MOFT
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2010
- Mesaj Privat
Astazi dimineata ,la -13 grade ,cu reperul de temperatura de la clima fixat la 27 grade,in masina era cam frig.Ma gândesc la unitatea de control,incalzire/ventilatie(piesa aia cu vreo 12 conuri metalice) ,ca nu isi mai face treaba,dar poate colegi cu aceeasi masina poate imi pot relata daca patesc la fel,sau au patit si cum au remediat problema.Nu pot sa cred ca patura de pe capota este o solutie de actualitate.
Si daca stie cineva sa imi spuna unde se afla pozitionata piesa de care aminteam sa ma uit la ea (totusi e veche de când e masina)
Si daca stie cineva sa imi spuna unde se afla pozitionata piesa de care aminteam sa ma uit la ea (totusi e veche de când e masina)
- Edwin
- *******
- 5,984 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 5,984
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
MOFT
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2010
- Mesaj Privat
MOFT
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2010
- Mesaj Privat
- flavicx
- **
- 198 mesaje
- din 29 Jan 2011
- Frontera 2002 Y22DTH
- Alba
flavicx
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Alba
- Masina: Frontera 2002 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2011
- Mesaj Privat
Daca piesa respectiva, cea cu 12 conuri (care este doar la modelele cu clima automata), se defecteaza va avea ca rezultat nefunctionarea ventilatorului, nu influenteaza caldura (care este data de calorifer). Cauta altundeva problema ... clapete defecte in aeroterma si nu directioneaza aerul peste calorifer ... putin probabil .... sau termostat defect (la temperaturi foarte scazute antigelul nu trece de 60 de grade ... etc
Oricum Zafira nu da aer cald sa te arda la maini (ca la alte modele) nici cand totul functioneaza perfect.
Oricum Zafira nu da aer cald sa te arda la maini (ca la alte modele) nici cand totul functioneaza perfect.
- Edwin
- *******
- 5,984 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 5,984
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
MOFT
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2010
- Mesaj Privat
- Edwin
- *******
- 5,984 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 5,984
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
Din cea ce ai scris deduc ca nu ai schimbat pana acum termostatul la masina. Sunt sigur ca la frigul de acum lichidul de racire nu ajunge nici la 60 grade Celsius...
Iti atasez o poza facuta astazi sa ai termen de comparatie. Abia dupa 30 km ( extraurban ) a ajuns lichidul de racire la temperatura optima. Clima era setata la 22 grade si era foarte placut in masina.
P.S. Nu e greu de schimbat termostatul, dar trebuie sa demontezi "jumatate din piesele de pe motor " sa ajungi la el
Iti atasez o poza facuta astazi sa ai termen de comparatie. Abia dupa 30 km ( extraurban ) a ajuns lichidul de racire la temperatura optima. Clima era setata la 22 grade si era foarte placut in masina.
P.S. Nu e greu de schimbat termostatul, dar trebuie sa demontezi "jumatate din piesele de pe motor " sa ajungi la el
MOFT
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2010
- Mesaj Privat
Tocmai ieri am descoperit meniul respectiv(mda,putin jenant dar nu a fost nevoie pana acum), si in oraș ajungea la 66 de grade ,tot la -13 afara,(asta ca si experiența o spun) dar la viteze mai mari pp ca e cum spui.Se pare ca se blocheazã intr.o poziție intermediara . Oricum il schimb astãzi la 10.
Si da,termostatul nu l.am schimbat niciodata deși masina o am din 2010 .
Cred ca trebuie schimbat titlul ,deoarece este vb de termostat si nu despre piesa de care pomenesc in titlu. Eram convins,in mod eronat, ca acea piesa trebuie schimbatã.
Si da,termostatul nu l.am schimbat niciodata deși masina o am din 2010 .
Cred ca trebuie schimbat titlul ,deoarece este vb de termostat si nu despre piesa de care pomenesc in titlu. Eram convins,in mod eronat, ca acea piesa trebuie schimbatã.
MOFT
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2010
- Mesaj Privat
Edwin,adevar ai spus, am stat 4 ore cu schimbul termostatului.Mecanicul a demontat ,nevoit fiind,urmatoarele: grila cu diuzele spalator parbriz,grila care o sustine pe cea dinainte,rezervorul lichidului de racire,bateria si suportul ei,racitorul de gaze,egr.ul ,.......frate.....nu se mai termina! Si asta ca sa ajunga la2 suruburi.L.am schimbat si gata.Am caldura in masina.
Am enumerat mai sus ce trebuie demontat ,pt cei care doresc sa faca asta singuri.Nu am spus ,dar spun acum ca te lovsti la maini si te enervezi de iti trebuie pauze, de cateva ori. Nu recomand amatorilor sa faca asta.
Inchei povestea aici si multumesc pt ajutor .
Am enumerat mai sus ce trebuie demontat ,pt cei care doresc sa faca asta singuri.Nu am spus ,dar spun acum ca te lovsti la maini si te enervezi de iti trebuie pauze, de cateva ori. Nu recomand amatorilor sa faca asta.
Inchei povestea aici si multumesc pt ajutor .
- Dragos Ene
- **
- 381 mesaje
- din 01 Oct 2014
- Zafira 2007 z19dt
- Bucuresti
Dragos Ene
- Mesaje scrise: 381
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2007 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2014
- Mesaj Privat
Tiaz- Suspendat
- 1,053 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Astra 2008 Z 17 DTR
- Bucuresti
Tiaz- Mesaje scrise: 1,053
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
În mod normal termostatul trebuie sa lucreze în jurul valorii de 90 de grade. De ex la mine la H de 1.7 sta în afara mers în sarcina la 90 -91 de grade.
În oraș când este foarte frig indiferent ce termostat ai avea montat în special la motoarele diesel temperatura în turație de ralanti coroborata cu mersul aerotermei din interior nu va face decât sa rãceascã motorul. Dieselul prin modul lui de funcționare este un motor cu ardere termica mai mica.
Sa știi ca nici benzina nu e mai breaza. Dacã afara sunt mai mult de -10 și ea începe sa facã la fel.
În oraș când este foarte frig indiferent ce termostat ai avea montat în special la motoarele diesel temperatura în turație de ralanti coroborata cu mersul aerotermei din interior nu va face decât sa rãceascã motorul. Dieselul prin modul lui de funcționare este un motor cu ardere termica mai mica.
Sa știi ca nici benzina nu e mai breaza. Dacã afara sunt mai mult de -10 și ea începe sa facã la fel.
MOFT
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2010
- Mesaj Privat
MOFT
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2010
- Mesaj Privat
Dupa un drum lung(1000km),pot spune ca termostatul isi face datoria ,temperatura lichidului de racire oscilând intre 86 si 91 grade.Am mers cu reperul pe 23 grade ca eram imbracat doar in camasa , afara -2 iar inauntru cald si bine.
Am o nelamurire legata de situatia in care comutati pe recirculatia aerului(eu fac lucrul asta când ma apropii de o zona poluata sau de un camion vechi care te ineaca cu fum). Dupa cativa km (pt ca uneori mai uit sa anulez functia) se racoreste in masina sau se aburesc geamurile in functie de cat de cald este motorul. Astept cateva pareri din partea voastra ,cu experiente asemanatoare ,sa ma lamuresc daca mai este vreo problema sau asa e si la voi .
Am o nelamurire legata de situatia in care comutati pe recirculatia aerului(eu fac lucrul asta când ma apropii de o zona poluata sau de un camion vechi care te ineaca cu fum). Dupa cativa km (pt ca uneori mai uit sa anulez functia) se racoreste in masina sau se aburesc geamurile in functie de cat de cald este motorul. Astept cateva pareri din partea voastra ,cu experiente asemanatoare ,sa ma lamuresc daca mai este vreo problema sau asa e si la voi .
- flavicx
- **
- 198 mesaje
- din 29 Jan 2011
- Frontera 2002 Y22DTH
- Alba
flavicx
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Alba
- Masina: Frontera 2002 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2011
- Mesaj Privat
Geo60
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Tulcea
- Masina: Zafira 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2007
- Mesaj Privat