- leonardo23
- OP
- 31 mesaje
- din 02 Mai 2011
- Astra 2004 z16xep
- Alta tara
leonardo23
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2011
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- leonardo23
- OP
- 31 mesaje
- din 02 Mai 2011
- Astra 2004 z16xep
- Alta tara
leonardo23
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2011
- Mesaj Privat
- leonardo23
- OP
- 31 mesaje
- din 02 Mai 2011
- Astra 2004 z16xep
- Alta tara
leonardo23
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2011
- Mesaj Privat
bilca
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2016
- Mesaj Privat
- Liviu Constantin
- *
- 13 mesaje
- din 06 Mai 2014
- Astra 2007 Z16XEP
- Iasi
Liviu Constantin
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mai 2014
- Mesaj Privat
Salutare
Am o Astra Clasic II ( caroseria de G , motorul de H ) din 2007. Motorul e Z16XEP, masina are 103k luata de noua deci Km reali. Azi dimineata observ din greseala ca vasul cu lichid era gol, mai ramasese lichid de racire doar pe traseu. Incep sa ma uit si vad ca pe linga cureaua de accesori se vedea cur ceva de consistenta antigelului. Mai ciudat e ca se vedea acelasi lichid si pe fata disnpre motor a caoptei.
Cumpar un bidon de apa demineralizata si completez cam 1 litru. Imediat dupa pornesc motorul si incep sa ma uit poate observ pe unde curge. Curge pe undeva prin partea de jos a curelei de accesorii, si nu ca curge, efectiv te stropeste, se vede clar. De aceea, cu capota inchisa lichidul ajungea pina pe tabla interioara a capotei.
Distributia am schimbat o acum 5 ani, masina avea 4 ani si 48k insa la recomandarea mecanicului nu am schimbat si pompa de apa. Omul a zis ca o mai duce vreo 4 ani.
Intrebarea e : sa fie pompa de apa sau vreo fisura pe vreun furtum , in conditiile pe care le am mentionat mai sus ?
Si a doua intrebare : la modelul asta pompa de apa e pe cureaua de distributie sau in exterior, pe cureaua de accesorii, pentru ca sincer nu mi mai amintesc de atunci de cind i am schimbat distributia ? Mai citeam pe aici pe forum cum ca la Z16XEP pompa de apa e independenta de distributie si atunci reparatia ar fi mai putin costisitoare.
Si in final, ultima intrebare : daca pompa de apa e pe distributie are sens sa schimb numai pompa de apa sau trebuie sa pun alta distributie, din punct de vedere al manoperei ?
Astept cu interes raspunsurile voastre.[img]https://imageshack.com/i/pmHKLZBYj[/img][img]https://imageshack.com/i/pmHKLZBYj[/img]
Am o Astra Clasic II ( caroseria de G , motorul de H ) din 2007. Motorul e Z16XEP, masina are 103k luata de noua deci Km reali. Azi dimineata observ din greseala ca vasul cu lichid era gol, mai ramasese lichid de racire doar pe traseu. Incep sa ma uit si vad ca pe linga cureaua de accesori se vedea cur ceva de consistenta antigelului. Mai ciudat e ca se vedea acelasi lichid si pe fata disnpre motor a caoptei.
Cumpar un bidon de apa demineralizata si completez cam 1 litru. Imediat dupa pornesc motorul si incep sa ma uit poate observ pe unde curge. Curge pe undeva prin partea de jos a curelei de accesorii, si nu ca curge, efectiv te stropeste, se vede clar. De aceea, cu capota inchisa lichidul ajungea pina pe tabla interioara a capotei.
Distributia am schimbat o acum 5 ani, masina avea 4 ani si 48k insa la recomandarea mecanicului nu am schimbat si pompa de apa. Omul a zis ca o mai duce vreo 4 ani.
Intrebarea e : sa fie pompa de apa sau vreo fisura pe vreun furtum , in conditiile pe care le am mentionat mai sus ?
Si a doua intrebare : la modelul asta pompa de apa e pe cureaua de distributie sau in exterior, pe cureaua de accesorii, pentru ca sincer nu mi mai amintesc de atunci de cind i am schimbat distributia ? Mai citeam pe aici pe forum cum ca la Z16XEP pompa de apa e independenta de distributie si atunci reparatia ar fi mai putin costisitoare.
Si in final, ultima intrebare : daca pompa de apa e pe distributie are sens sa schimb numai pompa de apa sau trebuie sa pun alta distributie, din punct de vedere al manoperei ?
Astept cu interes raspunsurile voastre.[img]https://imageshack.com/i/pmHKLZBYj[/img][img]https://imageshack.com/i/pmHKLZBYj[/img]
- SorinRomaItalia
- *
- 29 mesaje
- din 07 Jun 2017
- Zafira 2005 Z18XER
- Italia
SorinRomaItalia
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Italia
- Masina: Zafira 2005 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2017
- Mesaj Privat
Liviu Constantin , cum ai rezolvat? Am si eu aceeasi problema, pe Zafira b 1.8 (Z18XER), din 2006, luata uzata anul acesta. Am observat cu mecanicul pompa, aparent e pe cureaua de servicii , nu pe distributie. Deci, daca vechiul proprietar/dealer a schimbat cureaua de distributie, nu a schimbat si pompa de apa. La mine nu se observa pe deasupra pierderea. Luni o ridica mecanicul si vede mai bine. Tasneste pana pe capota, in mers. Cred ca in realitate cureaua servicii antreneaza antigelul pana acolo. Improsca peste tot, apoi daca continui sa merg, scade antigelul pana la minim in vas si se opreste. Sa fie vreo garnitura?
- Liviu Constantin
- *
- 13 mesaje
- din 06 Mai 2014
- Astra 2007 Z16XEP
- Iasi
Liviu Constantin
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mai 2014
- Mesaj Privat
- SorinRomaItalia
- *
- 29 mesaje
- din 07 Jun 2017
- Zafira 2005 Z18XER
- Italia
SorinRomaItalia
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Italia
- Masina: Zafira 2005 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2017
- Mesaj Privat
Mersi. Si eu schimb pompa de apa la mecanic. Am lasat masina, maine mi-o schimba. Cu toate ca era cam nesigur mecanicul. Mi-a zis ca de ce sa o schimbe daca nu e sigur ca e ea de vina. A incercat sa o tina sub observatie, dar nu se intelege inca de unde arunca antigel. Azi dimineata am plecat cu masina spre mecanic(e la aprox 10 km de mine, zona muntoasa). Am simtit efectiv cum arunca antigel dupa cam 6 km , in coborare. Am auzit cureaua de servicii facand zgomot(un suierat). Apoi, dupa cca 2 km nu a mai aruncat. Am ajuns la el, capota pe interior uda, ca si toata zona filtru de aer, totul ud, dar cu motorul pornit nu mai arunca. Ambalata la maxim , nu se vede de unde arunca. Eu cred ca arunca cureaua de servicii. Bineinteles nu curge pe jos. Deci am insistat sa-mi schimbe pompa de apa, intrucat mi se pare ca nu a fost schimbata niciodata. Masina are 160k km. Sunt curios maine , dupa ce o schimba.
- SorinRomaItalia
- *
- 29 mesaje
- din 07 Jun 2017
- Zafira 2005 Z18XER
- Italia
SorinRomaItalia
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Italia
- Masina: Zafira 2005 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2017
- Mesaj Privat
Am schimbat pompa de apa. La mecanic. Pompa care era pe masina era cred aia originala(marca GM).Erau depuneri calcaroase pe interior si pe garnitura. In special pe un anumit punct al garniturii. Cred ca pe acolo arunca antigel. Si rulmentul era stricat. Nu functiona uniform, opunea rezistenta in mod neuniform. Daca era aia originala, masina are acum 160k km( daca sunt reali, si sunt aproape sigur ca ar trebui sa fie), cred ca e o viata prea lunga ptr o pompa de apa. Oricum, problema s-a rezolvat. Nu mai arunca antigel si merge mai uniform masina. 140€ mi-a luat mecanicul. Pompa a luat-o cu 80€. Preturi de Italia , zona Roma.
LOrac
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Italia
- Masina: Astra 2004 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2019
- Mesaj Privat
Reinvii topicul scris tot de mine.la distanta de 7 ani am o problema tot cu pierderea antigelului si anume cand e frig afara pierde antigel doar dupa cand masina e oprita iar vara nu pierde deloc.am reusit sa vad de unde pierde ai anune sub radiator in partea dreapta cum te uiti la masina,are acolo gen un plastic de sus pana jos.din ce am vazut se pare ca pierde de sus de undeva pentru ca tot plasticul e umed.As avea 2 intrebari:
-poate sa fie o problema cu busonul de la vasul de expansiune si sa numai functioneze atunci cand este mai mare preisunea in sistemul de racire si de asta sa piarda?
-poate sa fie radiatorul fisurat?
Stima!
-poate sa fie o problema cu busonul de la vasul de expansiune si sa numai functioneze atunci cand este mai mare preisunea in sistemul de racire si de asta sa piarda?
-poate sa fie radiatorul fisurat?
Stima!
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Online
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
E boalã de fer bãtrân(sau nu ) ...îmbãtrânește garnitura de etanșare dintre bazin și fagure....se reparã....prin înlocuire radiator. Dac-o lași așa, în timp. o sã tot creascã cantitatea de lichid pierdutã...
Cu bușonul ãla nu am înțeles punctul tãu de vedere...ãla are un rol important, sã ținã instalația de rãcire sub o anumitã presiune, în timpul funcționãrii, ptr a ridica punctul de fierbere...dacã ai suspiciuni vis-a-vis de buna lui funcționare, schimbã-l, pune nou, original, cã nu-i vreo avere....eviți alte complicații pe viitor...
Cu bușonul ãla nu am înțeles punctul tãu de vedere...ãla are un rol important, sã ținã instalația de rãcire sub o anumitã presiune, în timpul funcționãrii, ptr a ridica punctul de fierbere...dacã ai suspiciuni vis-a-vis de buna lui funcționare, schimbã-l, pune nou, original, cã nu-i vreo avere....eviți alte complicații pe viitor...
LOrac
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Italia
- Masina: Astra 2004 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2019
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Online
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- Miinescu Teodor
- *
- 21 mesaje
- din 10 Feb 2015
- Germania
Miinescu Teodor
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Germania
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Feb 2015
- Mesaj Privat
Bunã seara. Poate nu am cãutat bine în rubricile d voastrã despre astra h 2004 1,8 125 cp, z18xe. Am o problemã cu lichidul de rãcire, îmi curge pe la conducta din spatele motorului. Nu stiu dacã este de plastic sau metal. Mulți spun cã aceasta este spartã, nu se vede, colierele sunt strânse și totuși curge. Are momente când dispare tot lichidul din vas iar cand desfaci bușonul, vine inapoi in vas. M am gândit cã poate termostatul nu lucreazã. Cureaua, pompa si rolele sunt schimbate. Mã puteți ajuta cu ceva recomandãri?
- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
banned-143386- Suspendat
- 141 mesaje
- din 12 Oct 2020
banned-143386- Mesaje scrise: 141
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2020
- Mesaj Privat
Conducta daca o gasesti de cumparat noua(nu stiu sa se mai fabrice) ai noroc. Cea de pe vectra din metal nu se potriveste pe H desi este acelasi motor. Cele doua furtune din conducta ce intra in blocul motorul nu le vei gasi de cumparat, nu se mai produc. Alternativa este furtun de silicon si colier cu surub norma 9/12mm latime(galvanizate si rezista bine).
Cel putin ai nevoie de cele doua furtune pe care va trebui sa le tai.
1. furtun 45 grade diam int 30mm gen google https://t.ly/8J0iv
2. furtun reductie 35-30mm gen google https://t.ly/50wBL
Cel putin ai nevoie de cele doua furtune pe care va trebui sa le tai.
1. furtun 45 grade diam int 30mm gen google https://t.ly/8J0iv
2. furtun reductie 35-30mm gen google https://t.ly/50wBL
- Miinescu Teodor
- *
- 21 mesaje
- din 10 Feb 2015
- Germania
Miinescu Teodor
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Germania
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Feb 2015
- Mesaj Privat