plus cererea pentru impozitare (care mi-o completase Woody anterior, desi am aflat ca puteam s-o completez si acolo la ghiseu), Am dat de o blonda plictisita, care abia se misca, iar de citit parca citea litere chirilice. Dupa vre-o 15 min. eram in posesia fisei cu viza si a unui proces verbal pentru stabilirea impozitului (56 de lei pe an). Pret 0 lei.
5. Am intrat apoi pe la Trezorerie unde vazand ca e liber pe la ghisee am platit taxa pentru certificat. [Am vrut sa platesc si pentru numere, dar nu mi-au primit banii, indrumandu-ma direct catre ghiseul SPCRPCIV.] Pret 37 lei.
6. Cu toate actele si un dosar nou, alb si frumos, m-am prezentat la SPCRPCIV, unde am baut vre-o 3 cafele si am transpirat vre-o 2 litri de apa, pana mi-a venit randul. Am depus dosarul pentru verificare (cerere inmatriculare, CIV original si copie, CI original si copie, factura original si copie, copie asigurare, chitanta certificat), am achitat numerele preferentiale si apoi mi-au fost restituite originalul de la factura si cartea de identitate. Pret 85 lei.
7. Pe la 16.00 am revenit la SPCRPCIV sa-mi ridic numerele noi, iar dupa o sauna de toata frumusetea, am primit numerele noi, iar odata cu acestea CIV-ul original si dovada de circulatie pentu 15 zile. Mi-am prins apoi degetele in suportul de plastic pentru numere, iar pe la 17.00 circulam cu masina, avand in portbagaj numerele vechi, iar in torpedou vechea autorizatie provizorie.

Astfel, dupa o zi de alergatura si transpiratie, dupa 2 litri de apa si vre-o 5 cafele baute si dupa vre-o 3-4 "saune" am reusit, in sfarsit, sa inmatriculez masina.
Sper ca v-am fost de folos, atat cu acest review, cat si cu cele anterioare, drept pentru care va doresc asteptare usoara si drumuri bune, fara incidente. Doamne ajuta!
  • deleted-104298

  • Mesaje scrise: 4,671
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2015

  • Mesaj Privat
Multumim pentru informatii. Astazi am pus si eu noile numere. Drumuri bune sa ai!
Doamne ajuta!
  • all4u

  • Mesaje scrise: 409
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2017

  • Mesaj Privat
Consum economic:

In urma a 150km mers normal, cu doar 2-3 varfuri de viteza pe la 120-130 km/h, situatia sta in felul urmator:

Am mers constant, cam 50% cu pilotul automat, AC-ul pornit doar la dus (jumatate din distanta), schimbat atunci cand aparea indicatia pe bord.
Motorul l-am tinut turat in plaja 1800-2500 rot/min si am schimbat superior la indicatia de pe bord (2000-2200 rot/min.), iar inferior cand cobora sub 1800 rot/min.
La dus am avut un consum de 5,5 l/100km (probabil din cauza AC-ul) si o viteza medie de 62km/h, dar consumul final s-a stabilizat la 5,2 l/100km, pentru o viteza medie de 60,8 km/h.
Nu ma caracterizeaza mersul incet, am vrut doar sa vad daca este greu sa cobori pentru extraurban sub 6 l/100km, iar concluzia este ca nu.
  • IBogdan999

  • Mesaje scrise: 596
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2017

  • Mesaj Privat
bv all4u..problema e cine va merge incet si constant?
  • deleted-104298

  • Mesaje scrise: 4,671
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2015

  • Mesaj Privat
Consumul in afara la mine e undeva la 6.4.. schimb la 3200..3500
Cel combinat, pe 600 km e de 7.3 .. decent, parerea mea..
  • all4u

  • Mesaje scrise: 409
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2017

  • Mesaj Privat
Pe mine consumul urban ma supara. Nu reusesc nicicum sa scad sub 10 l/100km.
Probleme este ca circul pe distante foarte scurte, in zone aglomerate. Cand prind mai liber dimineata sau seara pic in extrema cealalta, cu motorul rece, iar de multe ori temperatura apei abia se ridica o liniuta. Sad
  • deleted-104298

  • Mesaje scrise: 4,671
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2015

  • Mesaj Privat
All4u, stai linisitit, in Bucuresti am avut si 18%. Ieri se stabilizase la 12, cu greu..dupa aproximativ 100 km urban. Dupa ce se mai lasa motorul si gasesc un stil potrivit de condus pentru Bucuresti, ma astept la un 10..11%. Sub 10 sunt basme..
Pentru mine socul e cu atat mai mare, pentru ca vin dupa 1.9 diesel, unde media combinata urban-extraurban nu imi sarea de 6% .. dar asta e..ne adaptam.
Benzina suna mai frumos, nu am trepidatii si nici miros🤣🤣
  • PEmil

  • Mesaje scrise: 2,662
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2017 LUJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2017

  • Mesaj Privat
all4u a scris:Consum economic:

In urma a 150km mers normal, cu doar 2-3 varfuri de viteza pe la 120-130 km/h, situatia sta in felul urmator:

Am mers constant, cam 50% cu pilotul automat, AC-ul pornit doar la dus (jumatate din distanta), schimbat atunci cand aparea indicatia pe bord.
Motorul l-am tinut turat in plaja 1800-2500 rot/min si am schimbat superior la indicatia de pe bord (2000-2200 rot/min.), iar inferior cand cobora sub 1800 rot/min.
La dus am avut un consum de 5,5 l/100km (probabil din cauza AC-ul) si o viteza medie de 62km/h, dar consumul final s-a stabilizat la 5,2 l/100km, pentru o viteza medie de 60,8 km/h.
Nu ma caracterizeaza mersul incet, am vrut doar sa vad daca este greu sa cobori pentru extraurban sub 6 l/100km, iar concluzia este ca nu.


Ce inseamna "normal"? Cumva 80 sau 90 km/h?
Cine voia sa mearga cu viteza asta, nu-si lua 140 CP...
Concluzia, asa cum ai spus tu: teoretic este posibil, practic este inacceptabil...
  • PEmil

  • Mesaje scrise: 2,662
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2017 LUJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2017

  • Mesaj Privat
In cele ce urmeaza, doresc unele sfaturi de la persoane care au condus masini si fara si cu sisteme de asistenta activa (ESP).
Conduc o masina care nu are nici ABS nici ESP (1,6 - 90CP, 1000kg). Cosmin spunea acum cateva zeci de pagini ca nimeni nu decupleaza ESP-ul ca sa vada cum reactioneaza masina. Eu merg numai cu "ESP-ul decuplat" si fara ABS. Nu am avut probleme pana acum gen sa fuga masina de fund (o singura data, asta iarna, pe polei), sa nu mearga pe traiectoria pe care am vrut eu, sa lovesc vreo masina din spate ca a franat ala brusc iar eu m-am dus sanie peste el. Este adevarat, desi stilul de condus este spre sportiv (asta insemnand cateva derapaje pe zapada, in parcari, nu-mi place sa ma misc cu viteza melcului, viteza pe DN de 115-120, autostrada 130-140), nu am fortat niciodata masina pentru a vedea ce poate sau pana unde merge.
Cu Astra, se schimba treaba: cuplu si putere mai mari, greutate mai mare. Pe langa toate astea, parca motorul si zgomotul acestuia te si gadila la talpi... Cum ar trebui sa abordez sofatul cu aceasta masina? Bineinteles, nu ma voi arunca cu capul inainte, dar as vrea sa-mi spuneti pana unde as putea merge cu sportivitatea? Sau trebuie sa uit ca am ESP si ABS si sa conduc ca si pana acum? Pana unde ma pot ajuta aceste sisteme si de unde nu mai au eficienta?
  • deleted-104298

  • Mesaje scrise: 4,671
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2015

  • Mesaj Privat
Emil, treaba sta asa. La franat, pe suprafata alunecoasa,iti va intra ABS-ul si vei simti un trepidat destul de puternic in pedala, la pachet cu un zgomot specific, destul de ciudat Smile). Sfatul meu(testat) si al tuturor producatorilor este ca atunci cand ai nevoie sa franezi, sa nu-ti fie teama sa apesi pe frana, daca e nevoie apesi chiar violent, pentru ca asta e si rolul ABS-ului, el da drumul in fractiune de secunda la roti cat sa agate putin aderenta si sa nu fie sanie. Deci daca la Logan stiai ca trebuie sa atingi cu grija frana, ca sa nu se faca sanie, acum lucrurile se schimba in bine, daca Doamne fereste ai nevoie sa franezi urgent, nu ezita sa lovesti in frana.
ESP-ul e alta mancare de peste, aici e cu dus si intors, teoretic, in viraje, daca masina incepe sa piarda traiectoria, rotile interioare virajului vor frana pentru a te ajuta sa stai pe drum (in limitele legilor fizicii). E recomandat sa nu calci frana in timpul derapajului lateral,pentru ca ESP-ul se va dezactiva. Imediat ce s-a stabilizat si nu mai danseaza, calci frana si de acolo se ocupa ABS-ul.
TC-controlul tractiunii. Poate fi un ajutor sau o pacoste. De ce? Exemplul concret la mine.
Iarna 2015-2016, Vectra C, dotata cu Abs esp si tc.
Plecarile de la semafor pe zapada batatorita erau mai usoare datorita TC-ului, pentru ca limita turatia motorului, indiferent cat apasam pe acceleratie, ea se tura in limita aderentei disponibile. Aceeasi regula se aplica si pe gheata sau asfalt alunecos.
Problema mare am avut-o la iesirea din nameti, pentru ca uneori ai nevoie sa o turezi, pentru a rupe pojghita de gheata, pentru a mentine un anumit tempo pana iesi din nameti.. dar TC-ul nu ma lasa.. nici un amarat de balans nu puteam sa.l fac cum trebuia si cum nici buton de dezactivare nu aveam, ma lua durerea de cap cand ma uitam la Matizurile care topaiau peste nameti si eu eram blocat cu balena la cativa metrii de parcare..
Sper ca ti-au fost de folos aceste precizari. Sunt sigur ca exista si mai multe detalii legate de aceste sisteme, dar eu spun doar ce am intampinat.😊
La Astra J o scurta apasare a butonului cu masinuta dezactiveaza TC, iar apoi daca apesi lung, se va dezactiva si ESP. Pentru reactivarea lor, apesi scurt pe buton.


Ultima modificare făcută de deleted-104298 la Dum 16 Jul, 2017 2:16 pm
  • lexandrei10

  • Mesaje scrise: 495
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jun 2017

  • Mesaj Privat
Poti conduce linistit ca pana acum, nu te incurca la nimic sistemul esp. Iarna daca vrei sa te invarti pe zapada il dezactivezi si aia e. Abs ul tine de franare...la o frana brusca sau pe zapada te vei duce drept...senzorii vor incerca sa nu tina roata blocata. La esp e invers...vor incerca sa controleze rotile prin franarea acestora pentru a nu da in gol. Pentru scarturi la semafor se scoate esp ul. Daca ramai blocat in nisip sau zapada tre sa l dezactivez esp tc.
  • deleted-104298

  • Mesaje scrise: 4,671
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2015

  • Mesaj Privat
Lex, pentru scarturi la semafor se scoate TC-ul 😎
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR