CMan
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2017
- Mesaj Privat
Buna ziua,
Vreau sa cer si o a treia parere legata de o problema cu care ma confrunt.
Cand circul pe un drum pietruit ( sau gropi mici si dese ) se aude de sub pedalier un " zdranganit " metalic, mentionez ca pe drum normal, trecere peste un canal, gropi rare nu se aude nimic neobisnuit. Ma gandesc ca in momentul in care sunt gropi mici si dese ( sau drum pietruit ) ceva intra in rezonanta si bate ingrozitor.
De asemenea daca las volanul liber ( circul cu 20-30Km/h ) cand dau de pietre se aude troncanitul si volanul se duce intotdeauna stanga.
Am fost la mecanic si am schimbat:
- bucse mari de pe brate
- flanse amortizooare
Mi sa spus ca alte probleme nu am cu bucsele ( verificate de doua ori de doi mecanici diferiti ) si s-a tras concluzia ca am probleme la caseta de directie, dar nu a fost nimeni in stare ( din cei doi mecanici ) sa-mi explice cu punct si virgula de la ce vine zdranganitul ( d.p.d.v. mecanic ), solutia fiind direct schimbarea casetei de directie .
Multumesc
Vreau sa cer si o a treia parere legata de o problema cu care ma confrunt.
Cand circul pe un drum pietruit ( sau gropi mici si dese ) se aude de sub pedalier un " zdranganit " metalic, mentionez ca pe drum normal, trecere peste un canal, gropi rare nu se aude nimic neobisnuit. Ma gandesc ca in momentul in care sunt gropi mici si dese ( sau drum pietruit ) ceva intra in rezonanta si bate ingrozitor.
De asemenea daca las volanul liber ( circul cu 20-30Km/h ) cand dau de pietre se aude troncanitul si volanul se duce intotdeauna stanga.
Am fost la mecanic si am schimbat:
- bucse mari de pe brate
- flanse amortizooare
Mi sa spus ca alte probleme nu am cu bucsele ( verificate de doua ori de doi mecanici diferiti ) si s-a tras concluzia ca am probleme la caseta de directie, dar nu a fost nimeni in stare ( din cei doi mecanici ) sa-mi explice cu punct si virgula de la ce vine zdranganitul ( d.p.d.v. mecanic ), solutia fiind direct schimbarea casetei de directie .
Multumesc
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Poate fi din caseta, uzura ... cum se elimina, cred ca gasesti pe-aici ...
Dar nu elimina apriori, bieletele antiruliu si bucsele dela bara stabilizatoare... Eu as umbla, mai intai, la astea, nu e dificil de demontat, piesele sunt ieftine si inlocuirea lor, mai ales dupa 16 ani, poate face minuni...
Dar nu elimina apriori, bieletele antiruliu si bucsele dela bara stabilizatoare... Eu as umbla, mai intai, la astea, nu e dificil de demontat, piesele sunt ieftine si inlocuirea lor, mai ales dupa 16 ani, poate face minuni...
- nastasaflorin
- **
- 147 mesaje
- din 16 Nov 2010
- Corsa 2004 Z17DTH
- Neamt
nastasaflorin
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2010
- Mesaj Privat
Cel mai probabil de la caseta de directie este. E boala comuna asta la Corsa.
Unii au rezolvat prin inlocuirea bucsei de la caseta - dar tot trebuie data jos de pe masina pentru inlocuire.
In cazul meu , inlocuirea bucsei a facut minuni..... pentru vreo 2 luni. Dupa cate trancaneala a reinceput.
Problema poate proveni si de la uzura cuzinetului care tine cremaliera presata pe pinion, arcul rupt/deformat/deteriorat, uzura a dintilor cremalierei/pinionului sau rulmentul pinionului uzat.
De aceea se prefera inlocuirea, mai ales ca o caseta noua are preturi incepand de la 300 lei. Se economiseste foarte mult timp, in conditiile in care costurile de reparatie sunt pe aproape de suma asta.
Poti testa relativ usor - cu masina oprita, scutura de volan stanga dreapta, scurt. Daca face poc-poc....caseta e beleaua. Eu am inlocuit bucse brate, bielete antiruliu, bielete directie, amortizoare+flanse+rulmenti,bucse bara stabilizatoare....si in final.....urmeaza caseta.
Unii au rezolvat prin inlocuirea bucsei de la caseta - dar tot trebuie data jos de pe masina pentru inlocuire.
In cazul meu , inlocuirea bucsei a facut minuni..... pentru vreo 2 luni. Dupa cate trancaneala a reinceput.
Problema poate proveni si de la uzura cuzinetului care tine cremaliera presata pe pinion, arcul rupt/deformat/deteriorat, uzura a dintilor cremalierei/pinionului sau rulmentul pinionului uzat.
De aceea se prefera inlocuirea, mai ales ca o caseta noua are preturi incepand de la 300 lei. Se economiseste foarte mult timp, in conditiile in care costurile de reparatie sunt pe aproape de suma asta.
Poti testa relativ usor - cu masina oprita, scutura de volan stanga dreapta, scurt. Daca face poc-poc....caseta e beleaua. Eu am inlocuit bucse brate, bielete antiruliu, bielete directie, amortizoare+flanse+rulmenti,bucse bara stabilizatoare....si in final.....urmeaza caseta.