- anghelvlad
- OP
- 165 mesaje
- din 21 Nov 2013
- Astra 2011 A17DTR
- Hunedoara
anghelvlad
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2013
- Mesaj Privat
- adrian00
- **
- 159 mesaje
- din 24 Dec 2012
- Astra 2016 B14NET
- Bucuresti
adrian00
- Mesaje scrise: 159
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2016 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Dec 2012
- Mesaj Privat
Am observat acest comportament, daca motorul e rece, chiar daca setez climatronicul la temperatura maxima, se pare ca are ceva protectie si nu porneste cu motorul rece. Totusi daca apas pe butonul de dezaburire rapida (cel de deasupra deaburire luneta/oglinzi) baga imediat aer cu putere.
Dupa cateva minute, cand motorul se incalzeste putin, treptat intensitatea debitului de aer creste, ca sa aduca temperatura din habitaclu la cea setata.
Dupa cateva minute, cand motorul se incalzeste putin, treptat intensitatea debitului de aer creste, ca sa aduca temperatura din habitaclu la cea setata.
- Andrei F
- **
- 263 mesaje
- din 03 Oct 2016
- Astra 2016 B16XER
- Arges
Andrei F
- Mesaje scrise: 263
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2016 B16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2016
- Mesaj Privat
Pentru aia e butonul, cand pornesti masina (iarna ma refer) le apesi pe amandoua cateva minute, apoi cand motorul se incalzeste clima isi face treaba si le deactivezi. Nu este pt dezaburire parbriz ca numai e dacie 1300, clima isi face singura treaba.. Exista si situatii in care se abureste, dar este mult mai rar, depinde de presiune,dif brusca de temp condens etc..
- anghelvlad
- OP
- 165 mesaje
- din 21 Nov 2013
- Astra 2011 A17DTR
- Hunedoara
anghelvlad
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2013
- Mesaj Privat
- diablo46
- **
- 174 mesaje
- din 09 Jan 2015
- Astra 2011 A14XER
- Bucuresti
diablo46
- Mesaje scrise: 174
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2015
- Mesaj Privat
Am si eu aceeasi problema si din cate imi dau seama este o problema de dilatare/deformare a clapetei care ajunge sa frece in carcasa. Dupa ce se incalzeste clapeta devine mai flexibila si nu se mai loveste in carcasa.
Am intrebat la service cum se rezolva si mi-au zis ca trebuie sa schimbe tot sistemul de clapete si e costisitor.
Daca va veti uita sub bord, la sofer, in partea dreapta, si umblati la butoanele de directionare a aerului veti observa ca se invarte o rotita. Acea rotita nu se mai invarte pana la capat, ramane blocata undeva in momentul in care dai aer spre parbriz/dezaburire. Dezaburirea este la capatul cursei acelei rotite.
Daca invartiti cu mana de acea rotita, veti observa ca in acea portiune este infranata fata de restul cursei rotitei si in acelasi timp se aude un scartait/frecat de clapeta in bord. Din acest motiv nu se duce mai departe, motorasul nu o poate impinge mai departe.
Solutia pe care am gasit-o:
Dupa ce pornesc masina, apas butonul de dezaburire, evident ca acea clapeta nu se deschide, apoi ma pun in genunchi langa masina, bag capul sub bord, si invart de clapeta pana ajunge la capat (unde ar fi trebuit sa o duca motorasul).
Intradevar, este incomod sa faci matanii langa masina ca sa ti se dezabureasca geamul, dar este singura solutie care a functionat la mine pana acum. Daca aveti si alte solutii mai commode va rog sa ma anuntati si pe mine.
Am intrebat la service cum se rezolva si mi-au zis ca trebuie sa schimbe tot sistemul de clapete si e costisitor.
Daca va veti uita sub bord, la sofer, in partea dreapta, si umblati la butoanele de directionare a aerului veti observa ca se invarte o rotita. Acea rotita nu se mai invarte pana la capat, ramane blocata undeva in momentul in care dai aer spre parbriz/dezaburire. Dezaburirea este la capatul cursei acelei rotite.
Daca invartiti cu mana de acea rotita, veti observa ca in acea portiune este infranata fata de restul cursei rotitei si in acelasi timp se aude un scartait/frecat de clapeta in bord. Din acest motiv nu se duce mai departe, motorasul nu o poate impinge mai departe.
Solutia pe care am gasit-o:
Dupa ce pornesc masina, apas butonul de dezaburire, evident ca acea clapeta nu se deschide, apoi ma pun in genunchi langa masina, bag capul sub bord, si invart de clapeta pana ajunge la capat (unde ar fi trebuit sa o duca motorasul).
Intradevar, este incomod sa faci matanii langa masina ca sa ti se dezabureasca geamul, dar este singura solutie care a functionat la mine pana acum. Daca aveti si alte solutii mai commode va rog sa ma anuntati si pe mine.
- anghelvlad
- OP
- 165 mesaje
- din 21 Nov 2013
- Astra 2011 A17DTR
- Hunedoara
anghelvlad
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2013
- Mesaj Privat
- diablo46
- **
- 174 mesaje
- din 09 Jan 2015
- Astra 2011 A14XER
- Bucuresti
diablo46
- Mesaje scrise: 174
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2015
- Mesaj Privat
baga capu sub volan si spre partea dreapta o sa vezi o rotita, daca apesi pe butoanele de mutat clapetele, o sa vezi ca se invarte, asta daca te referi la rotita cu pricina.
Daca te referi la tot blocul de ventilatie, tre sa dai tot bordul jos, e foarte complicat.
Totusi, daca are cineva filmulet cu datul bordului jos la astra J, il rog sa-l posteze, de curiozitate.
Daca te referi la tot blocul de ventilatie, tre sa dai tot bordul jos, e foarte complicat.
Totusi, daca are cineva filmulet cu datul bordului jos la astra J, il rog sa-l posteze, de curiozitate.
- RaduRek
- **
- 437 mesaje
- din 04 Dec 2010
- Zafira Tourer 2013 A20DT
- Bucuresti
RaduRek
- Mesaje scrise: 437
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira Tourer 2013 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2010
- Mesaj Privat
Hmmmmm neplacuta situatie, imi inchipui ce cosmar sa impingi/ajuti rotita sa balanseze clapeta....o doamne....sper sa nu patesc la fel...ptiu, ptiu, ptiu.
Nu mai zic ce cosmar sa nu ai aer cald la parbriz pe vremea asta
Am schema HVAC-ului...poate va ajuta cumva....mai cautati si pe google apar multe poze cu sistemul HVAC.
Totusi dupa ce se incalzeste mai face problema asta ?
Nu mai zic ce cosmar sa nu ai aer cald la parbriz pe vremea asta
Am schema HVAC-ului...poate va ajuta cumva....mai cautati si pe google apar multe poze cu sistemul HVAC.
Totusi dupa ce se incalzeste mai face problema asta ?
- diablo46
- **
- 174 mesaje
- din 09 Jan 2015
- Astra 2011 A14XER
- Bucuresti
diablo46
- Mesaje scrise: 174
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2015
- Mesaj Privat
- anghelvlad
- OP
- 165 mesaje
- din 21 Nov 2013
- Astra 2011 A17DTR
- Hunedoara
anghelvlad
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2013
- Mesaj Privat
- RaduRek
- **
- 437 mesaje
- din 04 Dec 2010
- Zafira Tourer 2013 A20DT
- Bucuresti
RaduRek
- Mesaje scrise: 437
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira Tourer 2013 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2010
- Mesaj Privat
29X - Caloriferul. 27 este o rezistenta pt incalzire auxiliara electrica. Nu este prezenta la toate masinile este o chestie optionala si functioneaza doar cu motorul pornit. Din ce stiu eu necesita si un alternator mai puternic gen 150Ah.
Deci solutia la tine ar fi tot o incalzire auxiliara a motorului, gen Eberspacher/Webasto, cum am eu. Pentru ca primul jet de aer spre habitaclu sa fie cald si astfel nu s-ar mai bloca clapeta de carcasa.
Deci solutia la tine ar fi tot o incalzire auxiliara a motorului, gen Eberspacher/Webasto, cum am eu. Pentru ca primul jet de aer spre habitaclu sa fie cald si astfel nu s-ar mai bloca clapeta de carcasa.
obscuru
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2007
- Mesaj Privat
Am avut o problema similara la Astra H: la fel se bloca clapita respectiva si nu intra aer inspre parbriz.
In service s-a constatat ca se umpluse de praf/mazga/mizerie acea rotitza dintzata/clapita pentru ca iarna eu opream de tot AC (la climatronic).
Acolo intrau tot felul de mizerii si din cauza aerului prea cald si cu umiditate foarte mare -> se blocau mecanismele respective (prin imbacsirea cu tot felul de impuritati + umiditate crescuta aer circulat).
Solutia: curatarea + lasat AC permanent pornit (inclusiv iarna). El oricum nu porneste decat cand are nevoie si cand temperatura o permite.
Adevarul e ca dupa treaba asta nu mi s-a mai intamplat.
Din cate stiu eu AC-ul, atunci cand functioneaza, scoate umiditate din aer si probabil ca nu s-a mai adunat mizerie care sa ramana intepenita/lipita (datorita umezelii) in zona respectiva.
In service s-a constatat ca se umpluse de praf/mazga/mizerie acea rotitza dintzata/clapita pentru ca iarna eu opream de tot AC (la climatronic).
Acolo intrau tot felul de mizerii si din cauza aerului prea cald si cu umiditate foarte mare -> se blocau mecanismele respective (prin imbacsirea cu tot felul de impuritati + umiditate crescuta aer circulat).
Solutia: curatarea + lasat AC permanent pornit (inclusiv iarna). El oricum nu porneste decat cand are nevoie si cand temperatura o permite.
Adevarul e ca dupa treaba asta nu mi s-a mai intamplat.
Din cate stiu eu AC-ul, atunci cand functioneaza, scoate umiditate din aer si probabil ca nu s-a mai adunat mizerie care sa ramana intepenita/lipita (datorita umezelii) in zona respectiva.
- diablo46
- **
- 174 mesaje
- din 09 Jan 2015
- Astra 2011 A14XER
- Bucuresti
diablo46
- Mesaje scrise: 174
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2015
- Mesaj Privat
obscuru
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2007
- Mesaj Privat
Nu stiu exact ca nu am avut acces in service pe timpul operatiunii. E doar ce mi-au spus verbal la final.
Adevarul este ca exact asa se si auzea: cum se chinuie mecanismul acela (continuu) sa manevreze acea clapitza. Dupa interventia respectiva am umblat cu AC on (din buton) permanent pornit si nu am mai avut probleme.
Adevarul ca iarna, pe frig foarte puternic - nu imi baga caldura la fel de puternic ca atunci cand inchideam AC - nu stiu de ce. Pentru ca teoretic sub o anumita temperatura compresorul AC nici nu ar trebui sa intre in functiune. Dar eu asta am observat efectiv.
Atunci cand am oprit prima daca AC a fost intr-o iarna acum cativa ani cand am prins intr-o noapte vreo -25 grade iar de la Brasov pana pe la Fagaras efectiv am inghetat in masina (climatronic pus pe 25 grade). Atunci am oprit prima oara AC si a inceput sa bage caldura la greu - fara probleme. Dar in aceasi iarna - la diferenta de vreo 2 luni (spre finalul iernii) - am avut problema asta cu aburitul masinii/geamurilor si clapitza care nu mai deschidea.
De la interventia respectiva in service am mers, cat s-a putut , permanent cu AC on - doar sporadic l-am mai oprit pe geruri puternice - pe distante si perioade scurte.
Nu stiu daca este aceasi problema cu cea semnalata aici ... este doar o ipoteza.
Acum am schimbat si eu de o luna vechea asta H cu o astra J noua si la fel am de gand sa merg permanent cu AC on (la fel - climatronic).
O diferenta care am sesizat-o este ca asta noua baga caldura de rupe - chiar cu AC pornit. Zilele trecute cand am prins -23 grade la Brasov a bagat caldura fara probleme - fara a mai trebui sa opresc AC-ul (care in carte scrie si la aceasta: ca nici nu ar trebui sa intre in functiune la temperaturile astea scazute). Diferenta mai e ca cea veche era 1.7 cdti disel iar asta noua e 1.4T benzina.
Adevarul este ca exact asa se si auzea: cum se chinuie mecanismul acela (continuu) sa manevreze acea clapitza. Dupa interventia respectiva am umblat cu AC on (din buton) permanent pornit si nu am mai avut probleme.
Adevarul ca iarna, pe frig foarte puternic - nu imi baga caldura la fel de puternic ca atunci cand inchideam AC - nu stiu de ce. Pentru ca teoretic sub o anumita temperatura compresorul AC nici nu ar trebui sa intre in functiune. Dar eu asta am observat efectiv.
Atunci cand am oprit prima daca AC a fost intr-o iarna acum cativa ani cand am prins intr-o noapte vreo -25 grade iar de la Brasov pana pe la Fagaras efectiv am inghetat in masina (climatronic pus pe 25 grade). Atunci am oprit prima oara AC si a inceput sa bage caldura la greu - fara probleme. Dar in aceasi iarna - la diferenta de vreo 2 luni (spre finalul iernii) - am avut problema asta cu aburitul masinii/geamurilor si clapitza care nu mai deschidea.
De la interventia respectiva in service am mers, cat s-a putut , permanent cu AC on - doar sporadic l-am mai oprit pe geruri puternice - pe distante si perioade scurte.
Nu stiu daca este aceasi problema cu cea semnalata aici ... este doar o ipoteza.
Acum am schimbat si eu de o luna vechea asta H cu o astra J noua si la fel am de gand sa merg permanent cu AC on (la fel - climatronic).
O diferenta care am sesizat-o este ca asta noua baga caldura de rupe - chiar cu AC pornit. Zilele trecute cand am prins -23 grade la Brasov a bagat caldura fara probleme - fara a mai trebui sa opresc AC-ul (care in carte scrie si la aceasta: ca nici nu ar trebui sa intre in functiune la temperaturile astea scazute). Diferenta mai e ca cea veche era 1.7 cdti disel iar asta noua e 1.4T benzina.
- anghelvlad
- OP
- 165 mesaje
- din 21 Nov 2013
- Astra 2011 A17DTR
- Hunedoara
anghelvlad
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2013
- Mesaj Privat
- diablo46
- **
- 174 mesaje
- din 09 Jan 2015
- Astra 2011 A14XER
- Bucuresti
diablo46
- Mesaje scrise: 174
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2015
- Mesaj Privat
- anghelvlad
- OP
- 165 mesaje
- din 21 Nov 2013
- Astra 2011 A17DTR
- Hunedoara
anghelvlad
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2013
- Mesaj Privat
- anghelvlad
- OP
- 165 mesaje
- din 21 Nov 2013
- Astra 2011 A17DTR
- Hunedoara
anghelvlad
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2013
- Mesaj Privat
scriindu-ti raspunsul dinainte mi-a trecut prin cap o bomba asa ca am puso in practica: am uns rotita pt ca mi s-a parut mie ca nu lucreaza corespunzator. rezultatul a fost cel asteptat. acum se invarte mult mai usor si nu se mai aude sunetul ala de frecat cand se misca. incercati si voi cu un grasant spray si spuneti care e rezultatul
- diablo46
- **
- 174 mesaje
- din 09 Jan 2015
- Astra 2011 A14XER
- Bucuresti
diablo46
- Mesaje scrise: 174
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2015
- Mesaj Privat
0vidius
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Rekord 1971
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2010
- Mesaj Privat
Va aduc spre dezbatere o problema pentru Astra J, 1.7CDTI, tot referitor la caldura si clapete.
Masina mea nu baga caldura.
Masina am cumparat-o in Mai si am observat ca nu prea baga caldura. Am inlocuit, odata cu distributia si pompa de apa, termostat, furtune calorifer, totul GM( nu ca ar fi vreo scofala) si tot nu baga caldura. Am observat o chestie "ciudata" la ea. In calorifer intra doua furtune suprapuse, tur si retur. In teorie, cel de deasupra ar fi de intrare a apei, tur, iar cel de jos iese apa din calorifer, returul. Cand se incalzeste motorul, cel de retur este fierbinte, cel de deasupra, turul, este rece !?... poate asa trebuie sa fie, dar pare nefiresc. Daca am schimbat cam tot pe instalatia de incalzire/racire, ma gandesc daca nu cumva ar fi vreo problema cu clapetele care schimba rece/cald din bord. Cele care directioneaza aerul in habitaclu sunt cam blocate
Multumesc pentru orice sfat
Masina mea nu baga caldura.
Masina am cumparat-o in Mai si am observat ca nu prea baga caldura. Am inlocuit, odata cu distributia si pompa de apa, termostat, furtune calorifer, totul GM( nu ca ar fi vreo scofala) si tot nu baga caldura. Am observat o chestie "ciudata" la ea. In calorifer intra doua furtune suprapuse, tur si retur. In teorie, cel de deasupra ar fi de intrare a apei, tur, iar cel de jos iese apa din calorifer, returul. Cand se incalzeste motorul, cel de retur este fierbinte, cel de deasupra, turul, este rece !?... poate asa trebuie sa fie, dar pare nefiresc. Daca am schimbat cam tot pe instalatia de incalzire/racire, ma gandesc daca nu cumva ar fi vreo problema cu clapetele care schimba rece/cald din bord. Cele care directioneaza aerul in habitaclu sunt cam blocate
Multumesc pentru orice sfat