Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • iuly,iuly,iuly

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2013

  • Mesaj Privat
Simptome: Saultari colegi , am nevoie de foarte mare ajutor cu niste sfaturi. Detin un opel astra g , cod motor z16se , o am de 3 ani jumate , si am facut 23.000km , am schimbat discuri+placute , kit distributie+curea alternator+pompa apa+intinzator ,baterie noua , reconditionat ac ,reconditionat calculator ecu. ,scimbat un rulment cu abs cu totul .
Acum a inceput sa scoata mult fum albastru ,bat foarte tare tachetii (inainte bateau mai incet) ,cand o accelerez la 6000 si o las sa scada in turatie tremura pana moare motorul (mi-a murit si in mers cand am lasat-o pe liber) , deci motorul e dus dar nu stiu ce mai poate fi dus pe langa.
Erori nu am , decat miss fire imi mai apare (p0300 , p0301 etc.) , am avut o eroare in legatura cu catalizatorul dar am sters-o si nu mai apare (poate o sa apara dupa cateva sute de km).
Ce ma sfatuiti , sa schimb motorul , sa-l refac ,etc. nu vreau sa mai bag bani in ea ca si asa are pret de vanzare foarte mic.

Cod(uri) eroare:
----
Model: Astra
An fabricatie: 2001
Cod motor: Z16SE
Skip ads

  • Gabor Tiberiu

  • Mesaje scrise: 322
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Salut. Depinde ce sa dus la motoru tau, un motor identic din deMembrari il iei La 300 de euro, dar nu stii ce iei + ca trebuie sa il omologhezi. Eu zic sa desfaci motoru... evaluezi dauna,si iti faci o socoteala, daca iesi in 1500-2000 de lei cu motoru tau..eu zic ca e bine,stii o treaba! Eu am avut la vectra c,z18xe.. missfire p0301, era sarit segmentu de pe piston, mia distrus 2 pistoane, nu mi sa meritat sa il refac ptr ca aveam probleme la arbore si nu se putea rectifica, asa ca am luat un motor din dezmembrari, 1350 de lei, l-am nimerit bun, nu consuma ulei.. dar daca as fi putut sa il fac pe al meu.. eu asa as fi facut!
  • iuly,iuly,iuly

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2013

  • Mesaj Privat
De ceva timp ma tot documentez ce ar fi de facut la motor, si fiind un motor simplu , cu un pic de indemanare nu pare greu de facut , dar mai bine sa-l las pe mana unui mecanic. Totusi , ma gandesc sa nu fac motoru si sa intampin si alte probleme de rezolvat sa bag mai multi bani in masina , eroarea cu missfire o am de dinainte sa se duca motorul (am avut reparat calculatorul ecu dar nu cred ca a fost facut rau) .

Sa dau alte detalii ce pot ajuta ,taketii au inceput sa bata cand un nene de la magazin mi-a dat ulei 15w40 (eu necunoscand uleiurile) , pe urma in ciuda schimbului cu ulei 10w40 bataia s-a tot agravat.

In legatura cu fumul , masina nu scotea fum , dar eu o foloseam numai cand veneam in vacante in ro , am lasat masina in regula (in iarba) , si cand m-am intors in vacanta surpriza , fum ,iesea chiar si pe sub masina (probabil toba sparta).
  • iuly,iuly,iuly

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2013

  • Mesaj Privat
Se merita sa dau opel-ul meu la schimb pe un bertone 1.8benzina 125cp , + 400e ?
  • Gabor Tiberiu

  • Mesaje scrise: 322
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Daca il accepta cu motoru tau stricat..DA!
  • iuly,iuly,iuly

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2013

  • Mesaj Privat
L-am dat pe un seat ibiza 3usi , 2004 , 1.9tdi (e4) , neinscris si am mai dat diferenta 400e.
  • iuly,iuly,iuly

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2013

  • Mesaj Privat
N s-a mai dat ,deci e inca am povara pe cap , cu cat as putea vinde astra g? am poze pe profil.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,416
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
fum albastru, rateuri, etc, cel mai probabil segmentii dusi
Eu isi recomand sa il refaci, e un motor fiabil, simplu si putin pretentios, il refaci acuma, te mai poate duce mult si bine.
  • iuly,iuly,iuly

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2013

  • Mesaj Privat
Multumesc mult , chiar era sa fiu fraerit , cu oferte de 1300e , pe astra g cu investitii , 2 seturi de jante cu cauciucuri bune , si instalatie audio ce costa , am gasit sa dau un set de jante cu 200e , instalatia audio 200e , si o sa fac cerere sa recuperez taxa 250e ,si tot es mai castigat sa tin masine de mers la magazin , 90lei impozitu si 350 asigurarea pe an , motoru il las asa pentru 1l de ulei la 1000km sau cat o consuma.

apropo colegi , am citit mlte tutoriale si e un motor simplu de facut , daca as schimba segmentii,cuzinetii , iar la chiuloasa toate garniturile , tacketii si semeringurile ar fi ok motorul?
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,416
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
trecand peste limbajul de chat, literele sarite si alte alea, care fac mesajul tau cel putin greu de citit, am sa incerc sa iti raspund:
- ar putea fi OK, sau nu! daca tot desfaci motorul, atunci schimba/rectifica tot ce e de schimbat/rectificat. Cuzinetii poate sunt de schimbat, poate nu. Tachetii si culbutorii, de asemenea. Mai putem vorbi de semeringuri, supape, ax cu came. In plus, la chilasa ai o singura garnitura, insa, atentie! schimbi si prezoanele!
- 1l ulei/1000 km e foarte mult. Asta in timp duce la alte probleme, cum ar fi imbacsirea catalizatorului si a sondelor lambda, dificultati la itp, etc. Faci cum vrei, dar e pacat sa iti bati joc de motor. Eu iti recomand sa ii faci o reconditionare cum trebuie.
  • iuly,iuly,iuly

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2013

  • Mesaj Privat
Scuze pentru scrisul rapid , am un micut pe brate , si imi mai fuge cate ceva din lipsa de atentie , am mai scris de multe ori pe Opel club fara erori in general. Asa o sa fac , ai idee cam cat ajung piesele pentru segmentat si pentru chilasa? Si inca ceva , cum imi dau seama daca trebuie facuta planeitatea la chiulasa neavand acea rigla perfect dreapta?
  • gyenes

  • Mesaje scrise: 296
  • Locatie: Timis
  • Masina: Zafira z1.8xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Pai daca garnitura e ok, de chiulasa ma refer nu-i strapunsa , n-ai ce sa-ti faci griji cu planeitatea.
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,853
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
In mod normal, daca demontezi chiulasa, la remontare se verifica planeitatea. Pot aparea deformãri chiar daca nu au fost probleme la ea.
Daca e in tolerantele admisie, se monteazã. Daca nu, se reface planeitatea.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,416
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
ca si costuri, pe mine, acum 7 ani, m-a dus in ~2000 RON cu tot cu manopera
https://www.clubopel.com/vie...p?p=464569#464569
in condtiile in care am schimbat si axul cu came (doar ala a fost, la momentul respectiv, ~1000 RON, luat la pret "de prieten", ca pretul de lista era vreo 1500 RON atunci)
Acum vad ca un ax cu came se invarte la 500-900 RON. Poti sa iti faci o lista maximala cu piesele de schimbat, le cauti pe net (un punct de pornire poate fi http://www.unixauto.ro/Unix_Startlap_Form.aspx , nu au cele mai mici preturi, dar iti faci o imagine)
Iei in calcul:
- ax came (da sau nu, poti vedea singur sau poate vedea mecanicul, desfaci busonul de ulei si se vad cateva came, uzura)
- tacheti
- culbutori
- semeringuri supape
- segmenti
- cuzineti
- prezoane chiulasa
- garnitura chiulasa
- kit de distributie (curea, rola, pompa de apa) - daca tot umbli acolo, mai bine o schimbi acuma
- alte suruburi/piulite/garnituri (poate isi mai dau si alti colegi cu parerea)
Manopera o faci tu daca stii mecanica si ai scule (gen kit de blocat distributia, etc), daca nu, cauti un mecanic competent. Poti de exemplu sa apelezi la dancuciureanu, e la Iasi, dar stie ce e de facut, daca poti astepta pana in primavara.

Daca vrei sa tii masina, eu iti sugerez sa o repari. Motorul e, de altfel, foarte robust, nu e cel mai sportiv (vrei raliu, iei Z20LET, sau alte nebunii de astea) insa ai avantajul motorului pe 8 valve (cuplu la turatii mici) si daca il pui la punct cum trebuie, nu o sa mai ai grija lui multa vreme de acum incolo.

Bineinteles, in final e decizia ta.
  • iuly,iuly,iuly

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2013

  • Mesaj Privat
Daca fac motorul bine , o sa tin masina , si da e adevarat cuplu o face sa fie foarte sportiva , am probat alfa 147 1.6 120cp parca , si am mai probat si alte masini cu motoare de 1.6 sau 1.4 si nu au ^sange^ asa in ele. In legatura cu distributia acum are in jur de 3000km , am schimbat kit distributie,pompa apa,curea alternator,bujii , si intinzatorul de la curea alternator il am in portpagaj.

Nu vreau raliuri , plus ca o folosesc mai mult ca masina de oras sau drumuri scurte.
Masina o sa o fac in vara deoarece nu sunt in ro (oricum am facut 23.000km in 3 ani jumate, ei mai multi din ei fiind la inceput cand am achizitionat masina)

Inca o intrebare , am gasit in Anglia pe ebay 2 seturi interesante , doar ca nu stiu cat conteaza marca
Primul set 61 sterline contie toate garniturile motorului (si semeringurile) + 8 supape +8 prezoane chiulasa
al 2 lea set 80 sterline ax came , 8 tacheti , 8 culbutori ,si 8.....(acele capacele intre culbutori si tacketi , de cauciuc parca)

2 poze
http://i.ebayimg.com/images/a/(KGrHqF,!o0E-v8dq4S4BP6dWO5fpw~~/s-l500.jpg
http://i.ebayimg.com/images...VoP6k/s-l1600.jpg

Motorul as vrea sa-l fac eu cu manutele mele , cu o cheie dinamometrica , daca demontez motorul mai am nevoie kit blocat distributie (ca stiu ca are puncte ,pentru a zi pusa distributia pe semne).

De la Iasi la Focsani is 200km , dar pot face o vacanta (2-3 zile la hotel si sa mai vizitez pe acolo) , si sa se ocupe de masina , la mine problema mai este ca nu am gasit un mecanit interesat sa-mi controleze masina cap coada , sa stiu ca daca fac motorul pun stop la alte cheltuieli ,missfire aveam de inainte sa se duca motorul ,si de cand e dus motoru mai apare si eroarea catalizatorului.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,416
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Prima poza contine fierataniile din chiulasa (ax came, tacheti, culbutori, pastile)
A doua poza contine garniturile (supape, semeringuri supape, prezoane chiulasa, garnitura admisie, garnitura evacuare)
Mai lipsesc din "schema" segmentii, eventual cuzinetii.
Atentie la originea pieselor, sa nu fie ceva de calitate indoielnica, sa trebuiasca sa desfaci motorul din nou peste 10.000 km...
  • iuly,iuly,iuly

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2013

  • Mesaj Privat
Nu sunt de marca , sa iau de marca m-ar ajunge mult , sunt multe componente , segmentii si cuzinetii ii voi cumpara din ro mai de marca.
  • gigatel30

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Vezi un pic pe aici:

https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=80

am motor ca al tau si l-am facut singur cu atentia de rigoare. Ai in pagina urmatoare si costurile la care am ajuns. Motorul este OK acum, nu mai consuma gram.
  • iuly,iuly,iuly

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2013

  • Mesaj Privat
Multumesc mult , o sa strang toate imformatiile pentru a face motorul , apropo supapele nu se merita sa le schimb (sunt scumpe noi) , si scaunele supapelor cum le-ai curatat (cineva care si-a refacut chiulasa mi-a zis ca , cu un raspapir foarte fin).

Apropo colegi , se poate avea o idee pe la cati km se duce acest motor? Eu am in bord 173.000km , cand am cumparat-o (acum 3 ani jumate) aveam 150.000 , dupa 100km s-a dus ecu , l-am refacut (deja mai fusese umblat in el) , deci in concluzie cati km poate avea aproximativ? suspensii sport cu garda joasa , faruri si stopuri tunin de asemenea imi da de gandit la multi km (s-au dus cele originale probabil) , un rulment dus la fel imi da de gandit la multi km , bateria era varta (banuesc ca nu din fabrica) , s-a dus si am schimbat-o deci iar multi km reali. In schimb nu am probleme cu rugina pe dedesubt , si e si vopseaua originala.
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,853
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Exista o pasta speciala pt lustruit supape: nu da cu alte prostii ca le ovalizezi.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR