ionutz01
- Mesaje scrise: 98
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Feb 2016
- Mesaj Privat
Salut opelisti. Ce pret ati avut la segmentatul motorului din semnatura? Daca tot il segmentez ce ziceti sa planez chiulasa sa am compresie mai mare? Cu segmentatu scap de mancatu uleiului indiferent cat de turat merg cu masina? Pana sa segmentez motoru tre sa fac schimbu de ulei. foloseam 10w40 gm, ce ulei recomandati pt temperaturi f mari sa nu se mai subtieze uleiul in halu asta si sa.l manance.Daca as face flush engine in repetate randuri as scapa de segmentat?Astra h 1.4 xep 2006.
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,416 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,416
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
1- nu am segmentat, nu stiu sa iti zic pret
2- de ce crezi tu ca prin refacerea planeitatii chiulasei vei avea compresie mai mare?
3- posibil sa scapi, depinde de motivele pentru care iti papa ulei
4- la motorul asta cred ca GM recomanda 5w30.
5- tu ce crezi ca face flush engine-ul ala, reconstruieste segmentii?
2- de ce crezi tu ca prin refacerea planeitatii chiulasei vei avea compresie mai mare?
3- posibil sa scapi, depinde de motivele pentru care iti papa ulei
4- la motorul asta cred ca GM recomanda 5w30.
5- tu ce crezi ca face flush engine-ul ala, reconstruieste segmentii?
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,416 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,416
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
alre, cat de mult de micsoreaza camera? Ca nu ia nimeni 2 cm din chiulasa...
In plus, motorul fiind aspirat, nu prea vad cum se va mari compresia. Ca volumul de amestec care intra in cilindru depinde de diferenta de presiune dintre exterior si cilindru. Deci castigul efectiv tot inexistenta va fi, oricum o dai.
Acuma ca posesorul, dupa un rk de motor, o sa aiba sentimentul ca masina trage mai bine... absolut normal, dupa ce ai adus motorul in parametri, clar ca merge mai bine decat atunci cand era bolnav.
In plus, motorul fiind aspirat, nu prea vad cum se va mari compresia. Ca volumul de amestec care intra in cilindru depinde de diferenta de presiune dintre exterior si cilindru. Deci castigul efectiv tot inexistenta va fi, oricum o dai.
Acuma ca posesorul, dupa un rk de motor, o sa aiba sentimentul ca masina trage mai bine... absolut normal, dupa ce ai adus motorul in parametri, clar ca merge mai bine decat atunci cand era bolnav.
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
@jE bine punctat.
@ionutz01 cu flush nu scapi de probleme. Singura remediere in caz de consum exagerat de ulei este doar segmentarea.
Acolo iei in calcul
Segmenti (Goetze sau Kolbenschmidt)
Bolturi biele (2 pe biela) in total 8 ( se gasesc doar pe original, 5-6 lei buc)
Simeringuri axe cu came, simering vibrochen (ca tot desfaci motorul este pacat sa nu le schimbi)
Garnitura chiulasa
Suruburi chiulasa
Silicon VR (pt etansare baie ulei)
Setul de garnituri (admisie, evacuare ssmd).
Posibil sa ai nevoie si de rectificare (in cazul meu nu a fost necesara)
Simeringuri supape, doar 16 buc ,
Verificare ghiduri supape
Verificare scaune supape.
Ulei pt primii 1500-2000 km pt rodaj (5w30)
Antigel
Apa distilata
Daca te afli la limita cu distributia ia in calcul kitul de distributie, curea accesorii si pompa de apa.
Bujii daca te afli la limita.
Lista poate sa continue dar sincer acum sunt in pana de idei.
Eu ti-am insirat o lista de la 1.6, poate la 1.4 mai exista ceva suplimentar si aici ma refer la garnituri.
@ionutz01 cu flush nu scapi de probleme. Singura remediere in caz de consum exagerat de ulei este doar segmentarea.
Acolo iei in calcul
Segmenti (Goetze sau Kolbenschmidt)
Bolturi biele (2 pe biela) in total 8 ( se gasesc doar pe original, 5-6 lei buc)
Simeringuri axe cu came, simering vibrochen (ca tot desfaci motorul este pacat sa nu le schimbi)
Garnitura chiulasa
Suruburi chiulasa
Silicon VR (pt etansare baie ulei)
Setul de garnituri (admisie, evacuare ssmd).
Posibil sa ai nevoie si de rectificare (in cazul meu nu a fost necesara)
Simeringuri supape, doar 16 buc ,
Verificare ghiduri supape
Verificare scaune supape.
Ulei pt primii 1500-2000 km pt rodaj (5w30)
Antigel
Apa distilata
Daca te afli la limita cu distributia ia in calcul kitul de distributie, curea accesorii si pompa de apa.
Bujii daca te afli la limita.
Lista poate sa continue dar sincer acum sunt in pana de idei.
Eu ti-am insirat o lista de la 1.6, poate la 1.4 mai exista ceva suplimentar si aici ma refer la garnituri.
- Marius Popescu
- ***
- 704 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 704
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
O mica observatie , va inselati un pic , daca se ia si 0.5 mm din chiulasa raportul de compresie va fi mai mare ca cel de fabrica ( 10,5:1 ) . Se practica treaba asta la alte marci auto ( chiar Logan ) , pt marirea cuplului si a puterii , dar te complici mult ( remap , axele cu came se vor defaza un pic fata de vibrochen , nu stiu daca semnificativ ) .La opel nu stiu daca a facut cineva asa ceva .
Dar daca se face doar planeitate cred ca se ia fff putin , sub 0.1 mm , tocmai pt a se evita modificari are raportului de compresie ( sau se poate folosi garnitura mai groasa ) .
Later edit
Uita de modificare raportului de compresie , 10,5:1 oricum e marisor ,daca urci mai sus o sa ai detonatii . Sunt motoare benzinare cu raport mai mare , dar au injectie directa (permite amestec stratificat , etc ) .
Asculta sfaturile colegilor de mai sus in ceea ce priveste segmentarea .
Ultima modificare făcută de Marius Popescu la Mar 03 Jan, 2017 3:12 pm, modificat de 2 ori în total
Dar daca se face doar planeitate cred ca se ia fff putin , sub 0.1 mm , tocmai pt a se evita modificari are raportului de compresie ( sau se poate folosi garnitura mai groasa ) .
Later edit
Uita de modificare raportului de compresie , 10,5:1 oricum e marisor ,daca urci mai sus o sa ai detonatii . Sunt motoare benzinare cu raport mai mare , dar au injectie directa (permite amestec stratificat , etc ) .
Asculta sfaturile colegilor de mai sus in ceea ce priveste segmentarea .
Ultima modificare făcută de Marius Popescu la Mar 03 Jan, 2017 3:12 pm, modificat de 2 ori în total
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- Marius Popescu
- ***
- 704 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 704
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
Cifre exacte nu stiu , nu am facut . Dar un raport de compresie marit aduce cuplu si putere in plus,in mod semnificativ si masurabil . Exista motoare moderne care au chiar raport de compresie variabil (nu pot pune linkul acum , sunt pe telefon si sunt la job ) .
Dar din z14xe(p) nu cred ca se mai poate scoatee ceva .
Dar din z14xe(p) nu cred ca se mai poate scoatee ceva .
- jE
- *******
- 8,416 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,416
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
hehe, chiar traiesti cu sentimentul ca ai tolerante asa de mari? daca iei prea mult din chiulasa, s-ar putea sa iti ajunga pistonul la supape. Asta pe de o parte. Pe de alta parte, repet, e un motor aspirat. Asta inseamna ca in cilindru iti intra cat amestec "trage" pistonul, si nu o cantitate standard, ca sa zici "micsorez camera, da' o sa intre tot atata amestec, deci maresc compresia".
- Marius Popescu
- ***
- 704 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 704
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
Je ,nu are treaba discutia aspirat vs turbo . Cred ca putem continua discutia in mod constructiv , numai sa ajung la pc . Esti moderator , decide daca discutam aici sau pm ( ne abatem ucsor de la topic , problema principala a initiatorului este consumul de ulei ) .
Ultima modificare făcută de Marius Popescu la Mar 03 Jan, 2017 5:49 pm
Ultima modificare făcută de Marius Popescu la Mar 03 Jan, 2017 5:49 pm
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
ionutz01
- Mesaje scrise: 98
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Feb 2016
- Mesaj Privat
- Marius Popescu
- ***
- 704 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 704
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
Nope , motorul o sa mearga mai bine .Depinde pe unde scapa ulei in cilindri :
- daca scapa doar pe sus pe la supape o sa mearga mai bine pt ca bujiile o sa le ai mai curate ,
- daca consuma pt ca ai segmentii dusi , dupa ce il repari o sa ai compresie buna , ca aia din fabrica , deci ai toti caii prezenti .
Nota : cand spun compresie ma refer la presiunea de compresie , masurata in bari . Raportul de compresie asa cum ii spune si numele este un raport intre 2 volume , fara unitate de masura si e fix , 10.5:1 pt Z14XEP .
- daca scapa doar pe sus pe la supape o sa mearga mai bine pt ca bujiile o sa le ai mai curate ,
- daca consuma pt ca ai segmentii dusi , dupa ce il repari o sa ai compresie buna , ca aia din fabrica , deci ai toti caii prezenti .
Nota : cand spun compresie ma refer la presiunea de compresie , masurata in bari . Raportul de compresie asa cum ii spune si numele este un raport intre 2 volume , fara unitate de masura si e fix , 10.5:1 pt Z14XEP .
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
Marius Popescu a scris:Dar un raport de compresie marit aduce cuplu si putere in plus,in mod semnificativ si masurabil
Stii vorba aia: "fara foc nu iese fum" ?
Ca sa ai putere mai mare ai si consum mai mare. Deci placebo.
Exact ce a zis si jE... Tu obtii o oarecare compresie mai buna, dar o pierzi 90% din restul limitarilor masinii (aerodinamica, cutie de viteze, soft, etc).
E doar placebo, ti se pare ca nasina fuge mai tare, dar nu realizezi ca in acelasi timp calci acceleratia putin mai tare...
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
- Marius Popescu
- ***
- 704 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 704
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
@jgyprime Nimic de comentat , daca modifici raportul de compresie , o sa fie nevoie de alte mape pt avans si injectie . Dar salta presiunea medie in cilindri , de aici si puterea in plus . Oricum discutam degeaba , Z14XEP deja are raportul marisor , cat sa il duca mai sus ? ... riscul detonatiilor ar fi la fiecare "pas" chiar si cu o benzina cu CO mai mare .
ionutz01
- Mesaje scrise: 98
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Feb 2016
- Mesaj Privat
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
De ce sa ruleze masina mai greoi?
Prima data desfaci motorul, constati, si dupaia treci la fapte.
Eu nu am modificat nimic la chiulasa,ghiduri supape sau la scaunele de la supape, doar am schimbat segmentii , cei de ungere erau coxati, dar pentru orice eventualitate am schimbat si toate simeringurile. Masina trage in continuare foarte bine, chiar bine.
Ah ,dupa cum ti-am zis mai sus, lista poate continua si tin sa pun accent pe suruburi/bolturi. Mai toti mecanicii zic "las ca merg tot astea vechi" dar nu, dai acolo 100 lei pt suruburi dar le pui noi. Tin sa adaug in lista si suruburile de la axele cu came (cele de la fulii sa zic asa)
@jgyprime
chiar acum cateva minute ca sa zic asa povesteam cu tatal meu despre tema asta, ca multi fac confuzia intre compresie si raportul de compresie. Dupa cum spune si Marius mai sus, raportul de compresie se refera la raportul intre 2 volume. Imi spunea tata ca intr-un an la dacia 1310 a facut o rectificare la chiulasa. Dupa ce a terminat el motorul pleaca sa-l testeze,a bagat cateva ture, incantat de reusita a zis ca facuse avion, rupea masina nu gluma, dar nu dupa mult timp au aparut si efectele negative, furtunele care si asa erau proaste crapau in draci,evacuarea era mai tot timpul sparta si mai avea si detonatii. Vorbind cu diversi "mesteri" aia i-au zis ca alezand prea mult a marit raportul de compresie si ca din cauza asta are si detonati. Si ca daca vrea sa remedieze problema este sa puna o garnitura de chiulasa mai groasa ca sa reduca diferentele. Zis si facut, Zicea ca pe timpul ala faceau astia garnituri din nu stiu ce materiale (daca retin bine marsit), eh a facut o garnitura din marsit , montat , plecat in teste. Era incantat de reusita doar ca marsitul ala nu prea rezista, imi aduc aminte ca in anul ala desfacuse motorul inca de 2 ori ca sa schimbe garnitura de chiulasa, odata a cumparat o garnitura de nu stiu unde dar venind de la Tg-Jiu in fata fabricii de cauciuc i s-a rupt lantul de distributie, Mai cumparase un alt set motor care acum ceva timp l-am aruncat, pentru ca in perioada aia avut un accident vascular si noi ca si familie am predat permisul autoritatilor pentru ca nu am avut curaj sa-l mai lasam sa conduca iar masina am dat-o la un neam, a facut-o el, a tras vreo 3 ani pe ea, dupa care am dus-o la fier vechi.
@ionutz01 cauta aici pe forum de dancuciureanu este ceea ce cauti. Tot din Iasi, si nu mege pe "las ca merge si asa" utilizeaza omul doar piese noi.
Prima data desfaci motorul, constati, si dupaia treci la fapte.
Eu nu am modificat nimic la chiulasa,ghiduri supape sau la scaunele de la supape, doar am schimbat segmentii , cei de ungere erau coxati, dar pentru orice eventualitate am schimbat si toate simeringurile. Masina trage in continuare foarte bine, chiar bine.
Ah ,dupa cum ti-am zis mai sus, lista poate continua si tin sa pun accent pe suruburi/bolturi. Mai toti mecanicii zic "las ca merg tot astea vechi" dar nu, dai acolo 100 lei pt suruburi dar le pui noi. Tin sa adaug in lista si suruburile de la axele cu came (cele de la fulii sa zic asa)
@jgyprime
chiar acum cateva minute ca sa zic asa povesteam cu tatal meu despre tema asta, ca multi fac confuzia intre compresie si raportul de compresie. Dupa cum spune si Marius mai sus, raportul de compresie se refera la raportul intre 2 volume. Imi spunea tata ca intr-un an la dacia 1310 a facut o rectificare la chiulasa. Dupa ce a terminat el motorul pleaca sa-l testeze,a bagat cateva ture, incantat de reusita a zis ca facuse avion, rupea masina nu gluma, dar nu dupa mult timp au aparut si efectele negative, furtunele care si asa erau proaste crapau in draci,evacuarea era mai tot timpul sparta si mai avea si detonatii. Vorbind cu diversi "mesteri" aia i-au zis ca alezand prea mult a marit raportul de compresie si ca din cauza asta are si detonati. Si ca daca vrea sa remedieze problema este sa puna o garnitura de chiulasa mai groasa ca sa reduca diferentele. Zis si facut, Zicea ca pe timpul ala faceau astia garnituri din nu stiu ce materiale (daca retin bine marsit), eh a facut o garnitura din marsit , montat , plecat in teste. Era incantat de reusita doar ca marsitul ala nu prea rezista, imi aduc aminte ca in anul ala desfacuse motorul inca de 2 ori ca sa schimbe garnitura de chiulasa, odata a cumparat o garnitura de nu stiu unde dar venind de la Tg-Jiu in fata fabricii de cauciuc i s-a rupt lantul de distributie, Mai cumparase un alt set motor care acum ceva timp l-am aruncat, pentru ca in perioada aia avut un accident vascular si noi ca si familie am predat permisul autoritatilor pentru ca nu am avut curaj sa-l mai lasam sa conduca iar masina am dat-o la un neam, a facut-o el, a tras vreo 3 ani pe ea, dupa care am dus-o la fier vechi.
@ionutz01 cauta aici pe forum de dancuciureanu este ceea ce cauti. Tot din Iasi, si nu mege pe "las ca merge si asa" utilizeaza omul doar piese noi.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
GM interzice planare chiulasa, totusi 0.1mm se poate lua daca si numai daca este necesar.
Simeringuri axe came Z14XEP nu are.
Rectificare scaun supape si supape se poate face la acest model, la cele cu pastile (nu hidraulici) ai de masurat si comandat la cota si sunt cam 20 si...de cote.
Nu se comanda nicio piesa pana nu se desface motorul, te poti trezi cu cilindri zgaraiati, vibrochen dungat, ax came raschetat etc. si se impun alte calcule de genul merita sau nu.
Simeringuri axe came Z14XEP nu are.
Rectificare scaun supape si supape se poate face la acest model, la cele cu pastile (nu hidraulici) ai de masurat si comandat la cota si sunt cam 20 si...de cote.
Nu se comanda nicio piesa pana nu se desface motorul, te poti trezi cu cilindri zgaraiati, vibrochen dungat, ax came raschetat etc. si se impun alte calcule de genul merita sau nu.