Dany2016
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Germania
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2016
- Mesaj Privat
Salut prieteni ! Am un Opel Astra H 1,7 din 2008, motor Z17DTJ, 110 cp, 81 kw.
Am explicat în alte discuții despre un ronțãit care mi se aude la motor în speranța ca ma va ajuta cineva sã înțeleg care e cauza acestui ronțãit.
Pentru prima datã acest ronțãit a început sã se audã în timp cînd faceam trecerea din treapta 1-2-3, adicã între trepte.
Apoi treptat a început sã se audã acest ronțãit la motor și la relanți, așa doar cîteva scunde se aude și dispare, apoi iar, nu se aude în permanențã.
Unul din colegi - OP3l - într-un rãspuns la discuțiile pornite de mine a scris cã acest ronțãit este o problema comuna la DTJ ,DTR si anume regulatorul de presiune.
Am fost în service Opel în Germania și ulerior la un service auto acasa, și în amble cazuri, atît timp cît mașina s-a aflat în service, motorul funcționa perfect iar mecanicii nu auzeau nici un sunet straniu, adicã acel ronțãit de care va spun.
A fost facutã testarea computerizatã și mecanicii nu au depistat absolut nici o problemã.
Am cautat pe youtube și iata ca am gasit doua cazuri cu exact același sunet - roțãit care se aude la motorul meu.
http://www.youtube.com/watch?v=9ajXIFjHHXk
http://www.youtube.com/watch?v=lbauRuKeB_s
În aceste filmulețe se aude exact sunetul - ronțãitul ce se aude și la Opelul meu acum.
Colegi, va rog mult sa priviti atent și sã îmi spuneți cei care au avut o asemenea problema, care e cauza acestui sunet, este grav, cum se poate de rezolvat problema în cauzã ?
Am explicat în alte discuții despre un ronțãit care mi se aude la motor în speranța ca ma va ajuta cineva sã înțeleg care e cauza acestui ronțãit.
Pentru prima datã acest ronțãit a început sã se audã în timp cînd faceam trecerea din treapta 1-2-3, adicã între trepte.
Apoi treptat a început sã se audã acest ronțãit la motor și la relanți, așa doar cîteva scunde se aude și dispare, apoi iar, nu se aude în permanențã.
Unul din colegi - OP3l - într-un rãspuns la discuțiile pornite de mine a scris cã acest ronțãit este o problema comuna la DTJ ,DTR si anume regulatorul de presiune.
Am fost în service Opel în Germania și ulerior la un service auto acasa, și în amble cazuri, atît timp cît mașina s-a aflat în service, motorul funcționa perfect iar mecanicii nu auzeau nici un sunet straniu, adicã acel ronțãit de care va spun.
A fost facutã testarea computerizatã și mecanicii nu au depistat absolut nici o problemã.
Am cautat pe youtube și iata ca am gasit doua cazuri cu exact același sunet - roțãit care se aude la motorul meu.
http://www.youtube.com/watch?v=9ajXIFjHHXk
http://www.youtube.com/watch?v=lbauRuKeB_s
În aceste filmulețe se aude exact sunetul - ronțãitul ce se aude și la Opelul meu acum.
Colegi, va rog mult sa priviti atent și sã îmi spuneți cei care au avut o asemenea problema, care e cauza acestui sunet, este grav, cum se poate de rezolvat problema în cauzã ?
Dany2016
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Germania
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2016
- Mesaj Privat
Am tot cãutat rãspuns la problema mea și iata ce am gasit cã spun unii despre acest sunet - ronțãit:
Felician Dan - de pe youtube -
... ”Dupã schimbarea filtrului de motorinã sunetul dispare. Atenție schimbați numai cu filtru original GM. Dupã un timp sunetul o sa aparã din nou. Soluția este provizorie. Existã și o informare de la producator despre aceastã problemã iar recomandarea este ori schimbarea filtrului de motorinã ori înlocuire chit conducte alimentare. Pe undeva pe circuitul de alimentare intra aer fals care genereazã acest sunet în pompa de înalte. Cu timpul acest lucru duce dupã pãrerea mea și la defectarea sau decalibrarea regulatorul de presiune consecința fiind faptul ca motorul are periodic oscilații de turație la relantiu. Cu toate aceste probleme cunoscute și de producãtor se garanteazã faptul ca din punct de vedere tehnic motorul nu are de suferit și nu existã nici un alt fel de efect secundar, doar disconfortul auditiv pe care ni-l creeazã nouã. Așa ca nu are rost sã vã faceți alte griji.”...
Aici vreau sa menționez imediat ce am cumpãrat eu Opelul meu am schimbat toate filtrele și uleiul, iar acest sunet a început sã se audã dupã vreo 5000 km. Nu cunosc ce filtru de motorina mi-au pus in service aici in Germania.
Am facut 10.000 km, si acum o luna în urmã am schimbat iar toate filtrele. La filtrul de motorinã nu am pus unul original GM, dar am pus un filtru care mi-a fost recomandat aici în magazinele de piese din Germania.
Sunetul straiu cu acel ronțãit mi-a reapãrut dupã numai 500 km.
Acum nu mai știu ce sa mai cred, oare sa fie totuși problema în filtru, s-au problema este în circuitul de alimentare cu motorina, s-au poate cauza acestui sunet e cu totul alta ?
Felician Dan - de pe youtube -
... ”Dupã schimbarea filtrului de motorinã sunetul dispare. Atenție schimbați numai cu filtru original GM. Dupã un timp sunetul o sa aparã din nou. Soluția este provizorie. Existã și o informare de la producator despre aceastã problemã iar recomandarea este ori schimbarea filtrului de motorinã ori înlocuire chit conducte alimentare. Pe undeva pe circuitul de alimentare intra aer fals care genereazã acest sunet în pompa de înalte. Cu timpul acest lucru duce dupã pãrerea mea și la defectarea sau decalibrarea regulatorul de presiune consecința fiind faptul ca motorul are periodic oscilații de turație la relantiu. Cu toate aceste probleme cunoscute și de producãtor se garanteazã faptul ca din punct de vedere tehnic motorul nu are de suferit și nu existã nici un alt fel de efect secundar, doar disconfortul auditiv pe care ni-l creeazã nouã. Așa ca nu are rost sã vã faceți alte griji.”...
Aici vreau sa menționez imediat ce am cumpãrat eu Opelul meu am schimbat toate filtrele și uleiul, iar acest sunet a început sã se audã dupã vreo 5000 km. Nu cunosc ce filtru de motorina mi-au pus in service aici in Germania.
Am facut 10.000 km, si acum o luna în urmã am schimbat iar toate filtrele. La filtrul de motorinã nu am pus unul original GM, dar am pus un filtru care mi-a fost recomandat aici în magazinele de piese din Germania.
Sunetul straiu cu acel ronțãit mi-a reapãrut dupã numai 500 km.
Acum nu mai știu ce sa mai cred, oare sa fie totuși problema în filtru, s-au problema este în circuitul de alimentare cu motorina, s-au poate cauza acestui sunet e cu totul alta ?
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- xcuseme
- ****
- 1,444 mesaje
- din 26 Aug 2006
- Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Iasi
xcuseme
- Mesaje scrise: 1,444
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2006
- Mesaj Privat
mirrrcea
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2015
- Mesaj Privat
Astazi mi-a aparut si mie un suierat puternic, asta dupa ce am accelerat destul de puternic de pe loc.... Am gasit un filmulet care reda cam cum suna... Apreciez orice sfat pe care mi-l puteti da.
http://www.youtube.com/watch?v=NBseVAhfx5w
http://www.youtube.com/watch?v=NBseVAhfx5w
- Comanac Vlad
- *
- 12 mesaje
- din 29 Jun 2016
- Astra 2009 Z17DTJ
- Sibiu
Comanac Vlad
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2009 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2016
- Mesaj Privat
Problema cu acel sunet vine de la carcasa filtrului de motorina, au incercat uni sa schimbe tot ansamblul de filtru de motorina cu un filtru de motorina de Logan (incapsulat, neincalzit) si au scapat de acel sunet.
Problema cu oscilatia turatiei de la relanti tine strict numai de SCV (regulatorul de presiune de pe pompa de inalte), eu am reusit sa scap de acel defect dupa ce am desfacut SCV, curatat interiorul regulatorului si pistonasul cu pasta de dinti si o laveta moale (frecat bine de tot). Acel SCV este o electrovalva care functioneaza fier pe fier, nu are nici o garnitura in interior, materialul oboseste de la frecare si apare un punct unde gliseaza usor si unul unde gliseaza mai greu, cand face tranzitia de la usor la greu, apare oscilatia la relanti.
Problema cu oscilatia turatiei de la relanti tine strict numai de SCV (regulatorul de presiune de pe pompa de inalte), eu am reusit sa scap de acel defect dupa ce am desfacut SCV, curatat interiorul regulatorului si pistonasul cu pasta de dinti si o laveta moale (frecat bine de tot). Acel SCV este o electrovalva care functioneaza fier pe fier, nu are nici o garnitura in interior, materialul oboseste de la frecare si apare un punct unde gliseaza usor si unul unde gliseaza mai greu, cand face tranzitia de la usor la greu, apare oscilatia la relanti.