- adi pitu
- **
- 129 mesaje
- din 06 Feb 2015
- Agila 2000 1,2
- Alba
adi pitu
- Mesaje scrise: 129
- Locatie: Alba
- Masina: Agila 2000 1,2
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2015
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- adi pitu
- **
- 129 mesaje
- din 06 Feb 2015
- Agila 2000 1,2
- Alba
adi pitu
- Mesaje scrise: 129
- Locatie: Alba
- Masina: Agila 2000 1,2
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2015
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Nu stiu daca bataia provine din amortizoare/flanse, insa uitandu-ma in profilul dvs.
am vazut ca masinuta este fabricata in 2000.
Tinand cont de varsta masinii recomand schimbarea amortizoarelor + flanse (evident, daca nu au mai fost schimbate).
Eu am cumparat kayaba fata/spate, cele de fata au fost "made in japan" iar cele spate
fabricate in Cehia (ultimele sunt folosite si la alte masini - de aici necesitatea altor fabrici).
Ce vreu sa spun: comportamentul masinii s-a schimbat radical, inainte de schimbare parca
conduceam o barca si nu prea mai aveam curajul sa depasesc 130 km/ora, dupa .... alta masina.
L.E. Toate amortizoarele care se gasesc acum aftermarket sunt cu ulei+presiune gaz, amortizoarele
originale sunt numai cu ulei, unii spun ca cele cu presiune gaz cam troncane la frig - eu nu am simtit
lucrul asta.
am vazut ca masinuta este fabricata in 2000.
Tinand cont de varsta masinii recomand schimbarea amortizoarelor + flanse (evident, daca nu au mai fost schimbate).
Eu am cumparat kayaba fata/spate, cele de fata au fost "made in japan" iar cele spate
fabricate in Cehia (ultimele sunt folosite si la alte masini - de aici necesitatea altor fabrici).
Ce vreu sa spun: comportamentul masinii s-a schimbat radical, inainte de schimbare parca
conduceam o barca si nu prea mai aveam curajul sa depasesc 130 km/ora, dupa .... alta masina.
L.E. Toate amortizoarele care se gasesc acum aftermarket sunt cu ulei+presiune gaz, amortizoarele
originale sunt numai cu ulei, unii spun ca cele cu presiune gaz cam troncane la frig - eu nu am simtit
lucrul asta.
- adi pitu
- **
- 129 mesaje
- din 06 Feb 2015
- Agila 2000 1,2
- Alba
adi pitu
- Mesaje scrise: 129
- Locatie: Alba
- Masina: Agila 2000 1,2
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2015
- Mesaj Privat
Denz
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2016
- Mesaj Privat
Atrag atentia ca am patit si eu un necaz.Aproape de casa la o curba am auzit rotile scartaind,ulterior volanul nemaifiind pe directia inainte.M-a dus pana acasa,in parcare am virat maxim stanga-dreapta,roata s-a lasat pe o parte,bratul jos,planetara iesita din cutie,ulei pe jos,circ.. Nu au fost semne evidente ca se va intampla asta,fara zgomot prin gropi,la treceri,etc. Ceva banuieli aveam ca trebuie schimbate ceva bucsi pe la bara stabilizatoare,regret ca nu m-am dus..
Dupa cum se vede in poza,s-a retezat surubul de prindere a bratului in fuzeta,nu stiu de cat timp era asa,dar dupa rugina.. In toamna a fost desfacuta in service fuzeta pt. alte reparatii.,iar in iarna am refacut unghiurile la schimbarea rotilor,fara sa se observe ceva.L-am scos l-a cald,pe partea cealalta,(a fost loc de prindere piulita)
Dupa cum se vede in poza,s-a retezat surubul de prindere a bratului in fuzeta,nu stiu de cat timp era asa,dar dupa rugina.. In toamna a fost desfacuta in service fuzeta pt. alte reparatii.,iar in iarna am refacut unghiurile la schimbarea rotilor,fara sa se observe ceva.L-am scos l-a cald,pe partea cealalta,(a fost loc de prindere piulita)
- adi pitu
- **
- 129 mesaje
- din 06 Feb 2015
- Agila 2000 1,2
- Alba
adi pitu
- Mesaje scrise: 129
- Locatie: Alba
- Masina: Agila 2000 1,2
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2015
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Sincer nici nu cred ca aveti de unde alege, nu stiu sa existe after market, oricum recomandat este "pe original".
Doar ca exemplu, poate le gasiti mai ieftin in alta parte: link
Doar ca exemplu, poate le gasiti mai ieftin in alta parte: link
- adi pitu
- **
- 129 mesaje
- din 06 Feb 2015
- Agila 2000 1,2
- Alba
adi pitu
- Mesaje scrise: 129
- Locatie: Alba
- Masina: Agila 2000 1,2
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2015
- Mesaj Privat
grasu162
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2016
- Mesaj Privat
Salut.
Va rog sa ma ajutati cu ceva sfaturi.
De ceva vreme Agila mea scartaie la fiecare denivelare pe partea dreapta.
Am verificat articulatiile si se pare ca sunt in regula dar scartaitul este prezent si se aude din zona amortizor-arc.
A mai avut cineva aceasta problema, de la ce oare o fi, e amortizorul terminat?
Mentionez ca amortizorul nu e curs si masina are o pozitie corecta...dreapta.
Va rog sa ma ajutati cu ceva sfaturi.
De ceva vreme Agila mea scartaie la fiecare denivelare pe partea dreapta.
Am verificat articulatiile si se pare ca sunt in regula dar scartaitul este prezent si se aude din zona amortizor-arc.
A mai avut cineva aceasta problema, de la ce oare o fi, e amortizorul terminat?
Mentionez ca amortizorul nu e curs si masina are o pozitie corecta...dreapta.
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
- Dany3lLs
- **
- 115 mesaje
- din 06 Jun 2014
- Agila 2000 Z10XE
- Bucuresti
Dany3lLs
- Mesaje scrise: 115
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2000 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2014
- Mesaj Privat
Salutare , cat de curand intentionez sa ma bag in reparati cu suspensia fata , cap bara , pivoti , bascula , bucsi .. si pe partea de amortizor sunt un pic in ceata , am tot citit una alta pe aici si ma gandesc sa umblu si la flanse , de cumparat am vazut ca se gasesc doar flansa si rulmentul , dar din cate am vazut mai sunt niste garnituri pe acolo , imi poate spune cineva ce contine mai exact flansa noua , are sau nu deja rulmentul si restul de oringuri , ma refer la componentele de la nr 19 la 26 (se recupereaza cele vechi , vin la pachet cu noua flansa ?, niste informatii mai detaliate ar fi binevenite , multumesc
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- Dany3lLs
- **
- 115 mesaje
- din 06 Jun 2014
- Agila 2000 Z10XE
- Bucuresti
Dany3lLs
- Mesaje scrise: 115
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2000 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2014
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- Dany3lLs
- **
- 115 mesaje
- din 06 Jun 2014
- Agila 2000 Z10XE
- Bucuresti
Dany3lLs
- Mesaje scrise: 115
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2000 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2014
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Nu stiu daca este normala retragerea tijei, insa pt. rezolvare as incerca
sa extrag tija la maxim, sa infasor strans o sfoara (cateva spire) la baza
tijei a.i. sa nu mai permita retragerea acesteia, capetele sforii legate de
urechile corpului amortizorului, montat restul, apoi "debobinarea sforii".
Poate ca sfoara nu are aderenta si ar fi mai bun un conductor izolat cu
plastic, in sfarsit, e doar idee habar nu am daca functioneaza.
Poate vad si altii si psteaza in timp util un sfat verificat.
sa extrag tija la maxim, sa infasor strans o sfoara (cateva spire) la baza
tijei a.i. sa nu mai permita retragerea acesteia, capetele sforii legate de
urechile corpului amortizorului, montat restul, apoi "debobinarea sforii".
Poate ca sfoara nu are aderenta si ar fi mai bun un conductor izolat cu
plastic, in sfarsit, e doar idee habar nu am daca functioneaza.
Poate vad si altii si psteaza in timp util un sfat verificat.
- Dany3lLs
- **
- 115 mesaje
- din 06 Jun 2014
- Agila 2000 Z10XE
- Bucuresti
Dany3lLs
- Mesaje scrise: 115
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2000 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2014
- Mesaj Privat
Ms PL500 , din ce am vazut pe youtube , la nici un amortizor nu se retrage , ramane tras la maxim , iar ideea cu sfoara nu e rea doar ca in momentul cand am sa o defasor , pistonul va fugi iar inauntru , iar in gaura de la fransa intra piulita care va trebui sa tin contra cu o inelara , asa am desfacuto , cand ajung acasa am sa postez si poze , orcum am dat comanda de altele noi , am mers eu cu ea vreo 3ani.. cine stie cat or avea...
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- Dany3lLs
- **
- 115 mesaje
- din 06 Jun 2014
- Agila 2000 Z10XE
- Bucuresti
Dany3lLs
- Mesaje scrise: 115
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2000 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2014
- Mesaj Privat
Dupa cum spuneam , azi m-am apucat de tot ce tine de suspensi , bucsi , bielete , capete de bara , bascule , asadar am inceput cu basculele , scos roti , am inceput cu suruburile ce tin bara stabilizatoare si am lasato in jos , apoi am desfacut surubul din etrier ce tine bieleta de la bascula , pe stanga sa desfacut usor , pe dreapta ceva mai greu , nu am reusit sa scot stifturile ce tine contra la piulita de la bara stabilizatoare ,
asadar a trebuit sa o las asa si pe stanga si pe dreapta , apoi a trebuit sa le tai cu o daltita facuta dintr-o surubelnita mai otelita
in sfarsit , dupa am putut sa desfiletez piulitele si sa curat de rugina si mizeri filetul , sa o pot pozitiona la loc , dupa ce am fixat noile bascule
atentie , cand se scot pivoti din etrier trebuie sa o faceti cu grije sa nu smulgeti planetara din cutie , eu nu prea am avut probleme prea deosebite la demontare
dupa ce am scos piulitele , am bagat burghiu de 4 ca sa elimin resturile de stift ...o fi bine ..o fi rau , o fi fost de 3,5... nu stiu
dupa operatiunea bascule m-am apucat de schimbat flanse , asa ca am desfacut cele doua piulite de sus , apoi cele doua de pe etrier
am dat jos ansamblul amortijor arc , si m-am apucat sa il desfac ,m-am chinuit ceva timp , deruginol , cheie inelara de 18 si hex de 8 parca
in fine am reusit sa desfiletez piulita , am scos flansea , nu mi sa parut a avea cine stie ce diferente ,vechea flansa fata de cea noua , orcum ma cam plictisisem , si nu m-am uitat prea in amanunt , dar problema cea mare am intampinato cand am vrut sa montez totul la loc , ce ma frapat , a fost faptul ca atunci cand am desfacut piulita , pistonul de la amortizor sa retras....
http://www.youtube.com/watc...;feature=youtu.be
intrebarea mea , Cat este de normal sa faca asa ? , jumate sta afara , jumate inauntru , cu arcul strans , nu pot sa il montez la loc
asadar a trebuit sa o las asa si pe stanga si pe dreapta , apoi a trebuit sa le tai cu o daltita facuta dintr-o surubelnita mai otelita
in sfarsit , dupa am putut sa desfiletez piulitele si sa curat de rugina si mizeri filetul , sa o pot pozitiona la loc , dupa ce am fixat noile bascule
atentie , cand se scot pivoti din etrier trebuie sa o faceti cu grije sa nu smulgeti planetara din cutie , eu nu prea am avut probleme prea deosebite la demontare
dupa ce am scos piulitele , am bagat burghiu de 4 ca sa elimin resturile de stift ...o fi bine ..o fi rau , o fi fost de 3,5... nu stiu
dupa operatiunea bascule m-am apucat de schimbat flanse , asa ca am desfacut cele doua piulite de sus , apoi cele doua de pe etrier
am dat jos ansamblul amortijor arc , si m-am apucat sa il desfac ,m-am chinuit ceva timp , deruginol , cheie inelara de 18 si hex de 8 parca
in fine am reusit sa desfiletez piulita , am scos flansea , nu mi sa parut a avea cine stie ce diferente ,vechea flansa fata de cea noua , orcum ma cam plictisisem , si nu m-am uitat prea in amanunt , dar problema cea mare am intampinato cand am vrut sa montez totul la loc , ce ma frapat , a fost faptul ca atunci cand am desfacut piulita , pistonul de la amortizor sa retras....
http://www.youtube.com/watc...;feature=youtu.be
intrebarea mea , Cat este de normal sa faca asa ? , jumate sta afara , jumate inauntru , cu arcul strans , nu pot sa il montez la loc