Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • Dany2016

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Germania
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Opel Astra H 2008, 1,7 CDTI, 81 kw, 110 c.p.
Salutare colegi !
De cind m-am înregistrat în acest grup tot pornesc teme de dicuții, s-au public întrebari în discuțiile deja începute de alții, în care va explic problemele pe care le am cu Opelul meu.

Mulți îmi tot spun ca aceastã mașinã nu este o rabla, dar pe zi ce trece mã conving cã mașina mea chiar este o rabla și aceasta convingere o am dupã vizitele dese în service.

Mașina am cumpãrat-o în mai 2016. Avea 140.000 km reali la bord, vizual arata perfect, atît în interior cît și exterior, inclusiv și motorul. Mașina mergea foarte bine, motorul funcționa ca nou, mulți menționau ca am facut o alegere bunã.
Dupa ce am cumpãrat-o, i-am schimbat cureaua de distribuție, uleiul, filtrele, bujia incandescentã, un resort care era rupt ....și deoarece locuiesc în Germania am cheltuit în service pe toate astea o groazã de bani - 950 e ...

Ma gîndeam ca dupã asta Opelul meu va merge mult și bine pîna la urmãtoarea vizitã la service însa nu a fost sã fie așa.

La 147.000 km s-au început problemele, a început sã se audã un gen de scarțaiala în timp cînd faceam trecerea din treapta 1-2-3.
Apoi au început probleme cu turația motorului la relanți, nu ținea turațiile stabil nici la bord nici la motor, oscilau turațiile 800-900.
Însã nu au fost sã fie doar aceste probleme, odatã cu rãcirea timpului au venit ploile și au început sã se îmulțeascã problemele la Opelul meu.
Într-o buna dimineațã, dupã vreo 10 km de mers pe timp de ploaie, la o virare la dreapta, între treapta 1-2, îmi cad turațiile la zero și oprește motorul. Reporneam motorul și la prima virare la dreapta iarãși se oprea motorul.
Am dus mașina la un service opel, iarãși aici în Germania ca nu aveam alta soluție.
Mașina a fost verificata timp de vreo 2 zile de cãtre mecanici, timp în care mașina se afla în interior, la loc uscat și un pic mai cãlduț.
În urma verificãrii computerizate mi s-a spus verdictul, a fost depistat doar o problemã la injectorul de la cilindrul al doilea, iar înlocuirea acestuia cu altul nou, m-a costat 750 e.
Am ieșit din service farã de probleme, mașina mergea foarte ok și asta doar pînã la urmãtoarea ploaie, timp în care am reușit sã fac doar vreo 200 km, timp de 2 zile, dupã care vechea problemã a revenit, iarãși motorul se oprea în timpul virãrii la dreapta în momentul trecerii între treptele 1-2.
Am revenit la service, iar cei de acolo s-au fãcut albi la fațã cînd m-au vãzut.
Au tot verificat opelul meu timp de 3 zile și nu depistau nimic, nici o eroare, nu puteau sã identifice problema.
Dupã o sãptãmînã am fost anunțat cã era de fapt o problemã la unitatea de control a mașinii în care era apã.
Unitatea de control este amplasata sub aripa stîngã în fațã, un loc unde umditatea este din plin.
Din cauza umiditãții, a ruginit capacul metalic ce acopera unitatea de control pentru a o proteja, iar prin gãurile și crãpãturile create mi-a intrat apa în interior și mi-a defectat aceasta schema elctronicã - unitatea de control, care dupa cîte înțeleg eu ar fi ca o inimã a mașinii.
Am atașat și cîteva imangini ca sa vedeți în ce stare este la mine unitatea de control.
Mecanicii au curatat totul acolo, au uscat, au amplasat la loc unitatea de control, și au încercat în mãsura posibilitãții sã izoleze unitatea de control, pentru a preveni pãtrunderea apei în interior, dar dupã cum au menționat și ei, este chiar un loc absolut nepotrivit pentru amplasarea unitãții de control, deoarece în acel loc este imposibil de a se evita umiditatea.
Nu mi s-a dat nici o garanție, așa ca nu știu cît timp va mai funcționa unitatea de control, dupã cum o vedeți și în imagini nu arata prea bine.

O unitatea de control nouã se poate comanda doar din fabrica, este compatibl doar originalul, așa mi-au spus mecanicii la service dar și pe la magazile de piese auto am mai întrebat și mi s-a data același rãspuns.
O unitate de control nouã costã aproximativ 1500-2000 e.

Acum daca sã adaug 1500 e pe o unitate de control nouã, plus la cei 750 e și 950 e pe care i-am investit pîna acum în opelul meu, ajung sã am o investiție de 3200 e în timp de doar 7 luni și 7000 km de la cumpãrarea mașinii. Ma gîndesc deja ce sã fac cu ea, cum sã procedez mai departe.

Pe forum colegii mai descriu și alte o sumedenie de probleme la așa Opel, inclusiv probleme la cutia de viteze...probleme pe care nu le-aș dori atît timp cît eu sunt proprietarul acestui opel, nu vreau sã mai fact investiții pentru ca deja nu se merita înraport cu costul mașinii.

Va rog colegi poate mã ajutati în a gãsi o unitate de control într-o stare bunã, poate pe la dezmembrãri.

Daca cineva a avut o așa problema rog sa veniti cu detalii si sfaturi în aceasta discutie.

Sun binevenite orice pãreri din parte proprietarilor de opeluri.

Va multumesc anticipat !


[imglb=https://www.clubopel.com/8080/uploads/2016-11/113627_t1jlloa8p.jpg][/imglb
Skip ads

  • Op3l

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Acel ECU nu mai prezinta nicio garantie avand in vedere ca a intrat destul de multa apa in interior. Vor aparea din nou probleme, si din ce in ce mai ciudate ca si manifestare. Preferabil ar fi sa se inlocuiasca cu unul sh , in Romania ca pret ar fi undeva la 150 E , plus vreo max 50 imperecherea.
Referitor la fluctuatia la ralanti + sunet ca si un rontait la motor , este o problema comuna la DTJ ,DTR si anume regulatorul de presiune. Ca pret in RO regulatorul nou este intre 5 si 600 RON. Destul de pacatoare pe injectie, aceste probleme nefiind remediate nici la urmatorul model respectiv Astra J.
Alta problema specifica Z17DTJ , o reprezinta EGR-ul face joc in supapa si se rezolva doar prin inlocuire. Alta problema o reprezinta clapeta de acceleratie aceasta din urma fiind destul de frecventa iar ca pret noua se situeaza la 1600 RON.
Nu stiu ce sa zic , dar Z17DTJ este un motor relativ problematic fata de generatiile anterioare Z17DTH/DTL.
De filtru de particule nu zic nimic, deoarece majoritatea diesel-urilor moderne trecute de 200 000 km au probleme cu el.
Pe aici prin Romania se rezolva relativ ieftin dar in strainatate se schimba datele problemei drastic ca si pret.
  • Dany2016

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Germania
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Aici în Germania mi-au spus la service dar si in magazinele de piese auto, ca acest ECU - unitatea de control, poate fi inlocuit doar cu originalul care costa de la 1000 e și mai mult, iar pe ebay mecanicii mi-au zis ca au gasit doar unul la pret de 500 e, pret care iarasi este foarte mare avînd în vedere faptul ca nu este nou si nu are nici o garantie...
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,418
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pai si ti-a zist altcineva ca se poate inlocui cu clone?
Mesajul e corect, se poate inlocui doar cu original. Care original poate fi nou sau SH.
Sau se poate reconditiona al tau (depinde de cat e de afectat, sunt o seama de colegi si nu numai prin tara care se ocupa de electronica auto)
  • Dany2016

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Germania
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Eu nici nu am de gind sa arunc o groaza de bani pe unul nou, vreau sa pun unul utilizat, dar original, poate de pe un alt opel de pe la dezmembrari. Problema e ca nu stiu cit ar fi costul real al unui ECU SH, si nici nu stiu daca ar fi posibila verificarii fiabilitatii acestuia.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,418
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ti-a spus op3l cam cat e halatu'.
Fiabilitatea e aceeasi ca si la al tau. Pentru mai multe detalii, da un google pe termen, ca sa afli ce inseamna de fapt. Ca pe tine te intereseaza cat ar fi de bun/compromis, nu fiabilitatea. Si ce vrei tu se verifica vizual, sau la cinva care se ocupa de elctronica auto (cum ziceam, sunt mai multi, colegi pe forum si nu numai, in tara)
Daca vrei sa iti repari masina ieftin, cam trebuie sa vii in tara. Si atunci discutia se pune unde ajungi, ca una e sa fii la Satu Mare, alta sa fii la Galati.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR