BduCTA
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2015
- Mesaj Privat
Salutare, am cautat pe forum dar nu am gasit exact raspunsul la intrebarile mele.
Am mai facut un topic in care am postat o problema pe care o intampin la masina mea , un astra g 2.0 Diesel, din anul 2000.
Pe tester am P1125 si P0400 , se aprinde martorul luminos iar masina intra in regim de protectie.
Bun, problema sta in felul urmator. Dupa ce am schimbat senzor de presiune , pompa vacuum, electrovalve ,debitmetru, curatat mufe , furtune, si egr, am observat ca nici pompa cea noua de vacuum nu face suficienta depresiune, decat foarte foarte putina. Masina are momente (2-3 minute pe zi in mers) in care merge al naibi de bine, dar doar cateva minute, apoi iarasi incet scade puterea motorului pana in momentul in care se aprinde check engine.
Intrebari:
Ce actiuneaza aceasta pompa de vacuum?
Cine/ce face ca aceasta pompa de vacuum sa functioneze?
Din ce cauza nu ar putea face depresiunea necesara functionarii motorului in parametrii normali?
Tin sa precizez ca motorul se aude al naibi de urat. Era zgomotos si cand era functional, am inteles ca asa sunt cele de 2.0, dar acum este prea de tot, se aude exact ca si un tractor...
Am mai facut un topic in care am postat o problema pe care o intampin la masina mea , un astra g 2.0 Diesel, din anul 2000.
Pe tester am P1125 si P0400 , se aprinde martorul luminos iar masina intra in regim de protectie.
Bun, problema sta in felul urmator. Dupa ce am schimbat senzor de presiune , pompa vacuum, electrovalve ,debitmetru, curatat mufe , furtune, si egr, am observat ca nici pompa cea noua de vacuum nu face suficienta depresiune, decat foarte foarte putina. Masina are momente (2-3 minute pe zi in mers) in care merge al naibi de bine, dar doar cateva minute, apoi iarasi incet scade puterea motorului pana in momentul in care se aprinde check engine.
Intrebari:
Ce actiuneaza aceasta pompa de vacuum?
Cine/ce face ca aceasta pompa de vacuum sa functioneze?
Din ce cauza nu ar putea face depresiunea necesara functionarii motorului in parametrii normali?
Tin sa precizez ca motorul se aude al naibi de urat. Era zgomotos si cand era functional, am inteles ca asa sunt cele de 2.0, dar acum este prea de tot, se aude exact ca si un tractor...
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
nu inteleg care pompa vacuum
erorile postate sunt de la regulatorul (supapa) presiune turbocompresor (wastegate) si la EGR..
vacuumul il face motorul prin aspiratie... supapa wastgate functie de depresiune porneste turbina...
verifica furtunasele, conductorii la wastegate, EGR trebuie curatat.... uite ce am gasit:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=35995
erorile postate sunt de la regulatorul (supapa) presiune turbocompresor (wastegate) si la EGR..
vacuumul il face motorul prin aspiratie... supapa wastgate functie de depresiune porneste turbina...
verifica furtunasele, conductorii la wastegate, EGR trebuie curatat.... uite ce am gasit:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=35995
BduCTA
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2015
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
BduCTA
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2015
- Mesaj Privat
BduCTA
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2015
- Mesaj Privat
- buldozer2
- ***
- 732 mesaje
- din 01 Feb 2011
- Astra 2014 A14NET
- Buzau
buldozer2
- Mesaje scrise: 732
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Feb 2011
- Mesaj Privat
La motoarele turbo, din cauza turbinei cara baga presiune nu se mai creaza vid in galeria de admisie si de acea se monteaza pompa de vacum cum zicea colegul mai sus! Eu am desfacut-o pe a mea (sa ii schimb o garnitura pe la care pierdea ulei) si am observat ca e actionata direct de una din axele cu came si e relativ simpla ca, constructie! Apropo ea lucreaza in ulei!
http://www.youtube.com/watch?v=fWATwtqCEXw
http://www.youtube.com/watch?v=fWATwtqCEXw
BduCTA
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2015
- Mesaj Privat
- buldozer2
- ***
- 732 mesaje
- din 01 Feb 2011
- Astra 2014 A14NET
- Buzau
buldozer2
- Mesaje scrise: 732
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Feb 2011
- Mesaj Privat
BduCTA
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2015
- Mesaj Privat
- mariano
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Salutare. Acum bduCTA nu știu dacã tu ai schimbat pompa veche cu una tot din dezmembrãri daca ai fãcut mare brânzã. De ce spun asta? Pentru cã mã confrunt cu același problemã. La tester mi-a ieșit eroare P0400. Am luat la puricat tot sistemul de vacuum. De la supapa EGR la galeriile de admisie, furtune și tot dichisul. Am desfãcut și pompa de vacuum și înãuntru totul ok. Ceva uzura pe corpul pompei. Mica dar uzura. M-am apucat cu șmirghel fin de 800-1200 sã rectific atât cât îmi permitea poziția, sculele și priceperea sã rectific zona de lucru a galetelui pompei. Acel biscuite cum zic unii. Foarte inteligent gândit acel galet cu cele douã extremitãți semicirculare care de așeazã în orice poziție pe corpul pompei și care culiseazã centrifugal spre exterior menținând depresiunea la viteze mari.Surpriza! Dupã ce am șlefuit fãcând sã disparã micile canale cauzate de uzura am avut surpriza p!acuta sã constat cã martorul din bord de stinge imediat cum mã pun in mișcare și încep sã accelerez. Lucru care nu de intampla înainte. Deci presupun cã metoda mea empiricã a restabilit cumva capacitatea pompei de a face presiune dar la turație mai mare decât ralantiul.
Ideea mi-a venit dupã ce am consultat mai multe tutoriale pe YouTube și am vãzut cã în timp datorita uzurii apar diferențe notabile de vacuum de la o pompã nouã la una uzatã.
Ideea mi-a venit dupã ce am consultat mai multe tutoriale pe YouTube și am vãzut cã în timp datorita uzurii apar diferențe notabile de vacuum de la o pompã nouã la una uzatã.
- mariano
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Salutare. Acum bduCTA nu știu dacã tu ai schimbat pompa veche cu una tot din dezmembrãri daca ai fãcut mare brânzã. De ce spun asta? Pentru cã mã confrunt cu același problemã. La tester mi-a ieșit eroare P0400. Am luat la puricat tot sistemul de vacuum. De la supapa EGR la galeriile de admisie, furtune și tot dichisul. Am desfãcut și pompa de vacuum și înãuntru totul ok. Ceva uzura pe corpul pompei. Mica dar uzura. M-am apucat cu șmirghel fin de 800-1200 sã rectific atât cât îmi permitea poziția, sculele și priceperea, zona de lucru a galetelui pompei. Acel biscuite cum zic unii. Foarte inteligent, gândit acel galet cu cele douã extremitãți semicirculare care de așeazã în orice poziție pe corpul pompei și care culiseazã centrifugal spre exterior menținând depresiunea la viteze mari.Surpriza! Dupã ce am șlefuit fãcând sã disparã micile canale cauzate de uzura am avut surpriza p!acuta sã constat cã martorul din bord de stinge imediat cum mã pun in mișcare și încep sã accelerez. Lucru care nu de intampla înainte. Deci presupun cã metoda mea empiricã a restabilit cumva capacitatea pompei de a face presiune dar la turație mai mare decât ralantiul.
Ideea mi-a venit dupã ce am consultat mai multe tutoriale pe YouTube și am vãzut cã în timp datorita uzurii apar diferențe notabile de vacuum de la o pompã nouã la una uzatã.
Ideea mi-a venit dupã ce am consultat mai multe tutoriale pe YouTube și am vãzut cã în timp datorita uzurii apar diferențe notabile de vacuum de la o pompã nouã la una uzatã.
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
ceva de genul asta am si eu la omega b y22dth.
nu am nicio eroare.
nu trece de 170Km si are probleme cu frana la viteza mare (160Km). am verificat furtunele si nu sunt probleme.am facut testul de verificare a vacuumului la relantiu comform TIS. este OK.deci supapa este buna..
ce am vazut la verificare, furtunul de aer se inmoaie la 4000 de ture ala care pleaca de la EGR.
turatia corespunde cu viteza de 170.
Si tot atunci nu mai am depresiune la pompa de vacuum.
poate sa fie altceva in afara de pompa de vacuum?
Debitmetrul?
nu am nicio eroare.
nu trece de 170Km si are probleme cu frana la viteza mare (160Km). am verificat furtunele si nu sunt probleme.am facut testul de verificare a vacuumului la relantiu comform TIS. este OK.deci supapa este buna..
ce am vazut la verificare, furtunul de aer se inmoaie la 4000 de ture ala care pleaca de la EGR.
turatia corespunde cu viteza de 170.
Si tot atunci nu mai am depresiune la pompa de vacuum.
poate sa fie altceva in afara de pompa de vacuum?
Debitmetrul?
- mariano
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
In nici un caz Debitmetru. La mine toata tarasenia a fost de la membrana supapei de vacuum care deschide sau inchide dupa caz voletii de pe galeria de admisie. Aceea membrana a fost fisurata. Pierdeam vacuumul pe acolo. Daca vrei pompa mea de vacuum ti-o pot lasa la 100 lei. Este in stare perfecta - pe desfacut si verificat - nu asa pe vorbe - cum am primit eu de la "altii" asigurari. Ne intalnim - ti-o desfac in fata, verifici integritatea corpului pompei si a galetului respectiv - o montam pe masina faci proba si daca iti place - o cumperi. Ca sa fie motorul rece vin eu la tine si te ajut la montaj.
Motoarele sunt asemanatoare ca si arhitecttura - turbina ta difera si lungimea bielelor, cred
Motoarele sunt asemanatoare ca si arhitecttura - turbina ta difera si lungimea bielelor, cred
- mariano
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
da ok. dar nu prea sunt sigur ca se potriveste.
am verificat pe net si codul pompei pt motorul de 2.2 este altul.
am zilele astea o programare la service la EDS sa verifice pompa in mod profesionist.(sper sa aiba ce le treb sa verifice asa cum am vazut pe youtube).
asa la mana cum am verificat-o eu pare defecta la turatie mare.
cam ciudat ca moare la 4000 de ture fix.
daca este sa ma raportez la ce ai facut prim rectificarea cu smirghel la tine si modul de fuunctionare la mine este exact invers, adica pompa moare la turatie mare.
cam nefiresc pt o pompa.
am verificat pe net si codul pompei pt motorul de 2.2 este altul.
am zilele astea o programare la service la EDS sa verifice pompa in mod profesionist.(sper sa aiba ce le treb sa verifice asa cum am vazut pe youtube).
asa la mana cum am verificat-o eu pare defecta la turatie mare.
cam ciudat ca moare la 4000 de ture fix.
daca este sa ma raportez la ce ai facut prim rectificarea cu smirghel la tine si modul de fuunctionare la mine este exact invers, adica pompa moare la turatie mare.
cam nefiresc pt o pompa.
- mariano
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Cel mai probabil galetul respectiv, are uzura caci altfel nu imi explic. Am desfacut-o si am studiat modul de functionare - este simplu si inteligent. Galetul respectiv are cele doua terminatii semicirculare care centrifugal sunt facute sa iasa spre exterior, presand in peretii pompei pastrand depresiunea si maturand uleiul perfect. Daca ori galetul respectiv, ori cele doua terminatii ale acestuia au parti lipsa cum am vazut la altii, evident acolo este o problema. Eu am smirghelui cu granulatie fina pentru a fi sigur ca nu pierd depresiune sub nici o forma. Acum imi dau seama ca de fapt pompa mea functiona corect, dar vacuumul era pierdut prin membrana fisurata. Ai verificat aceea membrana? este posibil sa aiba un por si la turatie mai mare cand ai nevoie de depresiune sa absoarba aer. Nu te costa nimic decat cateva minute de surubareala.....
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
am curatat acum 3 saptamani galeria crezand ca este de acolo. am verificat prin metoda clasica si atunci si acum 2 zile membrana aia din capatul galeriei Switchover valves vacuum unit
nu pierde deloc aer..
am tras aer si am tinut cu limba pe furtunasul de vacuum. nu am pierdere.nu am piederi pe circuit am verificat zilele astea.
singurele care ma deruteaza si nu stiu cum functioneaza sunt cele cu 3intrari 2 pe sus si o alta pe jos unde mai au un fel de sita. acolo se aude cum trage aer.dar si alea merg la fel toate.
Exhaust gas recirculation solenoid valve
Charge pressure control solenoid valve
Vacuum unit for turbine wheel adjuster
Vacuum vessel solenoid valve.
cred ca astea sunt..
o sa incerc zilele viitoare sa dau pompa jos si sa vad in ce stadiu este..
mai exista o solutie de verificare a circuitului de vacuum. in TIS este explicata destul de clar dar eu imi dau seama ca am facut-o cu motorul la relantiu si s-a comportat normal . dar nu am facut verificarea cu motorul turat la 4000.
nu pierde deloc aer..
am tras aer si am tinut cu limba pe furtunasul de vacuum. nu am pierdere.nu am piederi pe circuit am verificat zilele astea.
singurele care ma deruteaza si nu stiu cum functioneaza sunt cele cu 3intrari 2 pe sus si o alta pe jos unde mai au un fel de sita. acolo se aude cum trage aer.dar si alea merg la fel toate.
Exhaust gas recirculation solenoid valve
Charge pressure control solenoid valve
Vacuum unit for turbine wheel adjuster
Vacuum vessel solenoid valve.
cred ca astea sunt..
o sa incerc zilele viitoare sa dau pompa jos si sa vad in ce stadiu este..
mai exista o solutie de verificare a circuitului de vacuum. in TIS este explicata destul de clar dar eu imi dau seama ca am facut-o cu motorul la relantiu si s-a comportat normal . dar nu am facut verificarea cu motorul turat la 4000.
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
pana la urma a fost senzorul de presiune turbo.
dar acum am dat de alta belea. la 180-190 km
s-a aprins becul galben am ramas fara putere vreo 1 minut. fenomenul se repeta daca trec de 190.
am pus interfata de diagnoza si am erorile astea.
P0400 - Critical system malfunction 2 (refer to checking procedure: trouble code description)
(05) - Not present
P1660 - Fuel Cutoff Solenoid Circuit High Input
(0B) - Not present
P1125 - Critical system malfunction 1 (refer to checking procedure: trouble code description)
(03) - Not present
cred ca e vreun furtun ceva care nu tine la solicitare.
am mai avut acum cativa ani o problema de genul asta cu furtunul de la pompa de vacuum care pe la 160 se dilata si aparea o gaura in el..
dar acum am dat de alta belea. la 180-190 km
s-a aprins becul galben am ramas fara putere vreo 1 minut. fenomenul se repeta daca trec de 190.
am pus interfata de diagnoza si am erorile astea.
P0400 - Critical system malfunction 2 (refer to checking procedure: trouble code description)
(05) - Not present
P1660 - Fuel Cutoff Solenoid Circuit High Input
(0B) - Not present
P1125 - Critical system malfunction 1 (refer to checking procedure: trouble code description)
(03) - Not present
cred ca e vreun furtun ceva care nu tine la solicitare.
am mai avut acum cativa ani o problema de genul asta cu furtunul de la pompa de vacuum care pe la 160 se dilata si aparea o gaura in el..
alexdan89
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 X20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Apr 2019
- Mesaj Privat
revin cu o problema discutata pe aici. pompa de vacum ,am reusit s-o cam stric de tot in incercarea de a polisha carcasa . "biscuite" nou n-am gasit asa ca l-am pus inapoi pe cel vechi , si la relanti se aprindea check engine si pedala de frana era foarte tare. in mers se stingea. se gaseste acel biscuite? am pus o pompa de vacum sh de 2.2 , mentionez ca eu am 2.0 dti, si problema apare din cand in cand la relanti dar macar am cat de cat frane acum