Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric
  • chupachabra

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2006 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Salut.
Acm cateva luni am vazut cateva modificari la un opel astra H 1.7 cdti DTH .
- In locul alternatorului cu pompa vacum avea un alternator normal de 140 A
- pentru vacuum folosea o pompa electrica de vacuum de la un volvo S40 -S60 etc
- un traseu de auto excitare de la noul alternator la tabloul de siguranta ,( un fir cu un bec de pozitie montat pe el care intra in functiune cand pui contactul )
modificarea asta o am si eu o sa va fac cateva poze cand am timp .
Daca va dispera diodele arse baterii stricate si altele . Spor la modificari !
La el functioneaza de 4 ani fara probleme , nu e nevoie de un alternator puternic 100A sunt suficienti , tot ce trebuie sa faceti este sa montati un fir de la mufa lui cu un bec de pozitie pe el la un contact ce are tensiune doar cad e contactul pus ! prin metoda asta alternatorul incara in functie de cerintele bateriei , excitatia nu mai este data de ECu sau cim sau de cine e data . o sa va fac un filmulet sa va arta ce si unde vine legat , montat .
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Nu mai pot de curiozitate. Uite ca cineva s-a saturat de eternele probleme ale alternatoarelor de pe motorul de 1.7 si a facut o modificare inteligenta care chiar functioneaza.

Si eu sunt interesat de aceasta modificare, daca ai toate datele si le pui aici cred ca o sa fie multi care vor proceda la fel.
  • chupachabra

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2006 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2014

  • Mesaj Privat




LA rece indiferent de cosumatori sub 14,2 nu scade, dupa ce se incalzeste oscileaza intre 13,9 si 14.3 - 14,4
13,9 apare doar in oras , in afara orasului nu scade sub 14,2 indiferent de regimul de turatie .
in imagine 14,1 cu toti consumatorii ,faruri , dezaburire treapta 4 ,dezghetare parbriz ,muzica


Ultima modificare făcută de chupachabra la Lun 20 Feb, 2017 3:14 pm, modificat de 3 ori în total
  • chupachabra

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2006 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Cam asa arata schema !

Se poate folosi alternator si de astra g , nu conteaza amperajul . eu am modificare facuta de 2 ani .
S-a stricat alternatorul intr-o dimineata am luat unul de pe net cu 300 ron , a fost defect, ars si cu rulmentii blocati . Am cumparat o mufa si am incercat solutia asta dupa ce am vazut pe youtube o schema si surpriza dupa ce doi electricieni m-au asigurat ca alternatorul are diodele arse A functionat si inca functioneaza .
Daca vreti sa puneti un alt alternator mai puternic nu folositi pompe de vacum aftermarket. folositi doar originale , de la volvo sau touareg , asa aveti siguranta ca nu ramaneti fara frane.

poza cum trebuie legat firul la mufa alternatorului !



Ultima modificare făcută de chupachabra la Lun 20 Feb, 2017 3:16 pm, modificat de 3 ori în total
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
foloseste bb codes sau direct link spre poza... nu merge ce ai scris acolo...
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
chupachabra a scris:
- un traseu de auto excitare de la noul alternator la tabloul de siguranta ,( un fir cu un bec de pozitie montat pe el care intra in functiune cand pui contactul ) , tot ce trebuie sa faceti este sa montati un fir de la mufa lui cu un bec de pozitie pe el la un contact ce are tensiune doar cad e contactul pus ! prin metoda asta alternatorul incara in functie de cerintele bateriei , excitatia nu mai este data de ECu sau cim sau de cine e data . o sa va fac un filmulet sa va arta ce si unde vine legat , montat .
Nu inteleg de ce e necesar acest traseu,fir, instalatie...,deoarece toate masinile au acest fir si bec in bord,gata montate,necesar fiind conectarea din cupla instalatiei(de pe alternatorul original),la cupla noului alternator montat. Cistigul acestei variante e acela ca exista control in bord,vizibil pentru sofer si se elimina o serie de improvizatii...
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
@big_electro61, am mers 2 saptamani "pe baterie" si nu mi s-a aprins martorul in bord decat cu 3 secunde inainte sa se opreasca motorul, in momentul in care bateria nu mai putea sa tina sistemele esentiale ale masinii...
incarcam zilnic bateria (daca opream motorul nu reuseam sa-l mai pornesc)
asa ca lasa-ne cu cel martor care functioneaza doar cand vrea el si dupa niste criterii aberante...
  • chupachabra

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2006 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Iti spun sincer ,in cazul meu traseul original nu functioneaza dupa aproximativ 5-10 minute imi pica directia i se aprind toti martorii desi alternatorul functioneaza corect , cu traseul original tensiunea oscileaza intre 8,5 . 9 volti si 14,5 .
Acel sisstem ce controleaza excitatia functioneaza defectos , intr-o zi am tras (izbit) de volanul pe axele lui reglabile
si incarcarea nu mi scadea sub 14.2 , cand s-a stricat am lovit volanul cu pumnul si a inceput claxonul sa funcioneze . probabil CIM ul a prins frica Very Happy . Poti avea incredere in ceva ce merge prin bataie ? Very Happy
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
jgyprime a scris:
asa ca lasa-ne cu cel martor care functioneaza doar cand vrea el si dupa niste criterii aberante...
O sa cred ca acele "criterii aberante",chiar sunt,atunci cind o sa le enumeri,o sa le argumentezi,caz in care o sa fiu nevoit sa-ti dau dreptate sau sa te contrazic cu argumente. Acel discutat control al incarcarii original,este foarte asemanator cu schita din imaginea de mai sus,cea cu becul de pozitie... La modelele mai vechi,becul din bord(martorul) primea +12 prin contactul cu chei,iar din cupla alternatorului primea minus,cit era motorul pornit si plus dupa pornirea motorului.La modelele mai noi,in calculatorul motorului exista o rezistenta cu +12v la un capat si minusul din cupla alternatorului in celalalt capat,in asa fel incit potentialul maxim(motor oprit) si potentialul minim(motor pornit) sunt transformate in informatie si transmisi la instrumente(martor) prin CAN. Unde credeti ca pot interveni defectiuni si de ce natura,intre cupla alternatorului si becul(rezistenta) mentionat,acceptind ideea ca s-ar monta un alternator conform celui precizat de coleg mai sus,sau chiar pe vechiul alternator...?!
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
atunci explica-mi tu ca tot esti specialist, de ce computerul de bord si interfata de diagnoza imi aratau 11V cu motorul pornit si martorul din bord nu se aprindea?
daca tot le stii pe toate...
si daca nu ma crezi, citeste tot topic-ul asta si ai sa vezi ca sunt minim 10 raportari pe diverse masini ale faptului ca incarcarea nu e buna si nici nu se aprinde martorul cu bateria in bord...
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
"atunci explica-mi tu ca tot esti specialist...daca tot le stii pe toate... si daca nu ma crezi..." Iertat sa-mi fie,dar tonul tau mi se pare sfidator,pus pe cearta...,adevarat ca eu nu cred pe nimeni daca nu-mi argumenteaza punctul de vedere,conditie in care pot afirma cu ce sunt deacord si cu ce,si de ce,nu sunt... Revenind in limitele normalului,pot spune ca la orice alternator de ultima generatie,in releul regulator(devenit oarecum amplificator de semnal) are un "circuit" care raspunde de afisarea prin martorul din bord a stari sistemului de incarcare. Ca orice lucru si acest circuit se poate defecta doar el,situatie in care alternatorul incarca dar controlul e inexistent sau se poate defecta,la pachet cu asa-zisul releu regulator,caz in care nu exista nici control nici incarcare,situatie de nedorit,dar exista si nu a putut deocamdata rezolvata.Poate cind martorul din bord va fi aprins sau stins functie de valoarea tensiunii(praguri) din sistem,va disparea si acest inconvenient... Dar cind ne gindim cit influienteaza politica economica,de marketing,compromisurile de orice natura...,dar mai bine raminem pe teren tehnic,e mai sanatos!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am citit ultimele posturi, chiar apreciez discutia care s-a iscat doar ca nu am inteles daca trebuie sau nu tras firul respectiv din schema, ba mai mult eu nu am inteles nici macar de pe ce masina provine alternatorul din imaginea de mai sus. Da, vad ca e cu pompa vacuum, dar un model concret de masina si motorizarea aferenta, sau un model de alternator compatibil (denumire/cod, etc) aveti ? Folositoare ar fi o lista de gen : merg folosite alternatoarele cu pompa de vacum de pe Toyota X, Landrover Y, Suzuki Z, etc.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
big_electro61 a scris:Iertat sa-mi fie,dar tonul tau mi se pare sfidator,pus pe cearta...,adevarat ca eu nu cred pe nimeni daca nu-mi argumenteaza punctul de vedere,conditie in care pot afirma cu ce sunt deacord si cu ce,si de ce,nu sunt... Revenind in limitele normalului,pot spune ca la orice alternator de ultima generatie,in releul regulator(devenit oarecum amplificator de semnal) are un "circuit" care raspunde de afisarea prin martorul din bord a stari sistemului de incarcare. Ca orice lucru si acest circuit se poate defecta doar el,situatie in care alternatorul incarca dar controlul e inexistent sau se poate defecta,la pachet cu asa-zisul releu regulator,caz in care nu exista nici control nici incarcare,situatie de nedorit,dar exista si nu a putut deocamdata rezolvata.Poate cind martorul din bord va fi aprins sau stins functie de valoarea tensiunii(praguri) din sistem,va disparea si acest inconvenient... Dar cind ne gindim cit influienteaza politica economica,de marketing,compromisurile de orice natura...,dar mai bine raminem pe teren tehnic,e mai sanatos!

nu sunt sfidator si nici pus pe cearta, dar din ultimele postari ale tale vad ca bati campii pe niste chestii care nici macar nu le stapanesti prea bine...
zi-mi atunci de ce atunci cand ai in instalatie 11 V cu motorul pornit nu se aprinde martorul cu bateria in bord?
este clar ca la 11 V cu motorul pornit este o problema undeva pe circuitul de incarcare (aici nu discutam locul ei)...
in conditiile in care toate modulele canbus pot masura sau primesc de undeva (de la alt modul pe magistrala CAN) tensiunea care este in sistem, eu zic ca e o chestie logica foarte simpla care poate fi implementat software:
DACA (curentIncarcare < 12 SI turatieMotor > 500) ATUNCI
comandaAprindereaBeculuiDinBord();
ALTFEL
comandaStingereaBeculuiDinBord();
SFARSIT
si sintaxa de mai sus cred ca o poate intelege oricine, nu doar un programator.
deduc de aici faptul ca, odata ce un modul stie si tensiunea din sistem si turatia sistemului (adica bordul) poate sa comande de sine statator amaratul ala de bec (fara a primi comanda de la alte module).
atat timp cat motorul meu se invarte cu 850 rpm si tensiunea din sistem e 11 v, oare nu e clar ca e o logica care nu are nici o treaba cu realitatea?
totusi, modulele astea nu mai sunt compuse din rezistente si condensatori ci si din integrate digitale care comunica intre ele pe CAN.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am si eu ceva cunostiinte de IT, dar totusi parca nu as fi atat de radical. Si, din ce-am vazut de-a lungul timpului ca a scris colegul @big_electro61 aici pe forum... personal as fi mai rezervat la a judeca doar d.p.d.v matematic ce afirma el. Nu cred ca poti sa-i dai in cap cu informatica unui electrician auto care intelege corect sistemul de incarcare baterie, isi masoara curentul la fata locului, constata niste valori la iesire alternator si la intrare ECU si apoi isi face propria parere in urma masuratorilor. Apoi, in urma experientei acumulate, iti poate explica detaliat ce s-a intamplat.

Din ce a scris el mai sus, personal am inteles ca daca releul de incarcare inca isi face functia de incarcare, doar ca este ,,d.p.d.v electric partial defect,, adica integratul din releu o ia putin cu capul si-ti da valori de intrare eronate din diverse cauze, majoritatea fiind proasta implementare d.p.d.v electric caci... ce sa vezi... este facut cat mai ieftin de catre cineva din China, atunci din start daca releul este partial defect nu mai ai valori corecte in sistem. Poti sa ai cei mai buni algoritmi, sistemul va functiona cu parametrii de intrare incorecti, eventual la un moment dat va intra intr-un mod de functionare limitat (de avarie).
Nu ai spus, de ex. ca dupa ce ai citit cu Op-Com si ai verificat pe display-ul masinii 11V te-ai si dus sa pui un multimetru pe borne. Poate ca pe bornele bateriei aveai altceva, si nu cred ca e SF sa fi fost asa.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Eu cand zic ca alternatorul nu incarca deloc si mergeam pe baterie zic exact asta...
Eu cand zic ca aveam tensiune de 11 v in sistem citit pe toate computerele masinii (cu interfata de diagnoza) chiar am 11 v, am un rahat de multimetru care cantareste 100 de grame si stiu sa-l folosesc...
Eu cand zic ca @big_electro61 bate campii si nu sunt singurul care a mers fara incarcare si nu i-a aparut nici un martor in bord, crede-ma ca nu sunt.
Eu cand zic ca pe can-ul masinii circula informatia cu tensiunea din sistem spre toate modulele masinii, crede-ma ca asa se intampla...
Nu stiu ce logica foloseste opel sa aprinda amaraciunea ala de led din bord, dar e o prostie, avand in vedere ca in instrumente exista toate informatiile necesare aprinderii lui (tensiune in sistem, turatie motor) si fir-ar mama lui a naibii de led, se aprinde doar cu cateva secunde inainte sa moara computerele esentiale functionarii motorului, adica ecu...
Dar nu, betmen, se aprinde martorul de bec ars cand nu merge stopul de pe hayon, se aprinde martorul ca ai aprins proiectoarele sau lampile de ceata, insa nu e interesant sa stii ca nu ai incarcare si ca in orice moment ramai fara servodirectie, ramai fara curent la becuri, ramai fara racirea motorului, ramai fara vacuum in sistemul de servofrana in caz ca se opreste motorul si te duci in primul pe care-l nimeresti, fie ca e copac, fie ca e pieton, fie ca e o rapa de 200 de metri pentru ca nu mai ai servodirectie si nu reusesti sa tragi de volan...
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
big_electro61 a scris:" Ca orice lucru si acest circuit se poate defecta doar el,situatie in care alternatorul incarca dar controlul e inexistent sau se poate defecta,la pachet cu asa-zisul releu regulator,caz in care nu exista nici control nici incarcare,situatie de nedorit,dar exista
Am precizat ca atunci cind se defecteaza la asa-zis-ul regulator,partea de reglaj si partea de control,exista situatia in care te-ai aflat(11v in instalatie si martor stins). Martorul din bord este stins/aprins de acest regulator de pe alternator,prin pinul notat cu L(lampa) pe cupla,iar notatia cu DFM(la unele branduri),este pinul prin care comunica BCM sau ECM cu regulatorul,sub forma digitala. De aceea spun eu ca regulatorul,nu mai stabileste el parametrii incarcarii, parametrii ce sunt stabiliti de BCM sau ECM,uneori de ambele in concordanta,depinde ce s-a dorit... Apropo de tensiunea vazuta de toate calculatoarele,eu am scris,citez...".Poate cind martorul din bord va fi aprins sau stins functie de valoarea tensiunii(praguri) din sistem,va disparea si acest inconvenient...'',dar probabil nu ai citit...!
  • eltecharch

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2017

  • Mesaj Privat
Pana la urma a mai montat cineva becul din schema "modificarii inteligente" ? Ajuta la ceva ?
Pare ca ar forta alernatorul sa incarce indiferent de starea bateriei si consumatori. In cazul asta, teoretic, nu s-ar defecta mai repede alternatorul suprasolicitat ?
Faptul ca, din fabrica, incarcarea (cu sau fara consumatori) devine normala dupa 8 minute pare un fel de protectie pentru alternator in cazul unei baterii descarcate.
  • cornel_ionut

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2015

  • Mesaj Privat
precizam intr-un alt post ca am ceva probleme cu un consumator in stand by, in speta radio dc 50 phone
acum ca s-a ma incalzit, dupa 5 zile de stat, bateria prezinta 12,2 v
am plecat la un drum de cca 60 km, fara opriri, alternatorul incarca 14-14,1, timp in care am folosit doar farurile( fara aeroterma,etc); regim de turatie 2500- 2700 rpm
la intrarea in oras am remarcat ca incarca 13,7-13,8v ( doar farurile pornite,fara aeroterma); in dreptul casei am pornit si aerul conditionat si aeroterma pe treapta 3 si incarcarea a scazut la 13,4-13,6v la 2500 rpm
este un comportament normal? dupa ce incarca bateria scade valoarea incarcarii? este subdimensionat ?
bateria avea 12,9 v la oprire
dupa o noapte de stat, am repornit spre casa si incarca 14-14,1 la ralanti si in mers ( 2500-2700 rpm) cu faruri si treapta 1 aeroterma , in Bucuresti am remarcat ca iarasi a scazut la 13,7-13,8 v
valori luate din meniul ascuns
alternatorul este nou, bosch, achizitionat acum cca 3 luni cu piesa veche la schimb
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Nu e normal.
La masina de la profilul tau incacarea trebuie sa fie 13.8-14.2. (Maxim14.4).
Eu nu m-as baza pe meniul ascuns ci as masura cu un multimetru, in meniul ascuns nu arata corect tensiunea (am verificat si cu interfata de diagnoza, meniul ascuns arata cand mai putin cand mai mult decat ce arata diagnoza, imi inchipui ca face o medie pe o perioada de cateva secunde si o afiseaza pe aia, sau cine stie ce ajunge sa afiseze)...
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
cornel_ionut a scris:
dupa o noapte de stat, am repornit spre casa si incarca 14-14,1 la ralanti si in mers ( 2500-2700 rpm) cu faruri si treapta 1 aeroterma , in Bucuresti am remarcat ca iarasi a scazut la 13,7-13,8 v
valori luate din meniul ascuns
La modelul tau de alternator decizia in ceea ce priveste domeniul valorilor de incarcare,o stabileste ECM(sau BCM la masinile mei noi)...Prezint un mic citat dintr-o documentatie tehnica Opel...---"Mod de încãrcare
BCM va intra în modul de încãrcare atunci când vreodatã sunt îndeplinite una dintre urmãtoarele condiții.

• Ștergãtoarele sunt aprinse timp de 3 secunde.
• GMLAN (controlul climei tensiune Boost Modul Request) este adevãrat, așa cum a simțit de cãtre șeful de control HVAC. Ventilator de mare vitezã de rãcire, dezaburire spate și HVAC suflantei de mare vitezã de operare poate provoca BCM pentru a intra în modul de încãrcare.
• Temperatura estimatã a bateriei este sub 0 ° C (32 ° F).
• Stat de încãrcare a bateriei este mai micã de 80 la sutã.
• Viteza vehiculului este mai mare de 145 km / h (90 mph)
• Curent de senzor existã defecțiune.
• Tensiunea sistemului a fost determinatã ca fiind sub 12,56 V
Atunci când este îndeplinitã oricare dintre aceste condiții, sistemul va stabili tensiunea țintã de ieșire a generatorului la o tensiune de încãrcare între 13.9-15.5 V, în funcție de starea de încãrcare a bateriei și temperatura estimatã a bateriei..."(traducerea a facut-o Google)... Vrem ,nu vrem,trebuie sa ne obisnuim cu incarcarea inteligenta care respecta programul si nu se cramponeaza de domenii de incarcare decise de producatorii de baterii...,asta e...!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR