CMC
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2007
- Mesaj Privat
Buna ziua!
Cum se poate deduce din numele topicului, am inceput acum 2 zile pregatirile ptr iarna la masina.. schimbat ulei motor (oricum trebuia - am cumparat masina de vreo luna), verificat/completat ulei CV, diferential/cardan (nu stiu exact cum ii zice), schimbat fise si capac distribuitor (rotorul nu a vrut mecanicul, de lene, probabil) si lichid de raciare (masina avea apa chioara).
Eh.. asta se intampla acum 2 zile (marti seara).. cand a fost ciudat schimbul de lichid de racire:
- a dat drumu' la apa si apoi mi-a zis ca nu poate scoate apa din bloc/motor.. si sa punem numai antigel, ca ar fi vreo 3litri de apa acolo.
- a pus antigel concentrat, albastru, pe sticla scria 2700ml, ptr a rezulta 6l de amestec cu apa distilata
- nu s-a umplut radiatorul (masina nu are vas de expansiune, se completeaza doar in radiator), asa ca am facut exces de zel si am mai cumparat 3l de antigel concentrat, tot albastru, din care a bagat pe loc 2l
-deci, total de 4,7l de antigel adaugati atunci
Nu e cam ciudat? in Autodata zice ca masina mea (Opel Omega A) ar avea 6,4l de lichid de racire.. Si ca sa fie meniul complet, a 2 zi dimineata, dupa ce am plecat sper servici am observat ca motorul se incalzise repede pana la 90grade, dar inauntru nu dadea caldura (desi era "setata caldura" pe deschis) la fel de repede ca pana atunci. Cand am ajuns la servici am mai completat (exces de zel iar) cu 1l de antigel, ala ramas cu o seara inainte nefolosit, ptr ca in radiator scazuse nivelul.
Desi se intamplase asta, m-am gandit ca nu apucase sa se aeriseasca si am plecat dupa program spre casa.. dar pe drum a iesit o fisa din capacul de la distribuitor (ati mai patit asa ceva? cu fise si capac noi?) si in vreo 3km de mers (nu foarte aglomerat, am mers si cu treapta a 4a, am prins un singur semafor din 2) iar a urcat temperatura la 90grade. Insist cu "urcatul temperaturii" la 90grade ptr ca pana a face schimbul de lichid de racire nu ura pana la 90 decat la drumuri lungi.. macar 20km..
Asa ca am revenit la respectivul service (in Iasi, nu e "de dupa bloc", e service cunoscut.. pot spune pe PM ce service este ca sa nu-i fac reclama, ca nu merita) iar raspunsurile mecanicului care facuse treburile enumerate mai sus au fost de genul: "vezi? fise noi.. ce sa-i faci", "piese noi.. ", "de asta am zis eu ca nu ma mai bag la masini vechi", in legatura cu temperatura: "radiator infundat" (asa peste noapte? ), iar in legatura cu remediile: "nu am timp, .. , sa trimit pe cineva sa se uite" (stateam cu masina la intrarea in service).
Si a venit altcineva, si a zis ca nu e radiatorul infundat (el strangea furtunul de retur si eu simteam pe tur cum "pulsa apa" prin el).. a umbat la alte furtune.. a curs ceva lichid.. etc.. m-a pus sa pornesc/incalzesc/dau drumul la caldura, etc.. si a zis ca peste 90 nu va mai urca, si ca e normal ca , cu antigel sa se incalzeasca un pic mai mult motorul. Asa este? iar fisa care iesise.. am zis ii mai cracanez capatul.. ceea ce facusem deja, cand imi picase in trafic..
Acum eu nu stiu ce sa fac.. sa las masina asa cum este? cu 4,7l de antigel si restul apa chioara.. sa fac iar schimbul, si sa pun din nou antigel si apa distilata in proportii egale?
Daca las asa, lichidul de racire fiind (dupa parerea mea) mai "concentrat in antigel") nu imi mananca ceva pe acolo?
Cu fisele asa ati patit si voi? sau (parerea mea) mecanicul cand a schimbat capacul si fisele trebuia sa le "cracaneze" el. ca sa "stea bine"? mi-e ciuda ptr ca capatul fisei care iesise avea metalul ala care intra in capac afumat deja, si nu am mers cu masina 20km de cand le-am schimbat
Opel Omega A, 1987, C20NE
Multumesc anticipat.
Cum se poate deduce din numele topicului, am inceput acum 2 zile pregatirile ptr iarna la masina.. schimbat ulei motor (oricum trebuia - am cumparat masina de vreo luna), verificat/completat ulei CV, diferential/cardan (nu stiu exact cum ii zice), schimbat fise si capac distribuitor (rotorul nu a vrut mecanicul, de lene, probabil) si lichid de raciare (masina avea apa chioara).
Eh.. asta se intampla acum 2 zile (marti seara).. cand a fost ciudat schimbul de lichid de racire:
- a dat drumu' la apa si apoi mi-a zis ca nu poate scoate apa din bloc/motor.. si sa punem numai antigel, ca ar fi vreo 3litri de apa acolo.
- a pus antigel concentrat, albastru, pe sticla scria 2700ml, ptr a rezulta 6l de amestec cu apa distilata
- nu s-a umplut radiatorul (masina nu are vas de expansiune, se completeaza doar in radiator), asa ca am facut exces de zel si am mai cumparat 3l de antigel concentrat, tot albastru, din care a bagat pe loc 2l
-deci, total de 4,7l de antigel adaugati atunci
Nu e cam ciudat? in Autodata zice ca masina mea (Opel Omega A) ar avea 6,4l de lichid de racire.. Si ca sa fie meniul complet, a 2 zi dimineata, dupa ce am plecat sper servici am observat ca motorul se incalzise repede pana la 90grade, dar inauntru nu dadea caldura (desi era "setata caldura" pe deschis) la fel de repede ca pana atunci. Cand am ajuns la servici am mai completat (exces de zel iar) cu 1l de antigel, ala ramas cu o seara inainte nefolosit, ptr ca in radiator scazuse nivelul.
Desi se intamplase asta, m-am gandit ca nu apucase sa se aeriseasca si am plecat dupa program spre casa.. dar pe drum a iesit o fisa din capacul de la distribuitor (ati mai patit asa ceva? cu fise si capac noi?) si in vreo 3km de mers (nu foarte aglomerat, am mers si cu treapta a 4a, am prins un singur semafor din 2) iar a urcat temperatura la 90grade. Insist cu "urcatul temperaturii" la 90grade ptr ca pana a face schimbul de lichid de racire nu ura pana la 90 decat la drumuri lungi.. macar 20km..
Asa ca am revenit la respectivul service (in Iasi, nu e "de dupa bloc", e service cunoscut.. pot spune pe PM ce service este ca sa nu-i fac reclama, ca nu merita) iar raspunsurile mecanicului care facuse treburile enumerate mai sus au fost de genul: "vezi? fise noi.. ce sa-i faci", "piese noi.. ", "de asta am zis eu ca nu ma mai bag la masini vechi", in legatura cu temperatura: "radiator infundat" (asa peste noapte? ), iar in legatura cu remediile: "nu am timp, .. , sa trimit pe cineva sa se uite" (stateam cu masina la intrarea in service).
Si a venit altcineva, si a zis ca nu e radiatorul infundat (el strangea furtunul de retur si eu simteam pe tur cum "pulsa apa" prin el).. a umbat la alte furtune.. a curs ceva lichid.. etc.. m-a pus sa pornesc/incalzesc/dau drumul la caldura, etc.. si a zis ca peste 90 nu va mai urca, si ca e normal ca , cu antigel sa se incalzeasca un pic mai mult motorul. Asa este? iar fisa care iesise.. am zis ii mai cracanez capatul.. ceea ce facusem deja, cand imi picase in trafic..
Acum eu nu stiu ce sa fac.. sa las masina asa cum este? cu 4,7l de antigel si restul apa chioara.. sa fac iar schimbul, si sa pun din nou antigel si apa distilata in proportii egale?
Daca las asa, lichidul de racire fiind (dupa parerea mea) mai "concentrat in antigel") nu imi mananca ceva pe acolo?
Cu fisele asa ati patit si voi? sau (parerea mea) mecanicul cand a schimbat capacul si fisele trebuia sa le "cracaneze" el. ca sa "stea bine"? mi-e ciuda ptr ca capatul fisei care iesise avea metalul ala care intra in capac afumat deja, si nu am mers cu masina 20km de cand le-am schimbat
Opel Omega A, 1987, C20NE
Multumesc anticipat.
- Xperiment
- **
- 218 mesaje
- din 10 Oct 2006
- Astra 1995 X16XEL
- Brasov
Xperiment
- Mesaje scrise: 218
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2006
- Mesaj Privat
Din cate stiu eu nu are nimic daca e mai mult antigel. Rezista la o temperatura mai scazuta. Stiu ca daca pui antigel-apa in raport 1:1 rezista la -30 grade (asa mi-a zis un mecanic, antigel verde) Si antigelulul are proprietati anticorozive deci nu vad ce ar putea strica. Cu mecanicii nu stiu ce sa zic... prefer sa ma bag eu (nu unde nu stiu) si sa stric ceva decat sa merg la altu si sa-l platesc ca sa mi se strice. Daca e ceva mai complicat merg la mecanic.
CMC
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2007
- Mesaj Privat
Multumesc de raspuns (vesti bune).
Am inteles: "Rezista la o temperatura mai scazuta"..
Dar cu antigel se incalzeaste un pic mai mult motorul decat cu apa? sunt sigur ca mergea "mai rece" motorul pana sa se faca schimbul (sa mai zic ca acum o luna era mai cald afara decat de 2 zile incoace?)
Sunt de acord cu tine cu repararile.. dar e 1a masina opel pe care o detin, si inca nu am habar unde se afla undele componente (sonda lambda de expl, si mai sunt "necunoscute").
Manual "de service" nu se gaseste ptr Omega A (si am cautat serios, nu in joaca-inclusiv mesaje la colegi de forum clubopel.com) asa ca mai fac cate o vizita la cate un service/mecanic (pe astia ii schimb, nu mai merg la ei) si incerc sa "fur meserie" .. mai intreb.. ce/cum/unde... apoi voi mesteri numai eu la ea.
Nu mi-ati spus.. dar probabil nici nu mai e nevoie.. nu e normal sa iasa in mers fisele din capacul distribuitor, nu? noi.. si cumparate de la AutoCenter (ce-i drept nu stiu ce firma sunt, dar scria in nemteste pe cutie).. nu-s din piata agroalimentara
Am inteles: "Rezista la o temperatura mai scazuta"..
Dar cu antigel se incalzeaste un pic mai mult motorul decat cu apa? sunt sigur ca mergea "mai rece" motorul pana sa se faca schimbul (sa mai zic ca acum o luna era mai cald afara decat de 2 zile incoace?)
Sunt de acord cu tine cu repararile.. dar e 1a masina opel pe care o detin, si inca nu am habar unde se afla undele componente (sonda lambda de expl, si mai sunt "necunoscute").
Manual "de service" nu se gaseste ptr Omega A (si am cautat serios, nu in joaca-inclusiv mesaje la colegi de forum clubopel.com) asa ca mai fac cate o vizita la cate un service/mecanic (pe astia ii schimb, nu mai merg la ei) si incerc sa "fur meserie" .. mai intreb.. ce/cum/unde... apoi voi mesteri numai eu la ea.
Nu mi-ati spus.. dar probabil nici nu mai e nevoie.. nu e normal sa iasa in mers fisele din capacul distribuitor, nu? noi.. si cumparate de la AutoCenter (ce-i drept nu stiu ce firma sunt, dar scria in nemteste pe cutie).. nu-s din piata agroalimentara
- Xperiment
- **
- 218 mesaje
- din 10 Oct 2006
- Astra 1995 X16XEL
- Brasov
Xperiment
- Mesaje scrise: 218
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2006
- Mesaj Privat
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
CMC, concentratia maxima admisa a anigelului e 50%, adica maxim 1:1, cred ca scrie si pe ambalaj. O concentratie mai mare de antigel nu inseamna ca e mai bine, din contra, poti face mai mult rau:
http://www.eetcorp.com/anti...reeze-faq.htm#q22
What happens if I use too much antifreeze or water?
Using too much antifreeze or water in your engine coolant can harm your vehicle. Antifreeze concentrations higher than recommended levels can cause problems including corrosion, water pump failure, and increased engine wear. Increasing the concentration of ethylene glycol above 60% actually hurts the engine’s freezing and overheating protection. More is not always better!
Adding too much water to the cooling system lowers the concentration of corrosion inhibitor and antifreeze and results in decreased protection against corrosion and freezing.
In sistemul de racire al masinii tale incap maxim 6,4 litri de lichid, din care antigel ar trebui sa fie maxim 3,2 litri.
http://www.eetcorp.com/anti...reeze-faq.htm#q22
What happens if I use too much antifreeze or water?
Using too much antifreeze or water in your engine coolant can harm your vehicle. Antifreeze concentrations higher than recommended levels can cause problems including corrosion, water pump failure, and increased engine wear. Increasing the concentration of ethylene glycol above 60% actually hurts the engine’s freezing and overheating protection. More is not always better!
Adding too much water to the cooling system lowers the concentration of corrosion inhibitor and antifreeze and results in decreased protection against corrosion and freezing.
In sistemul de racire al masinii tale incap maxim 6,4 litri de lichid, din care antigel ar trebui sa fie maxim 3,2 litri.
CMC
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2007
- Mesaj Privat
murzick, asa citisem si eu.. 6,4l.. stii cumva cam cat lichid ramane in bloc/motor cand se face schimbul de lichid?
Numai gandul de a mai baga alti bani (mai ales pompa de apa) pe piese si montaj ma face sa ma gandesc sa schimb iar lichidul de racire.. ? eu personal.. am vazut cum se face.. fac eu intr-o galeata amestec 1:1 antigel si apa distilata.. dar.. cat lichid ramane in bloc dupa ce se scurge cand desfac furtunul de retur de la radiator? sau.. poate mai bine.. cum fac sa scot si lichidul din bloc?
Ultima modificare făcută de CMC la Joi 18 Oct, 2007 12:12 pm
Numai gandul de a mai baga alti bani (mai ales pompa de apa) pe piese si montaj ma face sa ma gandesc sa schimb iar lichidul de racire.. ? eu personal.. am vazut cum se face.. fac eu intr-o galeata amestec 1:1 antigel si apa distilata.. dar.. cat lichid ramane in bloc dupa ce se scurge cand desfac furtunul de retur de la radiator? sau.. poate mai bine.. cum fac sa scot si lichidul din bloc?
Ultima modificare făcută de CMC la Joi 18 Oct, 2007 12:12 pm
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
1. Antigel 50% apa distilata 50%, se schimba in fata blocului. In spatele blocului se schimba pompa de apa .
2. Nu au aerisit instalatia. Nu au golit toata instalatia.
3. Ai dat mult pe niste fise proaste, daca veneai la intilniri stiai de unde ai ieftin si bun.
4. Ca sa stii cum se face golire instalatie, inlocuire, aerisire folosesti functia CAUTARE, este sigur un link numai sa ai viteza la net.
2. Nu au aerisit instalatia. Nu au golit toata instalatia.
3. Ai dat mult pe niste fise proaste, daca veneai la intilniri stiai de unde ai ieftin si bun.
4. Ca sa stii cum se face golire instalatie, inlocuire, aerisire folosesti functia CAUTARE, este sigur un link numai sa ai viteza la net.
CMC
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2007
- Mesaj Privat
1. La fel ma gandeam si eu
2. Ce? adica nu au facut treaba cum trebuia si mi-au luat si bani?
3. E posibil sa fi dat bani pe fise proaste (ca mai nou vad ca se poarta lucru nou prost facut), iar in legatura cu intalnirile.. cand m-am uitat pe "Intalniri Iasi" (aproape 1 luna in urma) nu stiu ce date am vazut eu la reply-urile de acolo de am crezut ca e "mort" thread-ul. Si.. ma primiti si pe mine cu o batrana la intalniri? Vad ca urmatoarea intalnire e sambata la ora 15:00 la Palat.. daca ma primiti vin
4. Voi mai folosi functia CAUTARE (nu ar fi 1a data) dar o sa incerc de acasa (ca am viteza mai mare decat la servici) si mi-e oarecum greu (de obicei nu se scrie exact ce/cum unde este.. iar eu cum sunt inca cam paralel cu mecanica.. sunt si exceptii-am vazut un soi de tutorial aici cu poze)
In legatura cu "refacerea" lichidului de racire: il scot pe ala care este momentan pe masina, si pun amestec 50%-50% antigel-apa distilata si atat? sau ma chinui cumva, prin vreo metoda sa scot si lichidul ramane prin motor (care e in proportie mai mare antigel) ?
2. Ce? adica nu au facut treaba cum trebuia si mi-au luat si bani?
3. E posibil sa fi dat bani pe fise proaste (ca mai nou vad ca se poarta lucru nou prost facut), iar in legatura cu intalnirile.. cand m-am uitat pe "Intalniri Iasi" (aproape 1 luna in urma) nu stiu ce date am vazut eu la reply-urile de acolo de am crezut ca e "mort" thread-ul. Si.. ma primiti si pe mine cu o batrana la intalniri? Vad ca urmatoarea intalnire e sambata la ora 15:00 la Palat.. daca ma primiti vin
4. Voi mai folosi functia CAUTARE (nu ar fi 1a data) dar o sa incerc de acasa (ca am viteza mai mare decat la servici) si mi-e oarecum greu (de obicei nu se scrie exact ce/cum unde este.. iar eu cum sunt inca cam paralel cu mecanica.. sunt si exceptii-am vazut un soi de tutorial aici cu poze)
In legatura cu "refacerea" lichidului de racire: il scot pe ala care este momentan pe masina, si pun amestec 50%-50% antigel-apa distilata si atat? sau ma chinui cumva, prin vreo metoda sa scot si lichidul ramane prin motor (care e in proportie mai mare antigel) ?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
1. ai gindit corect
2. nu ai fi primul sau ultimul
3. vino la intilnire simbata si iti spunem noi magazine, numai dai tel, intrebi pret si daca are, de cine facute orig sau producator, nu mai bati Iasul in lung si lat
4. chiar daca esti paralel cu astea macar citesti si vezi ca ala sa faca cum scrie la carte treaba
Pacat de lichid, nu ai ce sa faci, il scoti si pui altul, fara amestec savant in galeata, torni antigel o sticla pe urma una de apa...
2. nu ai fi primul sau ultimul
3. vino la intilnire simbata si iti spunem noi magazine, numai dai tel, intrebi pret si daca are, de cine facute orig sau producator, nu mai bati Iasul in lung si lat
4. chiar daca esti paralel cu astea macar citesti si vezi ca ala sa faca cum scrie la carte treaba
Pacat de lichid, nu ai ce sa faci, il scoti si pui altul, fara amestec savant in galeata, torni antigel o sticla pe urma una de apa...
- pif
- ****
- 1,312 mesaje
- din 04 Nov 2004
- Vectra 2001 z18xe
- Gaesti/Dambovita
pif
- Mesaje scrise: 1,312
- Locatie: Gaesti/Dambovita
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2004
- Mesaj Privat
Lasa-l naiba de lichid din blocul motor ca nu e aia o mare problema in alcatuirea amestecului. Fa un nou amestec. Oricum lichidul pus de tine inainte s-a amestecat si cu apa dinainte care ramasese in blocul motor si e oarecum concentrat. Pune un pic pe limba si vezi cat este de dulce si iti poti da seama aproximativ cat este de concentrat, si in functie de asta alcatuiesti noul amestec, mai concentrat sau mai putin concentrat. Crezi ca toata lumea face amestecul la fix. Hai sa fim seriosi cat ai incerca sa golesti toate componentele tot mai ramane pe instalatie lichid din cel vechi.
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
Mai bine o iei matematic, daca nu prea ai chef sa gusti antigel.
Din 6,4 litri in tot sistemul, ai acum 4,7 litri de antigel si restul apa, adica ai ~74% antigel. Scoate cit de mult poti, masoara cit ai scos si scade din 6,4, ca sa vezi cit a mai ramas. Sa zicem ca ti-au ramas 2 litri de lichid pe care nu ai putut sa-i scoti, inseamna ca antigel e ~1,5 litri. Mai pui inca 1,5-1,7 litri de antigel si restul apa. Simplu.
Din 6,4 litri in tot sistemul, ai acum 4,7 litri de antigel si restul apa, adica ai ~74% antigel. Scoate cit de mult poti, masoara cit ai scos si scade din 6,4, ca sa vezi cit a mai ramas. Sa zicem ca ti-au ramas 2 litri de lichid pe care nu ai putut sa-i scoti, inseamna ca antigel e ~1,5 litri. Mai pui inca 1,5-1,7 litri de antigel si restul apa. Simplu.
- Xperiment
- **
- 218 mesaje
- din 10 Oct 2006
- Astra 1995 X16XEL
- Brasov
Xperiment
- Mesaje scrise: 218
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2006
- Mesaj Privat
CMC
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2007
- Mesaj Privat
Cred ca totusi am sa il schimb pe tot.. asta e.. decat probleme la pompa de apa si motor mai bine il schimb. Oricum 2700ml erau de Setcar, ceilalti 3l de nu-mai-stiu ce firma..
Am sa ma prezint sambata la intalnire si poate ma invata si pe mine cineva cum aerisesc si ce trebuie sa mai fac..
Ce sa zic, si Dacia cat am avut-o multa lume imi zicea ca o "corcolesc" prea mult (in aia pusesem Mobil 1 in motor ) iar cand am dat-o multi era interesati sa o cumpere ca stiau ca e intretinuta si era ok (pana si un mecanic voia sa o ia, chiar daca era din '7. Asa ca de ce nu as avea grija la maxim si de Opel? Ce sa ma mai complic cu gustat de antigel, calculat etc.. fac eu treaba cum trebuie, daca mecanicii nu-s in stare..
Ca mi-am amintit.. cand se schimba bratele (facut deja si asta, tot la acelasi mecanic) pivotii se "infing" in "roti" ci apoi se bat cu ciocanul sau trebuie impinsi la locul lor cu un instrument? (eu cred ca se inping in locul lor in "roata" cu ceva anume.. nu cu ciocanul).
Am sa ma prezint sambata la intalnire si poate ma invata si pe mine cineva cum aerisesc si ce trebuie sa mai fac..
Ce sa zic, si Dacia cat am avut-o multa lume imi zicea ca o "corcolesc" prea mult (in aia pusesem Mobil 1 in motor ) iar cand am dat-o multi era interesati sa o cumpere ca stiau ca e intretinuta si era ok (pana si un mecanic voia sa o ia, chiar daca era din '7. Asa ca de ce nu as avea grija la maxim si de Opel? Ce sa ma mai complic cu gustat de antigel, calculat etc.. fac eu treaba cum trebuie, daca mecanicii nu-s in stare..
Ca mi-am amintit.. cand se schimba bratele (facut deja si asta, tot la acelasi mecanic) pivotii se "infing" in "roti" ci apoi se bat cu ciocanul sau trebuie impinsi la locul lor cu un instrument? (eu cred ca se inping in locul lor in "roata" cu ceva anume.. nu cu ciocanul).
- Mihay
- **
- 194 mesaje
- din 23 Mar 2007
- Astra 2002 Z18XE
- Bucuresti
Mihay
- Mesaje scrise: 194
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2007
- Mesaj Privat