- deleted-113657
- OP
- 41 mesaje
- din 25 Oct 2016
deleted-113657
- Mesaje scrise: 41
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2016
- Mesaj Privat
Salutare! Problema mea e ciudata, am citit postarile legate de senzorul pozitie ax came dar nu am gasit nimic asemanator. De cand am cumparat masina am martor aprins in bord si codul de defect "P0340 - (1) Senzor pentru pozitia axei cu came - semnal prea mare - Prezent". La mecanic mi-au masurat cablul, nu este intrerupt, am dat comanda de senzor, l-am inlocuit, resetat codul de eroare, dupa 5 min. de mers s-a aprins martorul si aceeasi eroare la diagnoza. Desfacut capacul culbutorilor, verificat roata metalica sa fie pe pozitie (mecanicul a observat ca e schimbata distributia si roata ptr senzor nu era asezata corect), aceeasi eroare. La o verificare mai atenta a observat ca incape un deget intre senzor si roata de citire (ar trebui sa fie aproape de tot, asa nu transmite semnal deloc), mi-a spus ca distributia schimbata este de producator sa ma duc la dezmembrari si sa caut roata metalica/distantier sau sa ma uit exact la distanta si ce mai este acolo. Nu am probleme cu motorul/pornire/etc. dar martorul e tot aprins in bord si eroarea imi apare mereu la diagnoza. Stie cineva daca e vreun distantier pe care au uitat sa il puna ? Multumesc!
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Poate coroana aceasta a fost afectata ca la colegul (vezi ce cod de piesa are pe ea... daca este sa o cumperi si pe original.)
https://www.clubopel.com/vie...05&highlight=
Si senzorul de citire ai pus original?
https://www.clubopel.com/vie...05&highlight=
Si senzorul de citire ai pus original?
- deleted-113657
- OP
- 41 mesaje
- din 25 Oct 2016
deleted-113657
- Mesaje scrise: 41
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2016
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Cand desfaci daca poti sa ne scri... ce cod de piesa are coroana aceea eventual o poza cu ea.
Eu unul sunt in deruta - sunt doua modele de coroane sau sunt doua piese diferite?
Sau depinde de anul de fabricatie... etc...
Sau confund eu ceva?
http://www.ecat24.com/opel/...5743,25728,25729/
90573041 | 636673
http://www.ecat24.com/opel/...1/1/195/684/6561/
55353161 | 5636458 - cel ca la colegul.
Eu unul sunt in deruta - sunt doua modele de coroane sau sunt doua piese diferite?
Sau depinde de anul de fabricatie... etc...
Sau confund eu ceva?
http://www.ecat24.com/opel/...5743,25728,25729/
90573041 | 636673
http://www.ecat24.com/opel/...1/1/195/684/6561/
55353161 | 5636458 - cel ca la colegul.
- deleted-113657
- OP
- 41 mesaje
- din 25 Oct 2016
deleted-113657
- Mesaje scrise: 41
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2016
- Mesaj Privat
Am crezut ca ii dau de cap dar am desfacut azi si am o roata nr.3 care cred ca nu se potriveste cu distributia, de aceea am si distanta intre senzor si roata, din ce mi-ai trimis cred ca mie imi trebuie nr. 4, (desi la ea in paranteza scrie z12xep) oricum ceva in genul acela. Uite si poza mea cu ce am! Un lucru e sigur, roata pe care o am nu e buna sau poate e pusa pe dos, nu stiu daca se poate asa ceva! Trebuie sa ma duc la un mecanic care are habar exact cum trebuie sa fie acolo la arborele cotit! Din pacate aici in Adjud nu am incredere in nimeni, m-am cam lamurit...
Asta e distributia mea
Ultima modificare făcută de deleted-113657 la Sam 29 Oct, 2016 3:35 pm
Asta e distributia mea
Ultima modificare făcută de deleted-113657 la Sam 29 Oct, 2016 3:35 pm
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Sau pinioanele - au scris colegi ceva de ele. (ca cele noi aparute nu sunt ca cele vechi - nu am inteles eu prea bine.)
https://www.clubopel.com/vie...p=1816402#1816402 - mai jos este o poza. (si paginile anterioare...)
https://www.clubopel.com/vie...p=1818234#1818234 - P0340
https://www.clubopel.com/vie...p=1821402#1821402 - @tadobaru urmareste discutia lui se aseamana cu a ta.
Sau piesele din distributie nu sunt originale pe pinioane ce scrie... scrie GM pe ele...
Poate iti explica colegi mai bine...
Ultima modificare făcută de T.ion la Sam 29 Oct, 2016 4:08 pm, modificat de 11 ori în total
https://www.clubopel.com/vie...p=1816402#1816402 - mai jos este o poza. (si paginile anterioare...)
https://www.clubopel.com/vie...p=1818234#1818234 - P0340
https://www.clubopel.com/vie...p=1821402#1821402 - @tadobaru urmareste discutia lui se aseamana cu a ta.
dancuciureanu a scris:Daca distributia este usor deplasata apare P0340 si merge, daca e deplasata tare nu va porni.
Sau piesele din distributie nu sunt originale pe pinioane ce scrie... scrie GM pe ele...
Poate iti explica colegi mai bine...
Ultima modificare făcută de T.ion la Sam 29 Oct, 2016 4:08 pm, modificat de 11 ori în total
- deleted-113657
- OP
- 41 mesaje
- din 25 Oct 2016
deleted-113657
- Mesaje scrise: 41
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2016
- Mesaj Privat
De cand mi-am cumparat masina m-am lamurit cu mecanicii din zona, mai degraba m-a dus pe mine capul si am inteles mai repede problemele decat pe ei. Vor doar sa puna laptopul sa iti ia 50 lei si apoi sa schimbe o piesa-doua-trei... si sa te usureze de bani, niciunul nu isi bate capul sa dea de capat problemei. Pacat ca nu m-am tinut de meseria asta sa fiu in stare sa imi repar singur masina!
Cred ca m-am lamurit care e problema si e deja discutata pe acel topic dar sunt peste 100 pagini si e greu de gasit, rog moderatorii sa stearga discutia mea, o sa imi cumpar si un senzor nou care sa fie mai lung poate scap asa desi solutia e sa ajung pe mana unui mecanic care stie si vrea sa rezolve problema!
Cred ca m-am lamurit care e problema si e deja discutata pe acel topic dar sunt peste 100 pagini si e greu de gasit, rog moderatorii sa stearga discutia mea, o sa imi cumpar si un senzor nou care sa fie mai lung poate scap asa desi solutia e sa ajung pe mana unui mecanic care stie si vrea sa rezolve problema!
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
- deleted-113657
- OP
- 41 mesaje
- din 25 Oct 2016
deleted-113657
- Mesaje scrise: 41
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2016
- Mesaj Privat
Va multumesc pentru rabdare si sfaturi, asa am cumparat masina cu distributia abia schimbata, nu ma bag la distributie, alte chestii mai simple fac, o sa incerc sa caut un mecanic cu chef in orasele apropiate!
Cat despre senzor s-ar parea ca este unul compatibil cu noul pinion (cum e al meu in poza) , Cod articol producãtor 9.0361.Asadar explicatia ptr problema mea: Opel a scos alte pinioane in kit-ul de distributie care sunt mai subtiri, in cele GM gasiti saibe care sunt un pic mai groase si acopera distanta intre roata si senzor.
Cat despre senzor s-ar parea ca este unul compatibil cu noul pinion (cum e al meu in poza) , Cod articol producãtor 9.0361.Asadar explicatia ptr problema mea: Opel a scos alte pinioane in kit-ul de distributie care sunt mai subtiri, in cele GM gasiti saibe care sunt un pic mai groase si acopera distanta intre roata si senzor.
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Se pare ca @nicunicu are dreptate cu saiba aceea.
https://www.clubopel.com/vie...p=1587492#1587492
workshop-manuals.com 0001 - Technical service bulletins Field Remedy: 2430
workshop-manuals.com 0002 - Description and Operation > Engine timing - Z 10 XEP, Z 12 XE and Z 14 XEP
Tag: CAM SPROCKET Z12XE , Z12XE P0340
Cod de piesa tot nu am gasit la saiba.
Saiba la tine lipseste? din ce vad saiba are o pozitie in care se aseaza... vezi pozele poate este asezata pe invers (parca in imagini nu apare saiba. )
https://www.clubopel.com/vie...p=1587492#1587492
workshop-manuals.com 0001 - Technical service bulletins Field Remedy: 2430
workshop-manuals.com 0002 - Description and Operation > Engine timing - Z 10 XEP, Z 12 XE and Z 14 XEP
workshop-manuals.com a scris:Timing chain repair kit - Repair kit incomplete / After installation DTC P0340 is set
Field Remedy: 2430
Subject: Timing chain repair kit - Repair kit incomplete / After installation DTC P0340 is set
Models: Agila 2000...2005,Astra-G 2001...2005,Astra-H 2004...2005,Corsa-B 1998...2000,Corsa-C 2001...2005,Corsa-C Combo ...2005
Engines: Z10XE| Z12XE,X12XE| Z12XE| Z14XEP,Z12XEP| Z14XEP| Z14XEL,X10XE| X12XE,Z10XE| Z10XEP| Z12XE| Z12XEP,Z14XEP
Option:
Complaint: --- After installation of the timing chain repair kit in engines prior engine number 19DN0327 the camshaft trigger on inlet camshaft is incorrect positioned, DTC P0340 is set.
Cause: --- The repair kit does not contain the correct pressure piece.
Production: --- As of engine number 19DN0327 the crankshaft and camshaft gears were changed from sintered metal to stamped sheet metal, furthermore the design was changed. A mixed installation of sintered and sheet metal parts is not allowed.
Remedy:
The timing chain repair kit (P/N 93191271 / C/N 66 06 022 | 6606022) can be
used for engines listed above with the following modifications:
- The pressure piece (1, picture I) has to be pressed out of the
original installed camshaft gear of inlet camshaft.
- The installation of the new camshaft gear made of stamped sheet
onto the inlet camshaft has to be carried out by using the
pressed out pressure piece.
Note:
Attend correct installation position of pressure piece
(1, picture II).
The arrow shows the direction of installion towards the
camshaft gear.
The repair kit contains two pieces of tightening screws.
The longer tightening screw M10x60 has to be used only in
combination with the pressure piece.
Timing chain repair kit
Spare-Parts:
Part-No.: 93191271
Catalogue-No.: 66 06 022 | 6606022
FunctionalGroup: J - Engine
Complaint Group: 13 - No/Poor Function,24 - Wrong or not mounted
Trouble Code: P0340
ZoomZoom
ZoomZoomZoomZoom
Corsa C Error P0340 after timing chain replacement.
Check for the correct position of the metal ring that sits between timing gear and phase disk.
Follow the picture for correct direction.
Field Remedy: 2430
Subject: Timing chain repair kit - Repair kit incomplete / After installation DTC P0340 is set
Models: Agila 2000...2005,Astra-G 2001...2005,Astra-H 2004...2005,Corsa-B 1998...2000,Corsa-C 2001...2005,Corsa-C Combo ...2005
Engines: Z10XE| Z12XE,X12XE| Z12XE| Z14XEP,Z12XEP| Z14XEP| Z14XEL,X10XE| X12XE,Z10XE| Z10XEP| Z12XE| Z12XEP,Z14XEP
Option:
Complaint: --- After installation of the timing chain repair kit in engines prior engine number 19DN0327 the camshaft trigger on inlet camshaft is incorrect positioned, DTC P0340 is set.
Cause: --- The repair kit does not contain the correct pressure piece.
Production: --- As of engine number 19DN0327 the crankshaft and camshaft gears were changed from sintered metal to stamped sheet metal, furthermore the design was changed. A mixed installation of sintered and sheet metal parts is not allowed.
Remedy:
The timing chain repair kit (P/N 93191271 / C/N 66 06 022 | 6606022) can be
used for engines listed above with the following modifications:
- The pressure piece (1, picture I) has to be pressed out of the
original installed camshaft gear of inlet camshaft.
- The installation of the new camshaft gear made of stamped sheet
onto the inlet camshaft has to be carried out by using the
pressed out pressure piece.
Note:
Attend correct installation position of pressure piece
(1, picture II).
The arrow shows the direction of installion towards the
camshaft gear.
The repair kit contains two pieces of tightening screws.
The longer tightening screw M10x60 has to be used only in
combination with the pressure piece.
Timing chain repair kit
Spare-Parts:
Part-No.: 93191271
Catalogue-No.: 66 06 022 | 6606022
FunctionalGroup: J - Engine
Complaint Group: 13 - No/Poor Function,24 - Wrong or not mounted
Trouble Code: P0340
ZoomZoom
ZoomZoomZoomZoom
Corsa C Error P0340 after timing chain replacement.
Check for the correct position of the metal ring that sits between timing gear and phase disk.
Follow the picture for correct direction.
Tag: CAM SPROCKET Z12XE , Z12XE P0340
Cod de piesa tot nu am gasit la saiba.
Saiba la tine lipseste? din ce vad saiba are o pozitie in care se aseaza... vezi pozele poate este asezata pe invers (parca in imagini nu apare saiba. )
- deleted-113657
- OP
- 41 mesaje
- din 25 Oct 2016
deleted-113657
- Mesaje scrise: 41
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2016
- Mesaj Privat
Rooth a scris:Sambata am schimbat si eu distributia la Corsa mea (z12xe) .
Am optat pentru kit complet marca BGA- productie U.K ce m-a costat 450 lei .
Schimbul a avut loc fara trusa KM ,erori nu am , motorul nu mai rontaie ca inainte si trage normal .
Problema am intalnit-o la final , cand am pornit motorul se auzea o bataie sacadata in partea stanga .
Am oprit motorul , mecanicul intuind care era sursa zgomotului : discul pentru reglarea aprinderii ce se afla pe axul cu came . Atingea vreo zecime de mm in capul crankshaft sensor .Mentionez ca pe acesta nu l-am schimbat .
A rearanjat pozitia la saiba distantier si discul si am scapat fara probleme .
A mai intalnit cineva problema asta ?
Am optat pentru kit complet marca BGA- productie U.K ce m-a costat 450 lei .
Schimbul a avut loc fara trusa KM ,erori nu am , motorul nu mai rontaie ca inainte si trage normal .
Problema am intalnit-o la final , cand am pornit motorul se auzea o bataie sacadata in partea stanga .
Am oprit motorul , mecanicul intuind care era sursa zgomotului : discul pentru reglarea aprinderii ce se afla pe axul cu came . Atingea vreo zecime de mm in capul crankshaft sensor .Mentionez ca pe acesta nu l-am schimbat .
A rearanjat pozitia la saiba distantier si discul si am scapat fara probleme .
A mai intalnit cineva problema asta ?
Am vazut clar, pana la urma ai dreptate, eu nu am acea saiba/distantier, e pusa rotita direct pe pinion. Din cate am citit d-l Dan Cuciureanu se pricepe de minune la asa ceva, poate ne ajuta dansul cu un cod la saiba sau poate ne spune unde sa gasim, daca se vinde si separat sau numai in kit-ul de distributie.
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
In instructiunea de mai sus spune clar ca trebuie scoasa saiba din vechea roata si montata cu concavitatea spre roata noua, iar pozitia ei in ansamblu e intre roata si discul de fazare. La strangere se foloseste surubul mai lung, M10x60.
Daca distributia n-a fost schimbata de tine, si nu mai ai rotile dintate vechi, da, trebuie sa cumperi o saiba(daca gasesti) sau mergi la vreun service care ar putea avea roti dintate cu saiba montata.Dai o bere si primesti.
Eu personal n-asi fi schimbat rotile dintate, cele originale sunt obtinute prin sinterizare(un procedeu de procesare a pulberilor metalice din care rezulta piese similare calitativ cu cele turnate), cele tip nou sunt ambutisate(presate) din tabla. Unele au dintii caliti, altele sunt tabla goala. Groasa, dar tot tabla..
L.E. Dupa cate vad eu, tu ai saiba, dar e montata la roata de pe axul de evacuare.. trebuie montata la axul de admisie, deci desfa-o si mut-o la cealalta roata, intre roata si discul de fazare cu concavitatea la roata.Surubul lung vine la axul de admisie. Simplu, nu?
Daca distributia n-a fost schimbata de tine, si nu mai ai rotile dintate vechi, da, trebuie sa cumperi o saiba(daca gasesti) sau mergi la vreun service care ar putea avea roti dintate cu saiba montata.Dai o bere si primesti.
Eu personal n-asi fi schimbat rotile dintate, cele originale sunt obtinute prin sinterizare(un procedeu de procesare a pulberilor metalice din care rezulta piese similare calitativ cu cele turnate), cele tip nou sunt ambutisate(presate) din tabla. Unele au dintii caliti, altele sunt tabla goala. Groasa, dar tot tabla..
L.E. Dupa cate vad eu, tu ai saiba, dar e montata la roata de pe axul de evacuare.. trebuie montata la axul de admisie, deci desfa-o si mut-o la cealalta roata, intre roata si discul de fazare cu concavitatea la roata.Surubul lung vine la axul de admisie. Simplu, nu?
- deleted-113657
- OP
- 41 mesaje
- din 25 Oct 2016
deleted-113657
- Mesaje scrise: 41
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2016
- Mesaj Privat
Uite exact despre problema:
Mie imi e cam teama sa umblu pe la distributie, la suruburi, daca le desfac nu cad pinioanele ca trage lantul de ele? Dupa ce am mai citit pe forum uite si saibele cu cod (Saiba DAYCO V0168), incerc sa gasesc de cumparat pe net.
Lyonel a scris:Intre timp as dori sa eliminam pentru totdeauna misterul combinatiilor pinion-saiba-disc de faza-senzor camshaft. In acest sens, dupa ce am tradus cum m-am priceput niste adnotari din TIS iata la ce concluzii am ajuns:
-saiba care vine in kit-urile de distributie este inventata strict pentru compensarea diferentei de grosime a zonei de mijloc dintre pinioanele de tip nou fata de cele de tip nou. Putem spune ca cele vechi o au incorporata. Saibei i se spune in TIS piesa de presiune. Desi indeplineste aceeasi functie, de compensare a grosimii mai mici a noului tip de pinion, saiba difera ca profil de la producator la producator. Spun asta deoarece saibele din kitul meu au cate o suprafata perfect plana iar in TIS este undeva expusa sectiunea diametrala a acesteia observandu-se ca cele doua fete au forme diferite, specificandu-se ca partea cu diametru mai mare sa fie lipita de pinion iar cealalta, avand suprafata de contact mai mica, sa fie lipita de discul de faza. Am o dilema in legatura cu montarea saibelor mele, avand o suprafata perfect plana iar cealalta cu o scobitura cilindrica. Eu cred ca chiar cu scobitura catre pinion o voi monta pentru ca diametrul exterior "se pupa" mai bine pe forma usor bombata a pinionului. A fost inventata inaintea aparitiei noului senzor camshaft deci saiba nu are absolut nicio legatura cu acest nou senzor mai lung, din plastic;
-noul disc de faza, cel care seamana cu o elice se foloseste exclusiv cu noul senzor camshaft, fara nici o saiba adaugata utilizandu-se suruburile de tip nou, gulerate si mai scurte. Noul tip de disc de faza si noul tip de senzor au fost adaptari la noul capac de distributie SHW-GM si nu se potrivesc la vechile tipuri de capace (au gaura pentru senzor mai ingusta);
-suruburile de tip vechi se folosesc (in afara vechiului ansamblu pinion-disc de faza -senzor) doar la ansamblul pinion nou-saiba- disc de faza vechi-senzor camshaft vechi (cel cu cap metalic, mai scurt) Este incompatibila amestecarea componentelor vechi disc de faza+senzor cu cele de tip nou. In noul senzor s-a umblat inclusiv la schema sa electrica desi intra in el aceeasi mufa.
Si pentru ca tot am adus in discutie prezenta in kit-ul meu de distributie a trei saibe (cred ca au intr-adevar vreo 4 mm grosime), cand toti (ma rog, poate nu chiar toti!) stiam ca se foloseste doar una, la pinionul de la admisie, pot spune ca acum mi se pare chiar logic sa punem o saiba identica si la pinionul de la evacuare (e scris in TIS) chiar pe post de saiba, intre surub (tip vechi, lung) si pinion. Altminteri am avea la admisie surub tip vechi iar la evacuare surub tip nou. Nu cred ca ar fi mare tragedie, practic se poate. A treia saiba din kit e un cadou din partea firmei si de foloseste in scop didactic!
-saiba care vine in kit-urile de distributie este inventata strict pentru compensarea diferentei de grosime a zonei de mijloc dintre pinioanele de tip nou fata de cele de tip nou. Putem spune ca cele vechi o au incorporata. Saibei i se spune in TIS piesa de presiune. Desi indeplineste aceeasi functie, de compensare a grosimii mai mici a noului tip de pinion, saiba difera ca profil de la producator la producator. Spun asta deoarece saibele din kitul meu au cate o suprafata perfect plana iar in TIS este undeva expusa sectiunea diametrala a acesteia observandu-se ca cele doua fete au forme diferite, specificandu-se ca partea cu diametru mai mare sa fie lipita de pinion iar cealalta, avand suprafata de contact mai mica, sa fie lipita de discul de faza. Am o dilema in legatura cu montarea saibelor mele, avand o suprafata perfect plana iar cealalta cu o scobitura cilindrica. Eu cred ca chiar cu scobitura catre pinion o voi monta pentru ca diametrul exterior "se pupa" mai bine pe forma usor bombata a pinionului. A fost inventata inaintea aparitiei noului senzor camshaft deci saiba nu are absolut nicio legatura cu acest nou senzor mai lung, din plastic;
-noul disc de faza, cel care seamana cu o elice se foloseste exclusiv cu noul senzor camshaft, fara nici o saiba adaugata utilizandu-se suruburile de tip nou, gulerate si mai scurte. Noul tip de disc de faza si noul tip de senzor au fost adaptari la noul capac de distributie SHW-GM si nu se potrivesc la vechile tipuri de capace (au gaura pentru senzor mai ingusta);
-suruburile de tip vechi se folosesc (in afara vechiului ansamblu pinion-disc de faza -senzor) doar la ansamblul pinion nou-saiba- disc de faza vechi-senzor camshaft vechi (cel cu cap metalic, mai scurt) Este incompatibila amestecarea componentelor vechi disc de faza+senzor cu cele de tip nou. In noul senzor s-a umblat inclusiv la schema sa electrica desi intra in el aceeasi mufa.
Si pentru ca tot am adus in discutie prezenta in kit-ul meu de distributie a trei saibe (cred ca au intr-adevar vreo 4 mm grosime), cand toti (ma rog, poate nu chiar toti!) stiam ca se foloseste doar una, la pinionul de la admisie, pot spune ca acum mi se pare chiar logic sa punem o saiba identica si la pinionul de la evacuare (e scris in TIS) chiar pe post de saiba, intre surub (tip vechi, lung) si pinion. Altminteri am avea la admisie surub tip vechi iar la evacuare surub tip nou. Nu cred ca ar fi mare tragedie, practic se poate. A treia saiba din kit e un cadou din partea firmei si de foloseste in scop didactic!
Mie imi e cam teama sa umblu pe la distributie, la suruburi, daca le desfac nu cad pinioanele ca trage lantul de ele? Dupa ce am mai citit pe forum uite si saibele cu cod (Saiba DAYCO V0168), incerc sa gasesc de cumparat pe net.
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
@corsa.timis
Nu am citit chiar tot... - am vazut ca are legatura cu saiba... am citit doar asa in mare.
Da, asa reiasa dupa ce am citit mai atent.
https://www.clubopel.com/vie...p=1547832#1547832
https://www.clubopel.com/vie...p=1547938#1547938
Suruburile de la pinioane se aleg cred:
- in functie de ce pinioanele care sunt pe motor cred... nu neaparat dupa serie motor cred.
11099641 2005638 -SCREW,TORX,M10 X 60,TIMING SPROCKET TO CAMSHAFT 2 buc
11103991 2005247 -SCREW,TORX,M10 X 55,TIMING SPROCKET TO CAMSHAFT 2 buc
http://www.ecat24.com/opel/...8/224/2512/25749/ - Z12XE
Tag Cautare: 19DN0327, 19DN0327 P0340, 11099641 | 2005638, 11103991 | 2005247.
Nu am citit chiar tot... - am vazut ca are legatura cu saiba... am citit doar asa in mare.
Da, asa reiasa dupa ce am citit mai atent.
https://www.clubopel.com/vie...p=1547832#1547832
https://www.clubopel.com/vie...p=1547938#1547938
Suruburile de la pinioane se aleg cred:
- in functie de ce pinioanele care sunt pe motor cred... nu neaparat dupa serie motor cred.
11099641 2005638 -SCREW,TORX,M10 X 60,TIMING SPROCKET TO CAMSHAFT 2 buc
11103991 2005247 -SCREW,TORX,M10 X 55,TIMING SPROCKET TO CAMSHAFT 2 buc
http://www.ecat24.com/opel/...8/224/2512/25749/ - Z12XE
StefanTolos a scris:OK.
Stii cumva codul corect ,pentru Z10XEP, pentru surubul care prinde axul cu came admisie de pinion distributie, eu am gasit 2 coduri :
12 11099641 2005638 -SCREW,TORX,M10 X 60,TIMING SPROCKET TO CAMSHAFT 2
12 11103991 2005247 -SCREW,TORX,M10 X 55,TIMING SPROCKET TO CAMSHAFT 2
Dupa cum observi unul este mai scurt si unul mai lung, care este cel corect, pentru motorul meu ?
- Incepand de la seria de motor 19DN0327 incolo se vor folosi suruburile de 55mm | M10 X 55 - Cod 2005247
- Pentru cele dinaintea acestei serii 19DN0327 se vor folosii suruburi de 60mm | M10 X 60, Cod 2005638
Stii cumva codul corect ,pentru Z10XEP, pentru surubul care prinde axul cu came admisie de pinion distributie, eu am gasit 2 coduri :
12 11099641 2005638 -SCREW,TORX,M10 X 60,TIMING SPROCKET TO CAMSHAFT 2
12 11103991 2005247 -SCREW,TORX,M10 X 55,TIMING SPROCKET TO CAMSHAFT 2
Dupa cum observi unul este mai scurt si unul mai lung, care este cel corect, pentru motorul meu ?
vallyyy a scris:Incepand de la seria de motor19DN0327 incolo se vor folosi suruburile de 55 de milimetrii -cod 20 05 247,pentru cele dinaintea acestei serii se vor folosii suruburi de 60mm,cod 20 05 638.
In cazul meu(masina din 2006) au fost cele de 55 de mm, deci asa ar cam trebui sa fie si ale tale, le poti deosebi si dupa culoare sa zic asa , astea de 55 sunt negre,cele de 60 sunt gri( cel din poza de la mine din mana este de 60,celalalt de pe fundal este de 55)
In cazul meu(masina din 2006) au fost cele de 55 de mm, deci asa ar cam trebui sa fie si ale tale, le poti deosebi si dupa culoare sa zic asa , astea de 55 sunt negre,cele de 60 sunt gri( cel din poza de la mine din mana este de 60,celalalt de pe fundal este de 55)
- Incepand de la seria de motor 19DN0327 incolo se vor folosi suruburile de 55mm | M10 X 55 - Cod 2005247
- Pentru cele dinaintea acestei serii 19DN0327 se vor folosii suruburi de 60mm | M10 X 60, Cod 2005638
StefanTolos a scris:OK, deci cele corecte sunt M10x60 culoare gri, asa mi-a confirmat si Niky, dar vroiam sa aflu mai repede codul sa le cumpar pentru ca el imi putea da codul corect, tocmai Luni.
nyky85 a scris:Stefan ce cod de motor ai? Dupa cum spune vallyyy ar fi de 55.
StefanTolos a scris:Ale mele sunt argintii la culoare din cate imi aduc aminte dar oricum astazi imi mai arunc un ochi la motor si vedem clar.
Serie motor: 19GP8701
Serie motor: 19GP8701
Tag Cautare: 19DN0327, 19DN0327 P0340, 11099641 | 2005638, 11103991 | 2005247.
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Eu unul nu sunt prea lamurit cu suruburile de la pinioane.
Eu cam asta am inteles din ce a scris @vallyyy - (Daca este asa va fi mai usor de inteles - care si cum vin.)
I (Pinion Modelul Nou)
- Incepand de la seria de motor 19DN0327 incolo se vor folosi suruburile de 55mm | M10 X 55 - Cod 2005247
II (Pinion Modelul Vechi)
- Pentru cele dinaintea acestei serii 19DN0327 se vor folosii suruburi de 60mm | M10 X 60 - Cod 2005638
11099641 | 2005638 - SCREW,TORX,M10 X 60
11103991 | 2005247 - SCREW,TORX,M10 X 55
Si daca cineva poate pune cotele la saiba - poate uni vor sa o faca ei la strung (shaiba) (si raza aceea din saiba), daca nu gasesc.
Ultima modificare făcută de T.ion la Dum 30 Oct, 2016 12:00 pm, modificat de 7 ori în total
Eu cam asta am inteles din ce a scris @vallyyy - (Daca este asa va fi mai usor de inteles - care si cum vin.)
I (Pinion Modelul Nou)
- Incepand de la seria de motor 19DN0327 incolo se vor folosi suruburile de 55mm | M10 X 55 - Cod 2005247
II (Pinion Modelul Vechi)
- Pentru cele dinaintea acestei serii 19DN0327 se vor folosii suruburi de 60mm | M10 X 60 - Cod 2005638
11099641 | 2005638 - SCREW,TORX,M10 X 60
11103991 | 2005247 - SCREW,TORX,M10 X 55
Si daca cineva poate pune cotele la saiba - poate uni vor sa o faca ei la strung (shaiba) (si raza aceea din saiba), daca nu gasesc.
Ultima modificare făcută de T.ion la Dum 30 Oct, 2016 12:00 pm, modificat de 7 ori în total
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
@Angelgri domnule, eu cred ca nu citesti ce-am scris.. ori, munca de convingere eu nu duc sa te conving sa-ti faci un bine.. daca nu cunosti mecanica, du-te la careva care stie si ii spui ce ti-am scris mai devreme: trebuie desfacute ambele suruburi de la rotile dintate pusa saiba distantier (care acum e la axul de evacuare) la axul de admisie, facut comparatie ochiometrica intre suruburi si cel mai lung vine infiletat la axul de admisie, calat fazorul(+restul), strans la cuplu, inchis motor si pleci fericit. Ai intrat pe forum cautand informatie, ai primit informatie, de ce te complici cu comenzi de piese si alte prostii? Saiba o ai, e cea buna, originala.. Mura-n gura pot da, da ma simt ca un tampit cand cel/cei pe care-l/i ajut sunt reticenti la ajutor..
Bafta!
Bafta!
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Cred ca a inteles pana la urma - si eu dupa ce am comparat pozele am vazut saiba - trebuie vazut pe masina eu zic ca ea este.
Uite saiba in cazul in care inca o cauti.
Poate nici si suruburile nu sunt ce trebuie...
Nu au raza aceea de asezare mai mare (cum este in poza aceasta.) - cum spuneau colegi pe forum.
Sau nu este asa?
Uite saiba in cazul in care inca o cauti.
Poate nici si suruburile nu sunt ce trebuie...
Nu au raza aceea de asezare mai mare (cum este in poza aceasta.) - cum spuneau colegi pe forum.
Sau nu este asa?
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Cam asa arata suruburile...
Surub - I (Pinion Modelul Nou)
11103991 | 2005247 - SCREW,TORX,M10 X 55
Surub - II (Pinion Modelul vechi)
11099641 | 2005638 - SCREW,TORX,M10 X 60
Se pun doar pe original OK.
imi pun intrebari cu distributia de pe masina ta:
Kit care sa montat este original GM - sper sa nu fie febi.
Pinioanele sunt originale GM
De lant nu mai spun...
Cine a lucrat la motor a lucrat fara cap dupa mine...
Cauta un service bun cu trusa KM - si asigurate ca toate sunt montate corect
(inainte sa puie capacul la distributie sau ce desface.)
https://www.clubopel.com/rez...0340&sa=Cauta - Z12XE P0340
Surub - I (Pinion Modelul Nou)
11103991 | 2005247 - SCREW,TORX,M10 X 55
Surub - II (Pinion Modelul vechi)
11099641 | 2005638 - SCREW,TORX,M10 X 60
Se pun doar pe original OK.
imi pun intrebari cu distributia de pe masina ta:
Kit care sa montat este original GM - sper sa nu fie febi.
Pinioanele sunt originale GM
De lant nu mai spun...
Cine a lucrat la motor a lucrat fara cap dupa mine...
Cauta un service bun cu trusa KM - si asigurate ca toate sunt montate corect
(inainte sa puie capacul la distributie sau ce desface.)
https://www.clubopel.com/rez...0340&sa=Cauta - Z12XE P0340
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Remedy:
The timing chain repair kit (P/N 93191271 / C/N 66 06 022 | 6606022) can be
used for engines listed above with the following modifications:
- The pressure piece (1, picture I) has to be pressed out of the
original installed camshaft gear of inlet camshaft.
- The installation of the new camshaft gear made of stamped sheet
onto the inlet camshaft has to be carried out by using the
pressed out pressure piece.
Note:
Attend correct installation position of pressure piece
(1, picture II).
The arrow shows the direction of installion towards the
camshaft gear.
The repair kit contains two pieces of tightening screws.
The longer tightening screw M10x60 has to be used only in
combination with the pressure piece.
Pana la urma care suruburi se pun - aici scrie ceva in EPC altceva.
Eu tind sa cred ce scrie aici. - adevarul pare sa fie undeva la mijloc.
impreuna cu saiba se foloseste M10x60 la pinionul model nou.
- axul cu came (admisie) atat la pinioanele noi cat si la cele vechi se pune surub M10X60 - eu unul la concluzia aceasta am ajuns
- Si la axul cu came (evacuare) cred ca se pun suruburi cum am scris mai sus - in functie de modelul de pinion (nou sau vechi...)
Cum este si in poza de aici.
Saiba in ce pozitie se pune mai exact:
Cu raza crestat inspre pinion sau invers?
Dupa poze merg in deruta.
Poate ne ajuta Dl. Dancuciureanu cu un raspuns. (care cu siguranta stie cum vin puse)
Si ma opresc aici.
Bafta.
The timing chain repair kit (P/N 93191271 / C/N 66 06 022 | 6606022) can be
used for engines listed above with the following modifications:
- The pressure piece (1, picture I) has to be pressed out of the
original installed camshaft gear of inlet camshaft.
- The installation of the new camshaft gear made of stamped sheet
onto the inlet camshaft has to be carried out by using the
pressed out pressure piece.
Note:
Attend correct installation position of pressure piece
(1, picture II).
The arrow shows the direction of installion towards the
camshaft gear.
The repair kit contains two pieces of tightening screws.
The longer tightening screw M10x60 has to be used only in
combination with the pressure piece.
"Kit-ul de reparare contine douã bucãti de suruburi de strângere.
Mai lung surubul de strângere M10x60 trebuie sã fie utilizat numai în
combinatie cu piesa de presiune. (saiba)"
Mai lung surubul de strângere M10x60 trebuie sã fie utilizat numai în
combinatie cu piesa de presiune. (saiba)"
Pana la urma care suruburi se pun - aici scrie ceva in EPC altceva.
Eu tind sa cred ce scrie aici. - adevarul pare sa fie undeva la mijloc.
impreuna cu saiba se foloseste M10x60 la pinionul model nou.
- axul cu came (admisie) atat la pinioanele noi cat si la cele vechi se pune surub M10X60 - eu unul la concluzia aceasta am ajuns
- Si la axul cu came (evacuare) cred ca se pun suruburi cum am scris mai sus - in functie de modelul de pinion (nou sau vechi...)
Cum este si in poza de aici.
Saiba in ce pozitie se pune mai exact:
Cu raza crestat inspre pinion sau invers?
Dupa poze merg in deruta.
Poate ne ajuta Dl. Dancuciureanu cu un raspuns. (care cu siguranta stie cum vin puse)
Si ma opresc aici.
Bafta.