mishulyn
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2009
- Mesaj Privat
Salutari,
Stie cineva cum se poate schimba senzorul de temperatura interioara AC?
Este vorva de senzorul cu codul oem 90560369 si se afla undeva langa evaporator, sub bord.
Aeroterma este DELPHI.
La mine atunci cand instalatia AC era inca functionala si s-a defectat electric, a trebuit sa il strapez ( sa fac scurt intre cele 2 fire ale senzorului) pentru a o face sa bage aer rece.
Acum vreau sa schimb radiatorul condensator (cel din fata) si sa bag iar freon, dar stiind ca acest senzor e defect, as dori sa-l inlocuiesc cu unul functional.
M-ar interesa si daca acest senzor poate fi inlocuit cu alt senzor similar sau vre-un circuit gen ambientul de la centralele termice de apartament, pentru a putea seta o temp minima in habitaclu.
Stima,
Mihai
Stie cineva cum se poate schimba senzorul de temperatura interioara AC?
Este vorva de senzorul cu codul oem 90560369 si se afla undeva langa evaporator, sub bord.
Aeroterma este DELPHI.
La mine atunci cand instalatia AC era inca functionala si s-a defectat electric, a trebuit sa il strapez ( sa fac scurt intre cele 2 fire ale senzorului) pentru a o face sa bage aer rece.
Acum vreau sa schimb radiatorul condensator (cel din fata) si sa bag iar freon, dar stiind ca acest senzor e defect, as dori sa-l inlocuiesc cu unul functional.
M-ar interesa si daca acest senzor poate fi inlocuit cu alt senzor similar sau vre-un circuit gen ambientul de la centralele termice de apartament, pentru a putea seta o temp minima in habitaclu.
Stima,
Mihai
mishulyn
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2009
- Mesaj Privat
Nimeni?
Din cate am citit acest senzor opreste ac-ul cand temperatura langa evaporator scade pe la 3grade celsius, evitand ca vaporii care se formeaza pe evaporator sa inghete, prevenind astfel ca sistemul sa devina ineficient sau sa se defecteze...
Tot din ce am citit, acesta este o Sonda de temperatura NTC (Negative Temperature Coefficient) rezistiva de 10kilo ohmi.
Adica rezistenta sa creste cu scaderea temperaturii masurate. Are sens, odata ce pus in scurt de mine, sistemul crede ca temp evaporatorului este undeva la +40 grade, si astfel sistemul tine compresorul cuplat mereu.
Voi testa cu un opcom sa vad daca aceasta valoare e citita de calculatorul masinii...
Apropo, am schimbat condensatorul si am bagat freon..., iti ingheata picioarele. (din cauza ca am strapat acest senzor si nu mai decupleaza compresorul din cand in cand ci sta cuplat non stop...)
Poate ajung pe la dezmembari sa pun mana pe un senzor. Revin cu info.
Stima,
Mihai
Din cate am citit acest senzor opreste ac-ul cand temperatura langa evaporator scade pe la 3grade celsius, evitand ca vaporii care se formeaza pe evaporator sa inghete, prevenind astfel ca sistemul sa devina ineficient sau sa se defecteze...
Tot din ce am citit, acesta este o Sonda de temperatura NTC (Negative Temperature Coefficient) rezistiva de 10kilo ohmi.
Adica rezistenta sa creste cu scaderea temperaturii masurate. Are sens, odata ce pus in scurt de mine, sistemul crede ca temp evaporatorului este undeva la +40 grade, si astfel sistemul tine compresorul cuplat mereu.
Voi testa cu un opcom sa vad daca aceasta valoare e citita de calculatorul masinii...
Apropo, am schimbat condensatorul si am bagat freon..., iti ingheata picioarele. (din cauza ca am strapat acest senzor si nu mai decupleaza compresorul din cand in cand ci sta cuplat non stop...)
Poate ajung pe la dezmembari sa pun mana pe un senzor. Revin cu info.
Stima,
Mihai
mishulyn
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2009
- Mesaj Privat
Salut, am rezolvat.
Acum am A/C automat.
Pentru ca ideea de a inlocui acel senzor cu un termostat nu mi-a dat pace, am comandat un termostat digital pt teste.
Normal ca merge sa pui un ambient, si chiar este foarte frumos sa ai teperatura reglabila, macar la a/c vara. Am folosit termostatul din imagine, (20ron plus posta ).
Am legat iesirea din releu la firele acelui senzor, plus pe contact (se gaseste in mufele nefolosite din zona schimbatorului de viteze) Am bagat sonda in gura de iesire aer din mijlocul bordului (pt ca aia nu se inchide indeferent de pozitia botonului de directie aer) , firele de la sonda prin spatele casetofonului, iar sonda bagata acolo unde se "mufeaza" gura de iesire din consola centrala cu tubulatura aerotermei.
Am testat timp de 2 saptamani, acum pe caldura cea mare inainte sa dau acest mesaj.
Mi-a luat ceva sa integrez termostatul in consola de bord si mai am sa pun scris la butonase dar vedeti cum arata acum in poza.
Btw, cu senzorul strapat, aerul la gura de ventilatie poate sa coboare pana la 4 grade celsius , dar nu cred ca este bine sa soliciti sistemul a/c atat de tare. (Cand am testat asta, temp de afara era 27 grade).
Daca mai vreti detalii, va stau la dispozitie.
Stima,
Mihai
Acum am A/C automat.
Pentru ca ideea de a inlocui acel senzor cu un termostat nu mi-a dat pace, am comandat un termostat digital pt teste.
Normal ca merge sa pui un ambient, si chiar este foarte frumos sa ai teperatura reglabila, macar la a/c vara. Am folosit termostatul din imagine, (20ron plus posta ).
Am legat iesirea din releu la firele acelui senzor, plus pe contact (se gaseste in mufele nefolosite din zona schimbatorului de viteze) Am bagat sonda in gura de iesire aer din mijlocul bordului (pt ca aia nu se inchide indeferent de pozitia botonului de directie aer) , firele de la sonda prin spatele casetofonului, iar sonda bagata acolo unde se "mufeaza" gura de iesire din consola centrala cu tubulatura aerotermei.
Am testat timp de 2 saptamani, acum pe caldura cea mare inainte sa dau acest mesaj.
Mi-a luat ceva sa integrez termostatul in consola de bord si mai am sa pun scris la butonase dar vedeti cum arata acum in poza.
Btw, cu senzorul strapat, aerul la gura de ventilatie poate sa coboare pana la 4 grade celsius , dar nu cred ca este bine sa soliciti sistemul a/c atat de tare. (Cand am testat asta, temp de afara era 27 grade).
Daca mai vreti detalii, va stau la dispozitie.
Stima,
Mihai
AMaria17
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jul 2017
- Mesaj Privat
mishulyn
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2009
- Mesaj Privat
- mariusacatrinei
- *
- 1 mesaje
- din 01 Jun 2009
- Astra 2007 Z17DTL
- Bucuresti
mariusacatrinei
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2009
- Mesaj Privat
Salut, am un astra g 1.7cdti din 2007. Am incarcat instalatia cu freon, compresorul a mers ok aprox. 1 sapt. foarte rece, dupa care nu mai baga asa de rece ca la inceput. Cand pornesc AC baga rece aprox 1 min rece dupa care se incalzeste conducta groasa si este f. putin rece. Am fost iar la verificat freon si este ok nu a pierdut. As vrea sa verific senzorul de temperatura interioara, dar nu stiu unde se afla, am demontat torpedoul, am verificat toate manunchiurile de fire care sunt vizibile si nu este nici o mufa care ar putea duce la un senzor. Ai idee unde poate fi senzorul?
Multumesc frumos!
Multumesc frumos!
mishulyn
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2009
- Mesaj Privat
Salut, acel senzor nu prea are legatura cu faptul ca nu mai baga asa de rece... nu cred cel putin. Porniti aerul la masina cu capota ridicata, observati compresorul pornind AC: compresorul merge o perioada apoi face pauza o perioada apoi merge iar o perioada si asa mai departe.. asta inseamna ca senzorul functioneaza corect si trebuie sa cautati problema in alta parte (filtru infundat, clapeta blocata spre incalzire, etc...)
Cu stima.
Cu stima.