ady20
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2006 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2011
- Mesaj Privat
- mircea neicu
- **
- 344 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2008 Z14XEP
- Galati
mircea neicu
- Mesaje scrise: 344
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
ady20
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2006 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2011
- Mesaj Privat
Pe autokarma, la bidon de 4L. Ma gandesc sa il bag pe acesta la urmatorul schimb si eram curios daca a mai folosit cineva acest tip de ulei la z14xep. Eu nu am observat depuneri la GM daca il schimb sub 10 000km, daca il lasi mai mult se schimba treaba. Ce nu-mi place la GM e ca imi afuma esapamentul, desi nu sunt foarte convins ca uleiul e de vina si ca dupa 2000-3000 km timp in care sta nemiscat pe joja incepe sa il consume, incet dar sigur. Estimez ca am un consum de 0.5-0.6l la 7-8000 km. E drept ca mai am si ceva pierderi pe la busonul de ulei care nu mai etanseaza foarte bine, dar nu stiu cat de mult conteaza asta.
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Am doua nelamuriri (la Astra H din semnatura):
1.Am schimbat uleiul din motor si filtrul.Uleiul vechi era foarte negru si urat,dar era la nivel.Masina,cumparata in decembrie,am facut 1500km cu uleiul vechi...am amanat schimbarea uleiului,din cauza frigului (am vrut sa fac eu operatiunea)...Constat ca uleiul cel nou (Castrol EDGE cu Titanium 5W30) s-a innegrit,chiar de a doua zi...A intrat cantitatea normala de ulei,aprox 3 L si ceva.Unde ar fi putut sa fi ramas mult ulei din cel vechi?
2.Am schimbat senzorul de presiune de ulei,caci cel vechi era plin de ulei la mufa.Am pus original GM (cu sita la gaurica).Problema: Am zis sa fac un test,sa vad cum apare eroarea si am scos mufa din senzor.Surpriza...nu apare nimic pe bord.Bag,scot mufa...nu se intampla nimic.Motorul merge ok.Am masurat si senzorul vechi in aer si pe cel nou,pe motor,fac contact la masa (rezistenta 0). Care ar fi problema?
1.Am schimbat uleiul din motor si filtrul.Uleiul vechi era foarte negru si urat,dar era la nivel.Masina,cumparata in decembrie,am facut 1500km cu uleiul vechi...am amanat schimbarea uleiului,din cauza frigului (am vrut sa fac eu operatiunea)...Constat ca uleiul cel nou (Castrol EDGE cu Titanium 5W30) s-a innegrit,chiar de a doua zi...A intrat cantitatea normala de ulei,aprox 3 L si ceva.Unde ar fi putut sa fi ramas mult ulei din cel vechi?
2.Am schimbat senzorul de presiune de ulei,caci cel vechi era plin de ulei la mufa.Am pus original GM (cu sita la gaurica).Problema: Am zis sa fac un test,sa vad cum apare eroarea si am scos mufa din senzor.Surpriza...nu apare nimic pe bord.Bag,scot mufa...nu se intampla nimic.Motorul merge ok.Am masurat si senzorul vechi in aer si pe cel nou,pe motor,fac contact la masa (rezistenta 0). Care ar fi problema?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Dan,multumesc pentru explicatii.Sfatuieste-ma ce sa fac cu uleiul...Pot sa merg cu el asa,pana la urmatorul schimb (1 an/10000km)? Sau sa-l schimb...dupa cati km?
Despre senzor...ma intreb cum e posibil sa functioneze asa (adica sa nu functioneze) ceva facut de cei ce se lauda cu "lucrul bine facut"? Eu ma gandeam ca poate fostul proprietar o fi anulat din calculator functia senzorului...desi,ar fi anormal sa se poata face asta.
Despre senzor...ma intreb cum e posibil sa functioneze asa (adica sa nu functioneze) ceva facut de cei ce se lauda cu "lucrul bine facut"? Eu ma gandeam ca poate fostul proprietar o fi anulat din calculator functia senzorului...desi,ar fi anormal sa se poata face asta.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
citu- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2013 a12xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2015
- Mesaj Privat
- check-zone
- *
- 3 mesaje
- din 02 Apr 2017
- Corsa 2007 W0L0SDL68740876
- Bucuresti
check-zone
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2007 W0L0SDL68740876
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2017
- Mesaj Privat
Salut! Am facut schimbul de ulei pentru Opel Corsa D 1.2 benzina si mi-au pus Castrol edge 5w-30 advanced full synthetic titanium fst. Pe bidon insa are si un cod LL despre care am citit ca acest tip de ulei nu este recomandat si nu este aprobat de catre Opel. Ce parere aveti? Sa-l las pe asta chiar daca nu are standardul dexos2 (GM LL-A-025) sau sa il inlocuiesc? Am auzit opinii diferite-unii spun ca este important sa fie recomandat de Opel, altii zic ca aceste coduri sunt doar o chestiune de marketing...
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
- check-zone
- *
- 3 mesaje
- din 02 Apr 2017
- Corsa 2007 W0L0SDL68740876
- Bucuresti
check-zone
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2007 W0L0SDL68740876
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2017
- Mesaj Privat
FrankI54
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2017
- Mesaj Privat
Salutare tuturor!
Recent mi-am luat un Astra H hatchback cu Z14XEP, am vazut in cartea service ca s-a folosit 5W40 o perioada -- masina cumparata cu 117kkm, cei de la reprezentanta acum mi-au zis si mi-au pus 5W30, desi in manual scrie o gama mai variata... 0W-30, 0W-40, 5W-30 sau 5W-40.
Ati putea sa-mi spuneti in care dintre situatii s-ar folosi 0W-30 sau 0W-40? Am citit putin pe internet si am observat diferentele de vascozitate la 100 grade C. Singurele detalii pe care am putut sa le vad, cat de cat legitime a fost doar de la Mobil 1.
La Mobil1 am vazut asa:
0W-30: 100C Viscosity - 10.9
5W-30: 100C Vis. - 11.0
0W-40: 100C Vis. - 13.5
5W-40: 100C Vis. - 13.7
Din cate am inteles din cititele pe net, documentare din manuale, cel mai important pentru masina e un ulei cu vascozitate cat mai buna pentru o eficienta cat mai mare... consum mic, asadar nu stiu cum ar putea beneficia masina de la 10.9 la consum, ma gandesc ca ar circula pistoanele mai usor, doar ca mi frica ca ar consuma poate ulei -- inca nu stiu starea motorului 100%, am circulat cam vreo 4000km cu ea, a fost ok, nu am observat consum de ulei. Erau scurgeri de la unele garnituri intarite, dar au fost schimbate recent cand am schimbat si distributia ca a avut zgomot odata cu venirea verii. Asadar dupa 3000km in mana mea am avut un schimb de ulei din nou, atunci culoarea uleiului GM pus de reprezentanta avea o culoare cafenie, nu neagra, cu un maro de cafea... intrebarea mea este: E normal dupa 3000km sa fie asa uleiul? Daca nu, chiar asa proasta calitate are GM?
As dori sa stiu, daca mi-as pune Mobil1 la urmatorul schimb, de care as putea sa bag? Exista motiv pentru care nu se poate folosi 0W30?
Recent mi-am luat un Astra H hatchback cu Z14XEP, am vazut in cartea service ca s-a folosit 5W40 o perioada -- masina cumparata cu 117kkm, cei de la reprezentanta acum mi-au zis si mi-au pus 5W30, desi in manual scrie o gama mai variata... 0W-30, 0W-40, 5W-30 sau 5W-40.
Ati putea sa-mi spuneti in care dintre situatii s-ar folosi 0W-30 sau 0W-40? Am citit putin pe internet si am observat diferentele de vascozitate la 100 grade C. Singurele detalii pe care am putut sa le vad, cat de cat legitime a fost doar de la Mobil 1.
La Mobil1 am vazut asa:
0W-30: 100C Viscosity - 10.9
5W-30: 100C Vis. - 11.0
0W-40: 100C Vis. - 13.5
5W-40: 100C Vis. - 13.7
Din cate am inteles din cititele pe net, documentare din manuale, cel mai important pentru masina e un ulei cu vascozitate cat mai buna pentru o eficienta cat mai mare... consum mic, asadar nu stiu cum ar putea beneficia masina de la 10.9 la consum, ma gandesc ca ar circula pistoanele mai usor, doar ca mi frica ca ar consuma poate ulei -- inca nu stiu starea motorului 100%, am circulat cam vreo 4000km cu ea, a fost ok, nu am observat consum de ulei. Erau scurgeri de la unele garnituri intarite, dar au fost schimbate recent cand am schimbat si distributia ca a avut zgomot odata cu venirea verii. Asadar dupa 3000km in mana mea am avut un schimb de ulei din nou, atunci culoarea uleiului GM pus de reprezentanta avea o culoare cafenie, nu neagra, cu un maro de cafea... intrebarea mea este: E normal dupa 3000km sa fie asa uleiul? Daca nu, chiar asa proasta calitate are GM?
As dori sa stiu, daca mi-as pune Mobil1 la urmatorul schimb, de care as putea sa bag? Exista motiv pentru care nu se poate folosi 0W30?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
FrankI54
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2017
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
FrankI54
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2017
- Mesaj Privat
FrankI54
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2017
- Mesaj Privat
Salutare tuturor,
Intr-un final mi-am facut schimbul de ulei la masina (Z14XEP) si am pus Mobil 1 0W40 NewLife. In comparatie cu 5W30 GM (ce pune reprezentanta ca standard) opiniile mele sunt astfel:
- motorul a devenit mai silentios, considerabil.
- la accelerari si la sarcina(urcare) masina trage mult mai frumos si mai limpede, la rotatii mai mici are o forta considerabila. Nu va imaginati minuni, dar fata de uleiul anterior sunt mult mai multumit cu comportamentul motorului, mai ales dupa pornire, in regim rece.
- culoarea uleiului, dupa ce mi-a fost pus in motor, parea a fi mai inchisa ca standard ca cel GM (care arata deschis de tot, ca uleiul de floarea soarelui la magazin), asadar, doar cateva sute de km am mers cu masina, dar deja mi s-a inchis la culoare ceea ce nu stiu daca asa trebuie sa fie sau nu e ok. Pata de ulei lasata pe servetel este unul maro deschis, dar la cantitate pare un maro inchis deja.
Intrebari: Culoarea uleiului este normal sa fie atat de inchis? La cel GM era asa doar dupa 3 mii de km sau cam asa. Voi ce experiente ati avut cu aceste uleiuri, sau alte tipuri?
Verdict: In cazul in care culoarea uleiului nu e un semn negativ, si e normal... Pot sa zic ca nu voi mai trece inapoi la GM. Va trebui sa mai vedem dupa vreo 1-2 schimburi.
@Dan, tu spuneai ca folosesti acest ulei pe masinile tale, aceasta culoare e ok?
Toate cele bune!
Intr-un final mi-am facut schimbul de ulei la masina (Z14XEP) si am pus Mobil 1 0W40 NewLife. In comparatie cu 5W30 GM (ce pune reprezentanta ca standard) opiniile mele sunt astfel:
- motorul a devenit mai silentios, considerabil.
- la accelerari si la sarcina(urcare) masina trage mult mai frumos si mai limpede, la rotatii mai mici are o forta considerabila. Nu va imaginati minuni, dar fata de uleiul anterior sunt mult mai multumit cu comportamentul motorului, mai ales dupa pornire, in regim rece.
- culoarea uleiului, dupa ce mi-a fost pus in motor, parea a fi mai inchisa ca standard ca cel GM (care arata deschis de tot, ca uleiul de floarea soarelui la magazin), asadar, doar cateva sute de km am mers cu masina, dar deja mi s-a inchis la culoare ceea ce nu stiu daca asa trebuie sa fie sau nu e ok. Pata de ulei lasata pe servetel este unul maro deschis, dar la cantitate pare un maro inchis deja.
Intrebari: Culoarea uleiului este normal sa fie atat de inchis? La cel GM era asa doar dupa 3 mii de km sau cam asa. Voi ce experiente ati avut cu aceste uleiuri, sau alte tipuri?
Verdict: In cazul in care culoarea uleiului nu e un semn negativ, si e normal... Pot sa zic ca nu voi mai trece inapoi la GM. Va trebui sa mai vedem dupa vreo 1-2 schimburi.
@Dan, tu spuneai ca folosesti acest ulei pe masinile tale, aceasta culoare e ok?
Toate cele bune!
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- iurean tudor
- *
- 10 mesaje
- din 21 Mai 2016
- Vectra 2004 Z18XE
- Cluj
iurean tudor
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2016
- Mesaj Privat
salutare
am si eu un Vectra B 1.8i 16v 125cp (Z18XE) si urmeaza sa ii fac schimbul de ulei. ce tip de ulei ma sfatuiti sa bag in ea? sau ce ati mai folosit si sunteti multumiti? de cand am luat masina (de 3 ani) am bagat doar Castrol Magnatec Sintetic 10w-40 A3/B4. schimb regulat la 25-30.000 km. are rost sa trec pe alt tip de ulei sau sa raman tot pe Castrol. acum are 276.470 km rulati
am si eu un Vectra B 1.8i 16v 125cp (Z18XE) si urmeaza sa ii fac schimbul de ulei. ce tip de ulei ma sfatuiti sa bag in ea? sau ce ati mai folosit si sunteti multumiti? de cand am luat masina (de 3 ani) am bagat doar Castrol Magnatec Sintetic 10w-40 A3/B4. schimb regulat la 25-30.000 km. are rost sa trec pe alt tip de ulei sau sa raman tot pe Castrol. acum are 276.470 km rulati
- litian28
- **
- 213 mesaje
- din 21 Nov 2008
- Astra 2019 B14XFL
- Mehedinti
litian28
- Mesaje scrise: 213
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 2019 B14XFL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2008
- Mesaj Privat
Domnu Dan acum ca nu se mai importa la noi acel Mobil 1 0W40, mai stiti undeva de pe unde mai putem achizitiona?Am tot de ala acum in motor si as face un bis, dat fiind ca pana acum nu am bagat de 2 ori acelasi ulei.Am un opel astra H, Z14XEP, 90cp, 66 kw, 102 000 km, an 2009 si ma intrebam ce parere aveti despre brandul Ravenol?!?!Ce as mai putea baga in loc de Mobil 1 0W40?! Multumesc anticipat pentru raspunsuri!