Dragosh67
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2010
- Mesaj Privat
Buna ziua,
Detin o masina Vectra B din 2001, motor 2.0DTI Y20DTH.
De mult timp studiez comportamentul sistemului de vacuum (pentru ca masina "nu trage" atat de bine) si vin cu cateva intrebari "disperate" (pt. ca am cheltuit f. multi bani cu aceasta problema: diagnoze, egr, debitmetru, electrovalva - noi, nu sh si multe altele).
Voi sintetiza intrebarile:
1. cand motorul este oprit, trebuie sa existe vacuum pe traseu, sau acesta se pierde? Stiu ca pompa de vacuum nu mai functioneaza, dar ma refer daca ramane vacuum-ul (ca "anti-presiune").
2. - cel mai important - in legatura cu electrovalva ce actioneaza valva EGR (cea cu codul 09 158 200): ce se intampla cu vacuum-ul atunci cand motorul este pornit, dar EGR-ul nu este inca tras? aici sunt 2 variante: vacuum-ul este blocat de electrovalva (adica nu se pierde din traseu), sau vacuum-ul este tras prin partea de jos a electrovalvei (acolo unde este filtrul) - adica se trage din atmosfera.
Am cumparat electrovalva noua, GM, pentru EGR, iar exceptand momentul in care capsula EGR este actionata, vacuum-ul se pierde pe la filtrul electrovalvei. De ce? Nu se pierde astfel vacuum din sistem, deoarece trage in gol? Masina merge mult mai prost cu aceasta electrovalva (noua, originala) pe traseu (cea veche facea la el, de asta am schimbat-o). In momentul in care scot electrovalva si pun vacuum-ul direct in swirls, masina merge mult mai bine (pentru ca nu se mai pierde acel vacuum) - asta pana cand se aprinde check-ul, nemaifiind actionat EGR-ul.
3. care este, in aceeasi situatie, comportamentul celorlalte 2 electrovalve (cu codul 22 in capat) de la turbina si de la clapetele din galerie?
Electrovalva de la clapete nu scapa deloc vacuum. Mai exact, chiar cu motorul oprit, daca acopar OUT si trag aer din VAC, nu pot trage deloc. Asta inseamna ca atunci cand electrovalva nu este actionata, nu se pierde vacuum. Electrovalva de la turbina imi permite sa trag foarte putin vacuum, adica mai scapa, dar mult mai putin decat cea noua.
Intrebarea intrebarilor: cum imi dau seama ca o electrovalva este buna? Au trecut multe de electrovalve SH prin mana mea, iar pe fiecare le verificam conform teoriilor pe care le aveam in acel moment. Acum am cumparat electrovalva noua si mi-a dat peste cap orice teorie, nu are niciun sens.
Va multumesc!
Detin o masina Vectra B din 2001, motor 2.0DTI Y20DTH.
De mult timp studiez comportamentul sistemului de vacuum (pentru ca masina "nu trage" atat de bine) si vin cu cateva intrebari "disperate" (pt. ca am cheltuit f. multi bani cu aceasta problema: diagnoze, egr, debitmetru, electrovalva - noi, nu sh si multe altele).
Voi sintetiza intrebarile:
1. cand motorul este oprit, trebuie sa existe vacuum pe traseu, sau acesta se pierde? Stiu ca pompa de vacuum nu mai functioneaza, dar ma refer daca ramane vacuum-ul (ca "anti-presiune").
2. - cel mai important - in legatura cu electrovalva ce actioneaza valva EGR (cea cu codul 09 158 200): ce se intampla cu vacuum-ul atunci cand motorul este pornit, dar EGR-ul nu este inca tras? aici sunt 2 variante: vacuum-ul este blocat de electrovalva (adica nu se pierde din traseu), sau vacuum-ul este tras prin partea de jos a electrovalvei (acolo unde este filtrul) - adica se trage din atmosfera.
Am cumparat electrovalva noua, GM, pentru EGR, iar exceptand momentul in care capsula EGR este actionata, vacuum-ul se pierde pe la filtrul electrovalvei. De ce? Nu se pierde astfel vacuum din sistem, deoarece trage in gol? Masina merge mult mai prost cu aceasta electrovalva (noua, originala) pe traseu (cea veche facea la el, de asta am schimbat-o). In momentul in care scot electrovalva si pun vacuum-ul direct in swirls, masina merge mult mai bine (pentru ca nu se mai pierde acel vacuum) - asta pana cand se aprinde check-ul, nemaifiind actionat EGR-ul.
3. care este, in aceeasi situatie, comportamentul celorlalte 2 electrovalve (cu codul 22 in capat) de la turbina si de la clapetele din galerie?
Electrovalva de la clapete nu scapa deloc vacuum. Mai exact, chiar cu motorul oprit, daca acopar OUT si trag aer din VAC, nu pot trage deloc. Asta inseamna ca atunci cand electrovalva nu este actionata, nu se pierde vacuum. Electrovalva de la turbina imi permite sa trag foarte putin vacuum, adica mai scapa, dar mult mai putin decat cea noua.
Intrebarea intrebarilor: cum imi dau seama ca o electrovalva este buna? Au trecut multe de electrovalve SH prin mana mea, iar pe fiecare le verificam conform teoriilor pe care le aveam in acel moment. Acum am cumparat electrovalva noua si mi-a dat peste cap orice teorie, nu are niciun sens.
Va multumesc!
- rolland
- **
- 433 mesaje
- din 23 Apr 2012
- Zafira 2001 Y20DTH
- Mures
rolland
- Mesaje scrise: 433
- Locatie: Mures
- Masina: Zafira 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2012
- Mesaj Privat
Salut Dragosh67 ,
1. dupa oprirea motorului nu mai ramine vacum pe traseu.
2. pentru verificarea electrovalvei . Ii tragi mufa si ii pui o tensiune de 12 volti, faci vacum cu o pompita la partea de OUT si partea de IN obturezi. Daca electrovalva este in regula atunci nu isi pierde vacumul la partea OUT.
3. Daca tot ai dubii in legatura cu vacumul poti sa faci o verificarea si la pompa de vacum care la relantiu trebuie sa faca -0.9 bari . Pt asta vei avea nevoie de un vacumetru.
1. dupa oprirea motorului nu mai ramine vacum pe traseu.
2. pentru verificarea electrovalvei . Ii tragi mufa si ii pui o tensiune de 12 volti, faci vacum cu o pompita la partea de OUT si partea de IN obturezi. Daca electrovalva este in regula atunci nu isi pierde vacumul la partea OUT.
3. Daca tot ai dubii in legatura cu vacumul poti sa faci o verificarea si la pompa de vacum care la relantiu trebuie sa faca -0.9 bari . Pt asta vei avea nevoie de un vacumetru.
mihaiciocu- Suspendat
- 63 mesaje
- din 21 Dec 2015
- Vectra 2001 2.0 dth
- Gorj
mihaiciocu- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Gorj
- Masina: Vectra 2001 2.0 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2015
- Mesaj Privat