- BAZGANM
- OP
- 630 mesaje
- din 05 Feb 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
BAZGANM
- Mesaje scrise: 630
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2006
- Mesaj Privat
- lucian_v
- **
- 123 mesaje
- din 27 Oct 2006
- Astra 2003 Z17DTL
- Bucuresti
lucian_v
- Mesaje scrise: 123
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2006
- Mesaj Privat
Eu am schimbat filtrul de ulei si uleiul acum o luna iar cel de aer, motorina si polen weekend-ul trecut.
Cel de ulei este in spatele motorului intr-o tulumba ....se ajunge usor la el, iar cel de motorina inspre habitaclu, tot in spatele motorului si este la suprafata...are un singur surub. operatiunile sunt simple.
motorul este z17dtl
Cel de ulei este in spatele motorului intr-o tulumba ....se ajunge usor la el, iar cel de motorina inspre habitaclu, tot in spatele motorului si este la suprafata...are un singur surub. operatiunile sunt simple.
motorul este z17dtl
- BAZGANM
- OP
- 630 mesaje
- din 05 Feb 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
BAZGANM
- Mesaje scrise: 630
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2006
- Mesaj Privat
- lucian_v
- **
- 123 mesaje
- din 27 Oct 2006
- Astra 2003 Z17DTL
- Bucuresti
lucian_v
- Mesaje scrise: 123
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2006
- Mesaj Privat
Eu am schimbat filtrul de motorina astfel:
Am desfacut capacul de deasupra
am scos filtrul, am tinut servetele pe acolo pt ca a curs putina mototrina
am pus filtrul nou foarte repede...
am completat cu motorina pana a dat putin pe afara...tot cu servetele sub chestia aia de plastic unde intra filtrul..
am pus garniturile noi de la filtru dupa ce in prealabil le-am trecut prin motorina
am pus capacul, am strans surubul si i-am dat cheie
a luat-o din prima, normal....si am lasat-o sa mearga cam 20 de min sa isi faca circuitul ala iar......
poate am avut noroc...dar asa a fost la mine
Am desfacut capacul de deasupra
am scos filtrul, am tinut servetele pe acolo pt ca a curs putina mototrina
am pus filtrul nou foarte repede...
am completat cu motorina pana a dat putin pe afara...tot cu servetele sub chestia aia de plastic unde intra filtrul..
am pus garniturile noi de la filtru dupa ce in prealabil le-am trecut prin motorina
am pus capacul, am strans surubul si i-am dat cheie
a luat-o din prima, normal....si am lasat-o sa mearga cam 20 de min sa isi faca circuitul ala iar......
poate am avut noroc...dar asa a fost la mine
septimiu
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina: Astra 2001 Y17dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2007
- Mesaj Privat
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
Nu trebuie sa desfaci conductele pentru a schimba filtrul fiindca iti dau posibilitatea sa ridici capacul si sa scoti elementul filtrant si cu ele montate.
Procedura este urmatoarea: desfaci surubul care fixeaza capacul, ridici capacul, scoti elementul filtrant, inlocuiesti garniturile, montezi noul element filtrant, umplii carcasa filtrului cu motorina, pui capacul si strangi surubul.
Pui contactul de 2-3 ori cate 5-6 secunde dupa care pornest.
Daca ai facut totul corect, motorul va porni fara probleme.
Procedura este urmatoarea: desfaci surubul care fixeaza capacul, ridici capacul, scoti elementul filtrant, inlocuiesti garniturile, montezi noul element filtrant, umplii carcasa filtrului cu motorina, pui capacul si strangi surubul.
Pui contactul de 2-3 ori cate 5-6 secunde dupa care pornest.
Daca ai facut totul corect, motorul va porni fara probleme.
septimiu
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina: Astra 2001 Y17dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2007
- Mesaj Privat
- DOCTOROPEL
- *
- 1 mesaje
- din 17 Nov 2007
- Astra 2003 1,7 DTI
- Bucuresti
DOCTOROPEL
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 1,7 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- toma_marius
- ***
- 838 mesaje
- din 03 Apr 2006
- Astra 2003 y17dt isuzu
- Constanta
toma_marius
- Mesaje scrise: 838
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 y17dt isuzu
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2006
- Mesaj Privat
1. cumperi filtre "bune"
2 sui masina pe o rampa
3.dai scutu jos -daca ai
4.scoti capacu de ulei de pe motor si joja ca sa curga mai repede-zic eu
5.dai drumu la ulei si il lasi sa curga preferabil cu masina ridicata de bot - am observat rezultate mai bune
6.desfaci capacul de la fitrul de ulei cu o tubulara de 32 merge si cu cheie da te chinui
7.cureti pe la filtru orice urma de ulei
8.iei filtru nou si il montezi in capac, montezi toate garniturile care sunt doua sau trei si le arunci pe cele vechi
9.imbibi filtrul de ulei nou cu ulei nou si ungi si garniturile cu ulei nou
10.insurubezi filtru la loc si il stringi cit trebuie nu sa sparci capacu sau altceva
11. pui surubu si piulita la baia de ulei dupa ce sa scurs in prealabil tot uleiul vechi
12.pui uleiul nou in motor atit cit trebuie (eu pun 4 litri dupa care compretez cite un pic si verific pina ajunge la 4,5 l sau pui 4 litri si cind dai masina jos mai pui jumate)
13.dai o cheia si lasi motorul sa mearga un pic dupa care verifici joca si verifici daca a
i scurgeri pe la baie etc
14. pui scutu la loc daca ai
mergi frumos cu masina citiva km si dupa ii dai bice ca si cum nu sar fi intimplat nimic
filtru motorina
1.cumperi filtru unu bun si un litru motorina
2.cureti pe la capac urmele de3 praf mizerie etc
3.cu o surubelnita scoti furtunele de tur si retur nu iti trebuie cleste doar cap
4.desfaci surubu de sus cu torx sau imbus
5.scoti capacu si cureti urmele de motorina schimbi garniturile si le ungi cu motorina
6.scoti motorina din cutia filtrului si cureti biine locu respectiv
7.montezi filtru nou in capac si umpli usor cu motorina ca sa nu versi in motor
cind e aproape plin pui capacul exact in ordinea inversa si montezi furtunele de "tur si retur"
8.cureti de motorina filtru si pe unde ai facut mizerie
9.daca tot ai motorina cureti motoru si masina
spor la treaba
2 sui masina pe o rampa
3.dai scutu jos -daca ai
4.scoti capacu de ulei de pe motor si joja ca sa curga mai repede-zic eu
5.dai drumu la ulei si il lasi sa curga preferabil cu masina ridicata de bot - am observat rezultate mai bune
6.desfaci capacul de la fitrul de ulei cu o tubulara de 32 merge si cu cheie da te chinui
7.cureti pe la filtru orice urma de ulei
8.iei filtru nou si il montezi in capac, montezi toate garniturile care sunt doua sau trei si le arunci pe cele vechi
9.imbibi filtrul de ulei nou cu ulei nou si ungi si garniturile cu ulei nou
10.insurubezi filtru la loc si il stringi cit trebuie nu sa sparci capacu sau altceva
11. pui surubu si piulita la baia de ulei dupa ce sa scurs in prealabil tot uleiul vechi
12.pui uleiul nou in motor atit cit trebuie (eu pun 4 litri dupa care compretez cite un pic si verific pina ajunge la 4,5 l sau pui 4 litri si cind dai masina jos mai pui jumate)
13.dai o cheia si lasi motorul sa mearga un pic dupa care verifici joca si verifici daca a
i scurgeri pe la baie etc
14. pui scutu la loc daca ai
mergi frumos cu masina citiva km si dupa ii dai bice ca si cum nu sar fi intimplat nimic
filtru motorina
1.cumperi filtru unu bun si un litru motorina
2.cureti pe la capac urmele de3 praf mizerie etc
3.cu o surubelnita scoti furtunele de tur si retur nu iti trebuie cleste doar cap
4.desfaci surubu de sus cu torx sau imbus
5.scoti capacu si cureti urmele de motorina schimbi garniturile si le ungi cu motorina
6.scoti motorina din cutia filtrului si cureti biine locu respectiv
7.montezi filtru nou in capac si umpli usor cu motorina ca sa nu versi in motor
cind e aproape plin pui capacul exact in ordinea inversa si montezi furtunele de "tur si retur"
8.cureti de motorina filtru si pe unde ai facut mizerie
9.daca tot ai motorina cureti motoru si masina
spor la treaba
- lucian_v
- **
- 123 mesaje
- din 27 Oct 2006
- Astra 2003 Z17DTL
- Bucuresti
lucian_v
- Mesaje scrise: 123
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2006
- Mesaj Privat
- toma_marius
- ***
- 838 mesaje
- din 03 Apr 2006
- Astra 2003 y17dt isuzu
- Constanta
toma_marius
- Mesaje scrise: 838
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 y17dt isuzu
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2006
- Mesaj Privat
- All4Opel
- **
- 292 mesaje
- din 16 Jan 2010
- Astra 2008 Z17DTL
- Ilfov
All4Opel
- Mesaje scrise: 292
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2010
- Mesaj Privat
Stiu ca subiectul e de acum trei ani, insa pentru a nu mai deschide alta discutie pe aceasta tema si din cauza faptului ca sunt incepator si nu sunt suficient de lamurit din acest post si din toate celelalte topicuri deschise in acest sens am marea rugaminte sa ma ajutati si pe mine la rezolvarea problemei mele.
Asadar, fiind posesorul masinii din semnatura, masina a carei garantie nu a expirat inca, am fost nevoit sa merg la reprezentanta pana acum ca sa ii fac revizia si sa-i schimb consumabilele. Si fiindca este prima mea masina, tinand la ea, am preferat sa ii schimb toate filtrele si uleiul la fiecare 7500-8000 km (citind pe acest forum ca asa este mult mai bine pentru masinuta mea).
Problema mea care este?!...dupa cum stiti si voi preturile pe care le cer reprezentantele pentru consumabile si manopera sunt pur si simplu exagerate, asa ca, hotarat fiind in urma rasfoirii acestui forum si in special a discutiilor care ma ajuta in acest sens, am hotarat sa ma implic si sa am incredere in mine ca pot face asta si acasa fiind nevoit sa dau doar banii pe filtre si ulei. Tot cu ajutorul vostru am descoperit si magazinul de piese auto ''autoa.ro'' (sper sa nu fie considerata reclama) care are preturi avantajoase la ce ma intereseaza.
M-am motivat zicand ca invat si eu ceva nou si ca totodata nu voi mai fi nevoit sa dau o groaza de bani pe manopera celor de la reprezentanta. Am tot cautat si am tot citit, insa nu am gasit si eu ceva concret care sa ma lamureasca si sa ma faca sa ma apuc de treaba fara retineri, fara teama ca o sa fac ceva gresit sau ca nu o sa ma descurc...in unele discutii am gasit ca pentru capacul filtrului de ulei (referitor la acelasi tip de motor) iti trebuie cheie ba inelara, ba tubulara, ba cu lant, ba de 30, ba de 32, ba de 36 repet, asta referitor la acelasi tip de motor, ba ca la filtrul de motorina se scot conductele, ba ca nu se scot si tot asa...
M-ar ajuta foarte mult sa posteze cineva in cel mai detaliat mod posibil (asa ca pentru un incepator) pas cu pas efectuarea acestei lucrari si foarte de ajutor mi-ar fi daca ar posta si poze cu locasurile de pozitionare a fiecarei carcase de filtru in parte si orice detaliu care poate fi de ajutor...
Mai este si varianta sa merg la un service unde imi permite sa asist la revizie si sa vad acolo pentru prima data, dar curiozitatea ma determina sa o fac de unul singur si sunt sigur ca cu ajutorul vostru voi reusi...
Va multumesc anticipat!
- blackdevil
- ****
- 1,769 mesaje
- din 12 Dec 2006
- Astra 2006 Z17DTL
- Bucuresti
blackdevil
- Mesaje scrise: 1,769
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2006
- Mesaj Privat
- Glacius
- **
- 130 mesaje
- din 27 Sep 2011
- Vectra 1996 X16SZR
- Alta tara
Glacius
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 1996 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2011
- Mesaj Privat
- cornel.m
- **
- 268 mesaje
- din 20 Apr 2010
- Astra 2001 y20dth
- Sibiu
cornel.m
- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2010
- Mesaj Privat
moroshanu- Suspendat
- 249 mesaje
- din 16 Apr 2012
- Astra 2004 z17dtl
- Prahova
moroshanu- Mesaje scrise: 249
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2012
- Mesaj Privat
o altã metodã de aerisire a filtrului fãrã a turna motorinã ar fi rãsturnarea carcasei filtrului cu susu-n jos, desfacerea bușonului de purjare și absorbirea (sugerea) aerului din filtru pânã vine motorinã. Apoi dupã strângerea bușonul de purjare se bagã filtrul în carcasa metalicã și firul de la senzor plus furtunele fixate în clamele din spate.
Motorul va porni la fix.
Motorul va porni la fix.
indesit
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2012
- Mesaj Privat
derek
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2014
- Mesaj Privat
Cred ca ala e filtrul de ulei si nu de motorina !
Apropos de schimbarea filtrului de motorina , cand l-am schimbat prima data (adica la prima mea masina )
am rugat un prieten apropiat care e si mecanic de nota 10 si el n-a demontat nici o conducta , doar a scos filtrul vechi si l-a inlocuit cu cel nou iar in loc de motorina a umplut cu ulei de motor .L-am intrebat de ce nu pune motorina si a raspuns ca e mai bine cu ulei plus ceva legat si de injectoare ( ca le unge ) nu mai retin bine.Chestia e ca a pornit imediat motorul , fara probleme !
Apropos de schimbarea filtrului de motorina , cand l-am schimbat prima data (adica la prima mea masina )
am rugat un prieten apropiat care e si mecanic de nota 10 si el n-a demontat nici o conducta , doar a scos filtrul vechi si l-a inlocuit cu cel nou iar in loc de motorina a umplut cu ulei de motor .L-am intrebat de ce nu pune motorina si a raspuns ca e mai bine cu ulei plus ceva legat si de injectoare ( ca le unge ) nu mai retin bine.Chestia e ca a pornit imediat motorul , fara probleme !