Infinity
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2008
- Mesaj Privat
Salutare,
Am monitorizat astazi temperatura motorului in mers pe un drum de 200 km la o temperatura exterioara intre 4 si 9 grade celsius si se mentine in intervalul 75 - 78 de grade.
Nu este cam scazuta?
Motorul este Z13DTJ.
A fost reparat dupa ce s-a rupt lantul de transmisie.
Poate ceva sa nu fie reglat bine?
Am monitorizat astazi temperatura motorului in mers pe un drum de 200 km la o temperatura exterioara intre 4 si 9 grade celsius si se mentine in intervalul 75 - 78 de grade.
Nu este cam scazuta?
Motorul este Z13DTJ.
A fost reparat dupa ce s-a rupt lantul de transmisie.
Poate ceva sa nu fie reglat bine?
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
Eu am avut fix aceasta problema la alta motorizare si am rezolvat prin inlocuirea termostatului.
Indiferent de temperatura exterioara, la drum lung temperatura antigelului oscileaza usor pe la 95 de grade.
Nu pun carton sau alte prostii la radiator.
La mine insa fata de o astra h cu problema asemanatoare ventilatorul de pe radiator porneste foarte rar iarna la turatie mare, pe cand la h -ul respectiv porneste odata cu motorul la turatie aproape maxima (iti faci freza valvoi la el).
Poate fi si acesta vinovat si sa porneasca devreme, si sa raceasca prematur antigelul...
Indiferent de temperatura exterioara, la drum lung temperatura antigelului oscileaza usor pe la 95 de grade.
Nu pun carton sau alte prostii la radiator.
La mine insa fata de o astra h cu problema asemanatoare ventilatorul de pe radiator porneste foarte rar iarna la turatie mare, pe cand la h -ul respectiv porneste odata cu motorul la turatie aproape maxima (iti faci freza valvoi la el).
Poate fi si acesta vinovat si sa porneasca devreme, si sa raceasca prematur antigelul...
- marius3113
- **
- 219 mesaje
- din 10 Apr 2016
- Corsa 2007 Z13DTJ
- Bucuresti
marius3113
- Mesaje scrise: 219
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2016
- Mesaj Privat
Salutare! Intru si eu in discutie datorita curiozitatii , aseara am citit si eu de problema colegului cu temperatura motorului, si am spus sa verific si eu asta.
Azi am intrat in meniu sa vad si eu temperatura cei drept nici la mine nu a depasit 82 grade si in primii 10 km aveam undeva la 65-77 grade ,dupa a inceput sa creasca si pe la semafoare mai urca la 82 de grade cu toate ca afara nu erau mai mult de 10 grade , cum am ajuns in fata blocului am zis sa o las pornita sa vad pana unde urca temperatura si o mai turam si eu nitel , de la 97 grade mie imi porneste ventilatorul pe prima treapta si deja imi scade temperatura pana la 90 grade, si am aceeasi motorizare 1.3- Z13DTJ, si 162000 km in bord si nu i-am schimbat nici distributia si nici volanta cu toate ca de anul trecut a inceput sa bata, si nu menajez masima pe autostrada aproximativ 4000 ture sau trecut si 180 km/h unde permite si mai este pedala uleiul il schimb de 2 ori pe an, primavara 5w40 din octombrie bag 5w30 . Si unde apar probleme incerc sa le rezolv in regie proprie cu ceva documentatie, unde tine de erori in bord sunt praf la acest capitol desi am stocate erori bordul nu semnalizeaza deci merge.
Treaba cu temperatura poate mai sunt colegi care dau o parere testata, nu admit ca astea ar fi temperaturile normale la aceasta motorizare poate e si termostatul meu defect si nu dau importanta.
Sa auzim de bine!
Azi am intrat in meniu sa vad si eu temperatura cei drept nici la mine nu a depasit 82 grade si in primii 10 km aveam undeva la 65-77 grade ,dupa a inceput sa creasca si pe la semafoare mai urca la 82 de grade cu toate ca afara nu erau mai mult de 10 grade , cum am ajuns in fata blocului am zis sa o las pornita sa vad pana unde urca temperatura si o mai turam si eu nitel , de la 97 grade mie imi porneste ventilatorul pe prima treapta si deja imi scade temperatura pana la 90 grade, si am aceeasi motorizare 1.3- Z13DTJ, si 162000 km in bord si nu i-am schimbat nici distributia si nici volanta cu toate ca de anul trecut a inceput sa bata, si nu menajez masima pe autostrada aproximativ 4000 ture sau trecut si 180 km/h unde permite si mai este pedala uleiul il schimb de 2 ori pe an, primavara 5w40 din octombrie bag 5w30 . Si unde apar probleme incerc sa le rezolv in regie proprie cu ceva documentatie, unde tine de erori in bord sunt praf la acest capitol desi am stocate erori bordul nu semnalizeaza deci merge.
Treaba cu temperatura poate mai sunt colegi care dau o parere testata, nu admit ca astea ar fi temperaturile normale la aceasta motorizare poate e si termostatul meu defect si nu dau importanta.
Sa auzim de bine!
Infinity
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2008
- Mesaj Privat
Am cautat online termostat pentru z13dtj si ce gasesc de cumparat sunt cu specificatia ca temperatura de deschidere este de 88 de grade. (google: z13dtj termostat)
Daca deduc corect, asta inseamna ca lichidul de racire nu ar trebui sa circule prin radiator pana la acest prag.
Totusi, monitorizand inca o data temperatura la un drum in oras atat in mers cat si stationand la destinatie, am observat ca radiatorul este cald, desi nu am depasit temperatura de 81 de grade.
Media a fost pe undeva pe la 78 de grade.
Daca nu ma insel, pragul de 80 de grade schimba regimul de functionare al motorul, aceasta fiind temperatura de operare (sub 80 nu porneste egr, si poate alte diferente?) plus uzura mai mare a motorului.
Multumesc mult, apreciez orice informatii suplimentare si voi revenii cu detalii cand apuc sa ajung intr-un service
Daca deduc corect, asta inseamna ca lichidul de racire nu ar trebui sa circule prin radiator pana la acest prag.
Totusi, monitorizand inca o data temperatura la un drum in oras atat in mers cat si stationand la destinatie, am observat ca radiatorul este cald, desi nu am depasit temperatura de 81 de grade.
Media a fost pe undeva pe la 78 de grade.
Daca nu ma insel, pragul de 80 de grade schimba regimul de functionare al motorul, aceasta fiind temperatura de operare (sub 80 nu porneste egr, si poate alte diferente?) plus uzura mai mare a motorului.
Multumesc mult, apreciez orice informatii suplimentare si voi revenii cu detalii cand apuc sa ajung intr-un service
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
Infinity
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2008
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
Corect! Nu deschide brusc fix la teperatura de lucru ( 88 sau 82), dar nici cu 10 grade inainte!
Inauntru este un bimetal si un sistem de arcuri, de aceea sunt relativ exacte termostatele, relativ adica interval de 5-7 grade Celsius.
Stiu asta din recentele experimente pe care le derulez pe un z14xep legat de racire, spalat instalatie racire, aerisire, inclusiv inlocuit 2 termostate de la 2 producatori.
Colegul Infinity eu am rezolvat o situatie asemanatoare inlocuind termostatul la motorizarea din semnatura.
Inauntru este un bimetal si un sistem de arcuri, de aceea sunt relativ exacte termostatele, relativ adica interval de 5-7 grade Celsius.
Stiu asta din recentele experimente pe care le derulez pe un z14xep legat de racire, spalat instalatie racire, aerisire, inclusiv inlocuit 2 termostate de la 2 producatori.
Colegul Infinity eu am rezolvat o situatie asemanatoare inlocuind termostatul la motorizarea din semnatura.
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
Infinity
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2008
- Mesaj Privat