Shaft
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2008
- Mesaj Privat
Salutare. Am si eu o problema problematica:
Simptome: Masina merge fara nicio problema, mai putin pornirea. Are momente cand face tac, tac, tac, tac (1-5 tac-uri maxim) (repede) si porneste. Are momente cand porneste fara niciun tac. Nu am putut sa ii stabilesc un "comportament exact" cand apar acele tac-uri, apar aleatoriu (rece, cald, frig afara, cald afara).
Ce am facut la ea:
- Inlocuit releu (releul din caseta de langa baterie, cel de jos de tot, unul galben. Inlocuit cu releu OE)
- Verificat baterie (care este relativ noua, are 6-7 luni). Totul ok amperaj si curent de pornire.
- Verificat alternator - OK
Azi am fost la un electrician, mi-a zis ca la acel releu inlocuit, pe + ar veni 12V, dar pe minus ar veni doar 2V. Mai departe nu a stiut sa imi zica ce si cum...
Ce ma sfatuiti sa fac mai departe?
Mentionez ca nu am umblat absolut deloc la electromotor. Mi s-a zis de toti ca este exclus.
Cod(uri) eroare: Fara coduri de eroare
----
Model: Astra
An fabricatie: 2006
Cod motor: Z14XEP
Simptome: Masina merge fara nicio problema, mai putin pornirea. Are momente cand face tac, tac, tac, tac (1-5 tac-uri maxim) (repede) si porneste. Are momente cand porneste fara niciun tac. Nu am putut sa ii stabilesc un "comportament exact" cand apar acele tac-uri, apar aleatoriu (rece, cald, frig afara, cald afara).
Ce am facut la ea:
- Inlocuit releu (releul din caseta de langa baterie, cel de jos de tot, unul galben. Inlocuit cu releu OE)
- Verificat baterie (care este relativ noua, are 6-7 luni). Totul ok amperaj si curent de pornire.
- Verificat alternator - OK
Azi am fost la un electrician, mi-a zis ca la acel releu inlocuit, pe + ar veni 12V, dar pe minus ar veni doar 2V. Mai departe nu a stiut sa imi zica ce si cum...
Ce ma sfatuiti sa fac mai departe?
Mentionez ca nu am umblat absolut deloc la electromotor. Mi s-a zis de toti ca este exclus.
Cod(uri) eroare: Fara coduri de eroare
----
Model: Astra
An fabricatie: 2006
Cod motor: Z14XEP
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Shaft
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2008
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Shaft a scris:
Ce ma sfatuiti sa fac mai departe?
Mentionez ca nu am umblat absolut deloc la electromotor. Mi s-a zis de toti ca este exclus.
Problema e in electromotor,mai precis,e contactul dintre perii si rotor... Va trebui curatat colectorul(daca se mai poate) si la nevoie inlocuite periile(uzate, blocate,etc). Acel releu de cuplare(solenoid),de pe electromotor,nu poate lucra corect daca nu are masa OK,ce vine prin periile de masa,rotor, periile de plus... Aceasta e parerea mea si nu sunt "toti",sunt doar unul...!
Ce ma sfatuiti sa fac mai departe?
Mentionez ca nu am umblat absolut deloc la electromotor. Mi s-a zis de toti ca este exclus.
Shaft
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2008
- Mesaj Privat
Este Astra H.
Esti primul care ma sfãtuieste sa umblu la electromotor. Si eu voiam sa umblu in el, sa fiu eu împãcat. Dar din cei 2 electricieni care au vazut-o si "mãsurat-o" niciunul nu mi-a zis ca el este vinovatul, cicã nu este simptom de electromotor. Nu ar ajunge suficient curent la el, de aici acele țac-uri repetate si dupã porneste. Daca era din el, facea odatã si nu pornea sau nu fãcea nimic. Explicația lor.
Multumesc pentru sfat. O sa umblu, nu prea am ce sa pierd.
Esti primul care ma sfãtuieste sa umblu la electromotor. Si eu voiam sa umblu in el, sa fiu eu împãcat. Dar din cei 2 electricieni care au vazut-o si "mãsurat-o" niciunul nu mi-a zis ca el este vinovatul, cicã nu este simptom de electromotor. Nu ar ajunge suficient curent la el, de aici acele țac-uri repetate si dupã porneste. Daca era din el, facea odatã si nu pornea sau nu fãcea nimic. Explicația lor.
Multumesc pentru sfat. O sa umblu, nu prea am ce sa pierd.
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Explicatiile electricienilor respectivi sunt la nivelul cunostintelor si experientei lor... Pentru a fi sigur ca am dreptate,masoara sa ai 12v,pe comanda electromotorului,continuu,fara intreruperi(in timp ce este actionata cheia pe starter) si masoara sa ai 12v pe intrarea in electromotor(conductorul gros ce vine de la + baterie),fata de masa electromotorului(masa motorului)... Daca se indeplinesc aceste conditii,poti demonta electromotorul,deoarece cauza acolo este...
Shaft
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2008
- Mesaj Privat
Sa revin si cu o solutie (banuiala).
Masina a facut un drum de 500 km, dupa care o perioada lunga nu a mai facut absolut nimic, deloc, nici macar odata. Am asteptat sa vad ce se intampla, doar nu s-a reparat singura peste noapte. Acum dupa ce a mers mai mult prin oras, drumuri mai scurte, si cand a dat gerul a inceput iar sa faca. Am fost sa pun testerul pe baterie, zice ca e buna, are curent de pornire suficient, dar mai trebuie incarcata. Banuiesc ca ar fi bateria (Varta Blue 60AH). Inainte a fost baterie OE GM, am cumparat masina cu ea si pornea fara probleme oricand (cald, frig, ger) si oricat as fi mers cu ea. A fost si stata si tot a mers. Dracu mai pune Varta vreodata.
Va multumesc pentru sfaturi.
Masina a facut un drum de 500 km, dupa care o perioada lunga nu a mai facut absolut nimic, deloc, nici macar odata. Am asteptat sa vad ce se intampla, doar nu s-a reparat singura peste noapte. Acum dupa ce a mers mai mult prin oras, drumuri mai scurte, si cand a dat gerul a inceput iar sa faca. Am fost sa pun testerul pe baterie, zice ca e buna, are curent de pornire suficient, dar mai trebuie incarcata. Banuiesc ca ar fi bateria (Varta Blue 60AH). Inainte a fost baterie OE GM, am cumparat masina cu ea si pornea fara probleme oricand (cald, frig, ger) si oricat as fi mers cu ea. A fost si stata si tot a mers. Dracu mai pune Varta vreodata.
Va multumesc pentru sfaturi.
- stolniceanulucian
- **
- 286 mesaje
- din 05 Dec 2010
- Astra 2009 Z14XEP
- Sibiu
stolniceanulucian
- Mesaje scrise: 286
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2009 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2010
- Mesaj Privat
Eu cred ca mai degraba tac tacul este de undeva de la tacheti.
Nu sunt specialist dar parerea mea este ca pana ca pompa de ulei sa faca presiune ca lumea, tachetii nu se umplu cu ulei si scot acel sunet la pornire.
Acelasi simptom aleatoriu l-am avut si eu la Astra H z14xep imediat dupa ce am luat masina.
Am respectat sfatul lui dancuciureanu si am folosit ulei subtire (Mobil 1 0w40) schimbat des (la maxim 10 000 de km).
Dupa vreo 3 schimburi de ulei parca nu imi mai aduc aminte sa fi revenit problema.
Parerea mea este sa lasi electromotorul si bateria in pace si sa nu umbli la motor.
Baga ulei bun, schimba-l minim o data pe an si ai grija sa schimbi si filtrul de ulei de fiecare data.
Nu sunt specialist dar parerea mea este ca pana ca pompa de ulei sa faca presiune ca lumea, tachetii nu se umplu cu ulei si scot acel sunet la pornire.
Acelasi simptom aleatoriu l-am avut si eu la Astra H z14xep imediat dupa ce am luat masina.
Am respectat sfatul lui dancuciureanu si am folosit ulei subtire (Mobil 1 0w40) schimbat des (la maxim 10 000 de km).
Dupa vreo 3 schimburi de ulei parca nu imi mai aduc aminte sa fi revenit problema.
Parerea mea este sa lasi electromotorul si bateria in pace si sa nu umbli la motor.
Baga ulei bun, schimba-l minim o data pe an si ai grija sa schimbi si filtrul de ulei de fiecare data.
- Acidutzu
- **
- 365 mesaje
- din 22 Apr 2015
- Astra 2004 Z16XEP
- Iasi
Acidutzu
- Mesaje scrise: 365
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2015
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
salut
daca tot n-a mai revenit cu finalul - asa-i omul, s-a vazut cu sacii in caruta... - postam noi : la mine cind face asa e clar timpul sa schimb bateria (patit de doua ori pina acum din 2009 de cind am masina).
tacaniturile (la a mea) vin de undeva de sub bord, din zona tabloului de sigurante.
cine mai citeste subiectul poate trage o concluzie.
daca tot n-a mai revenit cu finalul - asa-i omul, s-a vazut cu sacii in caruta... - postam noi : la mine cind face asa e clar timpul sa schimb bateria (patit de doua ori pina acum din 2009 de cind am masina).
tacaniturile (la a mea) vin de undeva de sub bord, din zona tabloului de sigurante.
cine mai citeste subiectul poate trage o concluzie.
Shaft
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2008
- Mesaj Privat
Nu i-am dat de cap, nu s-a rezolvat. Am reparat si curatat electromotor (carbuni, bobina), am pus altul sh, am schimbat releu, am verificat cablaje, am, am, am....facut destule...nu stiu ce are.
Inca face cand si cum are chef, dar nu m-a lasat in drum, porneste pana la urma. Face destul de rar ce e drept dupa ce am schimbat releul.
Nu stiu ce este sau a fost de vina...
PS: uleiul il schimb la 6000-7000. Iar tac-tac-ul il face cand invarte (inaine sa invarta de fapt), nu dupa ce porneste.
Inca face cand si cum are chef, dar nu m-a lasat in drum, porneste pana la urma. Face destul de rar ce e drept dupa ce am schimbat releul.
Nu stiu ce este sau a fost de vina...
PS: uleiul il schimb la 6000-7000. Iar tac-tac-ul il face cand invarte (inaine sa invarta de fapt), nu dupa ce porneste.
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat