- andreiviciu
- **
- 203 mesaje
- din 15 Jun 2009
- Astra 2000 X16XEL
- Brasov
andreiviciu
- Mesaje scrise: 203
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2000 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2009
- Mesaj Privat
- blue_maniak
- ***
- 940 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Cluj
blue_maniak
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
- andreiviciu
- **
- 203 mesaje
- din 15 Jun 2009
- Astra 2000 X16XEL
- Brasov
andreiviciu
- Mesaje scrise: 203
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2000 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2009
- Mesaj Privat
citu- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2013 a12xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2015
- Mesaj Privat
- DanX
- **
- 193 mesaje
- din 12 Dec 2007
- Vectra 2006 Z18XE
- Bucuresti
DanX
- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2007
- Mesaj Privat
Eu, la Vectra C cu motor Z18XE, si 114.000k, am folosit pana acum numai GM -5w30. Luna asta am trecut pe Castrol, tot 5w30, sa vedem diferenta.
GM imi consuma cam 300 gr la schimb, in conditiile in care merg destul de agresiv, si 90% numai in oras ( Bucuresti).
Precizez ca schimb ulei + filtre (Mann sau Mahle) in fiecare an, primavara, cam la 10.000 k.
Cand cereti pareri despre ulei, sau cand faceti anumite afirmatii, judecati, analize de valoare, rog precizati :
-in afara de tipul motorului, care aproape ca se subAntelege: Z18XE - despre el vorbim aici;
-tipul masinii (conteaza sarcina/greutatea, si eficienta sistemului de racire) ;
-numarul de kilometri de la bord = oglindeste uzura motorului - f.f. important !
-*numarul de Km. parcursi, de regula, intr-un an;
-stilul de condus;
-categoria de drum parcursa in majoritate : Oras / drum national/judetean, Autostrada.
*Ideea e ca, dc nu faci mai mult de 10.000 de km intr-un an, n-are rost sa bagi un ulei f scump, care e garantat sa spunem 20.000 km. Pt ca uleiul se sch oricum la un an. Dc gresesc, rog corectati-ma.
Mai spunea un coleg, intr-un post anterior, ca I-a dat 7000 de ture motorului, si altcineva il certa pt asta. Recunosc si eu, ca dupa ce-am schimbat distributia si uleiul+filtrele luna asta, am iesit pe centura si I-am dat si eu 7000 de ture, pret de vre-o 2 km. Cred ca aveam 160 si eram in viteza a3-a. Unii mecanici recomanda s-o mai turezi uneori, sa mai revigorezi motorul ( se spune ca astfel se curata supapele, catalizator, tobe, etc.) Mai ales ca eu merg majoritatea timpului numai in oras. Oricum, nu mi s-a aprins nici un martor in bord, iar motorul s-a comportat exemplar si fara probleme.
Multumesc, si astept Feed-back.
GM imi consuma cam 300 gr la schimb, in conditiile in care merg destul de agresiv, si 90% numai in oras ( Bucuresti).
Precizez ca schimb ulei + filtre (Mann sau Mahle) in fiecare an, primavara, cam la 10.000 k.
Cand cereti pareri despre ulei, sau cand faceti anumite afirmatii, judecati, analize de valoare, rog precizati :
-in afara de tipul motorului, care aproape ca se subAntelege: Z18XE - despre el vorbim aici;
-tipul masinii (conteaza sarcina/greutatea, si eficienta sistemului de racire) ;
-numarul de kilometri de la bord = oglindeste uzura motorului - f.f. important !
-*numarul de Km. parcursi, de regula, intr-un an;
-stilul de condus;
-categoria de drum parcursa in majoritate : Oras / drum national/judetean, Autostrada.
*Ideea e ca, dc nu faci mai mult de 10.000 de km intr-un an, n-are rost sa bagi un ulei f scump, care e garantat sa spunem 20.000 km. Pt ca uleiul se sch oricum la un an. Dc gresesc, rog corectati-ma.
Mai spunea un coleg, intr-un post anterior, ca I-a dat 7000 de ture motorului, si altcineva il certa pt asta. Recunosc si eu, ca dupa ce-am schimbat distributia si uleiul+filtrele luna asta, am iesit pe centura si I-am dat si eu 7000 de ture, pret de vre-o 2 km. Cred ca aveam 160 si eram in viteza a3-a. Unii mecanici recomanda s-o mai turezi uneori, sa mai revigorezi motorul ( se spune ca astfel se curata supapele, catalizator, tobe, etc.) Mai ales ca eu merg majoritatea timpului numai in oras. Oricum, nu mi s-a aprins nici un martor in bord, iar motorul s-a comportat exemplar si fara probleme.
Multumesc, si astept Feed-back.
- Alexxb66zxu
- *
- 2 mesaje
- din 03 Mai 2016
- Astra 2002 Z18XE
- Bucuresti
Alexxb66zxu
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2016
- Mesaj Privat
- DanX
- **
- 193 mesaje
- din 12 Dec 2007
- Vectra 2006 Z18XE
- Bucuresti
DanX
- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2007
- Mesaj Privat
djcioc
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2011
- Mesaj Privat
Salut, am folosit ulei polytron 10w40 semi sintetic, am 9000+ km si din 5 liniute pe joja, arata pe la 3,5...(Vectra B2, 2001).
Precizez ca 90% din timp merg prin oras, iar din cauza problemei pe care o au destule Vectre' cu pedala de acceleratie sau ECU (oricat de putin apas pe pedala, masina se tureaza de la 1450 in sus, direct de la relanti), merg cu motorul destul de turat, schimb de obicei intre 3000 si 4000 si am GPL pe ea.
Mi se pare chiar ok, chiar daca nu-mi place reclama pe care o fac ei ca la teleshopping.
Saptamana trecuta la -27 de grade nu am avut probleme la pornire sau in mers, ce-i drept, am asteptat sa ajunga motorul pe la 20 de grade pana am plecat de pe loc. Dar am jumatate de litru de ulei in portbagaj si era in stare perfecta. Precizez ca lichidul de parbriz de -20 de grade facuse cuburi de gheata in interior.
Eu unul va recomand uleiul acesta, chiar daca e un pic exagerat la pret pentru ceea ce este. Am sa-l schimb luna viitoare si daca e cineva curios, pot arata si o poza cu, cat de negru este.
Ca o paranteza:
Cat despre cei care au dat 7000 RPM la motorul acesta, la al meu la 6500 i se taie alimentarea si am aproape de 145-150 in treapta a 3a in bord, oare daca schimb si eu uleiul mi se duce pana la 8000 RPM ?
Precizez ca 90% din timp merg prin oras, iar din cauza problemei pe care o au destule Vectre' cu pedala de acceleratie sau ECU (oricat de putin apas pe pedala, masina se tureaza de la 1450 in sus, direct de la relanti), merg cu motorul destul de turat, schimb de obicei intre 3000 si 4000 si am GPL pe ea.
Mi se pare chiar ok, chiar daca nu-mi place reclama pe care o fac ei ca la teleshopping.
Saptamana trecuta la -27 de grade nu am avut probleme la pornire sau in mers, ce-i drept, am asteptat sa ajunga motorul pe la 20 de grade pana am plecat de pe loc. Dar am jumatate de litru de ulei in portbagaj si era in stare perfecta. Precizez ca lichidul de parbriz de -20 de grade facuse cuburi de gheata in interior.
Eu unul va recomand uleiul acesta, chiar daca e un pic exagerat la pret pentru ceea ce este. Am sa-l schimb luna viitoare si daca e cineva curios, pot arata si o poza cu, cat de negru este.
Ca o paranteza:
Cat despre cei care au dat 7000 RPM la motorul acesta, la al meu la 6500 i se taie alimentarea si am aproape de 145-150 in treapta a 3a in bord, oare daca schimb si eu uleiul mi se duce pana la 8000 RPM ?
darkGEN99
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2017
- Mesaj Privat
Salut colegi!
Sunt nou pe aici.Posed un bertone z18xe.
Cand am cumparat masina fostul proprietar mi-a spus ca uleiul folosit de el a fost castrol 10w40...incercand sa urc in turatii(7000) imi taia benzina si mi.a papat cam 400-500g la schimb.
Acum am schimbat uleiul cu 5w40 LiquiMoly si urc lejer la 7000rpm,motorul este mult mai silentios.Astept sa vad la urmatoarea schimbare de ulei cat a papat.
Eu sunt foarte multumit de el si s-a simtit diferenta.
Succes in continuare!
Sunt nou pe aici.Posed un bertone z18xe.
Cand am cumparat masina fostul proprietar mi-a spus ca uleiul folosit de el a fost castrol 10w40...incercand sa urc in turatii(7000) imi taia benzina si mi.a papat cam 400-500g la schimb.
Acum am schimbat uleiul cu 5w40 LiquiMoly si urc lejer la 7000rpm,motorul este mult mai silentios.Astept sa vad la urmatoarea schimbare de ulei cat a papat.
Eu sunt foarte multumit de el si s-a simtit diferenta.
Succes in continuare!
- Gabor Tiberiu
- **
- 322 mesaje
- din 21 Mai 2013
- Vectra 2003 Z18XE
- Salaj
Gabor Tiberiu
- Mesaje scrise: 322
- Locatie: Salaj
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2013
- Mesaj Privat
Va salut. Folosesc castrol 10w40, am aproape 10.000 km, si vreau aa fac schimbu, sincer nu sunt prea multumit de acest ulei, urca mai greu in turatii.. si a consumat pana in prezent 1 linie de pe joja. Ce ulei imi recomandati? De curand am schimbat motoru, cu unu de la dezmembrari, sa comportat bine pana acum. In celalalt motor foloseam GM 5W30.. pana a sarit un segment de pe piston. Deci.. ce ulei imi recomandati?multumesc
- DanX
- **
- 193 mesaje
- din 12 Dec 2007
- Vectra 2006 Z18XE
- Bucuresti
DanX
- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2007
- Mesaj Privat
djcioc
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2011
- Mesaj Privat
- DanX
- **
- 193 mesaje
- din 12 Dec 2007
- Vectra 2006 Z18XE
- Bucuresti
DanX
- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2007
- Mesaj Privat
djcioc
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2011
- Mesaj Privat
Pt ca acel Castrol poate fi contrafacut. A iesit pe piata acum ceva timp un ulei contrafacut si a fost distribuit in toat tara (si daca nu ma insel si in alte tari) si din cate stiu, nu s-a terminat inca rezerva, chiar daca aia au fost prinsi. Sanse sa-l nimeresti pe cel contrafacut sunt de vreo 80%. Nici aia care il vand nu au de unde sa stie care e originalul.
Ravenol e nemtesc 100% parca. Si ca altele, respecta normele opel.
Parerea mea e ca poti pune 10W40, ca nu mai e iarna sa ai nevoie de 5w cand e frig afara. Iar 40 e mai vascos la temperatura mai mare decat 30, deci ar trebui sa se consume mai putin intre schimburi.
Motorul Z18XE are voie sa consume maxim 1L la 1000km (consum, nu pierdere) si e ca in manualul masinii. Tie ti.a consumat chiar bine, nu ai probleme.
Ravenol e nemtesc 100% parca. Si ca altele, respecta normele opel.
Parerea mea e ca poti pune 10W40, ca nu mai e iarna sa ai nevoie de 5w cand e frig afara. Iar 40 e mai vascos la temperatura mai mare decat 30, deci ar trebui sa se consume mai putin intre schimburi.
Motorul Z18XE are voie sa consume maxim 1L la 1000km (consum, nu pierdere) si e ca in manualul masinii. Tie ti.a consumat chiar bine, nu ai probleme.
- DanX
- **
- 193 mesaje
- din 12 Dec 2007
- Vectra 2006 Z18XE
- Bucuresti
DanX
- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2007
- Mesaj Privat
djcioc
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2011
- Mesaj Privat
djcioc
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2011
- Mesaj Privat
Ok, ok. Dar 10W e Winter. Pt vascozitatea pe timp de iarna. Acum vine vara.
Oricum, eu ma gandeam ca ai ceva km, din moment ce motorul ala are cel putin 9 ani. Ultima data, parca, in 2008 s.a fabricat. eu am pe vectra b din 2001 cu 177000 km. Cred ca tot atatia au fost dati inapoi. )
Atunci, daca vrei sa vezi diferenta, bagi polytron. Dai 200 de lei pe 5 litri si mergi. Eu am sute de km parcursi la 6000 rpm si intre schimburi s.a consumat aproape 500 ml. Dupa 13000 km si cu GPL.
Oricum, eu ma gandeam ca ai ceva km, din moment ce motorul ala are cel putin 9 ani. Ultima data, parca, in 2008 s.a fabricat. eu am pe vectra b din 2001 cu 177000 km. Cred ca tot atatia au fost dati inapoi. )
Atunci, daca vrei sa vezi diferenta, bagi polytron. Dai 200 de lei pe 5 litri si mergi. Eu am sute de km parcursi la 6000 rpm si intre schimburi s.a consumat aproape 500 ml. Dupa 13000 km si cu GPL.
- DanX
- **
- 193 mesaje
- din 12 Dec 2007
- Vectra 2006 Z18XE
- Bucuresti
DanX
- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2007
- Mesaj Privat
djcioc
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2011
- Mesaj Privat
- DanX
- **
- 193 mesaje
- din 12 Dec 2007
- Vectra 2006 Z18XE
- Bucuresti
DanX
- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2007
- Mesaj Privat