nonasing
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2008
- Mesaj Privat
Salut Opelisti,
Vreau sa ve transmit si voua rezolvarea unei probleme care mi-a dat batai de cap ani de zile, mie si multor service-uri din Bucuresti.
Masina: Opel Zafira A, Y20 DTH, 1995 cm, 101 CP, 74 KW, an 2003, clima, 190 000 km
Problema:
La pornirea la rece motorul tremura, masina scotea fum alb albastrui, luminile fluctuau in bord si faruri la accelerare si decelerare. In fiecare dimineata aceiasi problema, de ani de zile.
Am fost la service - uri de reprezentanta, de cartier, de meseriasi chiar si la Opel EDS si nimeni nu i-a dat de cap. Am schimbat alternator, furtunase retur, filtru motorina, baterie, tampoane motor, injectoare, bujii, egr si mai stiu eu ce... nimic, masina facea la fel in fiecare dimineata (ma rog la fircare pornire cu motorul rece, iarna si vara deopotriva) Testerele: totul perfect chiar si cand tremura motorul, nicio eroare. Si uite asa m-am lasat pagubas si am mers cu masina ani de zile ( de prin 2009 - 2010)...
Pana zilele trecute can poc trosc fulia arbore motor sau cum se cheama (fulie motor, una cu cauciuc pentru cine stie mai bine) si implicit si cureaua de acesorii rupta. ( cureaua de accesorii si nu de transmisie, la acest model transmisia fiind pe lant). Bun. Martor baterie aprinsa in bord, lipsa servo, cucu alternator, motor incins etc. Am mers taras pana la un service de cartier - tzac pac fulie si curea schimbate. Oameni buni minunea minunilor! Masina, de vre-o luna jumate, nu mai trepideaza, nu mai fluctuaeaza lumini in bord si nu mai are nicio problema la pornirea cu motorul rere. Merge ca noua! Mi-au trebuit 5-6 ani sa aflu de unde era problema, pentru ca banuiesc ca a fost de la aceasta fulie cu cauciuc deoarece dupa schimbarea ei masina se comporta exemplar. Probabil acel cauciuc din interiorul fuliei era uzat sau a fost fisurat cumva si fulia se descentra pana se incalzea si se dilatea ceva pe acolo... habar n-am. Cert este ca acum masina merge brici.
Asadar daca aveti simptomele descrise mai sus si nu-i dati de cap, poate n-ar fi rau sa verificati si aceasta fulie. M-a costat 400 de lei (Febi) si cureaua 75 de lei. (dar daca ar fi sa adaug si cate am schimbat la masina degeaba practic m-a costat zeci de mii de lei...)
Bafta si sper sa va ajute postarea mea!
PS Si inca ceva, daca masina pierde din putere si se tureaza doar pana la 3000 ture,apare masinuta cu cheita in bord si abia mai depasesti un tir - atunci e valva egr sau senzorul de pe admisie sau ceva de genul asta. Patit si cu senzorul si cu EGR ul. Poate fi si de la altceva dar eu am patit-o doar de la astea doua... pana acum.
Vreau sa ve transmit si voua rezolvarea unei probleme care mi-a dat batai de cap ani de zile, mie si multor service-uri din Bucuresti.
Masina: Opel Zafira A, Y20 DTH, 1995 cm, 101 CP, 74 KW, an 2003, clima, 190 000 km
Problema:
La pornirea la rece motorul tremura, masina scotea fum alb albastrui, luminile fluctuau in bord si faruri la accelerare si decelerare. In fiecare dimineata aceiasi problema, de ani de zile.
Am fost la service - uri de reprezentanta, de cartier, de meseriasi chiar si la Opel EDS si nimeni nu i-a dat de cap. Am schimbat alternator, furtunase retur, filtru motorina, baterie, tampoane motor, injectoare, bujii, egr si mai stiu eu ce... nimic, masina facea la fel in fiecare dimineata (ma rog la fircare pornire cu motorul rece, iarna si vara deopotriva) Testerele: totul perfect chiar si cand tremura motorul, nicio eroare. Si uite asa m-am lasat pagubas si am mers cu masina ani de zile ( de prin 2009 - 2010)...
Pana zilele trecute can poc trosc fulia arbore motor sau cum se cheama (fulie motor, una cu cauciuc pentru cine stie mai bine) si implicit si cureaua de acesorii rupta. ( cureaua de accesorii si nu de transmisie, la acest model transmisia fiind pe lant). Bun. Martor baterie aprinsa in bord, lipsa servo, cucu alternator, motor incins etc. Am mers taras pana la un service de cartier - tzac pac fulie si curea schimbate. Oameni buni minunea minunilor! Masina, de vre-o luna jumate, nu mai trepideaza, nu mai fluctuaeaza lumini in bord si nu mai are nicio problema la pornirea cu motorul rere. Merge ca noua! Mi-au trebuit 5-6 ani sa aflu de unde era problema, pentru ca banuiesc ca a fost de la aceasta fulie cu cauciuc deoarece dupa schimbarea ei masina se comporta exemplar. Probabil acel cauciuc din interiorul fuliei era uzat sau a fost fisurat cumva si fulia se descentra pana se incalzea si se dilatea ceva pe acolo... habar n-am. Cert este ca acum masina merge brici.
Asadar daca aveti simptomele descrise mai sus si nu-i dati de cap, poate n-ar fi rau sa verificati si aceasta fulie. M-a costat 400 de lei (Febi) si cureaua 75 de lei. (dar daca ar fi sa adaug si cate am schimbat la masina degeaba practic m-a costat zeci de mii de lei...)
Bafta si sper sa va ajute postarea mea!
PS Si inca ceva, daca masina pierde din putere si se tureaza doar pana la 3000 ture,apare masinuta cu cheita in bord si abia mai depasesti un tir - atunci e valva egr sau senzorul de pe admisie sau ceva de genul asta. Patit si cu senzorul si cu EGR ul. Poate fi si de la altceva dar eu am patit-o doar de la astea doua... pana acum.
- stolniceanulucian
- **
- 286 mesaje
- din 05 Dec 2010
- Astra 2009 Z14XEP
- Sibiu
stolniceanulucian
- Mesaje scrise: 286
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2009 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2010
- Mesaj Privat
ovy_ar
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Arad
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2015
- Mesaj Privat
ASindeanu
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jun 2017
- Mesaj Privat
ovy_ar
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Arad
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2015
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
nu prea are logica dar poate ca este posibil...
fumul la pornire este de obicei problema de avans al pompei.
Fulia respectiva nu face decat sa antreneze cureaua de accesorii pe care se regasesc: pompa de apa, alternatorul si compresorul de clima iar la Vectra si pompa de servodirectie. Deci nu prea are logica...
Fluctuatia putea sa fie doar de la alternator (la pornire bujiile incandescente consuma destul de mult curent) si in momentul in care acestea nu mai erau activate ne mai fiind un consum de curent asa de mare atunci automat nu mai aveai acele trepidatii sistemul avand mai mult curent pentru restul elementelor electrice.
Asta este parerea mea deci nu aruncati cu pietre
P.S. eu am avut fulia respectiva la fel de praf si desprins cauciucul de pe metal si fuleaza urat de tot si pentru aia masina mergea super ok doar ca pierdeam ceva ulei pe acolo la semering...
fumul la pornire este de obicei problema de avans al pompei.
Fulia respectiva nu face decat sa antreneze cureaua de accesorii pe care se regasesc: pompa de apa, alternatorul si compresorul de clima iar la Vectra si pompa de servodirectie. Deci nu prea are logica...
Fluctuatia putea sa fie doar de la alternator (la pornire bujiile incandescente consuma destul de mult curent) si in momentul in care acestea nu mai erau activate ne mai fiind un consum de curent asa de mare atunci automat nu mai aveai acele trepidatii sistemul avand mai mult curent pentru restul elementelor electrice.
Asta este parerea mea deci nu aruncati cu pietre
P.S. eu am avut fulia respectiva la fel de praf si desprins cauciucul de pe metal si fuleaza urat de tot si pentru aia masina mergea super ok doar ca pierdeam ceva ulei pe acolo la semering...