Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric
  • arisgigi

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Salut,
Din pacate nu sunt in tara cu masina si nu pot sa o rezolv prea usor(sunt in turcia pe termen lung si deh cu turcii nu prea te intelegi Smile )

De ceva vreme ma confrun cu eroare din subiect .Knock senzor .Eroarea a aparut prima data cand era masina in sarcina (urcam un deal in depasire). Am oprimt motorul am sters eroarea si nu a mai aparut cateva zile dupa care a inceput sa apara din ce in ce mai des. Dupa o perioada am fost cu ea la un service de aici si mecanicul a miscat un pic de senzor a scos bagat mufa de sus de langa motor, a miscat un pic cred mufa ecu etc. dupa care nu a mai aparut eroarea, eram sigur ca sa rezolvat, insa dupa vreo 50 km a aparut iar si tot asa puna cand nu mai dipare de loc( adica apara imediat dupa ce e masina turata in mers).

Am fost in Romania intr-o vacanta si am cumparat un senzor nou, din nou eram convins ca e senzorul de vina. L-am montat azi la service si nici o schimbare apare tot imediat eroarea.

Tot sperand ca nu e ECU am verificat firele de la mufa de desupra puna la ECU, se pare ca sunt ok, nu sunt intrerupte,

Demontand mufele de la ECU am gasit o gramda de ulei in ele Rolling Eyes nu stiu exact de unde da o sa investigez.

Acum intrebarea e, reusesc oare sa scap de eroare daca dau ecu de tot jos si il curat bine de ulei ? Daca e stricat e ciudat sa dea doar o singura eroare pe un sigur senzor ...

Mentionez ca ecu a mai fost reconditionat acu cativa ani in Romania (ecu,ro) deci probabil e sigilat destul de bine

Mutumesc de sfaturi , sugestii.


Cod(uri) eroare: P0325
----
Model: Vectra
An fabricatie: 2001
Cod motor: Z16XE
Skip ads

  • arisgigi

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Revin tot eu .

Am demonat ECU de pe masina l-am curatat la exterior , nu ma bag in el ca il stric... Smile ; am curatat si mufele. Nici o schimbare .

Atasez niste poze cu pinii care trebuie verificati poate mai ajuta pe cineva pentru motorul z16xe . Cu multimetrul setat pe buzzer
- se conecteaza o borna la pinul A (de la mufa de sus de la motor dintr harness si knock senzor ) si celalata borna pe pinul 39 de la mufa x52 de la ECU (prima mufa de sus de la ECU) ,trebuie sa piuie multimetru Smile

-se conecteaza borna la pinul B de la mufa si borna pe pinul 62 de la mufa x52 .Pinul B e impletitura de cablu in jurul cablului A pentru a preveni interferente de semnal si cred ca o avea si vreo functie de masa ceva .





Acu tre sa caut reconditionari ECU Izmir ... Rolling Eyes
  • arisgigi

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Mda cred ca ii dau foc Mad ...

I-am raconditionat ECU ( in fine a gasit un fir dezlipt pe acolo la lipit la loc) dupa care la fel eroarea . M-au trimis la alt meserias care chipurile tre trebuie schimbat senzorul cu unu OEM ( Delphi) , eu tocmai ii schimbasem cu unu Febi parca.

Sa schimbat senzorul cu unu original Delphi si problema persista...

Cablurile le-am verificat aveau continuitate.

Singura posibilitate acum e sa nu fie vreun scurt intre firele de la senzor si alte fire de prin harness sau nu au reconditionat cum trebuie ECU Mad

Acu am ramas cu senzoru vechi si unu nou , o sa ma apuc sa demontez unu asa pentru cultura generala..
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut
nu ai posibilitatea de a inlocui de proba ecu cu unul sh?
de pe la dezmembrari.
si daca e bun i-l cumperi.
am citit pe un alt topic ca e foarte important sa cureti bine cu smirghel foarte fin suprafetele de contact dintre senzor si motor (mai ales pe motor) si sa stringi senzorul la 20 newtonmetru parca. ziceau acolo ca nu prea poti baga cheia dinamometrica dar e bine sa stringi senzorul cam la valoarea asta.
mai ziceau ca ar trebui sa ai cam 4-5 volti (cu contactul pus )pe mufa senzorului - unul din fire si masa sau intre ambele fire care vin din ecu, asta n-am inteles...
tot acolo mai zice ca este pe cablaj si tresa de masa si ca daca e asta ciupita atunci senzorul intra in balarii - vezi si asta (intre mufa senzorului si ecu sa fie tresa buna - asta daca are tresa acolo...).
poate te ajuta ce am zis mai sus.
  • arisgigi

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Salut ,

Multumesc de sugestii , o sa cumpar un ECU sh de prin Istambul . Deja m-am saturat cati bani am bagat 2 senzori noi plus manopera la fiecare , o reconditionare de ECU ( care se pare ca nu prea a fost ) etc ...

Senzorul nu cred ca ca a fost strans cu cheia dinamometrica (desi le-am spus ) da face contact am verificat cu multimetru la pinii de la sezor si produce un mic curent AC cand lovesc motorul dupa care am verificat direct in mufa de ECU la pinu de senzor si masa si la fel ajunge AC puna acolo. M-am apucat si am desfacut aproape tot manunchiul de cabluri si cablu de la senzor nu are nici o ciupitura .

Chestia cu curatatul bine si strans la 20Nm banuiesc ca e valabil cand apre eroare intermitent , la mine acum e tot timpu imediat dupa ce pornesc , daca nu o accelerz si merg in turatii mici apare p0607 cu referinta tot catre knock senzor da e eroare de ecu, daca accelerez imediat dupa ce plec apare p0325.

Tensiune din ECU 4-5v parca nu era cand am verificat da poate am uitat sa pun contactu era doar cheia bagata Smile .

Ma gandesc ca ala care a a reconditionat ECU a lipt firul care la gasit dezlipt da poate era si vreo piesa arsa pe traseu prin ecu.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
ok,vezi poate rezolvi cu ecu sh.
hai ca n-o fi chiar asa rau.
o rezolvare tot se va gasi.
spune-i dealerului sa ti-l lase de proba.
  • arisgigi

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2014

  • Mesaj Privat
A fost ECU l-am schimbat cu unul second (care surprinzator nu a mai fost desfacut niodata deci va trebui sa il protejez termic sa nu mai am probleme ) si nu mai am eroare .

Acum ori ala care mia reconditionat ECU nu sa uitat bine ori la ECU nu se doar dezlipesc firele prin el ci se si mai pot arde piese la el .
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR