Din momentul in care am achiziționat masinuta Opel Zafira 2.0 DTI, Y 20DTH din 2002, m-am inscris in Clubul Opel pentru a afla cat mai multe despre problemele si rezolvarile care pot aparea in functionarea noii mele achizitii ,desi, sperand doar sa ajut si sa nu am neaparat nevoie de ajutor.
Acestea fiind spuse, vin cu problema pe care o are masina.
Am vazut-o, mi-a placut, am verificat-o( test compresie la motor, vazut pe dedesupt de scurgeri, directie, suspensie) totul bine.
Baiatul ce o vindea mi-a spus ca a schimbat bujiile pt ca pornea cam greu si a gasit o bujie rupta, alta au rupto ei, au demontat, inlocuit garnitura de chiulasa, bujii noi etc ... masina mergea bine.O scot pe strada, merge de rupe asfaltul, trage bine, suna bine motorul, nu scoate fum, nu trancane. O platesc, facem acte. Devine a mea.Vine RAR-ul, il trece fara mari interventii. Acum astept pt inmatriculare definitiva 2 (doua) luni. Ies numerele definitive si incep sa umblu, fara probleme, 2 zile. A treia zi dau sa pornesc.... nimic. Invartea dar nu cupla.Chem haiducii sa vedem ce are. Zice domnule, masina nu se alimenteaza, haideti sa schimbam filtrul de carburant ca sigur nu a fost schimbat, zic ok. Daca tot schimbam hai sa luam si de ulei si ulei si de aer si de motorina. Si le schimba baietii in atelier, si apoi se chinuie sa o porneasca dar o fac in vre-o 10 min( cu spray) asta a fost maxim pentru mine.cum cu spray? ma gandesc la antiperspirant ca ar face acelasi lucru anyway. Ies de acolo, o opresc, o pornesc fara probleme. Ajung acasa iar opresc si pornesc fara probleme. Dupa aprox 2 ore imbarc copchiii si nevasta si hai sa plecam la bunici sa le aratam achizitia. Nu porneste. Dau la automat 10 minute, vreo 40 de incercari pana moare electromotorul. Eu de ciuda am tot dat,fara sa mai gandesc la consecinte. De aici incepe de fapt problema.
Sun pe altcineva sa imi rezolve electromotanu, o impingem la vale, porneste, spun de pornirea greoaie, zice sa oprim la piese auto sa luam o supapa de sens si o rezolvam cat ai zice peste, ajungem la magazin, scot pe liber, apare mesaj pe ecran ceva de nivelul la ulei, apoi se aprinde becul rosu, si se si opreste din senin motorul. Verificam joja, curata (fara ulei) sarim pe burta sa vedem balta de ulei, nimic, sun nevasta sa se uite unde era masina parcata, nimic. Cumpar ulei, punen, tragem masina, porneste, ajunge baiatul la garaj si incepe sa demonteze, scoate electromotorul, curata, zice ca nu trebuie sa schimb carbunii, asambleaza, pune la loc tot si da la automat, deci a rezolvat. Ok zic hai sa puna supapa, si scoate baiatu si pune el furtun de la el si pompa manuala si incepe sa dea la ea si ce sa vezi, motorina neagra. NEAGRA. Zice ca nu e bine, desi a pornit. Eu vad ca numarul de km de parcurs a crescut de la 320 la 460 da zic ca na a stat la relanti mai mult si poate a calculat altfel. Scoate joja din nou cat am mai cautat io pe net cauze la motorina neagra si ce sa vezi , sub minim. Sun un cumatru ce asa fost pe la Nissan la Iasi si intreb care-i faza. Zice ca pompa de inalte e de vina ca altfel nu ar ajunge ulei in motorina si trebuie dusa la reparat. Ok din nou zic hai sa o duc acasa si mai vad eu. Masina a stat pornita vre-o 2 ore inainte sa plec de la garaj. Si dupa ce mai pune omul Eneos 10w40 de la el vreo 3 l plec. Am parcurs 2 km si se tureaza masina mea de o ia naiba. Bag in treapta 5 si o innec, trag pe dreapta, si alti 20 participanti la trafic la fel, ca am umplut comuna de fum, si sun sa intreb ce ar avea. Baiatul la care am fost a zis ca mi-a luat-o turbina pe ulei si e gata. Trebuie reconditionata sau alta. Am lasat masina acolo si am plecat. A doua zi merg la altcineva din iasi care repara Opel la Opelis, tipul a zis ca ar fi oringurile de la injectoare cauza uleiului in carburant dar mai intai tre sa rezolvam turbina. Maine ar trebui sa o duc la el desi este foarte ocupat si a zis sa o duc dar sa nu il stresez. Ma anunta el cand se apuca de ea si ma tine la curent cu ce face doar ca nu mi-a zis nimic de costuri. Am tot intrebat prieteni, cunostinte, alti mesteri care nu se baga la Opel ca omul ar fi punct ochit, punct lovit si nici de ala care te lasa porno.
Imi cer un milion de scuze pentru lectura pe care a-ti fost nevoiti sa o faceti dar asa cred ca se poate exprima cel mai bine problema, cauzele , frustrarea si nenorocul meu. Va intreb respectuos, are rost sa cheltui €1000 sa o repar si sa o vand sau sa o pastrez.
Va multumesc.
Sari direct la Soluție