- nastasaflorin
- OP
- 147 mesaje
- din 16 Nov 2010
- Corsa 2004 Z17DTH
- Neamt
nastasaflorin
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2010
- Mesaj Privat
Nu, nu e un motor de Opel, nici macar de autoturism.
De aceea ma gandeam la o dezbatere de idei, principiu - ca poate fi util.
Sa intru totusi in problema:
Un motor diesel, cu rampa comuna, EGR si filtru de particule a decedat subit.
S-a constatat ca injectoarele, toate 4, au fost nenorocite(3 blocate inchis, unul deschis - suflai prin el practic).
S-a curatat toate instalatia de motorina, rezervor, inlocuit filtre.
S-a antrenat arborele ca sa elimine potentiale eliminari de motorina in cilindru/cilindri.
S-au montat injectoarele noi.
Nu s-au introdus parametrii noilor injectoare si nici nu s-a facut adaptarea pompei din cauza de probleme ale softului/interfetei de comunicare cu ECU.
S-a pornit motorul si s-a constatat:
- merge rotund suna frumos - sunetul parca o nuanta mai "infundat", mai linistit
- creste in turatie ceva mai domol decat inainte
- dupa circa 2 ore de probe a inceput sa trancane.
- nu fum, nu gaze pe epurator
Acu` partea ciudata legata de trancaneala.
La pornire, trancane. Il turezi la 1000 rpm - trancaneala dispare, reduci la relanti, toarce ca o pisicuta. Il opresti.
Cand il pornesti din nou - trancane. Il turezi putin, dispare, apoi merge linistit, indiferent de turatie.
Treaba se intampla indiferent de rece/cald si indiferent de cat timp trece intre doua porniri.
De ce am pus aici?
Pentru ca stiu ca avem multi colegi priceputi si pentru ca eu sunt prea implicat in treaba, iar uneori face bine o parere din afara .
De aceea ma gandeam la o dezbatere de idei, principiu - ca poate fi util.
Sa intru totusi in problema:
Un motor diesel, cu rampa comuna, EGR si filtru de particule a decedat subit.
S-a constatat ca injectoarele, toate 4, au fost nenorocite(3 blocate inchis, unul deschis - suflai prin el practic).
S-a curatat toate instalatia de motorina, rezervor, inlocuit filtre.
S-a antrenat arborele ca sa elimine potentiale eliminari de motorina in cilindru/cilindri.
S-au montat injectoarele noi.
Nu s-au introdus parametrii noilor injectoare si nici nu s-a facut adaptarea pompei din cauza de probleme ale softului/interfetei de comunicare cu ECU.
S-a pornit motorul si s-a constatat:
- merge rotund suna frumos - sunetul parca o nuanta mai "infundat", mai linistit
- creste in turatie ceva mai domol decat inainte
- dupa circa 2 ore de probe a inceput sa trancane.
- nu fum, nu gaze pe epurator
Acu` partea ciudata legata de trancaneala.
La pornire, trancane. Il turezi la 1000 rpm - trancaneala dispare, reduci la relanti, toarce ca o pisicuta. Il opresti.
Cand il pornesti din nou - trancane. Il turezi putin, dispare, apoi merge linistit, indiferent de turatie.
Treaba se intampla indiferent de rece/cald si indiferent de cat timp trece intre doua porniri.
De ce am pus aici?
Pentru ca stiu ca avem multi colegi priceputi si pentru ca eu sunt prea implicat in treaba, iar uneori face bine o parere din afara .
MOana
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Italia
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2017
- Mesaj Privat