Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • hasken

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2017

  • Mesaj Privat
Simptome: Nimic momentan, doar martorul aprins

Cod(uri) eroare: 0420 si 0135
----
Model: Astra
An fabricatie: 2006
Cod motor: Z16XEP

Salut baieti,

Recent am achizitionat un Opel Astra H, benzinar. Masina merge bine, insa, acum 2 saptamani dupa ce am alimentat, mi s a aprins martorul galben in bord. Dupa ce am oprit masina si am repornit o in 30 de min martorul a disparut....De atunci a tot aparut si disparut uneori, constatam ca pornea cand porneam motorul la rece si dadeam drumul la un consumator (incalzire in scaun, aeroterma cald, daca aasam pe pilot, etc)

De cateva zile a ramas aprins si nu se mai stinge, am aflat codurile de eroare : 0420 si 0135. Am observat ca alea practic sunt sondele lambda...

De mentionat :
-sonda lambda fata este noua
-filtrul de aer este nou
-bujiile inca nu le am verificat
-uleiul este nou
-am observat ca a pierdut cam 0.3l de antigel in ~1000 km facuti ( nu stiu daca are vreo legatura insa am completat aseara si o sa verific si aceasta problema )
- masina merge la fel nu are simptome insa o sa o pun pe un tester sa stiude unde sa incep

As dori sa stiu daca ma puteti indruma mai bine spre problema pana ajung la tester...Locuiesc in Anglia si o sa apelez la o cunostinta care e mecanic insa eu nu sunt mecanic si as vrea sa fiu sigur ca ,,nu ma ard''.

Multumesc

Adi
Skip ads

  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,001
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
poate fi ceva la circuitul de incalzire a sondei...
daca ai un ohmmetru poti verifica rezistenta din sonda si continuitatea conductorilor
poate fi si din ECU
o sa consume putin mai multa benzina pana se incalzeste ..daca nu remediezi problema
  • hasken

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2017

  • Mesaj Privat
O sa merg sambata sa o pun pe un tester la baiatul asta... Ideea e ca sonda din fata este noua, ce e drept este schimbata de fostul proprietar...
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
P0135-te avertizeaza ca ai o problema pe circuitul de incalzire al sondei lambda 1(inainte de catalizator)...,neavind nici o importanta ca este noua sonda,daca circuitul acesteia(instalatia electrica,ECM) are probleme. P0420-este o consecinta a nefunctionarii incalzirii sondei(P0135),eficienta catalizatorului fiind critica...
  • hasken

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2017

  • Mesaj Privat
Deci sa inteleg ca este posibil sa fie nevoie sa schimb doar sonda din fata si asta ar repara pb ? O sa aflu in weekend asta sper....Martorul se aprindea mereu cand dadeam drumul la consumatpri cum porneam motorul la rece (caldura, incalzire in scaune). Ultima data cand s a aprins si a ramas asa a fost acum cateva zile in mers dupa ce m am jucat cu pilotul automat vreo 20 min..,nu stiu daca are legatura insa o pun pe tester sambata....
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Interesanta jucarie...! Flech-urile date de martor te avertizau ca arderea amestecului carburant este incorecta,si este pus in pericol catalizatorul... La tester se poate gasi cauza reala...
  • hasken

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2017

  • Mesaj Privat
Sper sa i dau de cap in weekend....

De asemenea as vrea sa aflu si pe unde pierde antigel caci sub masina n am vazut nimic insa mi s a parut ca am vazut un colt al radiatorului putin umed...
  • hasken

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2017

  • Mesaj Privat
Am rezolvat....era de la clapeta de acceleratie, am curatat o pentru ca nu se inchidea si intra aer...

Iar referitor la antigel radiatorul este fisurat am dat comanda de unul nou.

Multumesc baieti
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Intre codurile de eroare si modul de rezolvare,eu nu vad nici o legatura logica...,dar poate nu vad eu...!
  • hasken

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2017

  • Mesaj Privat
Nu ma pricep atat de mult...mecanicul a resetat eroarea...mi a spus ca nu are rost sa schimb sonda din fata momentan ca este noua....a verificat clapeta si a realizat ca era atat de imbacsita incat nu se inchidea...mi a spus ca ar putea sa fie o legatura pentru ca ,,intra prea mult aer", ori asta ori nu a fost lasata sa si ia setarile dupa ce a fost schimbata. Ramane de vazut daca o sa se mai aprinda in viitor...o sa verific catalizatorul...Daca am spus ceva gresit sunt liber pa sugestii, momentan merge, a scazut si consumul aparent...
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Daca era o problema pe calapeta de acceleratie,ar fi fost generat cod de eroare privitor la pozitia incorecta(deschisa putin) a clapetei,doar are senzor de pozitie...! Calculatorul nu a vazut nici o problema in acest sens,dealtfel acest lucru este vizibil pe valori reale(valabil pentru cei ce stiu sa foloseasca cit de cit un tester).Despre cei ce stiu doar,sa stearga erori si apoi sa spuna povesti faine...,no coment...!
  • hasken

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2017

  • Mesaj Privat
Se prea poate...din pacate nu pot spune ca stiu vreun mecanoc de incredere aici unde sunt si nu prea am la cine sa apelez...daca eroarea o sa mai apara odata Probabil va trebui sa i verific catalizatorulsau chiar sonda insa tot la cineva din pacate intrucat nu sunt mecanic. In tara cunosteam cativa mecanici buni dar aici stiu doar ce mi recomanda unul altul...

Iar la reprezentanta nu se pune pb sa merg cu masina asta intrucat dupa 2 vizite mai platesc odata masina. Daca aveam ceva mai scump nu era bai.
  • hasken

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2017

  • Mesaj Privat
...asta seara s-a aprins din nou si a ramas aprins. Am verificat eroarea si acum imi apare doar 0135 (prima sonda). Banuiesc ca dupa o perioada o sa mi afiseze si 0420 ( a 2 a sonda). Sa deduc din chestia asta ca este posibil ca prima sonda sa fie defecta? (Pare noua, insa nu stiu ce este de ea..) Daca nu sonda este de vina ce ar putea fi?

Becul a stat stins cam 150 km dupa ce am resetat eroarea...

Asta seara am pornit masina si era stins, am deschis capota sa ma uit la antigel, am inchis capota si becul s a aprins...mentionez ca este destul de rece afara, nu stiu daca are vreo legatura.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut
citeste si subiectul "sonda lambda', poate te ajuta.


Ultima modificare făcută de gabimilo1 la Mie 26 Apr, 2017 12:00 pm
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut
colegii ti-au scris mai sus ca pare a fi o problema la incalzirea sondei si nu sonda in sine.
cel putin eu asa inteleg.(par sa fie doua lucruri diferite).
daca este asa, atunci personal nu cred ca schimbarea sondei iti va rezolva problema.
din ce am mai citit pe forum la subiectul "sonda lambda" aceasta are incorporata o rezistenta, daca e arsa si schimbi sonda atunci da, problema se remediaza dar daca problema este pe circuitul electric ce alimenteaza aceasta rezistenta (cabluri, mufe cu contact imperfect) atunci inlocuirea sondei este degeaba.
poate rezolvi cu o sonda de proba cumva.
eu am y20dth, dar incerc sa invat cite ceva. rog colegii sa ma corecteze daca am gresit.
  • hasken

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2017

  • Mesaj Privat
Multumesc pt raspuns....dar daca nu sonda este de vina, cum as putea sa verific totusi care este problema....vreau doar sa mi fac o idee ca sa nu arunc bani inutil la service...
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut,
a zis @luciraica ma sus: cu ohmetrul poti verifica continuitatea rezistentei sondei si continuitatea firelor.
o sa mai citesc si eu si postez, poate mai sunt colegi care au patit, gasim o solutie.

am citit, pe net zice ca la sondele NGK cu 3 si 4 fire in cupla, rezistenta este legata la firele albe.

in cupla sondei, pe firele care vin dinspre motor, trebuie sa ai 12 volti, intre pinii care duc la rezistenta.
  • hasken

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2017

  • Mesaj Privat
Merci Gabi, o sa verific asta. Daca sunt 12 V sa ma inclin spre schimbarea sondei ?
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
daca ai 12v cu siguranta e intrerupta rezistenta. sau contacte imperfecte in cupla. uite-te cu atentie la fire acolo unde intra in cupla sa faca bine contact.
tinem legatura.
  • hasken

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2017

  • Mesaj Privat
Pana la urma am schimbat sonda 1 (care era noua) cu una originala delphi. Ce am observat este ca atunci cand am scos sonda veche nu avea niciun brand pe ea, parea no name, iar capatul ei nu arata ca unul normal cu multe aerisiri, avea doar doua...Sper ca asta sa fi rezolvat problema, am resetat eroarea din nou.

Banuiesc ca fostul proprietar a avut aceiasi problema si cand a cumparat-o a luat una ieftina de pe ebay...

Am masurat sa vad daca primeste 12v si pare in regula.

Sper sa nu se mai aprinda becul..
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR