MOana
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Italia
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2017
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Pentru ca sa fie legale,farurile cu xenon trebuie sa aiba sistem de reglare automata a nivelului (pe verticala) si sistem de spalare (stropire) a farurilor...si banuiesc ca si omologare la o autoritate competenta.Toate astea implica modificari la masina si multi bani.
Daca nu tii neaparat sa fii in legalitate,poti sa le pui oricum,dar:in primul rand,ii vei orbi pe cei care vin din sens opus,nu treci de ITP (verificarea periodica),iar la un control in trafic,ramai fara certificatul de inmatriculare,in schimb "castigi" o amenda!
Din experienta mea (4 masini in 25 de ani),pot sa spun ca orice masina lumineaza bine noaptea,daca are farurile (si becurile) curate,nematuite (matuirea se repara),sa fie corect reglate si sa nu fie de la masini cu volanul pe partea cealalta (de ex.faruri de Anglia,circuland in Romania,Italia,etc)...Trist,dar adevarat:se vand pe net si la dezmembrari,in Ro,faruri in stare foarte buna,la preturi foarte mici,demontate de pe masini de Anglia (volan pe dreapta).NU CUMPARATI asa ceva! ...abureala ca "se regleaza",e o prostie(minciuna)...nu intru in detalii.
In plus,exista becuri cu halogen (normale),mai performante (mai scumpe,dar nu ca cele cu xenon)...vezi Osram,Philips,si altele
Daca nu tii neaparat sa fii in legalitate,poti sa le pui oricum,dar:in primul rand,ii vei orbi pe cei care vin din sens opus,nu treci de ITP (verificarea periodica),iar la un control in trafic,ramai fara certificatul de inmatriculare,in schimb "castigi" o amenda!
Din experienta mea (4 masini in 25 de ani),pot sa spun ca orice masina lumineaza bine noaptea,daca are farurile (si becurile) curate,nematuite (matuirea se repara),sa fie corect reglate si sa nu fie de la masini cu volanul pe partea cealalta (de ex.faruri de Anglia,circuland in Romania,Italia,etc)...Trist,dar adevarat:se vand pe net si la dezmembrari,in Ro,faruri in stare foarte buna,la preturi foarte mici,demontate de pe masini de Anglia (volan pe dreapta).NU CUMPARATI asa ceva! ...abureala ca "se regleaza",e o prostie(minciuna)...nu intru in detalii.
In plus,exista becuri cu halogen (normale),mai performante (mai scumpe,dar nu ca cele cu xenon)...vezi Osram,Philips,si altele
MOana
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Italia
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2017
- Mesaj Privat
Tiaz- Suspendat
- 1,053 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Astra 2008 Z 17 DTR
- Bucuresti
Tiaz- Mesaje scrise: 1,053
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
Ca sa faci montajul corect trebuie sa ai schema electrica din TIS. Pentru asta trebuiesc facute cateva modidicari in mufa care intra in far.
Daca le reglezi cum trebuie, nu orbesti pe nimeni.
Reglajul pe verticala cand este masina incarcata il faci ca si pana acum din butonul din bord.
Lipsa cantarului pe puntea spate o sa-ti dea eroare in UEC.
Sistemul de spalare il pui sau nu. Ideea e ca daca te prinde rar-ul sau militia ca nu functioneaza iti ridica talonul.
Atat timp cat tu montezi pe masina faruri cu xenon oem nu ai problema cu RAR-ul si la ITP. Omologarea de produs in RO o face producatorul(Opel) pentru fiecare model mentionandu-se toate accesoriile posibile care pot fi montate.
Bafta
Daca le reglezi cum trebuie, nu orbesti pe nimeni.
Reglajul pe verticala cand este masina incarcata il faci ca si pana acum din butonul din bord.
Lipsa cantarului pe puntea spate o sa-ti dea eroare in UEC.
Sistemul de spalare il pui sau nu. Ideea e ca daca te prinde rar-ul sau militia ca nu functioneaza iti ridica talonul.
Atat timp cat tu montezi pe masina faruri cu xenon oem nu ai problema cu RAR-ul si la ITP. Omologarea de produs in RO o face producatorul(Opel) pentru fiecare model mentionandu-se toate accesoriile posibile care pot fi montate.
Bafta
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Stie cineva cum sunt comandate motorasele din farurile de la Astra H? Ma refer la tensiune sau impulsuri.E vorba de farurile cele mai simple,cu reglaj doar pe verticala,din butonul din bord,cel cu 0-1-2-3-4.
La mine nu functioneaza acest reglaj.Am depistat fire rupte (oxidate,corodate) in ambele faruri de pe masina...din cele 3 fire care vin de la motoras la conectorul farului (mai subtiri decat cele pentru becuri) si la care nu am acces decat daca decupez carcasa farului...
Am cumparat un far S/H in star foarte buna,dar nici cu acesta nu functioneaza motorasul...Ma gandesc daca nu cumva calculatorul masinii blocheaza aceasta functie daca nu merg ambele motorase?
La corsa (si la alte masini),comanda pozitiei motorasului se face cu o tensiune variabila intre 12V si mai putin,data de "potentiometrul" din bord...La Astra am incercat (cu farul in casa) si nu functioneaza...la farul pe care tocmai l-am cumparat.
Pe masina,pe firul de comanda am 12V permanent,indiferent de pozitia butonului din bord...Nu afiseaza nimic pe display,cum face la becuri arse.
La mine nu functioneaza acest reglaj.Am depistat fire rupte (oxidate,corodate) in ambele faruri de pe masina...din cele 3 fire care vin de la motoras la conectorul farului (mai subtiri decat cele pentru becuri) si la care nu am acces decat daca decupez carcasa farului...
Am cumparat un far S/H in star foarte buna,dar nici cu acesta nu functioneaza motorasul...Ma gandesc daca nu cumva calculatorul masinii blocheaza aceasta functie daca nu merg ambele motorase?
La corsa (si la alte masini),comanda pozitiei motorasului se face cu o tensiune variabila intre 12V si mai putin,data de "potentiometrul" din bord...La Astra am incercat (cu farul in casa) si nu functioneaza...la farul pe care tocmai l-am cumparat.
Pe masina,pe firul de comanda am 12V permanent,indiferent de pozitia butonului din bord...Nu afiseaza nimic pe display,cum face la becuri arse.
MVPAndrey
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Vaslui
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2012
- Mesaj Privat
Tiaz a scris:Ca sa faci montajul corect trebuie sa ai schema electrica din TIS. Pentru asta trebuiesc facute cateva modidicari in mufa care intra in far.
Daca le reglezi cum trebuie, nu orbesti pe nimeni.
Reglajul pe verticala cand este masina incarcata il faci ca si pana acum din butonul din bord.
Lipsa cantarului pe puntea spate o sa-ti dea eroare in UEC.
Sistemul de spalare il pui sau nu. Ideea e ca daca te prinde rar-ul sau militia ca nu functioneaza iti ridica talonul.
Atat timp cat tu montezi pe masina faruri cu xenon oem nu ai problema cu RAR-ul si la ITP. Omologarea de produs in RO o face producatorul(Opel) pentru fiecare model mentionandu-se toate accesoriile posibile care pot fi montate.
Bafta
Daca le reglezi cum trebuie, nu orbesti pe nimeni.
Reglajul pe verticala cand este masina incarcata il faci ca si pana acum din butonul din bord.
Lipsa cantarului pe puntea spate o sa-ti dea eroare in UEC.
Sistemul de spalare il pui sau nu. Ideea e ca daca te prinde rar-ul sau militia ca nu functioneaza iti ridica talonul.
Atat timp cat tu montezi pe masina faruri cu xenon oem nu ai problema cu RAR-ul si la ITP. Omologarea de produs in RO o face producatorul(Opel) pentru fiecare model mentionandu-se toate accesoriile posibile care pot fi montate.
Bafta
E greu de modificat mufa de la far?adica eu am 2 pini lipsa fata de instalatia de la care am luat farurile.
Tiaz- Suspendat
- 1,053 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Astra 2008 Z 17 DTR
- Bucuresti
Tiaz- Mesaje scrise: 1,053
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
Sfatul meu eate sa iei mufa impreuna cu instalatia electrica de pe masina dontoare. Dupa cum bine vezi din poza mufa de pe masina ta chiar daca are locul gol, pinii pentru cablajul aferent xenon-ului nu se pot monta. Nu exista nervura care sa blocheze pinul inauntrul mufei si este posibil ca de la vibratii sa iasa din far.
Pentru montaj si schema electrica iti dau un link catre un site german. Acolo gasesti toate piesele de care ai nevoie inclusiv montajul pentru spalatoarele de faruri.
Bafta
http://www.astra-h-forum.de...n_Umbau_HowTo.pdf
Pentru montaj si schema electrica iti dau un link catre un site german. Acolo gasesti toate piesele de care ai nevoie inclusiv montajul pentru spalatoarele de faruri.
Bafta
http://www.astra-h-forum.de...n_Umbau_HowTo.pdf
MVPAndrey
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Vaslui
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2012
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Dar nu ne-ai spus care e diferenta intre faruri.Ce are in plus/diferit farul "nou" fata de cel pe care l-ai avut?...Ce culoare au firele care veneau la acei 2 pini suplimentari?...Oricum,la masina ta nu ai acele 2 fire.Ai putea lua conectorii cu toti pinii,de pe masina dezmembrata si sa-i inlocuiesti pe masina ta.Din ce am vazut pe link-ul pus mai sus,acei pini (9 si 10) ar fi de masa,pentru faruri cu xenon.
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
danpet a scris:Stie cineva cum sunt comandate motorasele din farurile de la Astra H? Ma refer la tensiune sau impulsuri.E vorba de farurile cele mai simple,cu reglaj doar pe verticala,din butonul din bord
...
Pe masina,pe firul de comanda am 12V permanent,indiferent de pozitia butonului din bord...Nu afiseaza nimic pe display,cum face la becuri arse.
...
Pe masina,pe firul de comanda am 12V permanent,indiferent de pozitia butonului din bord...Nu afiseaza nimic pe display,cum face la becuri arse.
Dupa 2 zile de cand am pus farul cel "nou",aseara am constatat cu tristete ca farul s-a dereglat si bate foarte jos (ambele faze).Cand l-am montat,l-am reglat si bateau perfect ambele faze (ca nu se pot regla independent).Reglajul din buton nu functiona,iar butonul,oricum e pe 0.Am incercat sa-l reglez din nou,dar cu reglajul la maxim,tot e prea jos.
Are cineva vreo parere,unde ar putea fi problema?
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Apreciez gluma .Nu,nu e de Anglia si chiar daca ar fi,asta ar afecta doar partea laterala pe faza scurta....Stiu sa depistez un far daca e de Anglia sau nu,doar uitandu-ma prin geam,la oglinda de la faza scurta...in plus,al meu are si eticheta cu codul,pe carcasa motorasului.Am dat pe el 250,desi,de Anglia se gasesc (din pacate) cu 100 sau mai putin!
Am spus mai sus ca am ajuns cu reglajul la maxim si nu e suficient. Banuiesc o problema la masina,pe circuitul de comanda al motoraselor.Nu am acces la mufele farurilor decat daca dau jos bara...sau poate pe o rampa?...foarte dificil.
Ma mir ca nu stie nimeni sa-mi spuna daca comanda pe motorase e cu tensiune continua (ca la alte masini),sau altcumva...
Am spus mai sus ca am ajuns cu reglajul la maxim si nu e suficient. Banuiesc o problema la masina,pe circuitul de comanda al motoraselor.Nu am acces la mufele farurilor decat daca dau jos bara...sau poate pe o rampa?...foarte dificil.
Ma mir ca nu stie nimeni sa-mi spuna daca comanda pe motorase e cu tensiune continua (ca la alte masini),sau altcumva...
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Am facut cercetare pe farul dat jos de pe masina.Concluzia e ca motorasul e comandat ca la toate celalte,cu o tensiune continua,variabila,dar nu reactioneaza la comanda cu masa sau cu +12V.Tensiunea de lucru e intr-o plaja limitata (n-am masurat exact care e)...In plus,am vrut sa ajung la motoras,asa ca am taiat frumos carcasa (cu un cater),astfel incat sa se poata lipi la loc.Asa se poate inlocui sau repara motorasul.
Iata si eticheta de pe farul "nou" care acum e pe masina...Litera "E" din cod inseamna ca e pentru volan pe stanga...Pentru Anglia este "L":
Iata si eticheta de pe farul "nou" care acum e pe masina...Litera "E" din cod inseamna ca e pentru volan pe stanga...Pentru Anglia este "L":
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
danpet a scris:
Dupa 2 zile de cand am pus farul cel "nou",aseara am constatat cu tristete ca farul s-a dereglat si bate foarte jos (ambele faze).Cand l-am montat,l-am reglat si bateau perfect ambele faze (ca nu se pot regla independent).Reglajul din buton nu functiona,iar butonul,oricum e pe 0.Am incercat sa-l reglez din nou,dar cu reglajul la maxim,tot e prea jos.
Are cineva vreo parere,unde ar putea fi problema?
danpet a scris:Stie cineva cum sunt comandate motorasele din farurile de la Astra H? Ma refer la tensiune sau impulsuri.E vorba de farurile cele mai simple,cu reglaj doar pe verticala,din butonul din bord
...
Pe masina,pe firul de comanda am 12V permanent,indiferent de pozitia butonului din bord...Nu afiseaza nimic pe display,cum face la becuri arse.
...
Pe masina,pe firul de comanda am 12V permanent,indiferent de pozitia butonului din bord...Nu afiseaza nimic pe display,cum face la becuri arse.
Dupa 2 zile de cand am pus farul cel "nou",aseara am constatat cu tristete ca farul s-a dereglat si bate foarte jos (ambele faze).Cand l-am montat,l-am reglat si bateau perfect ambele faze (ca nu se pot regla independent).Reglajul din buton nu functiona,iar butonul,oricum e pe 0.Am incercat sa-l reglez din nou,dar cu reglajul la maxim,tot e prea jos.
Are cineva vreo parere,unde ar putea fi problema?
Am rezolvat temporar problema.Am inprovizat un divizor rezistiv,conectat la o mufa de far si la o baterie de 12V/7Ah.Am reusit sa bag mufa mea in far (dupa ce am scos-o pe a masinii),prin gaura cu capac de la roata,pe unde se schimba becul de faza scurta.Am actionat astfel motorasul,aducand oglinzile intr-o pozitie normala,de unde am putut regla manual farul,dupa care...am scos siguranta care alimenteaza motorasele (oricum nu functionau),ca sa nu se mai deregleze accidental.
Dupa ce am verificat potentiometrul din bord si am constat ca e bun si e alimentat corect,am tras concluzia ca e intrerupt undeva firul de semnal de comanda al motoraselor...Banuiesc un conector (posibil oxidat),care se afla in stanga,intre cutia cu sigurante si aripa.Accesul la el,probabil numai demontand cutia cu sigurante si relee...Nu mai e o urgenta,ca in curand plec in concediu .
MOana
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Italia
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2017
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Fara sa te chinui...nu se poate .Becurile de faza lunga H1 (si cele de pozitie) se schimba pe sus.Se scoate mufa aceea care e prinsa de cutia cu sigurante,prin tragere in sus,se scoate capacul din cauciuc care protejeaza becul,apoi ajungi la bec...Se scoate mufa de pe bec,apoi de desface acea sarma arcuita (trebuie sa stii cum e prinsa pe far).Atentie,la montarea noului bec: are o singura pozitie in care intra corect.Are 2 "bumbi" asimetrici,care intra in 2 gauri din suport...Nu se atinge sticla becului cu mana!
Succes!
Succes!
MOana
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Italia
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2017
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
MOana
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Italia
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2017
- Mesaj Privat
Stiu.😃 Am demontat fata in urma cu cateva zile sa spal farurile inauntru, putina polishare si curatit radiatoarele.
Am schimbat becul de dimineata, nu a fost asa greu. Am dat la o parte mufa care este prinsa de cutia de la sigurante pentru a face loc, am desfacut protectia de cauciuc, si restul este simplu.
Am schimbat becul de dimineata, nu a fost asa greu. Am dat la o parte mufa care este prinsa de cutia de la sigurante pentru a face loc, am desfacut protectia de cauciuc, si restul este simplu.