- filip_lucian31
- OP
- 4 mesaje
- din 23 Oct 2013
- Astra 2011
- Bucuresti
filip_lucian31
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2013
- Mesaj Privat
Salut tuturor, detin o astra J din 2013, xer1.4 si dupa 40000km mi sau ovalizat discurile de franare.
Mi-am propus sã le schimb cu alceva, poate mai bun decat cele originale de la GM si am intrat intr-o lume a kiturilor de franare care m-au facut si mai confuz, cu gauri, aerisiri, perforate,bla, bla, bla......
Am ajuns mai confuz decat eram la inceput sa caut. Va rog sa ma ajutati sa ma decid asupra unui kit complet si poate care ar fi si costul. Sunt dispus sa investec pana la 5000ron. Mulțumesc anticipat!
Mi-am propus sã le schimb cu alceva, poate mai bun decat cele originale de la GM si am intrat intr-o lume a kiturilor de franare care m-au facut si mai confuz, cu gauri, aerisiri, perforate,bla, bla, bla......
Am ajuns mai confuz decat eram la inceput sa caut. Va rog sa ma ajutati sa ma decid asupra unui kit complet si poate care ar fi si costul. Sunt dispus sa investec pana la 5000ron. Mulțumesc anticipat!
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Daca ai un stil de condus mai sportiv si tragi de masina(implicit de frane), poti sa te gandesti si la frane sportive(cele cu discuri perforate si/sau cu striatii) cu placute de calitate (cele mentionate de colegul, mai sus, nici Zimmermann nu sunt rele) sau la frane sport de calitate, la care discurile si placutele de frana sunt din materiale speciale, insa nu stiu daca te incadrezi cu bugetul la astea ...
Ptr evitarea ovalizarii:
-udarea discurilor cand sunt incinse(la trecerea in viteza prin balti sau spalarea masinii);
-mentinerea apasata a pedalei de frana la oprirea la semafor.
Ultima modificare făcută de bibu16v la Mie 15 Mar, 2017 10:08 am
Ptr evitarea ovalizarii:
-udarea discurilor cand sunt incinse(la trecerea in viteza prin balti sau spalarea masinii);
-mentinerea apasata a pedalei de frana la oprirea la semafor.
Ultima modificare făcută de bibu16v la Mie 15 Mar, 2017 10:08 am
- deleted-46863
- **
- 437 mesaje
- din 21 Mar 2010
deleted-46863
- Mesaje scrise: 437
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2010
- Mesaj Privat
- burtal
- ***
- 904 mesaje
- din 28 Aug 2010
- Astra 2011 A14NET
- Bucuresti
burtal
- Mesaje scrise: 904
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2010
- Mesaj Privat
daca nu ai etrieri stricati sau alte probleme nu merita sa bagi 1000E int-un sistem de frana complet .... ai 1,4 100 de cai ... hai sa nu ne mintim ca poti fi foarte sportiv.
schimba discurile si placutele si lichidul de frana ....chiar nu merita sa te bagi la etriere sau alte nebunii
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
schimba discurile si placutele si lichidul de frana ....chiar nu merita sa te bagi la etriere sau alte nebunii
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
- ska
- ***
- 847 mesaje
- din 10 Apr 2008
- Astra 2015 A20DTH
- Bihor
ska
- Mesaje scrise: 847
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2015 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2008
- Mesaj Privat
bibu16v a scris:Daca ai un stil de condus mai sportiv si tragi de masina(implicit de frane), poti sa te gandesti si la frane sportive(cele cu discuri perforate si/sau cu striatii) cu placute de calitate (cele mentionate de colegul, mai sus, nici Zimmermann nu sunt rele) sau la frane sport de calitate, la care discurile si placutele de frana sunt din materiale speciale, insa nu stiu daca te incadrezi cu bugetul la astea ...
la 1.4 si 100cp nu prea cred ca are un stil foarte agresiv de condus... deci... mai stii?
eu zic ca la performantele masinii nu se justifica frane de +1000eur...
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- filip_lucian31
- OP
- 4 mesaje
- din 23 Oct 2013
- Astra 2011
- Bucuresti
filip_lucian31
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2013
- Mesaj Privat
Ideea este ca si cele originale sunt destul de scumpe si ma gandeam ca poate le pot schimba, cu ceva mai de renume decat GM.
As minti daca as zice ca imi scartie rotile sub masina de la viteza si nici nu fac drifturi , am un still mai sportiv de condus dar asta nu inseamna ca zbor cu 200/ora in oras.
Mie mi sa parut ca sau uzat cam repede si citisem la un momendat ca cele originale nu sunt chiar atat de bune si ca se vor uza dinou la alti 30-40mii.
Ce caut eu este, daca tot e sa dau un ban (mai mult/ putin/ egal cu cele originale) sa merite, sa tina mai mult decat cele originale și sa am frane mai bune, pt ca oricat de sportiv sau nu, nu strica niciodata sa ai frane bune pt a evita orice eveniment neplacut.
Nu pot spune ca cu cele originale nu am avut frane, ba chiar foarte satisfacut, doar ca pentru placerea pe care mi-o ofera masina i-as oferi un upgrade!
Ce se aude de Brembo, sunt bune de ceva sau e doar marca, merita ?
As minti daca as zice ca imi scartie rotile sub masina de la viteza si nici nu fac drifturi , am un still mai sportiv de condus dar asta nu inseamna ca zbor cu 200/ora in oras.
Mie mi sa parut ca sau uzat cam repede si citisem la un momendat ca cele originale nu sunt chiar atat de bune si ca se vor uza dinou la alti 30-40mii.
Ce caut eu este, daca tot e sa dau un ban (mai mult/ putin/ egal cu cele originale) sa merite, sa tina mai mult decat cele originale și sa am frane mai bune, pt ca oricat de sportiv sau nu, nu strica niciodata sa ai frane bune pt a evita orice eveniment neplacut.
Nu pot spune ca cu cele originale nu am avut frane, ba chiar foarte satisfacut, doar ca pentru placerea pe care mi-o ofera masina i-as oferi un upgrade!
Ce se aude de Brembo, sunt bune de ceva sau e doar marca, merita ?
- filip_lucian31
- OP
- 4 mesaje
- din 23 Oct 2013
- Astra 2011
- Bucuresti
filip_lucian31
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2013
- Mesaj Privat
- filip_lucian31
- OP
- 4 mesaje
- din 23 Oct 2013
- Astra 2011
- Bucuresti
filip_lucian31
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2013
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Brembo sunt printre cei mai buni la premium, adica acele frane care costa (foarte) mult ... cu performante deosebite, in conditii aprige ...
Am constatat, de ceva vreme, ca produc si componente obisnuite (a nu se confunda cu cele de mai sus), la preturi Ok, dar n-as sti ce sa-ti spun despre acest segment de produse ...
Ultima modificare făcută de bibu16v la Mie 15 Mar, 2017 11:58 am
Am constatat, de ceva vreme, ca produc si componente obisnuite (a nu se confunda cu cele de mai sus), la preturi Ok, dar n-as sti ce sa-ti spun despre acest segment de produse ...
Ultima modificare făcută de bibu16v la Mie 15 Mar, 2017 11:58 am
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
filip_lucian31 a scris:Apropo de frane perforate, se aude ca, perforatiile respective se umplu cu mizerie si apoi scartie, sau mai rau strica placutele....este adevarat?
Asta-i o legenda urbana, zic...
filip_lucian31 a scris:Adica sunt bune de zi cu zi, sau doar pe o masina care o ti doar la curse pe pista?
Eu zic ca da, dar conteaza optiunea ta personala privitoare la stil condus si traseu ...
vladdu
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2012
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2013
- Mesaj Privat
DARE
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2013
- Mesaj Privat
filip_lucian31 a scris:Apropo de frane perforate, se aude ca, perforatiile respective se umplu cu mizerie si apoi scartie, sau mai rau strica placutele....este adevarat?
Adica sunt bune de zi cu zi, sau doar pe o masina care o ti doar la curse pe pista?
Adica sunt bune de zi cu zi, sau doar pe o masina care o ti doar la curse pe pista?
Sal, am astra j, 2013.... (nu asta conteaza), te pot ajuta .... pm ... cu seria de sasiu:)
Legat de marci ?! discuri..si placute ..... Ate..nu mai este ce a fost... trw destul de tari (dure, placutele in special) recomand ,ZIMMERMANN, TEXTAR, PAGID, , FERODO, BREMBO, DELPHI, ..si infunctie de buget... pot fii si alte branduri...mai jos, destul de ok...raport calitate!
Ate...sunt FOARTE ok la placute!
ZIMMERMANN perforate (daca ai JANTE de alu. se vad super , pe langa performanta)
robinsa
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2010 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2012
- Mesaj Privat
Salut.
Nu mai deschid topic nou, e tot legat de sistemul de franare, am nevoie de un sfat. O sa incerc sa ofer cat mai multe informatii, poate ma lamureste cineva de problema.
Astra J Hatchback din 2010(o am de noua, deci ii stiu istoricul), 71.000, 7 ani.
Discurile mele de frana spate necesitau schimbare (discuri plus placute) din motivele prezentate in poza 1 si 2.
Am ajuns intr-un service oarecare din Craiova cu placutele si discurile in mana. Placutele sunt ATE si discurile zimerman, sper ca am scris corect.
Dupa inlocuire au aparut problemele:
Primul drum mai lung de vreo 7 km roata dreapta mirosea ingrozitor si iesea abur din ea. Sun la service, primesc raspuna ca probabil etrierul defect, se formase pe vechile placute si trebuie schimbat(suna logic in mitea mea), dar sa trec pe la ei sa se uite la masina. Inapoi repede in service, doar ca nu ma baga in seama, imi raspunde in doi peri ca nu are de ce sa se mai uite, sa imi cumpar etrier si sa vin la inlocuire.
Mi-a picat greu toata treaba si mi-am adus aminte de un fost vecin mecanic ce executa operatiuni de inlocuire in regie proprie. Il sun, ii povestesc, imi zice ca putin probabil sa fie etrierul la 71.000, sa trec sa se uite.
De aici incolo il voi numii mecanicul 2.
Ajung la mecanicul 2, verifica temperatura la ambele roti, stanga relativ ok. dreapta incinsa rau. O desface si gaseste capatul de la piston rotit gresit, placuta are un bont ce trebuie sa intre locasul din pistonul de la etrier(placute introduse fortat, se vedea-u urma de ciocan ). Poze atasate.
Curatit, pilit un pic capete placute ce intra in suport remontat la loc. Problema incheiata.
La roata din stanga, vazand ce am gasit in dreapta, chiar daca nu se incalzea foarte rau a insitat sa o verifice. imposibil de desfacut o piulita. La service montase roata cu pistol pneumatic, intrase piulita stram si a stranso asa. s-a rupt prezonul , nu conta prea mult si am gasit ceea ce se vede in poza:
Desfacut, montat corect etrierul, pilit capete placute, si astea au fost introduse fortat . (etrierul fuses rotit cu 360 grade si a ramas sa revin sa schimb prezonul cand il aveam.
Mers 20 Km , nu s-a mai incalzit, nu s-a intamplat nimic. Totusi am zis sa verific la un drum mai lung, mers mai sportiv, franare brusca, accelerare, franare s-a incins roata din stanga (jeanta incinsa puternic, nu cum fusese cea din dreapta dar tot nu puteam tine mana pe ea).
Cumparat prezon, inapoi la mecanic 2. Montat prezon,verificat din nou, nu a gasit nimic in neregula, omul a fost corect, a zis ca mai mult nu ma poate ajuta. Mi-a recomandat sa ajung intr-un service sa pun un tester pe masina pentru verificare pompa ABS(sper ca am retinult corect, eventul sa inlocuiesc furtunul, posibil sa se fi intamplat ceva cu el de la rotirea fortata si lichidul sa nu se intoarca inapoi cu aceeasi viteza inapoi fiind undeva gatuit.. sau etrierul cu probleme.
Prin oras la drumuri scurte este ok masina, in afara daca nu franez des si nu merg cu viteza mare iar este ok dar nu am curaj sa plec la drum lung.
Azi la un drum prin oras de 5 KM cu cateva franari, stanga era mai incisa ca dreapta cu 14 grade (36 cu 50).
Inainte de a ajunge in service(altul) va cer parea, macar sa ma duc un pic mai avizat.
Variantele mele ar fi:
Varianta 1 ar fi ...inlocuire furtun
Varianta 2 inlocuire etrier.
De mentionat ca aerisire nu s-a facut la nici un schimb iar mecanicul 2 a impins pistonul la etrieri cu presa. (la service nu am stat langa masina din motive de timp, nu stiu)
Lichidul de frana este cel original, adica are 7 ani si 71000 km.
Multumesc ca ai avut macar rabdarea sa citesti tot!
Nu mai deschid topic nou, e tot legat de sistemul de franare, am nevoie de un sfat. O sa incerc sa ofer cat mai multe informatii, poate ma lamureste cineva de problema.
Astra J Hatchback din 2010(o am de noua, deci ii stiu istoricul), 71.000, 7 ani.
Discurile mele de frana spate necesitau schimbare (discuri plus placute) din motivele prezentate in poza 1 si 2.
Am ajuns intr-un service oarecare din Craiova cu placutele si discurile in mana. Placutele sunt ATE si discurile zimerman, sper ca am scris corect.
Dupa inlocuire au aparut problemele:
Primul drum mai lung de vreo 7 km roata dreapta mirosea ingrozitor si iesea abur din ea. Sun la service, primesc raspuna ca probabil etrierul defect, se formase pe vechile placute si trebuie schimbat(suna logic in mitea mea), dar sa trec pe la ei sa se uite la masina. Inapoi repede in service, doar ca nu ma baga in seama, imi raspunde in doi peri ca nu are de ce sa se mai uite, sa imi cumpar etrier si sa vin la inlocuire.
Mi-a picat greu toata treaba si mi-am adus aminte de un fost vecin mecanic ce executa operatiuni de inlocuire in regie proprie. Il sun, ii povestesc, imi zice ca putin probabil sa fie etrierul la 71.000, sa trec sa se uite.
De aici incolo il voi numii mecanicul 2.
Ajung la mecanicul 2, verifica temperatura la ambele roti, stanga relativ ok. dreapta incinsa rau. O desface si gaseste capatul de la piston rotit gresit, placuta are un bont ce trebuie sa intre locasul din pistonul de la etrier(placute introduse fortat, se vedea-u urma de ciocan ). Poze atasate.
Curatit, pilit un pic capete placute ce intra in suport remontat la loc. Problema incheiata.
La roata din stanga, vazand ce am gasit in dreapta, chiar daca nu se incalzea foarte rau a insitat sa o verifice. imposibil de desfacut o piulita. La service montase roata cu pistol pneumatic, intrase piulita stram si a stranso asa. s-a rupt prezonul , nu conta prea mult si am gasit ceea ce se vede in poza:
Desfacut, montat corect etrierul, pilit capete placute, si astea au fost introduse fortat . (etrierul fuses rotit cu 360 grade si a ramas sa revin sa schimb prezonul cand il aveam.
Mers 20 Km , nu s-a mai incalzit, nu s-a intamplat nimic. Totusi am zis sa verific la un drum mai lung, mers mai sportiv, franare brusca, accelerare, franare s-a incins roata din stanga (jeanta incinsa puternic, nu cum fusese cea din dreapta dar tot nu puteam tine mana pe ea).
Cumparat prezon, inapoi la mecanic 2. Montat prezon,verificat din nou, nu a gasit nimic in neregula, omul a fost corect, a zis ca mai mult nu ma poate ajuta. Mi-a recomandat sa ajung intr-un service sa pun un tester pe masina pentru verificare pompa ABS(sper ca am retinult corect, eventul sa inlocuiesc furtunul, posibil sa se fi intamplat ceva cu el de la rotirea fortata si lichidul sa nu se intoarca inapoi cu aceeasi viteza inapoi fiind undeva gatuit.. sau etrierul cu probleme.
Prin oras la drumuri scurte este ok masina, in afara daca nu franez des si nu merg cu viteza mare iar este ok dar nu am curaj sa plec la drum lung.
Azi la un drum prin oras de 5 KM cu cateva franari, stanga era mai incisa ca dreapta cu 14 grade (36 cu 50).
Inainte de a ajunge in service(altul) va cer parea, macar sa ma duc un pic mai avizat.
Variantele mele ar fi:
Varianta 1 ar fi ...inlocuire furtun
Varianta 2 inlocuire etrier.
De mentionat ca aerisire nu s-a facut la nici un schimb iar mecanicul 2 a impins pistonul la etrieri cu presa. (la service nu am stat langa masina din motive de timp, nu stiu)
Lichidul de frana este cel original, adica are 7 ani si 71000 km.
Multumesc ca ai avut macar rabdarea sa citesti tot!
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Sa incep oarecum invers: lichidul, dupa toate standardele, si-a trait traiul si-a mancat malaiul ...
Cu ocazia schimbarii lichidului se poate inlocui si furtunul ( nu e mare lucru, nici tehnic, nici financiar), dar eu suspectez ca problema vine dela etrier (e mai mult sau mai putin gripat/intepenit)...
Cum as proceda eu: as mai merge o vreme asa (greu de spus cat, depinde si de kilometri), incercand, pe cat posibil, sa nu trag de frane la maxim si as monitoriza cu atentie acea roata (ai incercat sa invarti de cele 2 roti, asa, pe liber, sa vezi daca si cum agata/infraneaza, comparativ?) si daca as ajunge la concluzia ca lucrurile nu se imbunatatesc sau se agraveaza, as demonta etrierul si as incerca sa-l reconditionez (daca tehnic este posibil si rentabil, daca este un etrier simplu merita incercat, daca este un etrier la care pistonul se insurubeaza nu cred ca merita, n-am auzit sa se reconditioneze..) sau sa-l inlocuiesc.
Cu ocazia schimbarii lichidului se poate inlocui si furtunul ( nu e mare lucru, nici tehnic, nici financiar), dar eu suspectez ca problema vine dela etrier (e mai mult sau mai putin gripat/intepenit)...
Cum as proceda eu: as mai merge o vreme asa (greu de spus cat, depinde si de kilometri), incercand, pe cat posibil, sa nu trag de frane la maxim si as monitoriza cu atentie acea roata (ai incercat sa invarti de cele 2 roti, asa, pe liber, sa vezi daca si cum agata/infraneaza, comparativ?) si daca as ajunge la concluzia ca lucrurile nu se imbunatatesc sau se agraveaza, as demonta etrierul si as incerca sa-l reconditionez (daca tehnic este posibil si rentabil, daca este un etrier simplu merita incercat, daca este un etrier la care pistonul se insurubeaza nu cred ca merita, n-am auzit sa se reconditioneze..) sau sa-l inlocuiesc.
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- Aantonio
- ***
- 521 mesaje
- din 07 Mai 2012
- Astra A14NET
- Bucuresti
Aantonio
- Mesaje scrise: 521
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mai 2012
- Mesaj Privat
E o diferenta mica de temperatura totusi intre ele si cred ca mai degraba ar trebui sa cureti bine si sa gresezi piciorusele placutelor de frana, pentru a glisa liber in santurile din port etrier. Nu cred sa se fi obturat furtunul de frana din cauza rotirii cu 360 grade, pentru ca nu este un cauciuc chior ci are niste insertii metalice in el pentru a-l rigidiza si care-i confera un anumit grad de rezistenta la dilatare. Bine aici, conteaza si daca ai mers mult asa, dar daca nu pierzi lichid de franare pe la furtun sau la etrier ar trebui sa fie ok. Ar mai merita incercat sa mai desfaci o jumatate de tura (180 grade) pistonul etrierului stang si sa-l lasi pe el sa se aseje, lucru care se intampla dupa cateva franari si sa verifici apoi din nou.
Mai rar totusi asemenea lucrari de mantuiala, parca nici nu imi vine sa cred ca exista asemenea service-uri care strica in mod intentionat masinile clientilor. Ar merita o reclamatie la ANPC, pentru ca nu ar trebui sa functioneze putand pune in pericol siguranta in trafic.
Mai rar totusi asemenea lucrari de mantuiala, parca nici nu imi vine sa cred ca exista asemenea service-uri care strica in mod intentionat masinile clientilor. Ar merita o reclamatie la ANPC, pentru ca nu ar trebui sa functioneze putand pune in pericol siguranta in trafic.
robinsa
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2010 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2012
- Mesaj Privat
Multumesc pentru sfaturi!
Nu am inteles exact ce inseamna sa desfac o jumatate de tura, sper ca am procedat bine: am rotit pistonul cu 180 de grade dar ca sa aduc inapoi in pozitie a trebuit sa il rotesc apoi invers cu mai mult de 360 (o rotatie completa). Cand am facut lucrul asta am gasit si placuta exterioara lipita de disc. Am pilit un pic capetele placutei astfel incat se sa miste mai liber. O perioada a fost bine. apoi a inceput sa se incalzeasca iar ! ( am observat la un drum mai lung, 300km), se auzea si un zgomot de scartait.. Neavand cum sa umblu la roata, am ales sa intru cu masina pe un drum denivelat de tara la viteza ceva mai mare iar probleme au incetat. La urmatorul drum lung am patit la fel doar ca la roata din dreapta unde nu mai facuse dupa ce o remontase mecanicul 2, am dat intr-o gropa intentionat si problema s-a rezolvat si acum. Deci in ambele cazuri am avut pplacutele lipite pe disc.
Azi am desfacut din nou rotile, intradevar placutele exterioare de la ambele roti erau blocate, am mai pilit capele sa se miste si mai liber in locas iar dupa 20 KM(in care am tot franat) stanga s-a incalzit usor.
Deja ma dispera, speram sa nu se mai incalzeasca.
etrierul este cu piston prin insurubare, furtunul inca nu l-am schimbat, nici lichidul, urmeaza lichidul( doar ca trebuie schimbat, nu ca as banui ca rezolva problema.
Nu am inteles exact ce inseamna sa desfac o jumatate de tura, sper ca am procedat bine: am rotit pistonul cu 180 de grade dar ca sa aduc inapoi in pozitie a trebuit sa il rotesc apoi invers cu mai mult de 360 (o rotatie completa). Cand am facut lucrul asta am gasit si placuta exterioara lipita de disc. Am pilit un pic capetele placutei astfel incat se sa miste mai liber. O perioada a fost bine. apoi a inceput sa se incalzeasca iar ! ( am observat la un drum mai lung, 300km), se auzea si un zgomot de scartait.. Neavand cum sa umblu la roata, am ales sa intru cu masina pe un drum denivelat de tara la viteza ceva mai mare iar probleme au incetat. La urmatorul drum lung am patit la fel doar ca la roata din dreapta unde nu mai facuse dupa ce o remontase mecanicul 2, am dat intr-o gropa intentionat si problema s-a rezolvat si acum. Deci in ambele cazuri am avut pplacutele lipite pe disc.
Azi am desfacut din nou rotile, intradevar placutele exterioare de la ambele roti erau blocate, am mai pilit capele sa se miste si mai liber in locas iar dupa 20 KM(in care am tot franat) stanga s-a incalzit usor.
Deja ma dispera, speram sa nu se mai incalzeasca.
etrierul este cu piston prin insurubare, furtunul inca nu l-am schimbat, nici lichidul, urmeaza lichidul( doar ca trebuie schimbat, nu ca as banui ca rezolva problema.
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat