androy
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011 2.0
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jul 2011
- Mesaj Privat
Salut,
Am un Vauxhall Insignia 2.0 auto, diesel (2011). Cand am cumparat-o, la viteza intre 50-70 km/h incepea sa vibreze volanul, am descoperit cauza si am schimbat planetara din partea soferului.
Inainte de a schimba planetara, am schimbat distributia, pompa de apa, cureaua de accesorii si filtrele.
Dupa ce am facut schimbarile astea, a inceput sa se opreasca motorul cand franez si imi apare eroare in bord 'Tyre location not known'. Am deconectat bateria, am lasat-o deconectata si peste noapte dar nimic, nici semn sa porneasca din nou. Am incarcat bateria pe redresor, banuind ca nu mai are curent. O pun la loc si porneste.
Incep sa conduc un pic in apropierea parcarii si surpriza, cand am franat mai brusc, a murit iar motorul. Aceleasi erori au aparut in bord, am incercat sa deconectez bateria sa se reseteze computerul, dar nimic, acelasi mesaj 'Tyre location not known' si nu vrea sa porneasca.
Are cineva idee? S-a intamplat asta si la Opel sau o fi ceva particulat pt Vauxhall, desi nu cred
Multumesc anticipat.
Am un Vauxhall Insignia 2.0 auto, diesel (2011). Cand am cumparat-o, la viteza intre 50-70 km/h incepea sa vibreze volanul, am descoperit cauza si am schimbat planetara din partea soferului.
Inainte de a schimba planetara, am schimbat distributia, pompa de apa, cureaua de accesorii si filtrele.
Dupa ce am facut schimbarile astea, a inceput sa se opreasca motorul cand franez si imi apare eroare in bord 'Tyre location not known'. Am deconectat bateria, am lasat-o deconectata si peste noapte dar nimic, nici semn sa porneasca din nou. Am incarcat bateria pe redresor, banuind ca nu mai are curent. O pun la loc si porneste.
Incep sa conduc un pic in apropierea parcarii si surpriza, cand am franat mai brusc, a murit iar motorul. Aceleasi erori au aparut in bord, am incercat sa deconectez bateria sa se reseteze computerul, dar nimic, acelasi mesaj 'Tyre location not known' si nu vrea sa porneasca.
Are cineva idee? S-a intamplat asta si la Opel sau o fi ceva particulat pt Vauxhall, desi nu cred
Multumesc anticipat.
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
'Tyre location not known' cred ca masina are tpms (sistem de masurare a presiunii din pneuri), probabil ca ai montat roata de rezerva pe masina care nu are senzor de presiune pe ea sau e stricat vreun senzor...
Apoi nu cred ca exista vreo legatura intre eroarea asta si oprirea motorului.
Poate mai sunt si alte erori...
Pe astea le afli facand o diagnoza la tester.
Ce poti incerca:
1. Cu motorul pornit, pune un multimetru pe bornele bateriei si verifica incarcarea. La insignia variaza incarcarea in functie si de starea baterii, dar parerea mea e ca tensiunea la borne nu ar trebui sa scada sub 12.6 v.
Daca e peste 14.4 v atunci bateria nu e incarcata si alternatorul baga mai mult pentru a o incarca.
Daca e intre 12.6 si 13.8, bateria e incarcata si doar e mentinuta incarcata.
Daca e sub 12.6, atunci eu as verifica alternatorul pentru ca nu mai incarca...
2. Porneste motorul, pune pe cineva sa apese pedala de frana si tu asculta la motor.
Daca se aude vrun fasait anormal si se opreste motorul, e posibil sa ai ori pompa de vacuum cu probleme ori pompa de servofrana cu probleme, ori vreun furtun de vacuum crapat.
Nu cred ca asta poate cauza oprirea motorului dar ar putea influenta functionarea lui, iar pe langa alte pobleme (un senzor nasol care da informatie eronata), motorul se si poate opri.
3. Verifica mufele sa nu fi iesit vreuna, mai ales in zona distributiei, sunt cateva mufe care in caz ca nu fac contact corect ar putea cauza comportament aberant al motorului.. Verifica-le sa fie infipte corect la locul lor...
Apoi nu cred ca exista vreo legatura intre eroarea asta si oprirea motorului.
Poate mai sunt si alte erori...
Pe astea le afli facand o diagnoza la tester.
Ce poti incerca:
1. Cu motorul pornit, pune un multimetru pe bornele bateriei si verifica incarcarea. La insignia variaza incarcarea in functie si de starea baterii, dar parerea mea e ca tensiunea la borne nu ar trebui sa scada sub 12.6 v.
Daca e peste 14.4 v atunci bateria nu e incarcata si alternatorul baga mai mult pentru a o incarca.
Daca e intre 12.6 si 13.8, bateria e incarcata si doar e mentinuta incarcata.
Daca e sub 12.6, atunci eu as verifica alternatorul pentru ca nu mai incarca...
2. Porneste motorul, pune pe cineva sa apese pedala de frana si tu asculta la motor.
Daca se aude vrun fasait anormal si se opreste motorul, e posibil sa ai ori pompa de vacuum cu probleme ori pompa de servofrana cu probleme, ori vreun furtun de vacuum crapat.
Nu cred ca asta poate cauza oprirea motorului dar ar putea influenta functionarea lui, iar pe langa alte pobleme (un senzor nasol care da informatie eronata), motorul se si poate opri.
3. Verifica mufele sa nu fi iesit vreuna, mai ales in zona distributiei, sunt cateva mufe care in caz ca nu fac contact corect ar putea cauza comportament aberant al motorului.. Verifica-le sa fie infipte corect la locul lor...
androy
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011 2.0
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jul 2011
- Mesaj Privat