- alinarmand
- OP
- 35 mesaje
- din 20 Jan 2005
alinarmand
- Mesaje scrise: 35
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2005
- Mesaj Privat
cred ca e o problema destul de interesanta ca sa o discutacum iti dai seama cand tre sa mai verifici geometria, unde se face o astfel de operatiune ca lumea.
eu cred ca tre sa o fac, si mi-e groaza ca iar dau banii, care nu sunt putini, si ma ia capul cand plec la drum lung si constat ca nu imi trage volanul, etc.
poate da zgomote la rulare o geometrie imperfecta?
unde imi recomandati sa fac geometria/
multumesc
eu cred ca tre sa o fac, si mi-e groaza ca iar dau banii, care nu sunt putini, si ma ia capul cand plec la drum lung si constat ca nu imi trage volanul, etc.
poate da zgomote la rulare o geometrie imperfecta?
unde imi recomandati sa fac geometria/
multumesc
- george_wap
- **
- 119 mesaje
- din 07 Mar 2005
george_wap
- Mesaje scrise: 119
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2005
- Mesaj Privat
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
alinarmand a scris:
poate da zgomote la rulare o geometrie imperfecta?
unde imi recomandati sa fac geometria/
multumesc
poate da zgomote la rulare o geometrie imperfecta?
unde imi recomandati sa fac geometria/
multumesc
Pana acum eu nu am auzit sa apara zgomote la rulare, probabil ca in cazuri extreme pot sa apara.
De regula cand sunt probleme la reglajul unghiului de rulare/cadere masina nu isi mentine directia dreapta sau uzeaza prematur cauciucurile.
Eu fac geometria la masini la service-ul de roti Sama din Pipera...
- Mircea KDT
- **
- 336 mesaje
- din 11 Jan 2005
- Bucuresti
Mircea KDT
- Mesaje scrise: 336
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2005
- Mesaj Privat
Geometria asta se face in doua feluri. Unii o fac rudimentar, masurand diferentele dintre roti, cu o sfoara.
Altii o fac profesionist cu echipament adecvat. Exista o masinarie, pentru asa ceva. La fiecare roata se scoate geanta cu cauciucul si se pune un mecanism care masoara inclinatia. Are la baza acelasi principiu ca si polobocul. O bula de aer, intr-un cilindru cu apa...
Totul este legat la un computer care are in memoria parametri pentru majoritatea masinilor de pe la noi si iti indica cu cat trebuie corectat unghiul.
Eu am facut asta la un service de la Buzesti. A costa vreun milion daca imi aduc bine aminte....
Altii o fac profesionist cu echipament adecvat. Exista o masinarie, pentru asa ceva. La fiecare roata se scoate geanta cu cauciucul si se pune un mecanism care masoara inclinatia. Are la baza acelasi principiu ca si polobocul. O bula de aer, intr-un cilindru cu apa...
Totul este legat la un computer care are in memoria parametri pentru majoritatea masinilor de pe la noi si iti indica cu cat trebuie corectat unghiul.
Eu am facut asta la un service de la Buzesti. A costa vreun milion daca imi aduc bine aminte....
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
- Thanatos
- ****
- 1,108 mesaje
- din 24 Aug 2004
- Vectra 2000 X18XE1
- constanta - dk
Thanatos
- Mesaje scrise: 1,108
- Locatie: constanta - dk
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2004
- Mesaj Privat
....pai treaba cu bolobocul si scosul jantei este la fel de rudimentara ca si procedeul cu sfoara. la un service bun, cu 500k iti face geometria electronic, senzori pe fiecare roata, legate la o unitate centrala si comparand datele cu cele originale ale producatorului.
dar grija mare la cine mergeti. in vara trecuta am facut geometria la cel mai bun service din ploiesti, geometrie electronica, super aparate, "ca'n vest", si cand am ajuns acasa(2500km), am aruncat rotile din spate. deci, pana la urama, dejeaba aparate, daca cel care il butoneaza e "nea gheorghe"
dar grija mare la cine mergeti. in vara trecuta am facut geometria la cel mai bun service din ploiesti, geometrie electronica, super aparate, "ca'n vest", si cand am ajuns acasa(2500km), am aruncat rotile din spate. deci, pana la urama, dejeaba aparate, daca cel care il butoneaza e "nea gheorghe"
- Mircea KDT
- **
- 336 mesaje
- din 11 Jan 2005
- Bucuresti
Mircea KDT
- Mesaje scrise: 336
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2005
- Mesaj Privat
@Robert. Da asa e. Nu-mi mai aduceam bine aminte. Da la mine tot a dat roata jos ca sa umble putin la ele pentru a le regla. Le-am mai si echilibrat si de aia.......
@Thetanos..
NU stiu pe unde ai fost tu, dar procedeul descris de mine nu este rudimentar. Ci, tot ELECTRONIC, am explicat acolo dar probabil ca ai citit printre randuri.
Nu este vorba de polobocuri prorpiu-zise, ci de senzori bazati pe acelasi sistem!!!!! Totul este conectat la un computer care are in memorie parametri normali pentru nu stiu cate sute sau mii de modele de masini....
@Thetanos..
NU stiu pe unde ai fost tu, dar procedeul descris de mine nu este rudimentar. Ci, tot ELECTRONIC, am explicat acolo dar probabil ca ai citit printre randuri.
Nu este vorba de polobocuri prorpiu-zise, ci de senzori bazati pe acelasi sistem!!!!! Totul este conectat la un computer care are in memorie parametri normali pentru nu stiu cate sute sau mii de modele de masini....
- Thanatos
- ****
- 1,108 mesaje
- din 24 Aug 2004
- Vectra 2000 X18XE1
- constanta - dk
Thanatos
- Mesaje scrise: 1,108
- Locatie: constanta - dk
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2004
- Mesaj Privat
- Sezran
- ****
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
- Mircea KDT
- **
- 336 mesaje
- din 11 Jan 2005
- Bucuresti
Mircea KDT
- Mesaje scrise: 336
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2005
- Mesaj Privat
- CatalinE
- **
- 449 mesaje
- din 14 Jun 2004
CatalinE
- Mesaje scrise: 449
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2004
- Mesaj Privat
- cozmino
- ***
- 992 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Corsa 2014
- Bucuresti
cozmino
- Mesaje scrise: 992
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
Nu s-a mai postat de mult aici , asa ca voi continua eu .
Am schimbat aseara amortizoarele si arcurile de pe fata si de pe spate cu unele sport .
Acum va trebui sa merg sa fac geometria rotilor .
Daca cineva a facut acest lucru recent, am rugamintea sa-mi zica si mie unde anume si care este costul acestei operatiuni .
Am sunat la Sama Service si mi-au spus ca pretul este de 175ron , ceea ce mi se par foarte mult .
Astept raspunsurile voastre .
Multumesc anticipat !
Am schimbat aseara amortizoarele si arcurile de pe fata si de pe spate cu unele sport .
Acum va trebui sa merg sa fac geometria rotilor .
Daca cineva a facut acest lucru recent, am rugamintea sa-mi zica si mie unde anume si care este costul acestei operatiuni .
Am sunat la Sama Service si mi-au spus ca pretul este de 175ron , ceea ce mi se par foarte mult .
Astept raspunsurile voastre .
Multumesc anticipat !
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
- cristian_
- **
- 248 mesaje
- din 13 Nov 2006
- Astra 2001 y17dt
- Bucuresti
cristian_
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2006
- Mesaj Privat
- BAZGANM
- ***
- 630 mesaje
- din 05 Feb 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
BAZGANM
- Mesaje scrise: 630
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2006
- Mesaj Privat
eu cred ca nu poti avea nici odata siguranta unei geometrii bine facute!
am avut doua masini inainte ambele cu probleme la aceste capitole.si am tot colindat si probat prin tot bucurestiul locuri unde sa fac geometria perfecta.am ajuns de imi dau imediat seama la o masina daca are probleme cu unghiurile.
si rezolvarea nu am gasit-o la cel mai laudat si scump service,care o facuse de imi tocea pe interior cauciucurile,ci in coltul blocului la un service de cartier foarte ieftin dar care a nimerit-o destul de bine!
este mai stabila,nu mai imi scirtiie in orce viraj sau frina si cel mai important nu mai toceste caucciucurile.asa ca luati aminte!
am avut doua masini inainte ambele cu probleme la aceste capitole.si am tot colindat si probat prin tot bucurestiul locuri unde sa fac geometria perfecta.am ajuns de imi dau imediat seama la o masina daca are probleme cu unghiurile.
si rezolvarea nu am gasit-o la cel mai laudat si scump service,care o facuse de imi tocea pe interior cauciucurile,ci in coltul blocului la un service de cartier foarte ieftin dar care a nimerit-o destul de bine!
este mai stabila,nu mai imi scirtiie in orce viraj sau frina si cel mai important nu mai toceste caucciucurile.asa ca luati aminte!
georgea
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2008
- Mesaj Privat
Salut,
De curand mi-am schimbat captele de bara.. in urma acestei operatiuni unghiul de fuga a avut de suferit, masina tragea stanga.
Am fost la autosoft, baietii s-au uitat la ea, mi-au reglat unghiul de fuga cu mentiunea ca :"aveti flansele de amortizor distruse, daca nu le inlocuiti, unghiul de fuga se va strica din nou".
Vin si va intreb: Chiar asa este? Trebuie sa le schimb?
Dupa 2 saptamani de la reglarea unghiului de fuga masina a inceput sa traga stanga iara.
Inainte de a ma apuca si schimba flansele puteti sa-mi spuneti daca ar mai fi o alta situatie ce ar duce la aceste probleme sistematice?
Multumesc
De curand mi-am schimbat captele de bara.. in urma acestei operatiuni unghiul de fuga a avut de suferit, masina tragea stanga.
Am fost la autosoft, baietii s-au uitat la ea, mi-au reglat unghiul de fuga cu mentiunea ca :"aveti flansele de amortizor distruse, daca nu le inlocuiti, unghiul de fuga se va strica din nou".
Vin si va intreb: Chiar asa este? Trebuie sa le schimb?
Dupa 2 saptamani de la reglarea unghiului de fuga masina a inceput sa traga stanga iara.
Inainte de a ma apuca si schimba flansele puteti sa-mi spuneti daca ar mai fi o alta situatie ce ar duce la aceste probleme sistematice?
Multumesc
ilDottore
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1997 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2009
- Mesaj Privat
georgea
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2008
- Mesaj Privat
- G.i.M.
- **
- 377 mesaje
- din 07 Oct 2006
- Corsa 2006 1.2XEP
- Constanta
G.i.M.
- Mesaje scrise: 377
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2006 1.2XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2006
- Mesaj Privat
Da. In principiu cei care fac geometria rotilor nu ar trebui sa faca reglaj de unghiuri daca observa "jocuri" in articulatii. Dar ei fac ca sa-ti ia banii! Pe ei nu-i intereseaza ca ai jocuri in pivoti, capete de bara, bielete de directie. Pentru ca astea fac sa nu se poata face un reglaj corect.
Acum nu stiu daca flansele amortizoarelor creeaza probleme in reglarea directiei! Poate doar daca sunt atat de tasate incat sa lase amortizorul sa faca oarece joc stanga-dreapta in partea superioara unde se prinde cu piulita de caroserie. Oare?
Dar sigur "jocurile" in pivoti, capete de bara, bielete de directie duc la imposibilitatea efectuarii geometriei rotilor!
Acum nu stiu daca flansele amortizoarelor creeaza probleme in reglarea directiei! Poate doar daca sunt atat de tasate incat sa lase amortizorul sa faca oarece joc stanga-dreapta in partea superioara unde se prinde cu piulita de caroserie. Oare?
Dar sigur "jocurile" in pivoti, capete de bara, bielete de directie duc la imposibilitatea efectuarii geometriei rotilor!