- Daniel
- ****
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- ionexu
- **
- 151 mesaje
- din 05 Sep 2008
- Astra 2012 A17DTS
- Bucuresti
ionexu
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2008
- Mesaj Privat
Salutare.
@Daniel: nu o sa gaseasca niciodata actuatorul vacumatic al clapetelor swirl din admisie pentru ca... nu exista.
Motorizarile A17DTC/DTS/DTE sunt versiuni mai noi de motoare, in comparatie cu A17DTJ/DTR. De obicei sunt pe versiunile auto Ecoflex/cu Start-Stop, eu am A17DTS 1.7 130 cai. Aceste motorizari au galeria de admisie de plastic, iar actuatorul vacumatic s-a transformat intr-un motoras electric, bine identificat de hellheim.
@hellheim: ai identificat corect problema. Cauta alta "clapeta de acceleratie" (sh/imprumut de la un prieten) si probeaza doar bagand mufa in ea sa vezi daca mai ai eroarea. Nu cred ca ai ce repara la ea.
Motorul tremura la oprire din cauza acelei clapete, unul din rolurile sale este acela de a obtura admisia la oprirea motorului (pune "capac" la gura motorului) pentru oprire imediata.
Ps: clapeta e la fel pe toate motorizarile 1.7 de pe astra j si astra h mai noi (familia Z17..).
Spor.
@Daniel: nu o sa gaseasca niciodata actuatorul vacumatic al clapetelor swirl din admisie pentru ca... nu exista.
Motorizarile A17DTC/DTS/DTE sunt versiuni mai noi de motoare, in comparatie cu A17DTJ/DTR. De obicei sunt pe versiunile auto Ecoflex/cu Start-Stop, eu am A17DTS 1.7 130 cai. Aceste motorizari au galeria de admisie de plastic, iar actuatorul vacumatic s-a transformat intr-un motoras electric, bine identificat de hellheim.
@hellheim: ai identificat corect problema. Cauta alta "clapeta de acceleratie" (sh/imprumut de la un prieten) si probeaza doar bagand mufa in ea sa vezi daca mai ai eroarea. Nu cred ca ai ce repara la ea.
Motorul tremura la oprire din cauza acelei clapete, unul din rolurile sale este acela de a obtura admisia la oprirea motorului (pune "capac" la gura motorului) pentru oprire imediata.
Ps: clapeta e la fel pe toate motorizarile 1.7 de pe astra j si astra h mai noi (familia Z17..).
Spor.
- Daniel
- ****
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
hellheim
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A17DTC
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2016
- Mesaj Privat
@ionexu multumesc de interventie. exact asa m-am gandit si eu referitor la actuatorul vacumatic, ca e posibil sa fie ceva electronic care deschide acele clapete de pe admisie. cautasem in disperare acest actuator spre care ma indruma @Daniel, dar nu am identificat nici o piesa pe langa admisie care sa se potriveasca descrierii.
de imprumut nu cred ca am de unde sa fac rost de o clapeta de acceleratie.
nu se poate verifica in alt mod cumva? ma gandesc la opcom, masurare valori sau comanda de a inchide / deschide acea clapeta? e vreo problema daca merg cu masina asa?
de imprumut nu cred ca am de unde sa fac rost de o clapeta de acceleratie.
nu se poate verifica in alt mod cumva? ma gandesc la opcom, masurare valori sau comanda de a inchide / deschide acea clapeta? e vreo problema daca merg cu masina asa?
- Daniel
- ****
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
Am mai sãpat: asa aratã galeria voastrã?
Ca daca e asta, acționarea țiței se face cu device-ul din partea opusã. Nu imi dau seama daca are si vacuum in el, dar dupa cum aratã chestia aia metalicã, eu înclin sa cred e compus din electrovalva+acuator vacuumatic. Trebuia vãzut daca mai intra si altceva in el, in afara de conectorul electric.
Daca il poti da jos, verifici daca tina se misca usor.
Ca daca e asta, acționarea țiței se face cu device-ul din partea opusã. Nu imi dau seama daca are si vacuum in el, dar dupa cum aratã chestia aia metalicã, eu înclin sa cred e compus din electrovalva+acuator vacuumatic. Trebuia vãzut daca mai intra si altceva in el, in afara de conectorul electric.
Daca il poti da jos, verifici daca tina se misca usor.
hellheim
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A17DTC
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2016
- Mesaj Privat
- ionexu
- **
- 151 mesaje
- din 05 Sep 2008
- Astra 2012 A17DTS
- Bucuresti
ionexu
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2008
- Mesaj Privat
Opcomul e limitat la A17DTC.
Lasati in pace acel motoras.
@hellheim: scoate furtunul de la intercooler care intra in corpul clapeta si pune pe cineva sa porneasca si sa opreasca motorul, in timp ce urmaresti clapeta. Daca nu se misca deloc, atunci e clar defecta.
Spor.
Ultima modificare făcută de ionexu la Lun 02 Jan, 2017 11:42 am
Lasati in pace acel motoras.
@hellheim: scoate furtunul de la intercooler care intra in corpul clapeta si pune pe cineva sa porneasca si sa opreasca motorul, in timp ce urmaresti clapeta. Daca nu se misca deloc, atunci e clar defecta.
Spor.
Ultima modificare făcută de ionexu la Lun 02 Jan, 2017 11:42 am
hellheim
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A17DTC
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2016
- Mesaj Privat
Opcomul e limitat la A17DTC
ai dreptate, am incercat cu 1.60 si nu merge sa vezi parametrii live, doar cu versiunea 1.64 pro revizia C poti vedea valorile. prea scumpa pentru hobby, aproximativ 500 lei.
scoate furtunul de la intercooler care intra in corpul clapeta si pune pe cineva sa porneasca si sa opreasca motorul, in timp ce urmaresti clapeta.
asa o sa fac.
e o problema daca se dovedeste a fi defecta clapeta de acceleratie? pot merge cu masina asa? (pana eventual gasesc o clapeta sa o schimb)
- ionexu
- **
- 151 mesaje
- din 05 Sep 2008
- Astra 2012 A17DTS
- Bucuresti
ionexu
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2008
- Mesaj Privat
hellheim
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A17DTC
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2016
- Mesaj Privat
Update: Am fost in service si se pare ca modelul meu de clapeta nu se poate testa (inchide /deschide la comanda) din tester. Mi s-a recomandat proba clapetei pe o alta masina. Daca se dovedeste a fi defecta clapeta, pot reveni in service pentru remediere problema, altfel pot verifica ECU sau electrica.
E vre-un posesor de astra j 1.7, 110cp, ecoflex care ar fi dispus sa ma ajute? (ca sa nu cumpar clapeta noua si sa imi dau seama ca alta e problema).
E vre-un posesor de astra j 1.7, 110cp, ecoflex care ar fi dispus sa ma ajute? (ca sa nu cumpar clapeta noua si sa imi dau seama ca alta e problema).
- ionexu
- **
- 151 mesaje
- din 05 Sep 2008
- Astra 2012 A17DTS
- Bucuresti
ionexu
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2008
- Mesaj Privat
hellheim
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A17DTC
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2016
- Mesaj Privat
- bogdan pandrea
- *
- 20 mesaje
- din 21 Nov 2016
- Astra 2013 17dtc
- Brasov
bogdan pandrea
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2013 17dtc
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2016
- Mesaj Privat