- Gabriel04
- OP
- 193 mesaje
- din 20 Apr 2017
- Zafira 2010 A17DTR
- Bucuresti
Gabriel04
- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2010 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2017
- Mesaj Privat
- nolob
- **
- 182 mesaje
- din 04 Oct 2010
- Astra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
nolob
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2010
- Mesaj Privat
- Gabriel04
- OP
- 193 mesaje
- din 20 Apr 2017
- Zafira 2010 A17DTR
- Bucuresti
Gabriel04
- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2010 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2017
- Mesaj Privat
Am înțeles. Problema este în București. Dacã merg cu a 2, motorul este prea turat (30000, dacã schimb cu a 3, se reduce la 1800/2000 rot. Sã merg cu ea supraturatã sau sã merg cu viteza a 3 , 1800/2000 rot.?
Am înțeles cã odatã la lunã, sã ies la un drum mai lung și turație 2500/2800, 30/50 km.
Așa este?
Am înțeles cã odatã la lunã, sã ies la un drum mai lung și turație 2500/2800, 30/50 km.
Așa este?
- nolob
- **
- 182 mesaje
- din 04 Oct 2010
- Astra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
nolob
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2010
- Mesaj Privat
- Gabriel04
- OP
- 193 mesaje
- din 20 Apr 2017
- Zafira 2010 A17DTR
- Bucuresti
Gabriel04
- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2010 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2017
- Mesaj Privat
Sincer sã fiu, în ultimul timp nu prea am ieșit, dar sunt gata sã-mi reiau vechile obiceiuri (dupã ce repar mașina).
Am filtru de particule, dar am cumpãrat mașina cu MARI PROBLEME (nu am știut, am luat țeapã), și acum mã chinui sã o repar.
Toți banii de ieșit la munte (mare) sunt bãgați în reparații.
O rezolv pânã la urmã, dar cu mari bãtãi de cap.
Am filtru de particule, dar am cumpãrat mașina cu MARI PROBLEME (nu am știut, am luat țeapã), și acum mã chinui sã o repar.
Toți banii de ieșit la munte (mare) sunt bãgați în reparații.
O rezolv pânã la urmã, dar cu mari bãtãi de cap.
- nolob
- **
- 182 mesaje
- din 04 Oct 2010
- Astra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
nolob
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2010
- Mesaj Privat
Mda, pai e musai sa mergi afara ca sa faci regenerarea cum trebuie. Nu trebuie sa iesi foarte departe, ai Cernica, ai Snagov, Mihailesti sau Comana, unde poti sa iesi pentru o zi. Sau mergi la Slanic Ph, la salina
Nu trebuie sa mergi repede ci constant si un pic turat (peste 2500), cu a 3-a sau a 4-a, dupa cum permite drumul, cel putin jumatate de ora.
Nu trebuie sa mergi repede ci constant si un pic turat (peste 2500), cu a 3-a sau a 4-a, dupa cum permite drumul, cel putin jumatate de ora.
- tase
- ****
- 1,970 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,970
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
- nolob
- **
- 182 mesaje
- din 04 Oct 2010
- Astra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
nolob
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2010
- Mesaj Privat
Nu specifica nicaieri in manual ca trebuie turata periodic. Chiar si regenerarea DPF se mentioneaza ca trebuie sa nu scada turatia sub 2000, eventual sa trecem intr-o treapta inferioara.
Asta cu turarea motorului ca sa se curete diverse e sfatul mecanicilor, dupa observatii empirice. Parerea mea e ca e necesar doar cind se merge mult in oras, cu motorul subturat. La cum schimb eu, peste 3000, cred ca e de ajuns.
Asta cu turarea motorului ca sa se curete diverse e sfatul mecanicilor, dupa observatii empirice. Parerea mea e ca e necesar doar cind se merge mult in oras, cu motorul subturat. La cum schimb eu, peste 3000, cred ca e de ajuns.
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
ce ti-a zis @tase e o chestie normala pentru diesel.
tu daca ai DPF ar fi mai bine sa o scoti cat poti de des din localitate.
sa vezi ce frumos este dupa ce mergi o iarna doar prin oras, si primavara o scoti din oras...
eu nu am dpf si incerc pe cat posibil sa merg in afara localitatii cat pot de des...
dupa ce am stat o iarna doar in localitate (si mers de iarna, incetisor sa nu se franga), la prima iesire in afara am mers vreo 20 de km cu 2700-3000 rpm.
primii cativa km a cam scos pe esapament tot ce s-a adunat peste iarna in evacuare, dupa care s-a linistit.
inainte de "operatiunea" asta consumul instant stand pe loc era 0,8-0,9.
dupa "operatiunea" asta, consumul instant stand pe loc a scazut undeva pe la 0,4-0,5 (in aceleasi conditii, ac off, motor cald)
tu daca ai DPF ar fi mai bine sa o scoti cat poti de des din localitate.
sa vezi ce frumos este dupa ce mergi o iarna doar prin oras, si primavara o scoti din oras...
eu nu am dpf si incerc pe cat posibil sa merg in afara localitatii cat pot de des...
dupa ce am stat o iarna doar in localitate (si mers de iarna, incetisor sa nu se franga), la prima iesire in afara am mers vreo 20 de km cu 2700-3000 rpm.
primii cativa km a cam scos pe esapament tot ce s-a adunat peste iarna in evacuare, dupa care s-a linistit.
inainte de "operatiunea" asta consumul instant stand pe loc era 0,8-0,9.
dupa "operatiunea" asta, consumul instant stand pe loc a scazut undeva pe la 0,4-0,5 (in aceleasi conditii, ac off, motor cald)
- Gabriel04
- OP
- 193 mesaje
- din 20 Apr 2017
- Zafira 2010 A17DTR
- Bucuresti
Gabriel04
- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2010 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2017
- Mesaj Privat
- tase
- ****
- 1,970 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,970
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
nolob a scris:Nu specifica nicaieri in manual ca trebuie turata periodic. Chiar si regenerarea DPF se mentioneaza ca trebuie sa nu scada turatia sub 2000, eventual sa trecem intr-o treapta inferioara.
Asta cu turarea motorului ca sa se curete diverse e sfatul mecanicilor, dupa observatii empirice. Parerea mea e ca e necesar doar cind se merge mult in oras, cu motorul subturat. La cum schimb eu, peste 3000, cred ca e de ajuns.
Tu cind mergi in Bucuresti schimbi numai peste 3000??? ,asa o fi ca doar eu conduc masina mea din 2009 si ma cam mir cu schimbatul in Bucuresti la 3000...
Asta cu turarea motorului ca sa se curete diverse e sfatul mecanicilor, dupa observatii empirice. Parerea mea e ca e necesar doar cind se merge mult in oras, cu motorul subturat. La cum schimb eu, peste 3000, cred ca e de ajuns.
- nolob
- **
- 182 mesaje
- din 04 Oct 2010
- Astra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
nolob
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2010
- Mesaj Privat
E, hai nu mereu peste 3000, dar in medie cam asa. Depinde cum se merge in coloana, ca a 1-a e cam chin sa mergi la 2500-3000 ture constant. Plus ca a 2-a o ia, mai lent ce-i drept, de pe la 1500 rpm. Dar la a 2-a in sus nu am mila, merg cu ea turata la 3000 de nu am aer mai ales daca se circula cu 45km/h. Nu ii dau a 3-a. Sau la 55 km/h nu dau a 4-a.
- tase
- ****
- 1,970 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,970
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
- nolob
- **
- 182 mesaje
- din 04 Oct 2010
- Astra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
nolob
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2010
- Mesaj Privat
- Gabriel04
- OP
- 193 mesaje
- din 20 Apr 2017
- Zafira 2010 A17DTR
- Bucuresti
Gabriel04
- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2010 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2017
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
In primul rand trebuie sa simti motorul, vibratie/turatie/unde trage mai bine. Scolile noastre de soferi sunt dezastru.
Mai nou au pus pe cele cu cutie manuala doua sageti in bord, sus-jos sa schimbi viteza. Nu stiu daca Opel are asta pe noile modele dar Reanault si Dacia au. Ce nu a facut scoala face calculatorul.
Mai nou au pus pe cele cu cutie manuala doua sageti in bord, sus-jos sa schimbi viteza. Nu stiu daca Opel are asta pe noile modele dar Reanault si Dacia au. Ce nu a facut scoala face calculatorul.
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- nolob
- **
- 182 mesaje
- din 04 Oct 2010
- Astra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
nolob
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2010
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- xcuseme
- ****
- 1,444 mesaje
- din 26 Aug 2006
- Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Iasi
xcuseme
- Mesaje scrise: 1,444
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2006
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:In primul rand trebuie sa simti motorul, vibratie/turatie/unde trage mai bine. Scolile noastre de soferi sunt dezastru.
Mai nou au pus pe cele cu cutie manuala doua sageti in bord, sus-jos sa schimbi viteza. Nu stiu daca Opel are asta pe noile modele dar Reanault si Dacia au. Ce nu a facut scoala face calculatorul.
Mai nou au pus pe cele cu cutie manuala doua sageti in bord, sus-jos sa schimbi viteza. Nu stiu daca Opel are asta pe noile modele dar Reanault si Dacia au. Ce nu a facut scoala face calculatorul.
Dane, sagetile alea de obicei sunt cica gandite sa scoti un mers econom. Am condus cateva masini cu F (reno/pejo) care aveau asa ceva. Nici nu intrai bine in turatia de cuplu si ECU iti arata sageata in sus sa treci in superioara, daca respecti ce zic sagetile alea mergi mereu subturat si nu cred ca e ok. Cred ca mergand doar dupa indicatiile alea pui masina pe butuci instant, turbina/DPF se duc dracului.