- adicojocaru
- **
- 120 mesaje
- din 08 Aug 2006
- Astra 2001 Z16XE
- Constanta
adicojocaru
- Mesaje scrise: 120
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2006
- Mesaj Privat
- alxgudea
- **
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Cluj Napoca
alxgudea
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
Popi3
- Mesaje scrise: 70
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2006
- Mesaj Privat
Am curatat si eu valva EGR(intradevar f murdara) doar ca am tras putin mai tare de acel ax cu arc si am ramas cu el in mana , mergea fff greu. L-am pus inapoi fara nici o problema , am montat valva inapoi pe masina dar nu sunt sigur daca isi mai face treaba calumea, stie cineva daca afecteaza in vreun fel ? ma gandesc sa nu fie calibrat sau.....cine stie. multumesc
salutari.
- ovidium
- ****
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
Popi3
- Mesaje scrise: 70
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2006
- Mesaj Privat
- ovidium
- ****
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
Popi3
- Mesaje scrise: 70
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2006
- Mesaj Privat
- derisbogdan
- *
- 16 mesaje
- din 06 Dec 2005
derisbogdan
- Mesaje scrise: 16
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2005
- Mesaj Privat
- ccrriissttii2001
- *
- 12 mesaje
- din 14 Jul 2005
- Bucuresti
ccrriissttii2001
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2005
- Mesaj Privat
o poza cu motorul https://upload7.postimage.or...hoto_hosting.html
- Marius T.
- ***
- 614 mesaje
- din 28 Dec 2005
- Vectra 2001 Z 16 XE
- Bucuresti
Marius T.
- Mesaje scrise: 614
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z 16 XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2005
- Mesaj Privat
- ovidium
- ****
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
Nu-i neaparat ars: poate fi pur si simplu blocat.
daca dupa ca-l lasi la inmuiat in decarburol nu vrea sa se deschida, loveste-l USOR in corp in timp ce-l alimentezi. De obicei atunci isi da drumu si se deschide...
- ccrriissttii2001
- *
- 12 mesaje
- din 14 Jul 2005
- Bucuresti
ccrriissttii2001
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2005
- Mesaj Privat
In weekend am identificat-o si am desfacut-o, dar din pacate nu aveam decarburol asa ca mare lucru n-am rezolvat. Era plina de funingine, si WD40 nu a dizolvat mare lucru. O sa reiau operatiunea weekendul asta, cand cumpar si decarburol.
Am o nelamurire totusi. Cum se leaga pinii la baterie? Care dintre ei e plus si care minus? Se leaga + cu + si - cu -?
- jE
- *******
- 8,419 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,419
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
1- alimentarea pe direct a EGRE-ului, la Z16SE pe ce pini se face? A si E, adica cei din capate?
2- scaunul pe care vine montata valva are 2 gauri. Corespunzatoare pistomului din egr (cea rotunda), si respectiv gaurii celeilalte (cea in foirma de gura de tunel). Presupun ca una vine din evacuare, si cealalta se duce in motor. La mine a doua gaura e anulata de garnitura dintre scaun si valva (garnitura are gaura doar sub piston). Sa inteleg ca eu am pierdut ca fraierul azi 2 ore incercand (fara succes) sa deblochez un EGR care e de fapt anulat din soft? Si, stie cineva de ce a luat GM decizia de a face anularea de EGR la motorul asta?
- Mikki
- ****
- 1,418 mesaje
- din 06 Sep 2004
- Astra 2002 1.6
- Bucuresti
Mikki
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2004
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,419 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,419
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- brdcristian
- *
- 6 mesaje
- din 21 Nov 2007
- Vectra 2003 1.6 i
- Vaslui
brdcristian
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Vaslui
- Masina: Vectra 2003 1.6 i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2007
- Mesaj Privat
- George Pelesca
- **
- 182 mesaje
- din 03 Jun 2007
- Astra 2001 z16se
- Valcea
George Pelesca
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2007
- Mesaj Privat
Completarea mea la tutorialul lui "lpedalã" : Un bec de poziþie înseriat cu valva în timpul ºocurilor nu este de niciun folos, nici mãcar dacã valva nu este gripatã. În schimb unul de 21W de lampã de semnalizare, de exemplu, este numai bun ca sã nu forþaþi bobina. Nu recomand nici folosirea unei tensiuni mai mari de 14 - 15v. Ce am observat eu cã ajutã la desþepenire foarte mult (ba chiar la mine singura soluþie sigurã) este forþarea pistonaºului cu vârful unei ºurubelniþe - (platã) de dimensiune ceva mai micã pentru a putea intra pe orificiul în formã de "gurã de tunel". O sã simþiþi cu vârful ºurubelniþei tija valvei; dacã ºurubelniþa este aleasã bine o sã puteþi forþa aceastã tijã împingând puternic în ea ºi în acest timp ridicînd vârful ºurubelniþei. La mine rãmânea înþepenitã în poziþia cu pistonul înãuntru dar dupã ce am fãcut ºmecheria cu ºurubelniþa de câteva ori nu s-a mai înþepenit. Bineînþeles cã a fost nevoie ºi de mult spray degripant de ºocuri la un curent nu prea mare (cca. 2,5A furnizat de un redresor micuþ, cu valva înseriatã cu un bec de semnalizare) ºi de multã rãbdare. Pinii de conectare la curent sunt într-adevãr cei din capete; dupã cum am aflat de la "Mikki" A pentru - ºi E pentru + . Eu am conectat-o înainte de a ºti acest lucru pe principiul cã e o simplã bobinã ºi nu are ce sã se întâmple (eventual sã intre pistonaºul ºi mai mult în interior). Am observat dupã ce s-a desþepenit cã funcþiona la fel indiferent de polaritate.
Dupã: Motorul merge mai lin, fãrã tremurãturi. Asta împreunã cu curãþirea throtle body (clapeta de acceleraþie). Nu ºtiu exact care a fost cauza "datului în nas" ºi accelerãrii în ºuturi dar clapeta de acceleraþie am mai curãþit-o ºi înainte ºi nu prea s-a observat diferenþa ca acum când am curãþit ºi EGR-ul.
Sper cã explicaþiile mele sã fie de folos ºi altcuiva. Am încercat sã explic aºa cum cred cã aº înþelege eu dacã nu aº avea habar.
rattzy
- Mesaje scrise: 0
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2004 LS DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2007
- Mesaj Privat
- George Pelesca
- **
- 182 mesaje
- din 03 Jun 2007
- Astra 2001 z16se
- Valcea
George Pelesca
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2007
- Mesaj Privat
Throttle body ca ºi Egr-ul l-am curãþit singur. De când cu frigul ºi cu mizeria asta multã de pe drum parcã clapeta de acceleraþie cere sã fie curãþitã tot mai des. Deºi am schimbat nu de mult filtrul de aer, tot se depune mizerie pe ea ºi asta se observã în mersul motorului care revine la relanti când vrea el ºi accelereazã în ºuturi la turaþii mici ºi cãlcãri sensibile ale pedalei. Una peste alta am observat cã dacã curãþ clapeta cu carburol ºi cu o cârpã curatã insistând puþin la capetele axului motorul merge ca nou ºi acceleraþia este finã câteva sãptãmni pânã se murdãreºte din nou. În Vâlcea nu ºtiu unde se poate curãþi throttle body sau EGR (cel puþin EGR nu cred cã þi-l curãþã nimeni). Oricum sper sã nu fiu nevoit sã ajung prin service-uri cu maºina; avea dreptate un moderator al site-ului când a zis cã mecanicii sunt puºi sã-þi ia banii nu sã-þi repare maºina ºi mai sunt ºi proºti în meserie. Gãseºti pe club informaþii suficiente cât sã ºti mai multe decât toþi mecanicii din Vâlcea ºi nu numai. Pânã acum nu am întâlnit pe nimeni sã-mi spunã ceva profesionist în legãturã cu cea mai neînsemnatã chestie darãmite sã mai las pe cineva sã-ºi bage nasul în maºina mea ca apoi sã stau eu sã o repar cum au pãþit-o câþiva prieteni de-ai mei. De exemplu maºina mea are alarmã montatã de un electronist "specialist" (aºa am cumpãrat maºina de la fostul proprietar) care mi-am dat seama ce dezastru a fãcut abia când m-am uitat cum a legat firele: a "belit" pur ºi simplu ca un þãran toate firele de la stâlpul din stânga faþã unde se instaleazã alarmele de obicei ºi pe unele le-a tãiat de tot fãrã sã le mai repare (cele de la lampa portbagajului, luminile de habitaclu ºi din torpedou. Halal treabã. Mãcar merge alarma
Am fãcut aceastã parantezã cam mare pentru a-mi exprima ºi eu nemulþumirea faþã de lipsa de profesionalism ce caracterizeazã serviciile în general din România.
ªi revenind la subiect... Concluzie: Este foarte important sã fie curãþitã periodic dar nu se meritã sã te duci la service pentru a curãþa throttle body; o poate face oricine. Cautã pe site!
Sãmãtate la toatã lumea ºi drum bun!
paul_x
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2007
- Mesaj Privat
OPEL ASTRA Z16SE 2003