Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum
  • pancu

  • Mesaje scrise: 272
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Salutare! As dori si eu daca se poate o explicatie detaliata la un Opel Vectra C, z18XE, privind circuitul apei de racire, adica, care este turul si returul din motor si cum "lucreaza" circuitul de apa prin calorifer.
Intreb chestia asa, pt ca, la masina mea, am pus un carton in fata, pe toata latimea radiatorului, apa urca la 92 grade (pleaca GMV.ul apoi) si aerul de la aeroterma, din interior, este caldut, in nici un caz fierbinte.
Am verificat, cu motorul pornit initial si am constatat urmatoarele"

-furtunul care iese din termostat, la 4,5 minute de la pornirea motorului. este cald, la fel ca inainte de termostat, ceea ce cred ca termostatul este ramas pe deschis.
- furtunele care intra in calorifer, unul este cald, celalalt este caldut ( ma gandesc sa nu fie caloriferul infundat sau acea clapeta de inchis-deschis, sa nu fie ramasa pe inchis)

Totodata, as dori sa intreb pe cunoscatori, unde se afla fizic acea clapeta care inchide-deschide apa calda din calorifer...a mea se poate sa ramana pe inchis cat de cat, de aceea sa nu am caldura suficienta in interior, cu aeroterma pornita.
Skip ads

  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,845
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
In mod cert, termostatul nu e in parametri. Rezolva-l si mai vezi dup-aia ...
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
legat de clapeta de cald-rece, din cate stiu eu apa circula permanent prin calorifer.
nu am demontat ca sa fiu sigur, dar de prin schemele din EPC nu am vazut sa fie vreun robinet care sa inchida sau sa deschida circuitul asta...
exista sub bord pe undeva o clapeta actionata electric care in functie de pozitia ei permite aerului sa treaca pe langa calorifer sau sa intre aerul direct de afara fara sa mai treaca pe langa calorifer.
  • pancu

  • Mesaje scrise: 272
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Acum intreb si eu...daca apa circula prin calorifer tot timpul, de ce un furtun este cald, iar celalalt este mai putin cald?.Nu poate sa fie caloriferul infundat?
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
eu zic ca poate sa fie infundat.
nu m-am legat de faptul ca e infundat sau nu, ci de faptul ca nu exista un robinet care sa reduca debitul sau chiar sa opreasca circularea apei prin calorifer...
  • Gabor Tiberiu

  • Mesaje scrise: 322
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2013

  • Mesaj Privat
E caloriferu infundat. Daca te apuci de desfacut.. ne-ar fi de folos un tutorial, ptr ca si eu am aceeasi problema, dar neavand un garaj.. nu ma incumet in frigu asta sa desfac. Pana cand se incalzeste raman cu acel aer caldut. Apropo, daca o turezi e mai fierbinte aeru? Sau pe recirculare cum e ?
  • florin38

  • Mesaje scrise: 245
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 2002 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Poti sa incerci sa sufli pe tevile care se vad in compartimentul motor, (mie la un audi a functionat)
Poti sa bagi o solutie de curatat , totusi eu as schimba termostatul daca este pe deschis chiar daca ai pus carton sí ajunge la 90.Nu ai precizat daca ai clima s-au aer.
  • pancu

  • Mesaje scrise: 272
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Cand o sa am fonduri sufiente o sa cumpar termostatul prima data, apoi, chestia cu desfacutul furtunelor o sa o fac cand se mai incalzeste. O sa curat caloriferul cu ajutorul unei pompe de recirculare si o sa bag in calorifer si o solutie de curatare.
O sa revin cu detalii...
In alta ordine de idei, am maers cu un prieten cu un Opel Astra G si baga caldura de puteam sa stau in maieu pe gerul asta...ori la mine, stau imbracat in masina. Cam asta e ideea!
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
la mine cel putin cand ajunge apa pe la 50 de grade (conform meniului ascuns) incepe sa bage caldura.
la 60 de grade baga sanatos
cand ajunge sa deschida termostatul daca tin aeroterma pe 2 nu poti sta in masina...
  • pancu

  • Mesaje scrise: 272
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2009

  • Mesaj Privat
De aceea spun, ca, este o problema, apa, la peste 90 grade si cu GMV.ul pornit, nu am caldura. Aici, nu cred ca mai este treaba de termostat ci doar sa nu am infundat caloriferul, alta explicatie nu este.
  • pancu

  • Mesaje scrise: 272
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Gabor Tiberiu a scris:E caloriferu infundat. Daca te apuci de desfacut.. ne-ar fi de folos un tutorial, ptr ca si eu am aceeasi problema, dar neavand un garaj.. nu ma incumet in frigu asta sa desfac. Pana cand se incalzeste raman cu acel aer caldut. Apropo, daca o turezi e mai fierbinte aeru? Sau pe recirculare cum e ?

Si daca o turez mai tare si daca dau pe recirculare, aerul tot caldut este, in nici un caz, nu este cald, sa te incalzesti bine...
  • pancu

  • Mesaje scrise: 272
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2009

  • Mesaj Privat
florin38 a scris:Poti sa incerci sa sufli pe tevile care se vad in compartimentul motor, (mie la un audi a functionat)
Poti sa bagi o solutie de curatat , totusi eu as schimba termostatul daca este pe deschis chiar daca ai pus carton sí ajunge la 90.Nu ai precizat daca ai clima s-au aer.

Eu am aer, nu clima, masina este din 2003...
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
eu zic ca nu conteaza ca e ac sau clima automata, conteaza starea circuitului.
si eu am tot AC, fara incalzire auxiliara, cel mai chel si simplu model de climatizare de pe vectra c...
chiar daca dau drumu la AC sau daca il tin oprit, caldura este la fel, singura diferenta fiind ca fara AC mi se aburesc foarte putin geamurile laterale din spate cand am pasageri in spate...
dupa cum zici e posibil sa ai caloriferul infundat sau de ce nu, vreun furtun infundat (se poate si asta, am auzit si chestii de-astea, la iesirea din motor pe la stuturile respective se adunasera diverse depuneri, posibil de calcar, antigelul abia circula pe acolo)...

parerea mea este ca fara sa demontezi este foarte greu de diagnosticat...

in prima instanta as incerca sa fac ceea ce se poate face fara mecanic, si anume, cu riscul de a pierde ceva antigel (care nu e foarte scump), si anume sa scoti furtunele care intra in calorifer, apoi cu un jet de apa sa incerci sa bagi apa in el, nu la presiune foarte mare sa nu risti sa se sparga ceva, dar cu grija sa nu cumva sa curga apa pe instalatia electrica,
scoti furtunele care intra in calorifer, le legi undeva sus sa nu curga antigelul, in locul furtunelor care le-ai scos, pui altele de dimensiuni asemanatoare si le prinzi cu coliere, pe unul il conectezi la o sursa de apa si celalalt il lasi atarnat undeva sub masina sau in asa fel incat cand dai drumul la apa sa nu curga pe motor (gasesti o solutie).
apoi dai drumul incetisor la apa si vezi daca curge normal apa prin calorifer...
daca marind debitul de apa pe partea cealalta curge foarte putin, atunci e clar, ai caloriferul infundat si trebuie curatat (nu ma pricep sa-ti zic cu ce se poate curata).

daca jetul pe furtunul lasat in aer este sanatos, inseamna ca nu e problema la calorifer ci inainte de a ajunge in calorifer.
si aici pot fi mai multe probleme:
- furtune sau stuturi infundate
- pompa de apa cu probleme care nu mai are debitul suficient de mare
- poate fi si termostatul care deschide prea devreme, deschizand circuitul mare (cel din radiator), si din cauza asta, debitul de apa se duce mai mult spre radiator (unde gaura e mai mare) si nu spre calorifer (unde e gaura mai mica).
- termostat defect care deschide prea devreme + senzor de temperatura defect care arata o temperatura mai mare decat cea corecta, ceea ce cauzeaza pornirea ventilatoarelor prematur, racindu-se antigelul mult prea repede.
In momentul asta atat imi trece prin cap, ar mai putea fi cauze zic eu...
  • pancu

  • Mesaje scrise: 272
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Multumesc pt raspunsuri!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR