- Bunicu
- ****
- 2,192 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,192
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
sa ne intelegem: tu te duci deja dincolo de mufa din portbagaj si aici e problema de comunicare dintre noi. In mufa mama , cea a masinii , mufa din portbagaj care in mod nirmal este ascunsa vederii,intra niste fire care vin , logic, din tabloul de sigurante......zic eu. in tot acel smoc de fire, printre altele, sunt doua fire mai groase, doar doua groase,(celelalte sunt mai subtiri), unul maro care este masa permamenta si altul rosu la fel de gros, dispus diametral opus fata de cel maro.Pe acest fir, ar trebui ca eu sa am +12v la apasarea pedalei de frana, nu mergem mai departe de atat deocamdata, aici lucram, de la botul masinii si pana la mufa din portbagaj, NECONECTATA LA NIMIC. eu nu primesc curect in mufa aia,ma gandesc ca din tablou o fi vreo siguranta separata care duice spre mufa aia....? De retinut, pe masina, toate luminile functioneaza normal.
asta e firul:
asta e firul:
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
eu inteleg foarte bine ce zici tu dar firul ala gros rosu de 2,5 nu este + pe frana ci este + permanent.
firul rosu de 2,5 ajunge in mufa x1 de sub bord si apoi ajunge intr-o siguranta F1.33 de 20A care aparent e undeva in bord...
+-ul pe frana este firul negru cu dunga galbena.
mie asa imi arata in TIS.
mai departe nu am cum sa ma pronunt si iau de bun ce scrie in TIS.
verifica firul negru cu dunga galbena daca ajunge + pe el la apasarea pedalei de frana.
atentie insa, firul asta la capatul din fata intra in alta parte in functie de tipul de display care il ai pe masina...
conform TIS schema ar ajunge in mufa X1 de prin bord (undeva sub bord, nu imi dau seama exact unde):
pinul 30 daca ai TID
pinul 53 daca nu ai TID
Daca masina a venit cu TID si acum are altceva e posibil sa fie si asta cauza problemei.
Ultima modificare făcută de jgyprime la Mar 11 Apr, 2017 9:52 am
firul rosu de 2,5 ajunge in mufa x1 de sub bord si apoi ajunge intr-o siguranta F1.33 de 20A care aparent e undeva in bord...
+-ul pe frana este firul negru cu dunga galbena.
mie asa imi arata in TIS.
mai departe nu am cum sa ma pronunt si iau de bun ce scrie in TIS.
verifica firul negru cu dunga galbena daca ajunge + pe el la apasarea pedalei de frana.
atentie insa, firul asta la capatul din fata intra in alta parte in functie de tipul de display care il ai pe masina...
conform TIS schema ar ajunge in mufa X1 de prin bord (undeva sub bord, nu imi dau seama exact unde):
pinul 30 daca ai TID
pinul 53 daca nu ai TID
Daca masina a venit cu TID si acum are altceva e posibil sa fie si asta cauza problemei.
Ultima modificare făcută de jgyprime la Mar 11 Apr, 2017 9:52 am
- Bunicu
- ****
- 2,192 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,192
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
am inteles acum. Am sa verific asta diseara acasa, multumesc mult. Masina a avut MID din fabrica si MID are si acum, nu s-a schimbat nimic niciodata acolo, vreau doar sa zic ca are logica ce spui, e normal ca un + permanent sa fie rosu si sa fie si gros, cred ca ala merge spre rulota. Diseara verific asa cum ziceam, ramai te rog pe aproape, poate ma ajuti pana la capat.
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- Bunicu
- ****
- 2,192 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,192
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
jgyprime a scris:firul ala gros rosu de 2,5 este + permanent.
firul rosu de 2,5 ajunge in mufa x1 de sub bord si apoi ajunge intr-o siguranta F1.33 de 20A care aparent e undeva in bord...
ai o siguranta pe firul rosu, nu stiu exact unde e localizata, aparent e undeva prin partea stanga a bordului...
firul rosu de 2,5 ajunge in mufa x1 de sub bord si apoi ajunge intr-o siguranta F1.33 de 20A care aparent e undeva in bord...
din punctul meu de vedere masa e masa pentru toata lumea, singura diferenta ar fi grosimea firului in functie de curentul care trece prin el
pentru becuri e subtire, pentru consumatorii mari (ex: frigiderul din rulota) e mai gros.
- Bunicu
- ****
- 2,192 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,192
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
teoretic masa nu ar trebui sa aiba nici o siguranta.
sigurantele se pun de obicei pe +
ca sa elimini orice posibilitate de "fir masa intrerupt" poti sa te iei ca punct de masa caroseria (unde sunt papucii prinsi cu piulite) sau de ce nu, minusul de pe baterie.
Ultima modificare făcută de jgyprime la Mar 11 Apr, 2017 11:02 am
sigurantele se pun de obicei pe +
ca sa elimini orice posibilitate de "fir masa intrerupt" poti sa te iei ca punct de masa caroseria (unde sunt papucii prinsi cu piulite) sau de ce nu, minusul de pe baterie.
Ultima modificare făcută de jgyprime la Mar 11 Apr, 2017 11:02 am
- Bunicu
- ****
- 2,192 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,192
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
cred ca e posibil sa fie imperecheate asa pentru ca daca lipseste unul dintre firele de + lipseste si masa lui...
dupa schema din TIS pinii 10-11-12 nu sunt conectati in cupla cu 13 pini, deci lipsind firul pentru 10 lipseste si masa lui, adica 11...
iar pinul 9 fiind prezent (rosu 2,5) este prezent si firul 13 (maro 2,5) care e masa lui 9.
cred ca asta e logica "imperecherii".
dupa schema din TIS pinii 10-11-12 nu sunt conectati in cupla cu 13 pini, deci lipsind firul pentru 10 lipseste si masa lui, adica 11...
iar pinul 9 fiind prezent (rosu 2,5) este prezent si firul 13 (maro 2,5) care e masa lui 9.
cred ca asta e logica "imperecherii".
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- Bunicu
- ****
- 2,192 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,192
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
of, deocamdata nu am nicio veste pentru ca nu a fost timp de masina, am fost pe la dentist iar cand vii de la dentist, iti arde de orice numai de reparatii la remorca nu. Singurul pas inainte pe care as zice ca l-am facut a fost sa cumpar stecker si stopuri noi pentru remorca. Diseara sper sa am timp macar sa pun aparatul de masura pe acolo, apoi celelalte le voi face dupa Paste.
Multumesc frumos pentru interes, apreciez cand cineva este langa mine , o sa vin cu vesti. Bune sper eu
Multumesc frumos pentru interes, apreciez cand cineva este langa mine , o sa vin cu vesti. Bune sper eu
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- Bunicu
- ****
- 2,192 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,192
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
am luat la rascolit TIS-ul legat de masina ta.
schema firului negru-galben (de frana pentru remorca) difera in functie de:
tipul display-ului
1. daca e TID
2. daca nu e tid si masina nu are check control
3. daca nu e tid si masina are check control
din ce vad in schema din TIS becul de frana de la remorca este singurul afectat de cele 3 conditii de mai sus. restul nu.
deci masina avand MID din fabrica, presupun ca are si check control (fapt confirmat de tine cum ca restul luminilor de la remorca merg iar frana nu).
mergand pe supozitia asta, pun si restul schemei pentru firul de frana de la remorca:
firul negru-galben intra pe pinul 6.
daca acolo nu ai nici un modul, ai 2 optiuni:
1. il cumperi si il montezi acolo (posibil sa necesite si programare, nu ma pricep)
2. incerci sa faci o punte intre firul care vin din pinul 53 din x1 si unul dintre firele care vin din pinii 25, 30 sau 31 tot din mufa X1
din ce vad eu in mufa x1 ar trebui sa existe cel putin pinul 30 care vine de la pedala de frana si pleaca spre stopul din luneta respectiv celelalte 2 becuri de frana din spate...
schema firului negru-galben (de frana pentru remorca) difera in functie de:
tipul display-ului
1. daca e TID
2. daca nu e tid si masina nu are check control
3. daca nu e tid si masina are check control
din ce vad in schema din TIS becul de frana de la remorca este singurul afectat de cele 3 conditii de mai sus. restul nu.
deci masina avand MID din fabrica, presupun ca are si check control (fapt confirmat de tine cum ca restul luminilor de la remorca merg iar frana nu).
mergand pe supozitia asta, pun si restul schemei pentru firul de frana de la remorca:
firul negru-galben intra pe pinul 6.
daca acolo nu ai nici un modul, ai 2 optiuni:
1. il cumperi si il montezi acolo (posibil sa necesite si programare, nu ma pricep)
2. incerci sa faci o punte intre firul care vin din pinul 53 din x1 si unul dintre firele care vin din pinii 25, 30 sau 31 tot din mufa X1
din ce vad eu in mufa x1 ar trebui sa existe cel putin pinul 30 care vine de la pedala de frana si pleaca spre stopul din luneta respectiv celelalte 2 becuri de frana din spate...
- Bunicu
- ****
- 2,192 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,192
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
depinde cum iei acea tensiune. daca folosesti firul pentru a aprinde 2 becuri nu este corect si vei suprasolicita firul cu risc sa iei foc. daca in schimb iei de acolo firul de comanda pentru un releu (ceea ce iti recomand) atunci se poate face si nu suprasoliciti nimic.
Sfatul meu este sa iei doar ca si fir de comanda pentru un releu, adaugi la instalatie acest releu si ai rezolvat problema. Eu la Astra G-ul meu cand am pus carlig am luat instalatia cu totul si in portbagaj aveam mufa de legatura pentru el. Si la tine tine cred ca este exact la fel... daca nu iti vine acolo in acea mufa curent, ar trebui atunci sa verifici firul de la tablou pana la mufa ca este posibil undeva sa fie sectionat.
ATENTIE! daca ai mufa originala de Opel Astra G ea are un mic intrerupator pe ea pentru deconectarea stopului de ceata spate si care mai face probleme cateodata... Eu am avut aceasta problema si am realizat abia dupa ce am desfacut jumatate de masina si am verificat toata instalatia electrica de la tablou pana la becuri. Dar repet, este pentru sotpul de ceata acel intrerupator ca atunci cand conectezi remorca sa iti mearga doar pe remorca stopul de ceata nu si la masina sa nu vezi numai rosu in oglinda retrovizoare.
Sfatul meu este sa iei doar ca si fir de comanda pentru un releu, adaugi la instalatie acest releu si ai rezolvat problema. Eu la Astra G-ul meu cand am pus carlig am luat instalatia cu totul si in portbagaj aveam mufa de legatura pentru el. Si la tine tine cred ca este exact la fel... daca nu iti vine acolo in acea mufa curent, ar trebui atunci sa verifici firul de la tablou pana la mufa ca este posibil undeva sa fie sectionat.
ATENTIE! daca ai mufa originala de Opel Astra G ea are un mic intrerupator pe ea pentru deconectarea stopului de ceata spate si care mai face probleme cateodata... Eu am avut aceasta problema si am realizat abia dupa ce am desfacut jumatate de masina si am verificat toata instalatia electrica de la tablou pana la becuri. Dar repet, este pentru sotpul de ceata acel intrerupator ca atunci cand conectezi remorca sa iti mearga doar pe remorca stopul de ceata nu si la masina sa nu vezi numai rosu in oglinda retrovizoare.
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
si eu sustin solutia cu un releu.
e mult mai sigur sa folosesti un releu care consuma cateva zeci de miliamperi in loc sa legi direct becurile de la remorca la stopul pe frana.
evident, as pune pe circuitul de unde iei +-ul o siguranta suplimentara (si zic ca 15A ar fi suficienti pentru ambele becuri de frana de pe remorca, cred ca si 10A ar fi suficienti, dar sa ai un surplus zic eu) pentru cazul in care ai vreun scurt la remorca (se poate intampla zic eu).
adica asa:
Ultima modificare făcută de jgyprime la Mar 18 Apr, 2017 10:22 am, modificat de 2 ori în total
e mult mai sigur sa folosesti un releu care consuma cateva zeci de miliamperi in loc sa legi direct becurile de la remorca la stopul pe frana.
evident, as pune pe circuitul de unde iei +-ul o siguranta suplimentara (si zic ca 15A ar fi suficienti pentru ambele becuri de frana de pe remorca, cred ca si 10A ar fi suficienti, dar sa ai un surplus zic eu) pentru cazul in care ai vreun scurt la remorca (se poate intampla zic eu).
adica asa:
Ultima modificare făcută de jgyprime la Mar 18 Apr, 2017 10:22 am, modificat de 2 ori în total
- Bunicu
- ****
- 2,192 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,192
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
- Bunicu
- ****
- 2,192 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,192
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat