- nba25
- OP
- 179 mesaje
- din 03 Oct 2006
- Astra 2007 1.7 CDTI
- Vulcan
nba25
- Mesaje scrise: 179
- Locatie: Vulcan
- Masina: Astra 2007 1.7 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2006
- Mesaj Privat
- BV19MAX
- ****
- 2,559 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,559
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
Nici una nu este automata. Arcul este doar pentru tensionarea initiala a curelei pana strangi surubul.
Si da, la Astra H s-a montat doar cel cu arc. Cel cu lamela s-a pus pe Y17DIT (98-2000).
Desfaci filtrul de aer, suportul de motor dinspre filtru (inainte suspenzi motorul pe un cric sau capra), dai cureaua de accesorii jos, apoi desfaci cele 4 suruburi de pe fulia de la arbore (nu si cel din mijloc).
Dai fulia jos si apoi plasticele de la distributie. Invarti de motor in sensul acelor de ceasornic pana se aliniaza cele 3 puncte (unul pe axa cu came, in jurul orei 8, il poti bloca cu un surub de 6, unul in pompa de injectie, in jurul orei 4:30-5. blocat cu un surub de 8 si pinul de pe arbore trebuie sa ajunga in jurul orei 12:30 si sa se alinieze cu o sageata de pe carcasa pompei de ulei). Slabesti rola intinzatoare si o demontezi. apoi slabesti rola de ghidaj si o inlocuiesti. La montaj ca sa-ti fie mai usor desfaci si cele 3 surubele ce tin cititorul de turatie axa cu came. Fa-ti semne la pozitia lui inainte, sa nu ai surprize.
Se monteaza in ordine inversa, avand grija sa nu invarti de arbore.
Dupa ce pui cureaua, fara sa strangi rola intinzatoare dai motorul un sfert de tura inapoi si strangi surubul la 40 Nm in pozitia in care a ramas rola.
Faci 2 ture complete ale motorului dupa ce ai strans rola intinzatoare si te asiguri ca se aliniaza in continuare semnele. Daca se aliniaza continui cu montajul. Daca nu, dai cureaua jos si o iei de la capat fara sa misti arborele prea mult.
Si da, la Astra H s-a montat doar cel cu arc. Cel cu lamela s-a pus pe Y17DIT (98-2000).
Desfaci filtrul de aer, suportul de motor dinspre filtru (inainte suspenzi motorul pe un cric sau capra), dai cureaua de accesorii jos, apoi desfaci cele 4 suruburi de pe fulia de la arbore (nu si cel din mijloc).
Dai fulia jos si apoi plasticele de la distributie. Invarti de motor in sensul acelor de ceasornic pana se aliniaza cele 3 puncte (unul pe axa cu came, in jurul orei 8, il poti bloca cu un surub de 6, unul in pompa de injectie, in jurul orei 4:30-5. blocat cu un surub de 8 si pinul de pe arbore trebuie sa ajunga in jurul orei 12:30 si sa se alinieze cu o sageata de pe carcasa pompei de ulei). Slabesti rola intinzatoare si o demontezi. apoi slabesti rola de ghidaj si o inlocuiesti. La montaj ca sa-ti fie mai usor desfaci si cele 3 surubele ce tin cititorul de turatie axa cu came. Fa-ti semne la pozitia lui inainte, sa nu ai surprize.
Se monteaza in ordine inversa, avand grija sa nu invarti de arbore.
Dupa ce pui cureaua, fara sa strangi rola intinzatoare dai motorul un sfert de tura inapoi si strangi surubul la 40 Nm in pozitia in care a ramas rola.
Faci 2 ture complete ale motorului dupa ce ai strans rola intinzatoare si te asiguri ca se aliniaza in continuare semnele. Daca se aliniaza continui cu montajul. Daca nu, dai cureaua jos si o iei de la capat fara sa misti arborele prea mult.
- nba25
- OP
- 179 mesaje
- din 03 Oct 2006
- Astra 2007 1.7 CDTI
- Vulcan
nba25
- Mesaje scrise: 179
- Locatie: Vulcan
- Masina: Astra 2007 1.7 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2006
- Mesaj Privat
- deleted-30842
- ****
- 1,416 mesaje
- din 06 Mar 2009
deleted-30842
- Mesaje scrise: 1,416
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat